• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: biletu imiennego nie odtworzysz

Aleksandra
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
- Dlaczego SKM nie rejestruje nigdzie sprzedaży biletów imiennych? - pyta nasza czytelniczka. - Dlaczego SKM nie rejestruje nigdzie sprzedaży biletów imiennych? - pyta nasza czytelniczka.

- Zgubiłam bilet miesięczny i nie mogę otrzymać duplikatu, mimo że znam dokładną datę i godzinę jego zakupu. Po co więc SKM sprzedaje bilety imienne? - pyta pani Aleksandra, nasza czytelniczka.



Zdarzyło ci się zgubić bilet miesięczny?

Oto jej opowieść:

Od około siedmiu miesięcy korzystam praktycznie codziennie z SKM. Pomijając ciągłe spóźnienia itp ostatnio zaskoczyła mnie kolejna rzecz. 17 października zakupiłam bilet miesięczny imienny, 20 października podczas kontroli okazało się, że biletu nie posiadam i dostałam wezwanie do zapłaty za brak biletu.

Na początku pomyślałam, że zostawiłam go w domu, jednak tak nie było. Najwyraźniej musiałam go zgubić. Niewiele się namyślając udałam się do kasy SKM, w której kupowałam bilet, aby otrzymać duplikat. To co usłyszałam w kasie, bardzo mnie zaskoczyło: kasjerka stwierdziła, że nie ma żadnej możliwości uzyskania duplikatu, gdyż bilety w SKM nie są w żaden sposób monitorowane i nie ma możliwości sprawdzenia, że kupowałam bilet mimo iż był imienny. Zaznaczam, że wiedziałam, o której godzinie zakupiłam bilet i w jakim dniu.

Jedyne co zostaje zapisane, to wydruk z numerem biletu. Ale ja nie znam numeru biletu, zresztą kto z nas go sobie zapisuje albo pamięta?

Udałam się też do punktu reklamacji SKM, gdzie usłyszałam, iż nie mam szans na uzyskanie duplikatu biletu, a tym samym na anulowanie nałożonego na mnie wezwania do zapłaty przez pracowników Renomy. SKM nie będzie sprawdzać wiarygodności tego, że zakupiłam bilet i nie podejmie żadnych czynności, więc muszę zakupić sobie nowy bilet i zapłacić karę.

Udałam się więc jeszcze do siedziby Renomy w Sopocie, niestety tam także nikt mnie wysłuchać nie chciał. Dodam tylko, że pani w SKM na moje pytanie czy jak będę czekała na spóźnioną SKM i np. zmoknę tak, że bilet także mi zamoknie to co wtedy, stwierdziła, że "wtedy to mam peszka...".

Czy nie jest to łamanie praw konsumenta, że kupując bilet miesięczny imienny nie mamy żadnej szansy uzyskać jego duplikatu? Przecież w końcu zapłaciłam za cały miesiąc jazdy, a pieniądze są w kasie SKM, więc czemu nie mogę jeździć? Czy może jest możliwość wystawienia duplikatu tylko nikomu się nie chce czegoś sprawdzić, albo chcą naciągnąć na kolejny zakup?

Odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży:

Nasz program kasowy do sprzedaży biletów nie jest systemem informatycznym. Nie można za jego pomocą gromadzić i przetwarzać danych osobowych. Służy jedynie do rejestracji obrotu i wysokości podatku i nie spełnia wymogów formalnych w sprawie przetwarzania danych osobowych.

Oczywiście takie programy są, ale są drogie. Bardzo nam przykro z powodu sytuacji, jaka spotkała czytelniczkę portalu Trojmiasto.pl, ale duże koszty takiego programu są niewspółmierne do incydentalnej ilości podobnych spraw, z jakimi zgłaszają się do nas pasażerowie.
Być może w przyszłości zakupimy bardziej zaawansowany program, gdy będziemy wymieniać obecnie działający, ale trzeba będzie dokładnie skalkulować koszty jego obsługi i certyfikacji.
Aleksandra

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (228) 4 zablokowane

  • Do każdego biletu można wystawiać fakturę. Programy do fakturowania są tanie jak barszcz!

    • 3 0

  • Dlaczego bilety SKM nie mogę załadować na kartę miejska czy legitymację? (2)

    Przecież to dużo prostsze, każdy kontroler ma czytnik, jest infrastruktura, jest WSZYTSKO! dlaczego zatem SKM upiera się na wycinanie drzew i drukowanie tych śmiesznych karteczek?

    • 19 0

    • Dokładnie, wszystko na jednej karcie i jest święty spokój.

      • 6 0

    • Bo to SKM

      Technicznie nic nie stoi na przeszkodzie, aby SKM dogadało się z ZTM i ZKM

      • 4 0

  • Co za debilne tłumaczenie tej firemki

    A co to k. obchodzi ludzi jaki oni maja program? to niech zapisuja w kajecie kto kupił bilet, skoro zapłacił za cały miesiąc! Rozgonić tą pasożytniczą, komuszą firemkę!!!!

    • 16 1

  • i bardzo dobrze że nie ma bo za dużo takich firm sobie obraca naszymi danymi osobowymi z tego samego względu nie ma biletu miesięcznego w komunikacji miejskiej bo nie wyrażam zgody na przetwarzanie i przechowywanie moich danych przez zarządzaną przez debili firmę jaką jest ZKM Gdynia nie życzę sobie żeby osoby psychiczne jakie pracują w tej firmie wiedziały cokolwiek o mnie

    • 3 0

  • niech paragon do biletu wystawiaja, tak jak do biletow elektronicznych, jako dowod zakupu

    • 6 0

  • Ankieta jak zwykle wymiata! :) (1)

    Brakuje opcji:

    "nie wiem"
    "czasami"

    • 11 0

    • oraz

      "jestem głupim trolem i na pytanie czy wolisz czarne, czy białe odpowiadam czerwone"

      • 1 0

  • Dlaczego nie mogę doładować biletu metropolitarnego (1)

    na dłużej, niż jeden miesiąc od razu?

    :/

    • 5 0

    • Bo to wymysł MZKZG

      Frontem do klienta...

      • 3 0

  • (3)

    Właśnie z tego powodu nie kożysatm z uslug SKM z nimi są zawsze jakieś problemy. Czemu nie mogą stworzyć kont z blietami obsługiwanych przez telefon, klient sam mógłbysobie taki bilet kupić online i wydrukować albo okazywać na telefonie bądź doładować nim kartę. Ludzie XXI a skm 100 lat za Afryką.

    • 1 0

    • A z jakiego powodu nie "kożysatmasz" ze słownika? (1)

      • 6 1

      • Mój błąd ale już nie mogę zedytować. Kajam się.

        • 3 0

    • niestety,

      skm (celowo z małej) wygrywa na jednym tylko froncie - cena (szczególnie jeśli ma się zniżkę studencką).
      Dojeżdżając codziennie z Gdyni do Gdańska płacę za bilet niecałe 50zł (metropolitalny 110zł), na paliwo musiałbym wydać co najmniej 400zł (+ amortyzacja, OC itp. - ale za to zyskuję czas, wygodę i niezależność).
      Niestety, to + brak konkurencyjności sprawiają, że ludzie jeździli, jeżdżą i jeździć skmką będą - bo nie mają wielkiego wyboru

      • 2 0

  • Sytuacja przypomina mi (4)

    taką,w której osoba,po zgubieniu banknotu idzie do banku i żąda wydania nowego,bo przecież wypłacała go w tym banku,o tej godzinie,tego a tego dnia.

    • 11 20

    • tylko z jedna roznica, przy wyplacie z bankomatu masz mozliwosc wydrukup otwierdzenia, a przy kupnie biletu skm nie masz zadnego dowou zakupu, dlaczego?...

      • 3 0

    • Nie trafiłeś.

      Towarem z Twojej historii jest banknot. Zgubiłeś? Strata. Towarem z historii autorki jest usługa miesięcznego korzystania z SKM. Ona tylko zgubiła dowód opłaty za tą usługę w postaci biletu. Dlaczego automatycznie traci prawo do zrealizowania usługi, za którą w końcu zapłaciła? Moim zdaniem ewidentna sprawa dla odpowiednich organów. Do zbadania natychmiast.

      • 12 1

    • banknot nie jest imienny

      • 3 0

    • Rozumiem, że jak zgubisz PJ to idziesz jeszcze raz na kurs i egzamin a nie po d*plikat, w końcu dura lex sed lex.

      • 5 1

  • (3)

    Dlaczego nie można wprowadzić biletów na 30 lub 90 dni jak to ma miejsce w Warszawie?

    • 6 0

    • Na 30 dni jest, o co ci chodzi???? (2)

      • 0 0

      • (1)

        Chodziło mi o doładowywanie kart. Mój błąd.

        • 0 0

        • No toż karty miejskie też mają opcję biletu 30-dniowego...

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane