• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rząd wyręczy samorządy? Wspólny bilet w 2027 r.

MKo
18 marca 2024, godz. 12:15 
Opinie (223)
Wprowadzenie wspólnego biletu na przewozy aglomeracyjne i miejskie w całym kraju w 2027 r. zapowiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury. Wprowadzenie wspólnego biletu na przewozy aglomeracyjne i miejskie w całym kraju w 2027 r. zapowiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

Nie udało się trójmiejskim samorządom, może dokona tego Ministerstwo Infrastruktury i to już za trzy lata - mowa o wspólnym bilecie, jaki zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Bilet wzorowany na niemieckich rozwiązaniach miałby wejść w życie już w 2027 r. i obejmować połączenia aglomeracyjne i miejskie w całym kraju.



Ile zapłacił(a)byś miesięcznie za wspólny bilet na transport autobusowo-kolejowy na terenie całego kraju?

Gdyby o próbach wprowadzenia jednego wspólnego biletu na Pomorzu czy nawet w samym Trójmieście stworzyć serial, miałby on więcej odcinków niż Moda na Sukces. Ostatnie próby podjęto przed kilkoma laty, gdy zapowiadano metropolitalny bilet miesięczny za 150 zł (zamiast 230 zł).

W życie miał wejść od 1 lipca 2020 r., ale pech chciał, że miesiąc po ogłoszeniu szczegółowych założeń nowej taryfy wybuchła pandemia koronawirusa i prace nad biletem zostały zawieszone.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



Po pandemii do pomysłu już nie wrócono, a znaczący wzrost kosztów paliwa i kosztów pracy wraz z rosnącą inflacją sprawiły, że nawet gdyby udało się go wyjąć z zamrażarki - nierealnym było utrzymanie jego pierwotnej ceny.

Wspólnym biletem nie jest też wciąż testowany i wdrażany system Fala. Jego uruchomienie w żaden sposób nie uprościło taryfy, nie wprowadziło też nowych rozwiązań, które miały zrewolucjonizować podróżowanie po Trójmieście i Pomorzu.


Wspólny bilet na niemiecką modłę



Teraz z ofertą wspólnego biletu wyszło Ministerstwo Infrastruktury. Jak zapowiedział minister Dariusz Klimczak, takie rozwiązanie miałoby zacząć działać na terenie całego kraju w 2027 r. i objąć zarówno połączenia aglomeracyjne, jak i miejskie.

Klimczak o swoich założeniach opowiedział kilka dni temu w TVP Info. Jego wprowadzenie musiałoby zostać poprzedzone pracami organizacyjnymi oraz inwestycjami w infrastrukturę transportu publicznego m.in. w dworce, przystanki oraz tabor autobusowy i kolejowy.

Czy w 2027 r. będziemy po Trójmieście jeździć nie tylko nowoczesnym taborem, ale też na wspólnym jednym bilecie? Czy w 2027 r. będziemy po Trójmieście jeździć nie tylko nowoczesnym taborem, ale też na wspólnym jednym bilecie?
Więcej szczegółów nie przekazano. Nie wiadomo więc ani, ile miałoby to kosztować, ani kogo konkretnie dotyczyłaby nowa oferta. Zagadką pozostaje też, jak miałaby przebiegać integracja i ujednolicenie taryf.

Punktem odniesienia ma być niemiecki bilet za 49 euro. To jednolity bilet autobusowo-kolejowy, który jego posiadaczowi umożliwia podróżowanie transportem publicznym na terenie całego kraju. Dzięki temu podróżowanie po mieście, regionie i całym kraju ma być szybkie, wygodne i tanie, a także przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i emisji CO2, redukcji hałasu i zanieczyszczenia powietrza.

Bilet jest następstwem sukcesu biletu za 9 euro, wprowadzonego latem 2022 r., po tym, jak znacząco wzrosły koszty energii, żywności i komunikacji.

MKo

Opinie (223) 3 zablokowane

  • centralizacja (5)

    Mieliśmy już gospodarkę centralnie planowaną. Nie wspominamy tego dobrze. Założenie teoretycznie było dobre - wykorzystanie synergii celem cięcia kosztów. Problem polegał na tym, że brakowało technicznych rozwiązań pozwalających na szybkie rozliczenia i zdalne rozwiązywanie problemów organizacyjnych. Decyzyjność była słaba. Przy obecnym poziomie informatyzacji i komunikacji to powinno być łatwiejsze do realizacji.

    • 8 40

    • Bzura! W Niemczech to fantastycznie zapracowało!

      Rozruszało też ekonomikę!
      Znajomi co weekend jeżdżą pociągami po małych miejscowościach.
      Poznają kraj, chodzą do restauracji i wynajmują hotele!!
      Bez Deutsche Ticket siedzieli by raczej w domu

      • 14 3

    • Ale ten artykuł nie jest o gospodarce centralnie planowanej (1)

      Tylko o wspólnym bilecie.

      • 6 2

      • On nie rozumie ani jednego ani drugiego

        To po prostu jest klasyczna akcja regulatorska pt. "przychodzi leśniczy i wyp... wszystkich z lasu". Tak UE "wyczyściła" dyskusje o roamingu w UE czy też "pogodziła" dyskusje o standardzie ładowarki do telefonu. Był czas się dogadywać, potem przychodzi regulator i ustawia to po swojemu

        • 2 0

    • Patrz kolego

      Jak ludzie się zmieniają. Ci co to pamiętają wiedzą co to było. Młodzi do tego tęsknią widać po minusach bo nie mają pojecia co to będzie..

      • 3 2

    • Tak, Fala jest takim świetnym przykładem,

      jak działa taka oddolność i nowe technologie na poziomie trójmiejskich samorządów :) Tutaj mamy beton o jakim w PRL-u i gospodarce centralnie planowanej nawet się nie śniło. Jeszcze na sterydach z dopłat unijnych i z ustami pełnymi frazesów o innowacyjności.

      • 4 0

  • Ein volks, ein Reich, ein Fahrkarte

    Nie wiem już sam czy to bardziej faszyzm czy bardziej komunizm. Centralizacja władzy i ubezwłasnowolnienie obywateli, przedsiębiorców, władz lokalnych. Niedługo będziemy mieli odgórnie ustalane ceny biletów, wody, cukru, benzyny, mieszkań. Po co było uciekać spod sowieckiego buta, skoro większość społeczeństwa chce być pod takim butem? Ubezwłasnowolniona, zglajszachtowana i trzymana za pyski? I jaka tu jest zmiana między centralizacyjną polityka PiSu a taką samą polityką uśmiechniętej Polski według PO?

    • 15 8

  • za 3 lata? jaja sobie robią?

    • 14 1

  • To szybciej niz fala (4)

    Można już zlikwidować fale bo do 2027 nie będzie dzialac

    • 64 1

    • Przecież Fala nadal nie działa jak należy!

      • 7 0

    • A kasa dla króliczka, którego nie sposób dogonić ?

      • 5 0

    • Nie można zlikwidować czegoś co nie działa. FALA-najdroższy system do płatności kartą.

      • 9 0

    • Nie ma fal

      Nie ma Dulkiewicz. No i jest git

      • 4 0

  • Jak będzie wzorowany na niemieckim systemie, to już wiemy gdzie pojdą pieniądze. (1)

    Tak jak POszły z GPECU do Lipska w zamian za stołek w radzie nadzorczej, i pójda ze spalarmi śmieci na Sycylię . Tylko tu obsada stołka jeszcze nie jest jasna. Przypuszczam, że obejmie go ten od złego słowa na niemca, które rozpętało IIWŚ

    • 19 5

    • Kacper - słyszałeś co o tobie powiedział Obajtek?

      Czy jeszcze to nie dotarło?

      • 1 8

  • Najwyższy czas!

    • 6 3

  • Zlikwidujcie Fale

    To pieniadze się znajdą

    • 23 0

  • banda patałachów ma w czymś wyręczyć bandę patałachów spod tego samego szyldu?

    Bareja

    • 19 0

  • A za wyrzucenie 130 milionow nikt nie odpowie? (2)

    • 23 0

    • Jak zwykle.

      • 7 1

    • nie

      dlatego sprawdzony wałek zrobimy poziom wyżej

      • 9 0

  • Super Projekt który rozrusza Male miejscowości! (3)

    To Potężny zastrzyk ekonomiczny!
    Rozruszało też ekonomikę!
    Znajomi co weekend jeżdżą pociągami po małych miejscowościach.
    Poznają kraj, chodzą do restauracji i wynajmują hotele!!
    Bez Deutsche Ticket za 49 siedzieli by raczej w domu.

    • 10 8

    • Ty jak ten od sportu też zmieniłeś dilera i efekt jeszcze gorszy?

      • 2 1

    • Precz z niemieckimi pomysłami w Polsce! (1)

      • 2 0

      • Jak za 3 lata zgodnie z KPO zabronoa ci jeździć samochodem

        To przypomnisz sobie dzisiejszą glupotę.
        A że zabronoa samochodów spalinowych już po 2030 to Perwne!
        Dzis zabronili jakiegos tam gazu SF6 co jest go jak koy napłakał w transformatorach co dopiero spaliniaki!

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane