- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (117 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (177 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (179 opinii)
- 4 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (197 opinii)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (130 opinii)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (78 opinii)
Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej
Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.
- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.
Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.
W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.
Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.
- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.
Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.
Miejsca
Opinie (172) ponad 10 zablokowanych
-
2009-02-18 17:04
(7)
Domena wymiata :D
- 39 5
-
2009-02-18 17:06
hahaha (1)
www.macienaprawdeniesamowitadomenenormalniepozazdrosici.pl :)
- 11 2
-
2009-02-18 21:23
faktycznie domena wymiata :)
- 0 0
-
2009-02-18 17:35
(1)
ALE TY NIE WYMIATASZ KOLEŚ WIESZ?!
- 1 18
-
2009-02-19 10:04
Pierdziuszku zjedz pączka i się uśmiechnij
- 1 1
-
2009-02-18 18:08
www.opat.pomorze.pl jest wolna i jakoś by wyglądała :)
- 7 0
-
2009-02-19 09:15
Ciekawe...
Bo już we wrześniu 2007 miałam w ręce projekt obwodnicy Północnej, który dostałam w urzędzie w Redzie.. Skoro projekt jest, to co oni chcą teraz uzgadniać z mieszkańcami?
- 0 3
-
2009-02-25 12:47
jo
no bo po co np.
www.opat.gdynia.pl- 0 0
-
2009-02-18 17:04
do roboty
- 11 5
-
2009-02-18 17:05
.
wrescie coś kombinują;] korki w lato że ból głowy
- 15 4
-
2009-02-18 17:06
berlinka free (3)
proponuje odbydowac berlinke zostala wytyczona i sa gotowe plany 70lat temu
- 22 2
-
2009-02-18 17:07
(1)
Berlinka nie spełnia dzisiejszych wymagań - przede wszystkim pod względem zbyt ciasnych zakrętów.
- 5 4
-
2009-02-18 18:16
ta jasne polowa drog krajowych nie spełnia nawet tamtych standardów
- 10 4
-
2009-02-18 22:20
niestety
ale malo kto slyszal o "Berlince" a szkoda, bo to dobre plany
- 1 0
-
2009-02-18 17:06
brawo nasza wielka GDYNIA (9)
jak w temacie
- 17 36
-
2009-02-18 17:09
raczej brawo MAŁE TRÓJMIASTO, a nie śledziownia (1)
raczej brawo MAŁE TRÓJMIASTO, a nie śledziownia
- 14 10
-
2009-02-18 17:50
małe 3miasto
zgadzam się brawo małe 3 miasto
- 8 3
-
2009-02-18 17:36
nie bądz śmieszny koleś nie bądz śmieszny....
- 0 6
-
2009-02-18 20:51
Gdynia ma Seneszn (2)
trzeba byc niepowaznym i nieodpowiedzialnym by na taka durna babe glosowac!!
- 4 3
-
2009-02-18 23:19
Joanna Senyszyn z domu Raulin od lat 70-tych do rozwiązania działała w PZPR. (1)
- 1 0
-
2009-02-27 17:00
Wstydzę się za nią, ale cóż...
- 0 0
-
2009-02-18 20:54
zakompleksiony gnojek z gDYNI:))) (2)
- 1 1
-
2009-02-18 21:34
Kompleksy to akurat z ciebie wyłażą... (1)
- 0 1
-
2009-02-19 08:52
Już się ładnie podpisdałeś.
Mama tak do ciebie woła? :)
- 1 1
-
2009-02-18 17:06
Ciekawe, czy myślisz, ze dla Twojej dziewczyny również byłeś tak samo pierwszym :-)
- 0 0
-
2009-02-18 17:08
taa gdynia i jej drogi (2)
jak to zwykle w gdyni, kilka dekad beda budowac
zaczna z wielkim rozmachem, a skoncza w innym ustroju ;D
ahh ten szczurek...- 15 24
-
2009-02-19 08:11
NO KRETYN DO POTĘGI
wielki znawco polityki Szczurka!!!! chyba Ci się w główce poprzestawiało!!!!!!!!!!! które z miast w naszym kraju rozwijają się tak szybko jak Gdynia?(oprócz Wrocławia?) aha a jak Ci się nie podoba geniuszu to przeprowadż się do Gdańska---->jedna wielka zakorkowana KUPA!!!!!! :)
- 5 1
-
2009-02-19 11:17
ale budują! w Gdańsku niestety tylko planują- miasto Kononowicza :)
na koniec wielkich planów jest zawsze stwierdzenie- odłóżmy to na potem a mieszkańcy protestują przeciwko każdej drodze
- 0 1
-
2009-02-18 17:12
Wariant (4)
Mi się najbardziej podoba wariant E, jak wg was? ;)
- 6 11
-
2009-02-18 18:56
tylko szkoda , ze nie wzieli pod uwage w wariancie B i E ze w miejscu trasy buduje sie wlasnie osiedle semeko
- 4 0
-
2009-02-18 20:22
specjalista? (2)
przecież wybór poszczególnych wariantów to nie kwestia upodobania tylko badań, znasz ich wyniki. chyba nie wiec nie udawaj że masz w tej kwestii zdanie
- 2 1
-
2009-02-19 07:38
To przeniosa Semeko (1)
ja nei widze problemu. Ludzi wysiedlą, a potem osiedle wyburzą. Wolno im jak zechcą. Kogo jakieś tam Semeko obchodzi? My chcemy dróg, a mieszkanie można kupić gdzie indziej.
- 1 0
-
2009-02-19 10:07
A jezioro damy tutaj !
No i warto rzeczkę Redę odsunąć o parę kilometrów
- 0 0
-
2009-02-18 17:12
www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl - to jakiś żart? do tego ten skrót - OPAT , mówi sam za się! (2)
jw
- 9 10
-
2009-02-18 20:23
oto dlaczego
- 0 1
-
2009-02-18 20:36
a co, wolisz PRAŁAT ???
- 6 1
-
2009-02-18 17:12
co to są wyznania trójmiejskie!?!?! (5)
Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyznań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.
Czy ktoś może mnie oświecić co to są wyznania trójmiejskie!?!?- 1 6
-
2009-02-18 17:21
nie wiesz??:/
no ze ja np. jestem z gdyni i mówie koledze z sopotu że dostałem jedynkę z polskiego i że moja dziewczyna nie chce się ze mną spotykać. Opcjonalnie mogę powiedzieć to komuś z gdańska.Ogólnie ilość kombinacji wyznań trójmiejskich wylicza się z wzoru n! gdzie n= ilość miast w trójmieście
- 6 0
-
2009-02-18 17:25
oj się czepiasz...
Ja się już przywykłem do takich kwiatków w artykułach pojawiających sie na tym portaliku. Pismaki szybko na kolanie coś sklecą, a jak ktoś zwróci uwagę to się szybko ten komentarz usuwa i poprawia błąd, żeby wstydu nie było. Bo to jest wielkie wyznanie(wyzwanie), przeczytać co się napisało zanim się to opublikuje...- 1 0
-
2009-02-18 18:09
na plaże do Karwin
to dopiero kwiatek
- 2 0
-
2009-02-18 20:24
to źle myślisz (1)
w zasadzie to tylko kwestia wygody i ewentualnie przeniesienia korków z chylonii do redy w sezonie letnim
- 1 1
-
2009-02-19 10:15
Reda w sezonie jest jednym wielkim korkiem
To byłoby raczej przedłużenie korków z Redy na całą Rumię
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.