- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (147 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (221 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (185 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (185 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (201 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (133 opinie)
Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej
Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.
- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.
Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.
W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.
Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.
- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.
Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.
Miejsca
Opinie (172) ponad 10 zablokowanych
-
2009-02-19 16:13
GDYNIA JEST WIELKA!!!!!!!!!!!
- 1 0
-
2009-02-19 18:23
WARIANT - E
- 0 0
-
2009-02-19 18:25
f1 co ty pierd@#$%^^%$#@ sz
- 0 0
-
2009-02-19 18:28
B lub E
- 0 0
-
2009-02-19 21:31
a drogowców jak zwykle zima zaskoczyła
j.w.
- 0 0
-
2009-02-20 07:57
wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B- 0 0
-
2009-02-20 08:43
oczywiście popieram wariant B dobry plan,tylko jak z realizacją?
- 1 0
-
2009-02-20 16:35
lepiej
zabronic w godzinach szczytu jezdzenia w pojedynke i duzymi samochodami terenowymi
- 0 1
-
2009-02-22 18:40
juz dzialki kupuja na drodze...
...niektorzy znaja plany i juz kupili dzialki na drodze:)
- 0 0
-
2009-02-23 22:08
"Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni"
A Polacy na pewno zamieszkają na księżycu - zapewnia axial ;)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.