- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (24 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Rząd wyręczy samorządy? Wspólny bilet w 2027 r.
Nie udało się trójmiejskim samorządom, może dokona tego Ministerstwo Infrastruktury i to już za trzy lata - mowa o wspólnym bilecie, jaki zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Bilet wzorowany na niemieckich rozwiązaniach miałby wejść w życie już w 2027 r. i obejmować połączenia aglomeracyjne i miejskie w całym kraju.
W życie miał wejść od 1 lipca 2020 r., ale pech chciał, że miesiąc po ogłoszeniu szczegółowych założeń nowej taryfy wybuchła pandemia koronawirusa i prace nad biletem zostały zawieszone.
Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie
Po pandemii do pomysłu już nie wrócono, a znaczący wzrost kosztów paliwa i kosztów pracy wraz z rosnącą inflacją sprawiły, że nawet gdyby udało się go wyjąć z zamrażarki - nierealnym było utrzymanie jego pierwotnej ceny.
Wspólnym biletem nie jest też wciąż testowany i wdrażany system Fala. Jego uruchomienie w żaden sposób nie uprościło taryfy, nie wprowadziło też nowych rozwiązań, które miały zrewolucjonizować podróżowanie po Trójmieście i Pomorzu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Wiosną przesiądź się na motocykl lub skuter
Wspólny bilet na niemiecką modłę
Teraz z ofertą wspólnego biletu wyszło Ministerstwo Infrastruktury. Jak zapowiedział minister Dariusz Klimczak, takie rozwiązanie miałoby zacząć działać na terenie całego kraju w 2027 r. i objąć zarówno połączenia aglomeracyjne, jak i miejskie.
Klimczak o swoich założeniach opowiedział kilka dni temu w TVP Info. Jego wprowadzenie musiałoby zostać poprzedzone pracami organizacyjnymi oraz inwestycjami w infrastrukturę transportu publicznego m.in. w dworce, przystanki oraz tabor autobusowy i kolejowy.
Więcej szczegółów nie przekazano. Nie wiadomo więc ani, ile miałoby to kosztować, ani kogo konkretnie dotyczyłaby nowa oferta. Zagadką pozostaje też, jak miałaby przebiegać integracja i ujednolicenie taryf.
Punktem odniesienia ma być niemiecki bilet za 49 euro. To jednolity bilet autobusowo-kolejowy, który jego posiadaczowi umożliwia podróżowanie transportem publicznym na terenie całego kraju. Dzięki temu podróżowanie po mieście, regionie i całym kraju ma być szybkie, wygodne i tanie, a także przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i emisji CO2, redukcji hałasu i zanieczyszczenia powietrza.
Bilet jest następstwem sukcesu biletu za 9 euro, wprowadzonego latem 2022 r., po tym, jak znacząco wzrosły koszty energii, żywności i komunikacji.
Biletowe perypetie z systemem Fala
Opinie (223) 3 zablokowane
-
2024-03-18 19:59
Czy ktos rozliczy Fale?
Tak pytam
- 6 1
-
2024-03-18 20:35
Naczelne hasło PO to obiecywac i nie spełniac w szczególności przed wyborami
- 6 1
-
2024-03-18 22:09
Szkoda, że w sondzie nie było wariantu "Od 3 do 5 zł".
Prawdopodobnie zyskałby największe uznanie.
- 4 1
-
2024-03-19 02:07
Oj będzie kogo rozliczać z tej zgrai bezprawia 13 grudnia 2023!
Pojdzie KOmuna siedzieć na długie lata.
- 2 1
-
2024-03-19 05:34
Problemem w Trójmieście nie jest sam brak jednego biletu
Problemem jest nieefektywne, nieracjonalne i nieekonomiczne istnienie czterech zarządów transportu miejskiego. Przecież to oczywiste, że taki czteroosobowy potwór mający czterech kierowców, cztery teorie, cztery budżety i cztery związki zawodowe (bez znaczenia, że czasem to ta sama organizacja; każda pracuje "na rzecz" swoich związkowców) będzie miała inne priorytety. Co prawda w każdym z zarządów prezes i zarząd, a także rada nadzorcza, związkowcy i wyżsi urzędnicy się wyżywią. Z tych diet są wysokie ceny biletów i brak ujednoliconej wizji transportu dla aglomeracji.
- 4 0
-
2024-03-19 06:52
Niemcy zazdroszczą Polakom dobrobytu
Pensja minimalna w de, to ok. 2,5x tej Polskiej. Bilet na wszystkie niemieckie zbiorkomy 212 złotych, bilet na mzkzg 270 złotych. Nie mam pytań.
- 5 0
-
2024-03-19 08:33
uważam że usprawnienie komunikacji w Trójmieście to teraz najważniejszy społeczny mankament do zreformowania
panuje komunikacyjny choas, a za chwilę w całym Trójmieście będą takie korki jak w we wielomilionowych aglomeracjach choć Trójmiasto jako całość ledwie przebija 1 milion mieszkańców. To codzienne stanie w korkach spowodowane w głównej mierze brakiem dobrze skomunikowanej i sprawnej komunikacji miejskiej wywołuje duży dyskomfort jego mieszkańców
- 3 1
-
2024-03-19 08:45
Wzorowany na niemieckich rozwiązaniach. . . Juz sie boję . . .
- 0 4
-
2024-03-19 10:20
Fajny bajer taki bilet ale jeżeli po kraju jeżdżę raz na X czasu to raczej wątpię by mi się opłacił.
- 2 1
-
2024-03-29 23:26
2027 xd xd xd xd
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.