• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rząd wyręczy samorządy? Wspólny bilet w 2027 r.

MKo
18 marca 2024, godz. 12:15 
Opinie (223)
Wprowadzenie wspólnego biletu na przewozy aglomeracyjne i miejskie w całym kraju w 2027 r. zapowiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury. Wprowadzenie wspólnego biletu na przewozy aglomeracyjne i miejskie w całym kraju w 2027 r. zapowiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

Nie udało się trójmiejskim samorządom, może dokona tego Ministerstwo Infrastruktury i to już za trzy lata - mowa o wspólnym bilecie, jaki zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Bilet wzorowany na niemieckich rozwiązaniach miałby wejść w życie już w 2027 r. i obejmować połączenia aglomeracyjne i miejskie w całym kraju.



Ile zapłacił(a)byś miesięcznie za wspólny bilet na transport autobusowo-kolejowy na terenie całego kraju?

Gdyby o próbach wprowadzenia jednego wspólnego biletu na Pomorzu czy nawet w samym Trójmieście stworzyć serial, miałby on więcej odcinków niż Moda na Sukces. Ostatnie próby podjęto przed kilkoma laty, gdy zapowiadano metropolitalny bilet miesięczny za 150 zł (zamiast 230 zł).

W życie miał wejść od 1 lipca 2020 r., ale pech chciał, że miesiąc po ogłoszeniu szczegółowych założeń nowej taryfy wybuchła pandemia koronawirusa i prace nad biletem zostały zawieszone.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



Po pandemii do pomysłu już nie wrócono, a znaczący wzrost kosztów paliwa i kosztów pracy wraz z rosnącą inflacją sprawiły, że nawet gdyby udało się go wyjąć z zamrażarki - nierealnym było utrzymanie jego pierwotnej ceny.

Wspólnym biletem nie jest też wciąż testowany i wdrażany system Fala. Jego uruchomienie w żaden sposób nie uprościło taryfy, nie wprowadziło też nowych rozwiązań, które miały zrewolucjonizować podróżowanie po Trójmieście i Pomorzu.


Wspólny bilet na niemiecką modłę



Teraz z ofertą wspólnego biletu wyszło Ministerstwo Infrastruktury. Jak zapowiedział minister Dariusz Klimczak, takie rozwiązanie miałoby zacząć działać na terenie całego kraju w 2027 r. i objąć zarówno połączenia aglomeracyjne, jak i miejskie.

Klimczak o swoich założeniach opowiedział kilka dni temu w TVP Info. Jego wprowadzenie musiałoby zostać poprzedzone pracami organizacyjnymi oraz inwestycjami w infrastrukturę transportu publicznego m.in. w dworce, przystanki oraz tabor autobusowy i kolejowy.

Czy w 2027 r. będziemy po Trójmieście jeździć nie tylko nowoczesnym taborem, ale też na wspólnym jednym bilecie? Czy w 2027 r. będziemy po Trójmieście jeździć nie tylko nowoczesnym taborem, ale też na wspólnym jednym bilecie?
Więcej szczegółów nie przekazano. Nie wiadomo więc ani, ile miałoby to kosztować, ani kogo konkretnie dotyczyłaby nowa oferta. Zagadką pozostaje też, jak miałaby przebiegać integracja i ujednolicenie taryf.

Punktem odniesienia ma być niemiecki bilet za 49 euro. To jednolity bilet autobusowo-kolejowy, który jego posiadaczowi umożliwia podróżowanie transportem publicznym na terenie całego kraju. Dzięki temu podróżowanie po mieście, regionie i całym kraju ma być szybkie, wygodne i tanie, a także przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i emisji CO2, redukcji hałasu i zanieczyszczenia powietrza.

Bilet jest następstwem sukcesu biletu za 9 euro, wprowadzonego latem 2022 r., po tym, jak znacząco wzrosły koszty energii, żywności i komunikacji.

MKo

Opinie (223) 3 zablokowane

  • Fala do tego czasu nie ruszy na dobre xD

    Najdroższe kasowniki ever.

    • 17 1

  • jaki miesieczny. nie myscie ze dam wam piniadze na miesiac gdy bitcoiny rosna 5% dziennie. tygodniowy max

    jak 80 kilometrowa metropolia Londyn - ktora ma ten bilet od 50 lat.

    • 8 0

  • trzy lata na dodanie nowej taryfy, naprawdę?

    Jak wygląda plan prac nad tym projektem? 2024: ogłoszenie wspólnego biletu "już w 2027", 2024-2027: robienie niczego, 2027: ogłoszenie wspólnego biletu "już w 2030"?

    • 11 1

  • Wczesny ten Prima Aprilis w tym roku

    • 17 4

  • Bilet (1)

    Obiecanek cd! Niemcy to naród skonstruowany pod igiełkę! Znają się na rzeczy, zatrudniają rewelacyjnych informatyków, a nie pseudo pociotków jak miało to miejsce, przy otwarciu Fali! W Polsce wpierw, musi zarobić Janusz z rodziną, a później myśli się o mieszkańcach!

    • 11 5

    • Nie ćpaj więcej.

      • 1 2

  • (1)

    Za ,,falę,,powinna się wziąść prokuratura i NIK.
    Ale jak się za to wziąść skoro w Gdańsku nie ma komu.

    • 16 1

    • Wziąć... weź się " za ortografię ".

      • 0 1

  • Rozumiem. Ze na Fale nie beda ladowac tyle kasy

    30.mln rocznie na coś co jest zbędne

    • 15 0

  • Jak za komuny!!!

    Jeden bilet, wszystkie środki komunikacji miejskiej z aglomeracji od Wejherowa do Pryszcza Gdańskiego.
    Idealne rozwiązanie dla całego kraju nt. nie do wprowadzenia chyba, że potężne dotacje od Państwa nastąpiłyby a i tak nie wyjdzie skoro nie potrafimy dogadać się w zwykłych kwestiach.
    Tu nawet Fala nie wychodzi.

    • 12 4

  • Samorządy się nie ucieszą, bo w wspólnym bilecie nie chodzi o jego wdrożenie, tylko o inwestowanie w "wspólny bilet"

    • 16 2

  • Czy to któraś ze starych obietnic 100 na sto,

    Czy kolejna, nowa do niezrealizowania?

    • 19 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane