• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Chwarznieńskiej: najdroższa oferta najlepszą

Patsz
7 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (182)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Rozbudowa pozwoli na szybszy przejazd autobusom. Rozbudowa pozwoli na szybszy przejazd autobusom.

Firma Strabag zajmie się rozbudową ul. ChwarznieńskiejMapka na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Gdynia zapłaci za inwestycję ponad 33 mln zł. Najdroższa oferta okazała się najlepsza z powodu konkurencyjnego czasu wykonania. Na ulicy powstanie m.in. buspas, a obok niej parking na 100 aut.



Przypomnijmy:

  • Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
  • Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
  • Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Zakres inwestycji to:

  • budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagnera, na początku buspasa;
  • przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.


Władze miasta: po rozbudowie alternatywa w postaci komunikacji miejskiej



- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Pojawiły się cztery oferty, z których każda przekraczała zakładany budżet.

Oferta najdroższa najlepsza, bo wykonanie najszybsze



Po analizie Wydziału Inwestycji wybrano najdroższą ofertę. Zdecydował najkrótszy czas wykonania, będący kryterium w przetargu. Strabag zaplanował na prace na Chwarznieńskiej 34 tygodnie.

Pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023 r.

Patsz

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Jeśli buspas jest potrzebny to ok. Ale sytuacja np na Kwiatkowskiego gdzie po przebudowie zrobili buspas w dół pokazuje patologię myślenia w urzędzie miasta. Zajęli cały pas dla dla dwóch lini autobusowych i nie zrobili zatoczek tylko autobusy stają na pasie i przez to ciężko ewentualnie zlikwidować to cudo. Buspasy są potrzebne ale tylko tam gdzie są korki. Korki są przez źle działające swiatla albo wąskie gardla czyli zwężenia. I tu trzeba działać a nie dorabiać buspasy kosztem kierowców.

    • 171 31

    • co ty wypisujesz? (1)

      bardzo dobrze, że jest w dół buspas

      • 15 21

      • Ma autobus i ścieżkę i jeszcze narzeka

        • 2 3

    • (1)

      Akurat kwiatkowskiego jest dobrze przebudowana 2 pasy w górę + buspas tam praktycznie nie ma już korków a główny zator robi się w stronę Oksywiu tam jest potrzebne poszerzenie jezdni

      • 9 2

      • Czy umiesz czytać? Pisze o buspasie w dół. A ten do góry będzie zbędny jak u góry poszerzą most

        • 13 5

    • musisz zrozumiec jedną rzecz (5)

      aby kierowcy wybrali komunikację miejską to oprócz buspasów muszą skończyć się ułatwienia dla kierowców!
      po prostu społeczeństwo musi zmienić postrzeganie dojazdu do miejsca docelowego. I na pewno nie jest nim np wjazd samochodem na plażę :)

      • 12 36

      • A może byś zrozumiał, (2)

        że zawsze lepiej działa marchewka, niż kij? Jeśli zbiorkom zacznie być atrakcyjnym rozwiązaniem, korzystnym organizacyjnie, kosztowo, czasowo itd, to nikogo nie trzeba będzie przekonywać, aby z niego korzystał.

        • 31 7

        • bzdura, kij lepiej działa

          • 3 4

        • Pełna zgoda. Dlatego właśnie zbudują buspas, żeby zbiorkom był bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem, korzystnym czasowo.

          • 2 1

      • Ludzie wybierają lepsze dla nich rozwiązanie (1)

        Widocznie jest nim samochód. Wystarczy zrobić tak, żeby to zbiorkom był lepszy (ale nie psując ruch samochodowy, tylko poprawiając zbiorkom)

        • 20 4

        • no i poprawiaja - będzie buspas

          czegoś tu nie rozumiesz?

          • 5 4

    • W przyszłym roku wybory, kierowców rozlicz Szczurka, a w szczególności malarza bus pasów Łucyka, tej ekipie podziękujemy.

      • 20 3

    • Korki są przez nadmiar samochodów.

      Miasto nie jest z gumy i należy ograniczać ilość samochodów. Jak tylko wejdzie ustawa o opłatach za wjazd autem do miasta to korki automatycznie znikną.

      • 4 8

    • o, następny najmądrzejszy

      będziesz miał parking - tam zostawisz swój samochód

      • 0 3

  • kolejna absurdalna inwestycja władz Gdyni, po zjezdzalni w bibliotece, likwidacji placu zabaw na Bulwarze, kontrabuspasie

    • 27 0

  • A dlaczego to z moich podatków

    • 15 1

  • Po co ten parking ????

    Tam trzeba zrobic 2 pasy w obie strony a nie busspass i parking !!!!!! Ktos mial fantazje z tym parkingiem, odjechał na maksa !!!!

    • 37 1

  • Drogi nie na a już posadzili drzewa kto tam myśli.

    • 13 0

  • Jestem zwolennikiem zbior komu, zwłaszcza kiedy jest mądrze rozplanowany (2)

    Niech ten nowy bus pas będzie wreszcie okazją do powstania nowych linii autobusowych łączących ze sobą dzielnice z górnego tarasu Gdyni, a także i Gdańska, z całkowitym pominięciem SKM. Ani to potrzebne, ani to sensowne, każdorazowe zjeżdżanie do centrum i przez centrum. Czekam na 181 na Chwarznie-Wiczlinie lub jakikolwiek autobus z Gdyni Zachód do Sopot i pętli tramwajowej w Oliwie, przez Karwiny i Sopot.

    • 15 2

    • Skąd się wzięły te tarasy

      W Gdyni mamy dzielnice

      • 5 0

    • Zbiorkom jest dotowany

      a kierowcy nie. naucz sie ekonomii

      • 0 0

  • Chcecie buspasy ? To dobrze, ale wraz z nimi dajcie nam...

    ...alternatywne i regularne połączenia autobusowe. Do Sopotu przez obwodnicę, Karwiny i Brodwino. Do Osowy i Oliwy przez obwodnicę i dalej Spacerową. Do Cisowej SKM lub Rumii. Wtedy zapewne duża część mieszkańców Chwarzna - Wiczlina chętnie przesiądzie się na komunikację zbiorową, zwłaszcza z pominięciem brudnej nieregularnej i zupełnie nam nie po drodze SKM, zamiast tłuc się codzinnie w korkach prywatnymi samochodami

    • 27 1

  • Ciekawe

    Otwarto koperty później niż na buspas na Nowowiczlińskiej, oferty przekraczały budżet, a wyniki ogłosili szybciej niż Nowowiczlińska.

    • 8 0

  • Jak powstanie buspas, to może UM Gdynia zrozumie wreszcie potrzebę

    przedluzenia linii 181 do Chwarzno Sokółka oraz do Oliwa pętla tramwajowa ??? My mieszkańcy Chwarzna-Wiczlina naprawdę nie potrzebujemy korzystać z uslug SKM, w drodze okrężnej przez Wzgórze SKM, do Sopot czy Gdańska. Wystarczy nam bezpośrednie i szybkie połączenie autobusowe przez Karwiny i Sopot do pętli tramwajowej w Oliwie, gwarantujące nam przejazd w czasie o połowę krótszym oraz na jednym bilecie miesięcznym

    • 17 1

  • Kiedy remont i rozbudowa (1)

    od skrzyżowania przy Witawie do wysokości Domu Starców?Nawierzchnia drogi jest zrujnowana.Korki od skrzyżowania przy Witawie aż do centum Gdyni.Kiedy obwodnica Witomina?Tam zainwestuje a nie w bus pasy.

    • 28 1

    • Obwodnica Witomina

      Dokładnie. Obwodnica Witomina powinna być juz na wczoraj. Tyle lat sie o niej mówi i nic....

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane