- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (109 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (290 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (440 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (147 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (33 opinie)
- 6 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (290 opinii)
Proces ws. śmiertelnego wypadku kobiety na hulajnodze odroczony
Rozpoczął się proces 44-latki, którą prokuratura oskarżyła o spowodowanie śmiertelnego wypadku, w którym zginęła kobieta jadąca na hulajnodze. Do tragicznego zdarzenia doszło w kwietniu 2022 r. na skrzyżowaniu ulic Dolne Młyny z Potokową w Gdańsku.
Aktualizacja, godz. 16:02
Podczas czwartkowej rozprawy prześłuchano syna zmarłej kobiety i biegłego zajmującego się rekonstrukcjami wypadków na drogach. W związku z potrzebą sporządzenia opinii, sędzia odroczył rozprawę. Nie wyznaczono jednak konkretnego terminu.
Prokuratura ustaliła natomiast, że 13 kwietnia 2022 r., na skrzyżowaniu ulic Dolne Młyny z Potokową, 44-latka, która kierowała samochodem osobowym, wjeżdżając na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej, uderzyła w jadącą na elektrycznej hulajnodze kobietę. Następnie na nią najechała.
- Pokrzywdzona doznała licznych ciężkich obrażeń ciała, w następstwie których poniosła śmierć na miejscu zdarzenia - mówiła prok. Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Co ustalili biegli w sprawie wypadku na ul. Potokowej?
Z opinii biegłego z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych wynikało, że:
- bezpośrednią przyczyną wypadku było nieprawidłowe zachowanie kierującej samochodem,
- wjeżdżając na skrzyżowanie, nie zachowała należytej ostrożności, nieprawidłowo obserwując jezdnię i nie ustępując pierwszeństwa kierującej hulajnogą,
- biegły nie stwierdził, aby pokrzywdzona przyczyniła się do wypadku.
- Prokurator zarzucił kierującej nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym i spowodowanie wypadku, w następstwie którego śmierć poniosła jedna osoba - mówiła prok. Wawryniuk.
Oskarżona nie przyznała się do popełnienia zarzuconego jej przestępstwa.
W czwartek, 1.06.2023 r., rozpoczął się proces 44-latki. Przesłuchiwany był syn zmarłej kobiety oraz świadkowie wypadku.
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2023-06-01 14:49
Opinia wyróżniona
Niedawne "wystrzelenie roweru" i ten wypadek pokazują, że niesprawiedliwie całą odpowiedzialność zrzucamy na kierowcę (27)
Podczas podejmowania decyzji jest kilka etapów:
1) detekcja ("widzę kątem oka że coś się porusza")
2) identyfikacja ("to coś to hulajnoga")
3) estymacja ("ta hulajnoga jedzie 20km/h i nasze tory jazdy zaraz się przetną")
4) podjęcie decyzji ("wyjeżdżam z drogi podporządkowanej, więc hulajnoga ma pierwszeństwo, więc muszęPodczas podejmowania decyzji jest kilka etapów:
1) detekcja ("widzę kątem oka że coś się porusza")
2) identyfikacja ("to coś to hulajnoga")
3) estymacja ("ta hulajnoga jedzie 20km/h i nasze tory jazdy zaraz się przetną")
4) podjęcie decyzji ("wyjeżdżam z drogi podporządkowanej, więc hulajnoga ma pierwszeństwo, więc muszę zahamować i ustąpić jej pierwszeństwa")
Problem polega na tym, że całe Prawo o Ruchu Drogowym itd. to dopiero etap numer 4, podczas gdy ludzkie ograniczenia często nie pozwalają na przejście etapu 1, nawet jeśli kierowca jeździ ostrożnie i jest zdrowy.
Dlatego nie powinniśmy całą odpowiedzialnością obarczać kierowcy, który może nie zauważyć najmniejszych uczestników ruchu, niewiele większych od pieszych, poruszających się 20km/h, czyli znacznie szybciej niż piesi.- 216 102
-
2023-06-02 11:36
wez lepiej oddaj prawo jazdy...
- 0 0
-
2023-06-01 20:27
Co za pajac to wyróżnił?
Jakiś nieuk czy drogowy morderca? Kasuj do woli, Kasiu
- 1 2
-
2023-06-01 17:07
ślepi nie jeżdżą.
TO CO ? PRZY 40 na godz. już oczopląs ? czysta hipokryzja. mnie widzą, ja nie widzę.
- 2 3
-
2023-06-01 16:49
Bez kasku i odblasków dodajmy... (1)
- 7 3
-
2023-06-01 20:12
Za dnia, jezdnią
- 1 1
-
2023-06-01 16:02
Jest jeszcze
Filozofia
- 1 0
-
2023-06-01 16:01
Jest jedna zasada - nie widzę lub nie mam pewości co widzę - nie jadę (1)
Nie ważne czy to mgłą, oślepienie słońcem, krzaki, inne pojazdy czy szara na szarym hulajnoga - nie widzisz stoisz aż zobaczysz. Dlaczego? Bo siedzisz w ważącym tonę klocu, którego ruch może zrobić komuś krzywdę.
- 11 14
-
2023-06-01 17:40
Czyli jak jest mgła na autostradzie to stajesz?
Jak ktoś zatrzyma się na autostradzie we mgle to z dużą dozą prawdopodobieństwa doprowadzi do karambolu, a wtedy żartów nie będzie, bo to już jest katastrofa w ruchu lądowym. Życie nie jest czarno białe, nie zawsze możesz po prostu stanąć, zamknąć oczy i poczekać.Tym niemniej problem jest poważny, ja dojeżdżając do skrzyżowań zwalniam i staram się uważnie wszystko obserwować- niestety wtedy często jakiś baranek z tyłu, albo mnie wytrąbi, albo ostentacyjnie wyprzedzi.
- 9 5
-
2023-06-01 15:53
Pfff
Dokładnie, wyobraźcie sobie dlaczego pieszy nie może wbiegać na przejście ? Bo zrobi to zbyt szybko i będzie nie widoczny dla kierowcy! Tak samo rowery i hulajnogi nie powinny wjeżdżać na przejścia rowerowe z duża prędkością nie zachowując przy tym żadnej ostrożności
W tych przepisach nie ma logiki pieszy nie może wbiegać na przejście dla swojego bezpieczeństwa ale rower itd mogą wjechać z dużymi prędkościami na jezdnie w miejscu do tego przeznaczonym ?- 34 5
-
2023-06-01 15:09
zgodnie z przewidywaniami pierwszy głos w chórze usprawiedliwiających różne nieodpowiedzialne zachowania kierowców (3)
całe szczęście piesi uzyskali większe prawa w ostatniej noweli przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego
- 19 20
-
2023-06-01 15:23
(2)
które to przepisy mają jakiekolwiek znaczenie dopiero w kroku nr 4.
- 3 10
-
2023-06-01 15:33
(1)
Dokładnie. W momencie jak osoby która prawnie przecież miała pierwszeństwo już nie ma na tym świecie.
- 8 1
-
2023-06-01 20:28
Osoba potrącona znajdowała się na wprost maski
I została po potrąceniu przejechana po zatrzymaniu. To drogowe morderstwo, a moderacja wyróżnia i**otyczne opinie
- 2 2
-
2023-06-01 14:58
(13)
Sorry ale jak nie potrafisz przejść punktu pierwszego to po prostu nie powinieneś jeździć samochodem.
- 60 51
-
2023-06-02 05:05
Racja, a największa przeszkodą w detekcji jest co? Tak jest, telefon komórkowy! Bez niego żadna normalna kobieta
(i żadna prawdziwa mencizna) nie może się obyć nawet gdy s..a, a cóż dopiero gdy prowadzi samochód.
Piszę bez hejtu, w żartobliwej konwencji powieści 'Kariera Nikodema Dyzmy", więc mam nadzieję że Redachcja mnie nie wytnie.- 1 1
-
2023-06-01 15:22
(2)
Ty też czasem nie potrafisz, bo jesteś tylko człowiekiem. Nie masz oczu dookoła głowy ani rentgena w oczach. Poza tym są zjawiska o których nie zdajemy sobie sprawy, a na które jesteśmy podatni, jak martwe pole, powidoki czy ograniczone pole widzenia (np. wiesz, że nawet jeśli nie nosisz okularów to ostro widzisz tylko 13 stopni? dalej masz
Ty też czasem nie potrafisz, bo jesteś tylko człowiekiem. Nie masz oczu dookoła głowy ani rentgena w oczach. Poza tym są zjawiska o których nie zdajemy sobie sprawy, a na które jesteśmy podatni, jak martwe pole, powidoki czy ograniczone pole widzenia (np. wiesz, że nawet jeśli nie nosisz okularów to ostro widzisz tylko 13 stopni? dalej masz widzenie peryferyjne, które nadaje się do punktu 1., ale już nie 2.). Pewnie, jak ja, miałeś jak dotąd tyle szczęścia, że twoja nieuwaga nie miała tragicznych konsekwencji, ale to tylko kwestia szczęścia i tego, że inni użytkownicy drogi również dbają w miarę swoich możliwości o bezpieczeństwo i są czujni. Dlatego ważne jest, żeby wszyscy dbali o bezpieczeństwo ruchu drogowego, a nie żeby zrzucać całą odpowiedzialność na jedną osobę.
- 27 8
-
2023-06-01 19:56
I widzenie peryferyjne jest najbardziej wrażliwe na ruch (1)
- 2 2
-
2023-06-02 10:53
Owszem - poprzeczny, a nie wzdłużny.
- 0 1
-
2023-06-01 15:07
Sorry, ale wlasnie wielu takich ludzi dostaje od RP prawo jazdy i g. ich obchodzi, ze Twoim zdaniem nie powinni. (8)
- 5 22
-
2023-06-01 15:44
no i dlatego (7)
biegli stwierdzili winę kierującej autem, mam nadzieję, że już nigdy nie usiądzie za kółko, bo ewidentnie się do tego nie nadaje
- 26 18
-
2023-06-01 16:23
ja bym powiedzial, ze kierujaca hulajnoga byla przekonana o swoim pierwszenstwie ale zapomniala o praktycznym mysleniu (1)
i ograniczonym zaufaniu do innych uzytkownikow drogi
- 30 9
-
2023-06-01 20:55
Jakim ograniczonym zaufaniu??
Babka za kółkiem ruszyła, gdy hulajnoga była już na skrzyżowaniu.
- 4 3
-
2023-06-01 15:53
(4)
Czyli pozbędziemy uprawnień osobę, która nie zauważyła hulajnogi. Dzięki temu z 22 milionów posiadaczy prawa jazdy zostanie tylko 21999999 osób które również mogą nie zauważyć jadącej hulajnogi. To na pewno rozwiąże problem.
- 20 14
-
2023-06-01 21:35
Jak można nie zauważyć osoby jadącej na hulajnodze? Przecież to nie jest mała myszka tylko duży obiekt. Poza tym wzrok jest uczulony na poruszające się obiekty i w pierwszej kolejności właśnie wyłapuje ruch. Skoro nie zauważyła to znaczy, że ma coś ze wzrokiem lub ewidentnie nie patrzyła. Tak czy siak na kierowcę to się nie nadaję.
- 7 5
-
2023-06-01 16:36
problem jest taki ze nie kazdy nadaje sie na kierowce, to czynnosc jak wiele innych, jedni sie nadaja inni nie, mozna zdac nawet i za 50 razem i dostac uprawnienia, ale prawdopodobnie taka osoba w ogole nie powinna siasc za kierownica.
- 6 2
-
2023-06-01 16:05
(1)
Może część z pozostałych 21999999 osób zatrzyma się na skrzyżowaniu na 3s dłużej i rozejrzy dokładniej po usłyszeniu o tej sprawie.
- 12 11
-
2023-06-01 16:24
mozna postac nawet 600s, wtedy bedzie z pewnoscia bezpieczniej, nawet jak 601s pojawi sie hulajnoga
- 13 6
Wszystkie opinie
-
2023-06-01 14:03
Ankieta dość prowokacyjna (10)
Hulajnogi to kwestia mody. Rowery niezależnie od mody są używane od ponad stu lat. Na rowerze siedzisz, masz duże koła i sporą kontrolę. Jazda hulajnogą na małych kółkach to walka o utrzymanie toru jazdy po krzywym chodniku... Do tego dodajemy napęd elektryczny i jest recepta na wtopę
- 76 18
-
2023-06-01 14:09
Z winy kierowcy zginęła osoba na hulajnodze, a w ankiecie pytają czy hulajnogi są zbyt niebezpieczne...
- 16 9
-
2023-06-01 14:22
Jakiej mody? O czym ty bełkoczesz biedaku? (4)
Sugerujesz że hulajnogi za jakiś czas znikną z ulicy bo tak sobie byś życzył? Smartfony to też kwestia mody?
- 9 12
-
2023-06-01 14:28
(1)
przestań bełkotać gimbo na hulajce
- 6 7
-
2023-06-01 14:34
Przecież to ty bełkoczesz coś o modzie
- 6 3
-
2023-06-01 15:55
(1)
Ładne inwektywy. Tym bardziej zabawnie brzmi "biedaku" w kontekście zabawki za tysiaka albo dwa :)
Jak chcesz posłuchać kogoś bliższego tobie wiekiem to sobie np odpal kanał Dexterowski, gdzie "młodzieżowy" gość od rozwożenia żarcia mówi wprost, że hulajnoga to bezsensowna i niebezpieczna walka z dziurami na chodniku, a rower elektryczny to kontrola i sensowne narzędzie pracy. Pozdro :)- 3 2
-
2023-06-01 17:38
Teraz jeszcze lepszy bełkot xD
Hulajnoga nie została zaprojektowana dla kurierów żarcia. Jesteś pewnie jednym z tych oszołomów dla których coś działa tylko jeśli jest kosmicznie drogie i na YouTube ktoś powie że jest ekstra xD
- 1 2
-
2023-06-01 14:25
ankietę ewidentnie jakiś kierowca układał
samochód znów posłużył do zabicia człowieka a pytają o hulajnogę, redakcji podpowiadam poprawne pytanie: Czy samochody zbyt często są narzędziem do zabijania i powinny być eliminowane z ulic?
- 12 10
-
2023-06-01 15:10
To samo mówili o telewizorach, komputerach, smarfonach.. (2)
- 3 3
-
2023-06-01 17:01
Jakos sobie nie przypominam. (1)
- 2 2
-
2023-06-01 17:35
Bo nie wziąłeś starczych leków
- 2 2
-
2023-06-01 14:04
Špilek (11)
Hulajnogi to zło .Ludzie jeżdżą z dużą prędkością .Ostatnio jakiś cham wjechał w kobietę od tyłu.
Ta upadła i zaczęła wyć.
Facet uciekł.Przyjechało pogotowie ,naszczęście nic się jej nie stało .Jedynie tyłek miała potłuczony.- 71 19
-
2023-06-01 14:09
Hulajnogi jeżdżą z prędkością 20km/h. (6)
Niczym sie to nie różni od biegnącego człowieka.
- 12 17
-
2023-06-01 14:16
(3)
Tylko te z wypożyczalni. Prywatne mają pościągane kagańce a są i takie co nawet 70km/h polecą
- 14 3
-
2023-06-01 14:23
To już miej pretensje do straży miejskiej że ich nie łapią (1)
- 6 6
-
2023-06-01 14:56
Buahahahaha!!!
Straż Miejska! A to dobre!
- 7 5
-
2023-06-01 15:28
Ostatnio jadac rowne 50 km/h w Sopocie bylam wyprzedzona przez jadaca obok (po chodniki) hulajnoge.
- 2 1
-
2023-06-01 15:27
(1)
Owszem, różni się. To się nazywa pęd. Jest iloczynem masy i prędkości. Zestaw hulajnoga + człowiek ma podczas jazdy (niech nawet będzie te regulaminowe 20, czy 25 km/h) większy pęd niż idący człowiek. To pieszy poniesie większe konsekwencje takiego zderzenia. Ale komu ja to tłumaczę...
- 8 1
-
2023-06-01 20:00
Tak się tym podniecacie jakby codziennie ktoś wjeżdżał w pieszych hulajnogą
I ludzie by lądowali w szpitalu. A to tylko wasze fantazje. W swoich obliczeniach uwzględnij jeszcze opór powietrza i prawdopodobieństwo ostrego hamowania
- 0 0
-
2023-06-01 14:12
(2)
Wzywanie karetki do cyt: "potłuczonego tyłka" powinno być karane.
- 3 15
-
2023-06-01 14:28
Szpilek (1)
Karane?Bo kobieta nadziała się pupą na bok kierownicy upadając?
Ty nie masz serca!
Szkoda mi było tej kobiety ,miała taki grymas na twarzy i te łzy.- 2 6
-
2023-06-01 14:43
Szpilek
Nie minušuj.Hihi
- 1 4
-
2023-06-01 16:25
a skad wiesz ze cham?
- 0 0
-
2023-06-01 14:08
Bez zaskoczenia (6)
Oczywiście, że sprawczyni nie przyznaje się do zabójstwa. To u nas typowe..
- 25 75
-
2023-06-01 14:10
Jej prawo. A co, chciałbyś ją skazać bez sądu? (2)
- 17 13
-
2023-06-01 14:12
Sąd i tak ją skaże.
Tylko dodaje kosztów podatnikom...
- 11 13
-
2023-06-01 14:26
Czyli jak ktoś się przyzna do winy to sąd go nie skazuje?
To w takim razie kto?
- 11 3
-
2023-06-01 14:15
gdyby sie przyznała (1)
to by znaczyło, że to umyślne - a ona zapewne chce zawiasy za nieumyślne
- 2 15
-
2023-06-01 14:34
Zamilcz pseudoprawniku
Wypadek ze skutkiem zawsze jest z winy nieumyślnej. Inaczej byłoby to zabójstwo.
- 16 0
-
2023-06-01 19:09
Aleś tępak.
Zabójstwo to zbrodnia popełniona w zamiarze bezpośrednim i oczywistym. Trudno tutaj o tym mówić.
- 2 0
-
2023-06-01 14:12
Oskarżona nie przyznała się do winy (1)
Bo czemu miałaby to zrobić? Fakty nie mają znaczenia. Tą metodę działania widać bardzo często
- 56 18
-
2023-06-01 14:43
Przy winie oczywistej mogła sobie tym skrócic wyrok. Ale widac w życiu jest tak samo ogarnieta jak za kółkiem.
- 8 3
-
2023-06-01 14:22
Zlikwidować hulajnogi (6)
- 88 14
-
2023-06-01 14:24
Zlikwidować kobiety!
- 2 13
-
2023-06-01 14:35
I rowery
- 1 6
-
2023-06-01 14:36
Ale to hulajnoga zabiła kierowcę auta, czy kierowca auta użytkownika hulajnogi?
Zlikwidować auta.
- 9 7
-
2023-06-01 14:41
Nie likwidować tylko ujednolicić i uprościć przepisy (2)
Po co dzielić na rowery, motory, hulajnogi - a wiecie, że jak ma składane siodełko to już nie hulajnoga i inne przepisy?
Przecież to chore!
I bez problemu można kupić hulajnogi, którymi pojedziemy nawet 100 km/h - czym to się różni od lekkiego motoru - czy to nie chore? A czy motor może jechać po chodnikach i ścieżkach rowerowych? Chore, nie?
Dla mnie bez różnicy, jaki to ma silnik - czy elektryczny, czy odrzutowy - powinniśmy podzielić pojazdy na te z silnikami i na te bez a te z silnikami na lekkie i ciężkie - na lekkie proste prawko, coś w rodzaju dawnej karty rowerowej i tyle.- 7 3
-
2023-06-01 15:06
(1)
Każdy kto porusza się po ulicach powinien mieć podstawy o ruchu drogowym tudzież powinny być karty rowerowe bądź jakieś prawka. Szkolenie Test egzamin chociaż teoretyczny (nie będziemy przecież uczyć równowagi na jednośladach, choć jak nieraz patrzę to może i by się niektórym przydało). Niejednokrotnie bywa, że osoba która nie ma zielonego pojęcia jak się zachować na drodze wsiada na skuter do 50cm i stwarza zagrożenie, bo na niskie pojemności uprawnień nie potrzeba, a to błąd.
- 2 2
-
2023-06-01 19:44
Wystarczy przedmiot w podstawówce uczący przepisów.
Miało by to jeszcze tą zaletę, że może dzieci nauczyłyby rodziców zmian w PoRD, do którego nie zaglądali od trzech dekad...
- 1 0
-
2023-06-01 14:23
Cos tutaj nie gra w opisie zdarzenia (6)
- 15 13
-
2023-06-01 14:25
W zeszlym roku (5)
To "pokrzywdzona" po prostu zjechała na ulicę, a teraz wina kierującej...dziwne
- 10 12
-
2023-06-01 14:35
Miała do tego pełne prawo (2)
- 4 3
-
2023-06-01 15:10
No pewnie, ze miala prawo, ale miala tez obowiazek ustapic wszystkim, bo wlaczala sie do ruchu. (1)
- 4 1
-
2023-06-01 17:19
Ale ona wjechała na jezdnię i potem do skrzyżowania
Więc o czym ty bełkoczesz? Czyli jak dołączam do ruchu to ile skrzyżowań muszę minąć żeby zaczęły mnie obowiązywać znaki drogowe?
- 1 1
-
2023-06-01 15:00
Dokładnie!
Kierująca uderzyła w kobietę na hulajnodze tyłem samochodu, bo tył był uszkodzony! Ciekawe
- 4 1
-
2023-06-01 17:16
Ktoś pisał po wypadku jak to wyglądało
Babki stuknęły się lekko, ale kobieta z hulajnogi wpadła pod auto. Kobieta w aucie chciała cofnąć, ale nie zmieniła biegu i najechała na leżącą pod autem hulajnogistkę.
Dalej uważasz, że to nie wina kierującej?- 6 0
-
2023-06-01 14:24
Jak to? Przecież ona jest kobietą i może płakać. Tatuś i mamusia na wszystko pozwalali i teraz miałaby ponieść konsekwencje? (1)
- 20 39
-
2023-06-01 14:38
Zamilcz przegrywie.
Może jak zadbasz o uzębienie, umyjesz tłuste włosy, zrzucisz z 80kg i pójdziesz do normalnej pracy to w końcu jakaś cię zechce?
- 4 13
-
2023-06-01 14:24
(13)
Nieźle ktoś musiał przyjąć w łapę, że dopuścił hulajnogi do normalnego ruchu ulicznego. Ba, mogą nawet bezkarnie lawirować po chodnikach między pieszymi, kiedy jadący spokojnie rowerzysta dostanie za coś takiego mandat.
- 146 39
-
2023-06-01 14:27
jeśli policja się postara to za jazdę hulajnogą chodnikiem też jest mandat (8)
bo możesz poruszać się tylko z prędkością pieszych a tak to jeszcze nie widziałem żeby ktoś jechał
- 25 2
-
2023-06-01 14:31
Masz radar w oczach? (6)
Czy ci się znowu coś wydaje?
- 2 20
-
2023-06-01 15:21
(3)
Tak, mam taki magiczny radar, który umie ocenić, że jeden użytkownik porusza się szybciej niż drugi.
- 13 1
-
2023-06-01 16:24
Taki pomiar prędkości raczej nie nadaje się do wystawienia komuś mandatu karnego...
- 1 2
-
2023-06-01 17:06
Czyli jak cię policjant zatrzyma i powie że misoebwydsjr że przekroczyłeś prędkość to przyjmiesz mandat owco? (1)
- 0 1
-
2023-06-01 19:46
Idź kup następny samochód, bo to wolność.
I powtarzaj, to nie ja jestem owcą, to nie mnie strzygą...
- 0 0
-
2023-06-01 15:58
(1)
Masz mózg w głowie, czy "musk"?
- 0 1
-
2023-06-01 17:06
Na pewno coś bardziej przydatnego od tego co ty tam masz
- 0 0
-
2023-06-01 14:54
To raczej nie nadążanie przepisów za technologią i życiem.
- 6 3
-
2023-06-01 14:31
Przestań bać się nowych rzeczy o będzie dobrze
- 5 8
-
2023-06-01 14:34
Żyję na tym świecie 45-lat i jeszcze nie widziałem żeby rowerzysta mandat dostał.
- 10 10
-
2023-06-01 18:19
Wypadek mógłby mieć podobne skutki gdyby zamiast hulajnogi jechał rower/skuter/motocykl.
Także nie dostrzegam związku.
- 0 1
-
2023-06-01 19:53
Hahahahahaha, tak, lobby hulajnogowe dało w łapę w ministerstwie
Hahahahahahahahaha. Da namiary na dilera
- 0 0
-
2023-06-01 14:25
Pytanie (16)
Czy kierująca hulajnogą nie powinna jej przeprowadzić jak przecina drogę poprzeczną? To że kierowca przy włączaniu się do ruchu ma ustąp, nie zwalnia innych z myślenia, przecież pieszy też nie może wejść bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd
- 219 80
-
2023-06-01 14:33
Hulajnoga jechała po jezdni (4)
- 30 1
-
2023-06-01 16:05
A ma prawo jeździć po jezdni? (3)
- 16 8
-
2023-06-01 16:23
A ma, bo jechała w strefie 30, gdzie UTO może jeździć po jezdni. (2)
- 17 5
-
2023-06-02 11:16
To nawet nie prawo a miała obowiązek jazdy po jezdni
- 0 0
-
2023-06-03 17:16
Tam nie ma zadnej strefy 30
Niestety
- 1 0
-
2023-06-01 14:41
To jak by wjechała na inny samochód który miał pierwszeństwo te kierowca zmielonego auta... (1)
Też powinien samochód przeprowadzać? Bo jest skrzyżowanie?
- 30 11
-
2023-06-01 20:03
Tak
- 1 0
-
2023-06-01 14:56
(1)
Serio uważasz, że masz lepszą wiedzę w tym temacie jak policja i prokurator? Poza tym "biegły nie stwierdził, aby pokrzywdzona przyczyniła się do wypadku."
- 34 6
-
2023-06-02 05:01
Przypadek pana z Oświęcimia, tego do nadział się na szydło,
pokazuje że policja może sprawę ordynarnie szyć. Nie twierdzę że tak jest w tym przypadku, ale zalecam ostrożność w bezkrytycznym zawierzaniu 'organom'.
- 6 0
-
2023-06-01 14:57
W ogóle pytanie, czy wtedy hulajnogi, rolki etc. (3)
nie były traktowane jak po prostu piesi.
Bo już kilka razy się zmieniały przepisy - a nawet wg nowych, jeśli nie ma tam ścieżki rowerowej to hulajnoga ma jeździć z prędkością zbliżoną do pieszego i absolutnie nie ma pierwszeństwa (bo nie jest pieszym).
Pewnie nie było świadków, więc wszystko będzie zależało od zeznań kierowcy.- 14 13
-
2023-06-01 18:33
(2)
W strefie tempo 30 może jechać po drodze, normalnie. Sprawdź przepisy a nie siej dezinformacji
- 5 1
-
2023-06-01 20:04
(1)
Nawet jeśli można to wjeżdżanie pod samochód jest skrajnie głupie.
- 7 5
-
2023-06-01 22:00
Skrajnie głupi jest twój komentarz
- 3 3
-
2023-06-01 15:36
(2)
Może, ma w końcu pierwszeństwo! Z tym, że któryś z takich manewrów będzie w końcu jego ostatnim. Pytanie co dla takich ludzi jest ważniejsze. Życie czy moralne zwycięstwo, że miał prawo i z niego skorzystał.
- 11 3
-
2023-06-01 16:21
Dlatego na obwodnicy należy się zatrzymać przed każdym wlotem. (1)
Przecież ktoś może wjechać z podporządkowanej i Cię zabić!
- 13 7
-
2023-06-01 20:06
Nie można się zatrzymywać na obwodnicy. Musisz dać się zabić. Takie zasady. Lepiej tamtędy nie jeździjcie.
- 4 0
-
2023-06-01 14:35
Oby dostała wyrok bez zawiasów. (2)
Prawo jazdy powinno być zabrane, a ona sama skierowana na ponowny egzamin. Bezwzględnie
- 17 66
-
2023-06-01 15:11
Od tego jest sąd. Ty nie znasz wszystkich okoliczności, więc nie wydawaj wyroków (1)
- 8 4
-
2023-06-01 17:20
Ma iść siedzieć
- 1 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.