• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: biletu imiennego nie odtworzysz

Aleksandra
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
- Dlaczego SKM nie rejestruje nigdzie sprzedaży biletów imiennych? - pyta nasza czytelniczka. - Dlaczego SKM nie rejestruje nigdzie sprzedaży biletów imiennych? - pyta nasza czytelniczka.

- Zgubiłam bilet miesięczny i nie mogę otrzymać duplikatu, mimo że znam dokładną datę i godzinę jego zakupu. Po co więc SKM sprzedaje bilety imienne? - pyta pani Aleksandra, nasza czytelniczka.



Zdarzyło ci się zgubić bilet miesięczny?

Oto jej opowieść:

Od około siedmiu miesięcy korzystam praktycznie codziennie z SKM. Pomijając ciągłe spóźnienia itp ostatnio zaskoczyła mnie kolejna rzecz. 17 października zakupiłam bilet miesięczny imienny, 20 października podczas kontroli okazało się, że biletu nie posiadam i dostałam wezwanie do zapłaty za brak biletu.

Na początku pomyślałam, że zostawiłam go w domu, jednak tak nie było. Najwyraźniej musiałam go zgubić. Niewiele się namyślając udałam się do kasy SKM, w której kupowałam bilet, aby otrzymać duplikat. To co usłyszałam w kasie, bardzo mnie zaskoczyło: kasjerka stwierdziła, że nie ma żadnej możliwości uzyskania duplikatu, gdyż bilety w SKM nie są w żaden sposób monitorowane i nie ma możliwości sprawdzenia, że kupowałam bilet mimo iż był imienny. Zaznaczam, że wiedziałam, o której godzinie zakupiłam bilet i w jakim dniu.

Jedyne co zostaje zapisane, to wydruk z numerem biletu. Ale ja nie znam numeru biletu, zresztą kto z nas go sobie zapisuje albo pamięta?

Udałam się też do punktu reklamacji SKM, gdzie usłyszałam, iż nie mam szans na uzyskanie duplikatu biletu, a tym samym na anulowanie nałożonego na mnie wezwania do zapłaty przez pracowników Renomy. SKM nie będzie sprawdzać wiarygodności tego, że zakupiłam bilet i nie podejmie żadnych czynności, więc muszę zakupić sobie nowy bilet i zapłacić karę.

Udałam się więc jeszcze do siedziby Renomy w Sopocie, niestety tam także nikt mnie wysłuchać nie chciał. Dodam tylko, że pani w SKM na moje pytanie czy jak będę czekała na spóźnioną SKM i np. zmoknę tak, że bilet także mi zamoknie to co wtedy, stwierdziła, że "wtedy to mam peszka...".

Czy nie jest to łamanie praw konsumenta, że kupując bilet miesięczny imienny nie mamy żadnej szansy uzyskać jego duplikatu? Przecież w końcu zapłaciłam za cały miesiąc jazdy, a pieniądze są w kasie SKM, więc czemu nie mogę jeździć? Czy może jest możliwość wystawienia duplikatu tylko nikomu się nie chce czegoś sprawdzić, albo chcą naciągnąć na kolejny zakup?

Odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Nasz program kasowy do sprzedaży biletów nie jest systemem informatycznym. Nie można za jego pomocą gromadzić i przetwarzać danych osobowych. Służy jedynie do rejestracji obrotu i wysokości podatku i nie spełnia wymogów formalnych w sprawie przetwarzania danych osobowych.

Oczywiście takie programy są, ale są drogie. Bardzo nam przykro z powodu sytuacji, jaka spotkała czytelniczkę portalu Trojmiasto.pl, ale duże koszty takiego programu są niewspółmierne do incydentalnej ilości podobnych spraw, z jakimi zgłaszają się do nas pasażerowie.
Być może w przyszłości zakupimy bardziej zaawansowany program, gdy będziemy wymieniać obecnie działający, ale trzeba będzie dokładnie skalkulować koszty jego obsługi i certyfikacji.
Aleksandra

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) 4 zablokowane

  • Moment, ktoś tu kogoś robi w trąbę (2)

    Przecież wystarczy sprawdzić na rolce kopii z paragonu fiskalnego, co było wydrukowane. Skoro nazwisko klienta drukuje się na oryginale biletu, to na kopii chyba też ???
    Może nie byłoby to podstawą do wystawienia d*plikatu, ale z całą pewnością do anulowania opłaty dodatkowej

    • 9 2

    • No właśnie na tej rolce jest nr biletu i nie ma nazwiska.

      • 2 0

    • a dostajesz taki paragon razem z biletem? bo ja nigdy

      • 0 0

  • gdybym kupował bilety w SKMce t też bym się wku...l :)
    SKM to monopolista. wie że ludzie nie mają czym jeździć i ma wszystkich w d*pie. Przykładem jest nawet ten śmieszny SOK SKM który ma jeden patrol na noc na wszystkie kolejki. ŻAL. Po co w ogóle oni są ? Żałosne. jedyny wynik jaki robią to ile skontrolowali pociągów. Wchodzą a na następnej stacji przesiadają się w następną i tak w kółko. nawet się nie przejdą nie mówiąc już że powinni w niej jechać. SKM to pomyłka 3miasta.

    • 7 1

  • Odpowiedzi tej Pani powinien udzielić Rzecznik Praw Konsumenta, a nie pracownik skm i portal Trójmiasto powinien był tego dopilnować.

    • 16 0

  • przeciez nie sprawdzą dowodu (2)

    Nie mają prawa do przetwarzania dnaych osobowych? No to można jeździć na bilecie kolegi, przecież nie mogą sprawdzić dowodu dla potwierdzenia, że to Twój bilet.

    • 4 2

    • Nie mogą Ci go zabrać z ręki, ale ty masz obowiązek pokazania im go, wtedy kiedy jest to konieczne. W twoim rozumieniu legitymacji tez nie trzeba pokazywac, mozna jezdzic na legitymacji jej nie posiadajac?

      • 0 0

    • nie masz racji

      bo czym innym jest prawo do legitymowania a czym innym do gromadzenia i przetwarzania danych.
      Inaczej - zweryfikować dane czyli sprawdzić zgodność można. Zbierać i gromadzić - nie.

      • 1 0

  • trzeba pilnować swoich rzeczy (2)

    Trzeba pilnować swoich rzeczy a nie później zwalać winę na SKM . Jedyne, co mnie wkurza to ciągłe spóźnienia pociągów.
    Najlepsze rozwiązanie do karta miejska, na którą wchodzi bilet metropolitalny. Z tym można ubiegać się o d*plikat .

    Pozdr.

    • 1 12

    • (1)

      Ok, dam Ci kartę miejską doładujesz mi na nią bilet metropolitarny TYLKO NA SKM?! Dwa nikt nie zwala winy na SKM, podróżna przyznała się do winy, że zgubiła. W artykule chodzi o t, że zapłaciła za miesiąc jazdy z góry a teraz nie może jeździć bo zgubiła kawałek kartki...

      • 4 0

      • Co więcej, musi zapłacić mandat, mimo iż de facto miała wykupioną usługę przejazdu tylko nie miała dowodu kupienia tej usługi, co w dzisiejszych czasach powinno być do zweryfikowania w przeciągu 2 minut.

        • 2 0

  • hmmm (8)

    nie wiem w czym problem... jak kupię telefon i go zgubię to muszę kupić go ponownie mimo iż operator ma moje dane... tak samo jest z dokumentami za wszystko muszę płacić - mój błąd jak nie uważam i zgubię bilet, telefon czy dokument... ale tak to jest jak każdy ma tylko roszczenia również za swoje błędy - ale jest rozwiązanie ja z takiego korzystam osobiście, mianowicie ubezpieczenie w moim przypadku jest to ubezpieczenie portfela do konta (całe 5 zł miesięcznie).

    • 3 17

    • Niezupełnie. Bilet miesięczny imienny to usługa sprzedana konkretnej osobie. Powinna być świadczona przez cały okres obowiązywania, nawet jak zgubisz potwierdzenie wykupienia tej usługi.

      • 11 0

    • (5)

      Ale jak zgubisz z telefonem kartę SIM abonamentową to biegasz ją do operatora zastrzec i prosić o jej d*plikat czy może bierzesz drugi abonament? I jestem ciekaw czy jak zgubisz ten swój bilet i masz zapłacone za miesiąc jazdy to nie idziesz po d*plikat (o ile masz kartę miejską)...

      • 3 0

      • co to za d*plikat telefoniczny, na innym numerze? (4)

        Chybiony przykład.

        • 0 4

        • (3)

          Jak masz d*plikat na innym numerze to się dałeś/aś w ch****uja zrobić albo czekać nie chciałeś/aś, każdą kartę SIM (nawet te pre-paid) można odtworzyć z numerem jaki miałeś/aś. Jeżeli kartę SIM zgubiłeś/aś to trwa to około miesiąca aż przyślą d*plikat SIM z nr jaki był poprzednio. Zresztą lepiej mieć d*plikat abonamentu na innej karcie niż płacić za abonament i z niego nie korzystać?

          • 2 0

          • hmmm 2 (1)

            Więc tak za aparat musisz zapłacić to raz za nową kartę sim 60 zł - nie mówię tu o abonamencie więc ciemnogrodzie kochany czy to takie chybione

            • 0 4

            • Ale po co od razu te oszczerstwa? W artykule nie ma nic napisane, że podróżna nie chciała zapłacić za d*plikat biletu tylko że go nie może uzyskać. A każdą kartę SIM pre-paid czy abonamentową możesz odtworzyć, zresztą jak kiedyś minie termin ważności Twojej karty to zobaczysz, że za jakiś czas będziesz mógł na nią zadzwonić, bo wróci do obiegu...

              • 3 0

          • Może Cię nie zrozumiałam (nie mam abonamentu).

            • 0 0

    • Nie myl zgubienia przedmiotu ze zgubieniem potwierdzenia wykupienia usługi, bo to zupełnie co innego.

      • 2 0

  • W Warszawie bilet imienny mozna odtworzyc

    W Warszawie w razie zgubienia, bilet imienny mozna odtworzyc...



    "Dodatkowo, w przypadku zagubienia lub kradzieży karty istnieje możliwość odzyskania niewykorzystanej części zakodowanego biletu"

    • 6 0

  • niektóre miasta wystawiają d*plikaty imiennych biletów miesięcznych

    np. MPK Łódź, PKS Starogard itd.

    Wtedy płaci dodatkowo się za wystawienie d*plikatu, ale nie trzeba kupować nowego biletu miesięcznego.

    Ale tu mówimy o trójmiejskiej skm-ce.... Czy kogoś to dziwi?

    • 9 0

  • bilety

    ja biorę fakturę i moje dane są - wystarczy,że podam nip.nie rozumiem tylko jednego dlaczego w kasach biletowych gd-wrzeszcz lub sopot (tą trasą jeżdżę) nie mogę płacić kartą za bilet miesięczny?Panie Głuszek czas na ZMIANY-trzeba wprowadzić terminale płatnicze,bo w "pana" instytucji jak na straganie tylko gotówka-no ale wiem musiałby Pan prowizję płacić i jeszcze opłatę za terminal.Rozumiem bo przecież nie może Pana zorganizować przyzwoitego oświetlenia przy zejściu z peronu we Wrzeszczu - P.Gluszek tam po 18 jest ciemno jak w D...

    • 3 1

  • Skm

    Dokładnie, działanie skm to bangladesz haha ;d

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane