• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej

Mariusz Kurzyk
18 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni. Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni.

Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.



Kto powinien sfinansować budowę OPAT?

OPAT to 14-kilometrowa droga, która ma zaczynać się na przedłużeniu Obwodnicy Trójmiasta. Miałaby odciążyć ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 6, między Gdynią a Redą, a także usprawnić ruch w kierunku Helu.

- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.

Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.

Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.

- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.

Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.

Proponowane warianty OPAT różnią się przede wszystkim przebiegiem trasy na terenie Redy


Choć OPAT to przedsięwzięcie niezwykle poważne, wśród użytkowników internetowych forów dyskusyjnych wywołuje też uśmiechy i docinki. Powód? Jedna z najdłuższych w polskim internecie nazw domen: www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl. Adres długi, ale użyteczny i warty zapamiętania.

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • jak juz ruszyły konsultacje to budowa sie zacznie w 2019-2021.

    jak juz ruszyły konsultacje to budowa sie zacznie w 2019-2021.
    Polska sie rozwija w tempie Zairu.
    W Korei PD w latach 70- były łaki i bagna startowali z poziomu zero i maja dziś cos co my nie będziemy milie zalat 40. Ale oni nie maja komunistycznych elit. a my wszędzie w szkole na uczelni w urzędzie. Poząl sie boże chore głowy

    • 0 2

  • wielcy znawcy polityki Szczurka!!!! chyba Wam się w główce poprzewracało!!!!!!!!!!! które z miast w naszym kraju rozwijają się tak szybko jak Gdynia?(oprócz Wrocławia?) aha a jak Wam się nie podoba geniusze to przeprowadźcie się do Gdańska---->jedna wielka zakorkowana KUPA!!!!!! :):)

    • 2 1

  • DLACZEGO ! ! ! (3)

    Dlaczego skrzyżowanie OBWODNICY Z UL. MORSKą w Gdyni
    jest skrzyżowaniem rodem z PóżNEGO PRL - u . ????

    Może mi to ktoś wyjaśni.
    Nie jestem w stanie zrozumieć tego.

    Powinny być wiadukty i rozjazdy bezkolizyjne.
    Rozładowało by to ten jakże ważny węzeł komunikacyjny.

    Za co chwalimy prezydenta Szczurka , jak nie można
    przez tyle lat rozwiązać tak podstawowej sprawy
    dla GDYNI I TRóJMIASTA ZARAZEM

    • 0 1

    • skrzyżowanie jak i cała trasa (2)

      jest dopiero projektowana i konsultowana, wiec złóż konstruktywne propozycje.

      Gdyby nie ten PRL i Gierek, koleś dalej być darł przez centrum Gdyni a o obwodnicy mógłbyś zapomnieć. Dziś drogi mamy tylko dlatego, że unia w pierwszej kolejności je finansuje. Ty pewnie zamiast na drogi dawałbyś na kościoły i modliłbyś się dalej i wieszał w samochodzie św.Antoniego:))aby szczęśliwie dojechać:))

      • 2 0

      • (1)

        Kotuś nie zrozumiałeś mojej aluzji o PRL.
        Doskonale wiem że gdyby nie wyszydzany Gierek
        to byśmy byli jeśli chodzi o drogi daleko
        bardziej w tyle.

        Obecnie nam panujące władze dla dróg
        w Trójmieście ZROBIłY BARDZO NIEWIELE..

        A więc Bezstronny kula w płot z atakowaniem
        mej skromnej osoby bo mamy mocno zbieżne poglądy ...kolego

        • 0 0

        • Więc ciesze się i pozdrawiam:))

          tu się muszę zgodzić.
          Przed wyborami jako kiełbasę wyborczą np. Adamowicz wyciął drzewa na Spacerowej i miała to być super droga. Jak było i jest szkoda gadać. Takich przykładów mogę multum przedstawić.
          W Gdyni drogi osiedlowe też mają wiele do życzenia, no ale jak widzę super wypasioną wille w środku super hiper naturalny kamień a przed nią dziura na dziurze na dodatek droga szutrowa i pytam gościa, nie można poprosić w kotłowni o żużel pokotłowy telefonicznie? to przywiozą i zasypią. A gość w wypasionej bmce ja mam terenówkę a kto zapłaci za telefon do urzędasów:))?

          • 0 0

  • Czym sie rozni wariant A od wariantu B?;|

    jw

    • 0 0

  • Najpierw skrzyżowanie

    Nie rozumiem dlaczego, pomimo takiego natężenia ruchu, skrzyżowanie Obwodnicy z ul. Morską nie zostało przebudowane na bezkolizyjne? Co stoi na przeszkodzie aby tak zrobić? Gdynia nie musiałaby nawet finansować tej inwestycji bo to przecież drogi krajowe.

    • 0 0

  • Wariant A

    Przecież został już wybrany wariant i jest to wariant A - Co najwyżej może zostać upposzczony i będzie obejmował kierunek na Puck,bez powrotu OPAT do "6" w Redzie.

    • 0 1

  • Obwodnica się "koczy" może Koci(święto kotów było wczoraj)

    ..."Obwodnica Trójmiasta, która koczy się w Chyloni" ...

    • 0 0

  • OPAT ma sens!!

    Tak zgadzam się, że OPAT rozwiąże problemy przede wszystkim Gdyni Chylonii, Portu oraz Małego Trójmiasta Kaszubskiego, gdzie mieszka ok. 100.000 ludzi.

    Jeżeli GDDKiA nie odpuści S6 (Trasy Lęborskiej) to OPAT może być łącznikiem głównie między Obwodnicą obecną a drogą na Hel.

    Natomiast, jeżeli S6 ma powstać za 20 lat, to uważam, że OPAT powinien być zalążkiem trasy szybkiego ruchu w kierunku Szczecin/Berlin i wyprowadzać ruch aż za Wejherowo..

    • 0 0

  • B albo E

    • 0 0

  • SKRZYżOWANIE OBWODNICY Z MORSKą (1)

    już od conajmniej 15 lat winno być bezkolizyjne.
    Obecne plany Obwodnicy Północnej w niczym
    skrzyżowaniu by nie przeszkadzały.

    Widzę tu nieudolność i bezwładność
    miłościwie nam panujących władz od 20 lat.

    • 0 0

    • Chcesz ponarzekać, czy sobie poprawić?

      jeśli to drugie to przedstaw swoją propozycje:)) Wyślij petycje do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i idź w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane