• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej

Mariusz Kurzyk
18 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni. Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni.

Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.



Kto powinien sfinansować budowę OPAT?

OPAT to 14-kilometrowa droga, która ma zaczynać się na przedłużeniu Obwodnicy Trójmiasta. Miałaby odciążyć ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 6, między Gdynią a Redą, a także usprawnić ruch w kierunku Helu.

- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.

Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.

Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.

- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.

Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.

Proponowane warianty OPAT różnią się przede wszystkim przebiegiem trasy na terenie Redy


Choć OPAT to przedsięwzięcie niezwykle poważne, wśród użytkowników internetowych forów dyskusyjnych wywołuje też uśmiechy i docinki. Powód? Jedna z najdłuższych w polskim internecie nazw domen: www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl. Adres długi, ale użyteczny i warty zapamiętania.

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Mafia Handlu Drzewem !!! (1)

    Trwa rabunkowa wycinka lasów na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego- Nadleśnictwo Gdansk, dyrekcja Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego-MAFIA HANDLU DRZEWEM !!!
    Media nie chcą zajmować się tą sprawą

    • 2 2

    • To fakt...

      W okolicach Demptowa w zeszłym roku wycięto spory obszar porośnięty lasem i kij wie po co i dlaczego. Zresztą w lecie jeżdżę sobie sporo po lesie i widzę co się dzieje. Co jakiś czas można się natknąc na ekipę wycinającą drzewa z różnych miejsc...kiedyś tego nie było!!

      • 0 1

  • Powinna byc przedlurzona az do Wejherowa

    Ta obwodnica powinna byc przedluzona az do Wejherowa i stanowila by doskonala alternatywe dla istnejacej drogi Nr 6.
    Wiem, ze w przyszlosci nowa szostka pojdzie bardziej na poludnie, ale jak juz budowac obwodnice, to mozna nia obiac rowniez Wejherowo.

    • 0 1

  • a gdzie rozsądne połacznie z trasa nr 6?

    zbyt wiele nie pomoże skoro Wejherowo trzeba przejechać całe ;)

    • 0 1

  • Gdańskiej Aglomeracji! GDAŃSKIEJ!!!!!!!!!!!! (2)

    • 2 3

    • Moim zdaniem to obwodnica Rumii i Redy,

      nie wiem co ma do tego Gdańsk

      • 0 0

    • dokladnie

      niestety malo osob wie ze poprawna nazwa to Aglomeracja Gdanska.

      • 0 0

  • hehehe - estakada bis...

    megalomania Gryzonia idzie pelnom parom - co z lotniskiem?
    jak tam dworcownia PKP?

    • 0 3

  • Coś się KOCZY i coś ZACINA....

    Ehhh....żal d***ę ściska ;)))

    • 0 2

  • jestem z Gdanska

    wierze Waszemu prezydentowi i zycze mu powodzeniamik

    • 3 2

  • Więżniów zatrudniac do budowy dróg

    Kto jest za ?????

    • 1 2

  • szczurogadacz i jego blebleble... (1)

    Megaprezydent, outsider szczurek odpala kolejną rakietę... Podobnie jak u premiera cudaka Tuska skończy się na blebleble i propagandzie bez pokrycia w rezultatach. Tak już było w przypadku kosmodromu Babie Doły, czy kompleksu basenów na Polance Redłowskiej, albo tarasu widokowego dla przyjezdnych i mieszkańców Trójmiasta w wieżowcu See Towers, etc (pewnie można więcej wymienić). Ciekawe jak długo będziemy się jeszcze dawać mu wodzić za nosy? Mam nadziję, że następna kadencja oszczędzi nam tego "gadacza" i pozwoli zamienić na kogoś kto potrafi skutecznie działać (bo można - patrz Łodź, albo np. Wrocław, Poznań).

    • 2 3

    • leci gdzie dają więcej

      żeby i dla siebie cos utłuc. Normalka. Ty byś inaczej robił na jego miejscu?

      • 0 0

  • niby jak maja zniknac korki skoro skrzyzowanie pozostanie to samo? (3)

    co innego jakis tunel czy estakada w tym miejscu...

    • 1 1

    • (1)

      pewnie tak jak na obwodnicy, zamiast skrzyżowań będą węzły bezkolizyjne..

      • 0 0

      • oby! :)

        • 0 0

    • musi powstać estakada nie ma mocnych jest skrzyżowanie z Morską,Chylońską,z torami kolejowymi,z Hutniczą nie może tam być jednopoziomowych skrzyżowań.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane