- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (118 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (177 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (179 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (130 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (197 opinii)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (78 opinii)
Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej
Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.
- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.
Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.
W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.
Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.
- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.
Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.
Miejsca
Opinie (172) ponad 10 zablokowanych
-
2009-02-18 17:48
plaża na Karwinach (1)
Nie wiedziałem, że na Karwinach jest plaża! Ech, to globalne ocieplenie...
- 2 1
-
2009-02-18 17:52
a ja nie wiedziałem, że mamy nowe "wyznanie"
KOMUNIKACYJNE
och to się redaktor KK naraził:))- 0 0
-
2009-02-18 17:49
Wariant E (4)
wydaje się być najlepiej skonfigurowany dla płynnego rozprowadzenia ruchu w Redzie na kierunek pucki i wejherowski.
- 2 3
-
2009-02-18 18:11
Wariant A
Reda już dawno wybrała wariant A do przejścia obwodnicy.Było to chyba ze 2 lata temu
- 2 0
-
2009-02-18 18:15
Warianty BE są bee (2)
dlatego, że przechodzą przez środek Redy.
- 2 0
-
2009-02-18 18:58
(1)
i przez srodek osiedla semeko nad rzeka ;)
- 2 0
-
2009-02-18 20:12
niestety też
- 0 0
-
2009-02-18 18:08
Prezydencie nasz kochany (2)
przy rozbudowie Centrum Komunikacyjnego Gdynia Główna Osobowa i konsolidacji transportu przy dworcu na który idą fundusze m.in. z warszawskiego centralnego prosimy o wybudowania tunelu, łączącego ul. Morską z ul. Janka Wiśniewskiego na wysokości dzisiejszego skrzyżowania pierwszej z tych ulic z ul. Śląską i Warszawską. Te tunele rozwiążą wiele problemów komunikacyjnych i miałyby bardzo wiele zalet. Przede wszystkim byłoby przedłużeniem Drogi Różowej w stronę Obłuża i Pogórza, bo zaraz po wyjeździe z tej arterii i wjeździe na ul. Śląską i Morską, można byłoby przedostać się bezpośrednio pod torami do poszerzonej ul. Janka Wiśniewskiego. Trzeci tunel to Pucka itd. A zaczynamy w tym roku pod "Wzgórzem".
- 4 1
-
2009-02-18 20:04
Wiwat nasz PREZYDENT
Drogi są najważniejsze!
- 1 1
-
2009-02-18 21:00
Błazny.
- 0 0
-
2009-02-18 18:13
warianty A C D :)
Warianty B E rozcinają Redę na pół i to jeszcze wzdłuż rzeki Redy - obecnie terenów jeszcze niezabudowanych. Warianty ACD są też korzystniejsze ze względu na płynniejsze "wypuszczenie" ruchu kołowego na Półwysep, co nie powinno mieć większego znaczenia dla kierunku na W-wo, mimo wyprowadzenia - z konieczności - OPAT-u na północ Redy.
- 1 1
-
2009-02-18 18:18
OPAT jest nam bardzo potrzebny i dzięki niemu nie trzeba budować Trasy Kaszubskiej. (1)
No chyba, że Unia będzie dalej sypać kasą to na wszystko kiedyś starczy.
- 1 4
-
2009-02-18 21:45
ROTFL
To mogła napisać osoba, która w życiu nie jechała do Lęborka czy Słupska.
- 2 0
-
2009-02-18 18:19
Trasa całkiem fajna i potrzebna
w każdym z wariantów. Tylko po co się rozdrabniać? Obwodnica Aglomeracji Trójmiejskiej? Stać nas na więcej. Czas pokazać, że Polak potrafi, niech od razu zbudują most (tak ze 2 pasy w jedną stronę wystarczy) z Redy lub Rumii powiedzmy do Jastarni (no dobra, do Kuźnicy). To by było dopiero odkorkowanie półwyspu i Gdyni także ! Zatoka jest dość płytka, więc dadzą radę chłopaki, jak myślicie?
- 1 1
-
2009-02-18 18:23
normalnie domena na nobla !!!
ludzie tego nie idzie zapamietac!!! PORAŻKA dla tego co ja założył
- 0 1
-
2009-02-18 18:27
po co?
przeciez na helu drogi sie nie poszerzy, auta beda staly ale na szerokiej drodze
- 5 1
-
2009-02-18 18:33
Sorry... .ale jadąc nawet nieprzepisowo nie ma szans żeby samochodem z Chyloni na półwysep dojechac ''w kilkanascie minut'.
- 1 2
-
2009-02-18 18:35
Nieprawda!!
Sorry... .ale jadąc nawet nieprzepisowo nie ma szans żeby samochodem z Chyloni na półwysep dojechac ''w kilkanascie minut'. Przecież OPAT będzie prowadziła tylko do Redy a to dopiero może z 1/3 trasy na półwysep, także nieźle będą ściemniac na tym spotkaniu
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.