• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rząd wyręczy samorządy? Wspólny bilet w 2027 r.

MKo
18 marca 2024, godz. 12:15 
Opinie (223)
Wprowadzenie wspólnego biletu na przewozy aglomeracyjne i miejskie w całym kraju w 2027 r. zapowiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury. Wprowadzenie wspólnego biletu na przewozy aglomeracyjne i miejskie w całym kraju w 2027 r. zapowiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

Nie udało się trójmiejskim samorządom, może dokona tego Ministerstwo Infrastruktury i to już za trzy lata - mowa o wspólnym bilecie, jaki zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Bilet wzorowany na niemieckich rozwiązaniach miałby wejść w życie już w 2027 r. i obejmować połączenia aglomeracyjne i miejskie w całym kraju.



Ile zapłacił(a)byś miesięcznie za wspólny bilet na transport autobusowo-kolejowy na terenie całego kraju?

Gdyby o próbach wprowadzenia jednego wspólnego biletu na Pomorzu czy nawet w samym Trójmieście stworzyć serial, miałby on więcej odcinków niż Moda na Sukces. Ostatnie próby podjęto przed kilkoma laty, gdy zapowiadano metropolitalny bilet miesięczny za 150 zł (zamiast 230 zł).

W życie miał wejść od 1 lipca 2020 r., ale pech chciał, że miesiąc po ogłoszeniu szczegółowych założeń nowej taryfy wybuchła pandemia koronawirusa i prace nad biletem zostały zawieszone.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



Po pandemii do pomysłu już nie wrócono, a znaczący wzrost kosztów paliwa i kosztów pracy wraz z rosnącą inflacją sprawiły, że nawet gdyby udało się go wyjąć z zamrażarki - nierealnym było utrzymanie jego pierwotnej ceny.

Wspólnym biletem nie jest też wciąż testowany i wdrażany system Fala. Jego uruchomienie w żaden sposób nie uprościło taryfy, nie wprowadziło też nowych rozwiązań, które miały zrewolucjonizować podróżowanie po Trójmieście i Pomorzu.


Wspólny bilet na niemiecką modłę



Teraz z ofertą wspólnego biletu wyszło Ministerstwo Infrastruktury. Jak zapowiedział minister Dariusz Klimczak, takie rozwiązanie miałoby zacząć działać na terenie całego kraju w 2027 r. i objąć zarówno połączenia aglomeracyjne, jak i miejskie.

Klimczak o swoich założeniach opowiedział kilka dni temu w TVP Info. Jego wprowadzenie musiałoby zostać poprzedzone pracami organizacyjnymi oraz inwestycjami w infrastrukturę transportu publicznego m.in. w dworce, przystanki oraz tabor autobusowy i kolejowy.

Czy w 2027 r. będziemy po Trójmieście jeździć nie tylko nowoczesnym taborem, ale też na wspólnym jednym bilecie? Czy w 2027 r. będziemy po Trójmieście jeździć nie tylko nowoczesnym taborem, ale też na wspólnym jednym bilecie?
Więcej szczegółów nie przekazano. Nie wiadomo więc ani, ile miałoby to kosztować, ani kogo konkretnie dotyczyłaby nowa oferta. Zagadką pozostaje też, jak miałaby przebiegać integracja i ujednolicenie taryf.

Punktem odniesienia ma być niemiecki bilet za 49 euro. To jednolity bilet autobusowo-kolejowy, który jego posiadaczowi umożliwia podróżowanie transportem publicznym na terenie całego kraju. Dzięki temu podróżowanie po mieście, regionie i całym kraju ma być szybkie, wygodne i tanie, a także przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i emisji CO2, redukcji hałasu i zanieczyszczenia powietrza.

Bilet jest następstwem sukcesu biletu za 9 euro, wprowadzonego latem 2022 r., po tym, jak znacząco wzrosły koszty energii, żywności i komunikacji.

MKo

Opinie (223) 3 zablokowane

  • No to już jest socjalizm utopijny. Rozumie się, że rząd będzie pokrywał samorządom ewentualny deficyt?

    • 11 2

  • Hahaha 49 euro, 9 euro

    czyli u nas będzie 300zł, 60zł hehehe Polacy bogaci...

    • 13 0

  • Fala nie da rady

    Trzeba wymienić. :) i wszystko tak miało być. Zero odpowiedzialności miliony w błoto

    • 12 1

  • (1)

    Gonimy zachód, jeszcze ze 100 lat, tylko jest jeden problem, oni nie będą czekać.

    • 19 1

    • A oni to kto?

      • 1 0

  • Jeśli to planują eksperci z PO, to rozwiązanie będziena pewno dobre. W szczegolnosci dla ich zaprzyjaźnionych firemek...

    • 11 0

  • Taaaa, przesiadać się na publikę a osły i euro-federaści - będą dalej poruszać się samolotami i samochodami prywatnym.

    NIe dla nich emisja CO2.

    • 10 4

  • Wspólny bilet ostatecznie zatopi Falę (5)

    Czyli Fala, która pierwotnie miała być wspólnym biletem, a potem okazała się zwykłym bublem, który w ogóle nie działa ma jeszcze tylko 3 lata na dogorywanie, bo potem nie będzie już nikomu do niczego potrzebna.

    • 139 6

    • ale co zarobione to....? (3)

      • 18 4

      • (2)

        Tak nie wolno tego zostawić. Nie stać nas na szastanie pieniędzmi a urzędnicy od dawna tak robią. Teraz rząd ma pomysł tysiąca orlikow jak kiedyś za komuny tysiąc tysiaclatek.

        • 6 4

        • Przecież orliki już są i to od 10 lat

          • 5 0

        • Jaki problem akurat w orlikach? Jest wiele mniej potrzebnych i społecznie użytecznych miejsc gdzie wywalamy forsę.

          Swoją drogą śmiejesz się z tysiąclatek, ale te budynki wydźwignęły z analfabetyzmu powojenne pokolenia i nadal służą kolejnym. Więcej takich inicjatyw by się przydało.

          • 1 0

    • ostatnio autobus wjechał w dziurę (nie jakąś wielką, taką jakich jest pełno na drogach) i wszystkie falomaty zgasły XD Bareja by tego lepiej nie wymyślił

      • 20 0

  • Bilet za 49 euro?

    Biorę z zamkniętymi oczami. Ja za bilet miesięczny odcinkowy wyłącznie na Regio już po zniżce płacę ok 250zł. A tu na cały kraj i to na wszystkie środki komunikacji publicznej.

    • 12 3

  • (6)

    Ja korzystam z biletu metropolitalnego i wszystko jest fajnie cena może być, ale co mnie trochę irytuje to przy zakupie biletu łączonego komunikacja miejska+ pociąg i tu jest wybór MZK Wejherowo, ZKM Gdynia i ztm gdańsk i można tylko wybrać jedną opcję lub dodatkowy zakup a to wszystko powinno być na jednym bilecie

    • 57 4

    • To kupujesz bilet wszystkich organizatorów (1)

      I po problemie

      • 0 2

      • Taniej wyjdzie kupić samochód ;)

        • 1 0

    • (2)

      Wydaje mi się że ten za 230 dotyczy tylko jednego z wymienionych ale ten za 250 obowiązuje już wszędzie)

      • 1 1

      • Gdzie wszędzie? No właśnie... wydaje ci się.
        250 zł...to tylko np. ZKM Gdynia plus przejazd do Gdańska ( Polregio, SKM)... a gdy jeszcze dochodzi ZTM Gdańsk...to jest jeszcze drożej.

        • 2 0

      • Bilety łączone

        Nie ma biletów za 230 zł. Za 190 zł obowiązuje na terenie Gdańska lub Gdyni i Sopotu - w pociągach również tylko na tym terenie. Za 250 zł obowiązuje na terenie jednego operatora (ZKM lub ZTM), natomiast w pociągach od Luzina do Cieplewa. Za 270 zł bilet obejmuje wszystko.

        • 4 0

    • Kup bilet o 20 zł droższy (270 zł)

      I będziesz miał full wypas.

      • 2 1

  • Zgraja rudej wrony 13 grudnia 2023 demolujaca Polskę bredzi o kolejnych swoich pomysłach

    Precz z komuną i POKOmuną! Bedą wszyscy z tej zgrai rozliczeni jak ostatnio ich poinformował ich herszt.

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane