• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Chwarznieńskiej: najdroższa oferta najlepszą

Patsz
7 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (182)
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Rozbudowa pozwoli na szybszy przejazd autobusom. Rozbudowa pozwoli na szybszy przejazd autobusom.

Firma Strabag zajmie się rozbudową ul. ChwarznieńskiejMapka na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Gdynia zapłaci za inwestycję ponad 33 mln zł. Najdroższa oferta okazała się najlepsza z powodu konkurencyjnego czasu wykonania. Na ulicy powstanie m.in. buspas, a obok niej parking na 100 aut.



Przypomnijmy:

  • Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
  • Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
  • Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Zakres inwestycji to:

  • budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagnera, na początku buspasa;
  • przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.


Władze miasta: po rozbudowie alternatywa w postaci komunikacji miejskiej



- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Pojawiły się cztery oferty, z których każda przekraczała zakładany budżet.

Oferta najdroższa najlepsza, bo wykonanie najszybsze



Po analizie Wydziału Inwestycji wybrano najdroższą ofertę. Zdecydował najkrótszy czas wykonania, będący kryterium w przetargu. Strabag zaplanował na prace na Chwarznieńskiej 34 tygodnie.

Pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023 r.

Patsz

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • 6 tygodni = 4 mln zł

    W czasach kryzysu gmina dokłada blisko 4 mln zł za krótszy raptem o 6 tygodni okres wykonania robót

    • 7 1

  • Mam pytanie

    Jak zmiescicie bus pas pomiedzy budynkiem dawnego PGRu i budynkiem dawnej szkoly?

    • 4 0

  • hmm

    No tak. Moze by zaczekali az do uzytku oddadza w pelni te roboty na karwinach? w polaczeniu z tamtym bedzie sajgon na drodze nie do opisania...

    • 3 0

  • czyli dla kierowców aut nic się nie zmieni....za 33mln

    • 4 0

  • Tak jak zwykle okazja coś naprawić

    To władze Gdyni to zje....**a i tak co kolejna i następna inwestycja. No i to jeszcze w miejscu gdzie aż się prosi o 4 pasy.
    To pokazuje jak Gdańsk rozwiązał sprawę z Kartuska, gdzie bardzo dużo się rozluźniło przez dołożenie 2 dodatkowych pasów.

    • 4 0

  • Obwodnicę Witomina wybudujcie a nie Chwarznieńską przerabiać

    90% samochodów które jadą przez Witomino tylko przez nie przejeżdżają więc sprawa jest jasna.

    • 7 0

  • Może ktoś raczyby przedstawić projekt (1)

    a nie szkic zrobiony w pospiechu na kolanie.

    • 2 0

    • Przecież jest dostępny na stronie z przetargiem - cała dokumentacja z opisami i szczegółami rozwiązań.

      • 0 0

  • poszerzyć wszystkie ulice do 20 pasów w każdą stronę.

    I puścić dizle na bulwary. Tego chcemy my ze wsi.

    • 1 5

  • MTM nie e wygrał, ulga

    Jaka ulga ze MTM nie wygrał, bedzie sprawniejsza realizacja a nie jak na karwinach co MTM nic nie robi !

    • 1 0

  • To rozwiązanie jest tak samo beznadziejne jak wiele innych jakie władze trójmiasta już nie raz nam zaserwowały. Przypomnę ul. Spacerową. Wykarczowane drzewa na całej długości i nie dość, że nie zrobiono 2 pasów w oba kierunki (lub choćby 3, gdzie można otwierać je zamiennie, w zależności od korków), to nie zrobiono nawet chodnika czy ścieżki rowerowej. Ogólnie kpina. A po kilku latach korki i tak dzień w dzień w oba kierunki.
    Tutaj to samo - rozwiązywanie problemu dla garstki osób, zamiast globalnie.
    Autobus mógłby być alternatywą dla samochodu tylko w przypadku gdyby był TANI (moim zdaniem komunikacja dla mieszkańców danego miasta powinna być darmowa, co jest juz praktykowane w kilku miastach), relatywnie szybki oraz bezpośredni. żadna z tych opcji obecnie nie jest spełniona w przypadku większości przejazdów, co sam testowałem latami. A sami urzędnicy, którzy wymyślają te bzdury wożą tyłki prywatnymi samochodami i jakoś nie widać aby chcieli się przesiadać na tę wspaniałą komunikację miejską, którą tak promują.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane