• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rząd wyręczy samorządy? Wspólny bilet w 2027 r.

MKo
18 marca 2024, godz. 12:15 
Opinie (223)
Wprowadzenie wspólnego biletu na przewozy aglomeracyjne i miejskie w całym kraju w 2027 r. zapowiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury. Wprowadzenie wspólnego biletu na przewozy aglomeracyjne i miejskie w całym kraju w 2027 r. zapowiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

Nie udało się trójmiejskim samorządom, może dokona tego Ministerstwo Infrastruktury i to już za trzy lata - mowa o wspólnym bilecie, jaki zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Bilet wzorowany na niemieckich rozwiązaniach miałby wejść w życie już w 2027 r. i obejmować połączenia aglomeracyjne i miejskie w całym kraju.



Ile zapłacił(a)byś miesięcznie za wspólny bilet na transport autobusowo-kolejowy na terenie całego kraju?

Gdyby o próbach wprowadzenia jednego wspólnego biletu na Pomorzu czy nawet w samym Trójmieście stworzyć serial, miałby on więcej odcinków niż Moda na Sukces. Ostatnie próby podjęto przed kilkoma laty, gdy zapowiadano metropolitalny bilet miesięczny za 150 zł (zamiast 230 zł).

W życie miał wejść od 1 lipca 2020 r., ale pech chciał, że miesiąc po ogłoszeniu szczegółowych założeń nowej taryfy wybuchła pandemia koronawirusa i prace nad biletem zostały zawieszone.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



Po pandemii do pomysłu już nie wrócono, a znaczący wzrost kosztów paliwa i kosztów pracy wraz z rosnącą inflacją sprawiły, że nawet gdyby udało się go wyjąć z zamrażarki - nierealnym było utrzymanie jego pierwotnej ceny.

Wspólnym biletem nie jest też wciąż testowany i wdrażany system Fala. Jego uruchomienie w żaden sposób nie uprościło taryfy, nie wprowadziło też nowych rozwiązań, które miały zrewolucjonizować podróżowanie po Trójmieście i Pomorzu.


Wspólny bilet na niemiecką modłę



Teraz z ofertą wspólnego biletu wyszło Ministerstwo Infrastruktury. Jak zapowiedział minister Dariusz Klimczak, takie rozwiązanie miałoby zacząć działać na terenie całego kraju w 2027 r. i objąć zarówno połączenia aglomeracyjne, jak i miejskie.

Klimczak o swoich założeniach opowiedział kilka dni temu w TVP Info. Jego wprowadzenie musiałoby zostać poprzedzone pracami organizacyjnymi oraz inwestycjami w infrastrukturę transportu publicznego m.in. w dworce, przystanki oraz tabor autobusowy i kolejowy.

Czy w 2027 r. będziemy po Trójmieście jeździć nie tylko nowoczesnym taborem, ale też na wspólnym jednym bilecie? Czy w 2027 r. będziemy po Trójmieście jeździć nie tylko nowoczesnym taborem, ale też na wspólnym jednym bilecie?
Więcej szczegółów nie przekazano. Nie wiadomo więc ani, ile miałoby to kosztować, ani kogo konkretnie dotyczyłaby nowa oferta. Zagadką pozostaje też, jak miałaby przebiegać integracja i ujednolicenie taryf.

Punktem odniesienia ma być niemiecki bilet za 49 euro. To jednolity bilet autobusowo-kolejowy, który jego posiadaczowi umożliwia podróżowanie transportem publicznym na terenie całego kraju. Dzięki temu podróżowanie po mieście, regionie i całym kraju ma być szybkie, wygodne i tanie, a także przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i emisji CO2, redukcji hałasu i zanieczyszczenia powietrza.

Bilet jest następstwem sukcesu biletu za 9 euro, wprowadzonego latem 2022 r., po tym, jak znacząco wzrosły koszty energii, żywności i komunikacji.

MKo

Opinie (223) 3 zablokowane

  • Bilet miesieczny powinien byc honorowany wszedzie na wszystkie srodki komunikacji miejskiej. (3)

    Kupuje bilet miesieczny np. w Łodzi, ale jade na weekend do Krakowa - i tam wciaz z niego korzystam. Tak samo Krakowianin korzysta ze swojego w Sopocie.

    • 82 12

    • Idea słuszna ale pod warunkiem że bilet w Łodzi i Krakowie kosztuje tyle samo. Pamiętajmy że koszt biletu to koszt jaki (2)

      ponosi miejscowy Samorząd a podejrzewam że inny jest koszt komunikacji w Warszawie a inny w Pcimiu. W stolicy jest zapewne wyższy ...............

      • 8 14

      • stolica kontra prowincja (1)

        Wydaje mi się, że jest wręcz odwrotnie - koszt biletu na transport zbiorowy powinien być niższy w dużych miastach, gdzie jest duża liczba podróżujących na krótkich odcinkach, w większości z małymi prędkościami na stojąco, przez co autobus może zabrać więcej pasażerów. Na prowincji priorytetem jest dotarcie do pracy/szkoły w pobliskim dużym mieście. Trasy są dłuższe, oczekiwane są wyższe prędkości przelotowe, co ogranicza możliwość stania pasażerów, ze względów bezpieczeństwa i tym samym podnosi koszty. Poza tym któryś kurs centrum - opłotki musi się skończyć pustym przejazdem, podczas gdy w dużym mieście jest ruch niemal całodobowo, tylko o różnym nasileniu.

        • 9 0

        • przeciez do komunikacji miejskiej sie zawsze doplaca

          im wieksze miasto tym wieksza doplata

          • 1 0

  • Kabaret Pomoże: Trójmiejska Komunikacja (3)

    ciekawe czy zrobili aktualizację o Falalalalalalę

    • 28 1

    • To jest straszne jak ten kawałek jest zarazem śmieszny i w dużym stopniu prawdziwy :/ (2)

      • 10 0

      • jakiś czas już nie oglądałem (1)

        było też o bilecie miejskim SKM? że jest na Gdańsk+Sopot albo Gdynię+Sopot, bo Sopot to przecież takie miasto przechodnie XD

        • 4 0

        • Można mieć również bilet miesięczny przez Sopot jak i przez Osowę

          co ciekawe jest to dokładnie ten sam bilet w każdej z opcji... SKM to stan umysłu

          • 1 0

  • Za 3 lata Fala do kosza? (1)

    XD kto by wię wpodziewał

    • 23 0

    • To jest tak PO europejsku... ;)

      • 1 1

  • Wspólnym biletem nie jest też wciąż testowany i wdrażany system Fala. Jego uruchomienie...

    jakie jego uruchomienie skoro nadal aplikacja nie kupuje i nie zczytuje automatycznie biletu?!!!

    • 18 0

  • Za 3 lata ....

    Pytanie jaki rząd ...

    • 19 2

  • prosimy

    o

    • 8 1

  • Uuu, to będą miliardy do przekręcenia! xD

    • 15 4

  • Wspólny bilet to my już

    przerabiamy kilkanaście lat póki co wspólnego biletu w przyzwoitej cenie na tramwaj autobus pkm skm nie mamy ale za to mamy niepotrzebną falę za miliony

    • 31 0

  • Wspólny bilet (1)

    Wiadomo że jeżeli nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że chodzi o pieniądze, bo wszyscy chca wszystko po taniości aby było jak najtaniej .I dlatego wszystko musi być na dojczlandowską "modłę" ? Jakby niemcy byli najlepszym przykładem? wymiotować mi się chce jak słyszę na dojczlanda . Widać że "rządzą" nami faszyści i folksdojcze. Jak wam się nie podoba to alle raus do dojczlandu

    • 4 17

    • Wiedziałem

      Zawsze musi się znaleźć wyznawca prezesa. Coś może mieć sens, ale jak jest zagramaniczne, to już niedobre. Powinno być nasze, narodowe, imienia jp2 i jarozbawa zawsze dziewicy...

      • 1 0

  • kielbasa wyborcza

    • 15 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane