• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM co 3 minuty i tramwaj wodny na Oksywie

Michał Sielski
21 lutego 2024, godz. 13:00 
Opinie (369)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni

SKM jeżdżąca w szczycie co 3 minuty niczym metro, dodatkowe autobusy dowożące mieszkańców do węzłów i nowe przystanki PKM w Gdyni oraz tramwaj wodny między Oksywiem a Śródmieściem. Na to wszystko jeden bilet miesięczny - to pomysł Tadeusza Szemiota, kandydata PO i koalicji na prezydenta Gdyni na poprawę komunikacji w mieście. Skąd pieniądze na zmiany? - Z ustawy metropolitalnej, którą moje środowisko polityczne wprowadzi w życie - podkreśla Tadeusz Szemiot.



Czy SKM powinna jeździć co 3 minuty w szczycie?

Nikt nie ma wątpliwości, że problemem mieszkańców Gdyni jest brak szybkiej, punktualnej i niezawodnej komunikacji publicznej. To przekłada się na większy ruch samochodów, bo autem w wiele miejsc można dotrzeć prędzej, wygodniej, a czasem nawet taniej.

Samochodów przybywa, więc tworzą się korki, trzeba więcej wydawać na naprawę dróg, a czas podróży wszystkich - także wybierających komunikację publiczną - się wydłuża. I koło się zamyka.

Rozkład jazdy SKM



SKM co 3 minuty i więcej autobusów



Próby rozwiązania problemu są różne: jedni domagają się szerszych dróg, inni węższych. Jedni chcą buspasów, inni może nie są przeciwni, ale tylko wtedy, gdy nie są wydzielane na istniejących pasach, dostępnych dotąd dla wszystkich. Polityk PO ma swój pomysł.

- Rozwiązaniem może być wydajna, szybka i pewna komunikacja publiczna. Dlatego mamy pomysł na to, by SKM jeździła w szczycie co 3 minuty. Do stacji i węzłów przesiadkowych dojeżdżać będzie więcej autobusów - podkreśla Tadeusz Szemiot, kandydat KO i ruchów miejskich na prezydenta Gdyni.


Bilet miesięczny także na tramwaj wodny



Chce też, by jeden bilet miesięczny obejmował wszystkie publiczne środki transportu: ZKM, SKM, PKM, a nawet nowy pomysł, czyli tramwaj wodny, który miałby kursować pomiędzy Oksywiem a Śródmieściem. W przyszłości bilet miesięczny miałby też obejmować system roweru miejskiego Mevo.

Aby to wszystko się udało, konieczne będzie większe zaangażowanie kapitałowe choćby w spółkę SKM, która od lat ma być skomunalizowana, ale niewiele z tego wychodzi.

- To ważne, żeby samorządy stały się gospodarzem, właścicielem decydującym choćby o standardach usług, jakie są świadczone przez SKM. Gdynia nie może stać - jak dotąd - tyłem do kolei, bo nikt na tym nie korzysta. A już na pewno nie mieszkańcy miasta - dodaje Tadeusz Szemiot.
Skąd na to wszystko pieniądze? Samorządowiec ma odpowiedź: z ustawy metropolitalnej. Wedle jego wiedzy Platforma Obywatelska, z której się wywodzi, z pewnością przegłosuje ten czekający już od lat projekt. Da to Gdyni zastrzyk ok. 65 mln zł rocznie.

Więcej przystanków PKM. Miały już być



Dopełnieniem osi transportowej ma być budowa kolejnych przystanków PKM. I infrastruktury, która pozwoli na korzystanie z nich.

- Na pewno nie będziemy zajmować się takimi inwestycjami, jak "węzeł Karwiny", który z węzłem nie ma nic wspólnego oprócz nazwy. Będziemy musieli je jednak naprawić, by spełniały swoją rolę, a nie pozwalały jeździć sobie tylko w kółko bez większego celu - podkreśla Tadeusz Szemiot.

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

  • Ciekawe jak często będą się otwierały przejazdy kolejowe....

    jeśli SKM w jedną stronę co 3 min...

    • 10 1

  • P. Szemiot demagogia nic nie kosztuje szkoda również ze rzuca pan na szale pieniądze których nie ma. A jeżeli chodzi o remont dróg wystarczy firmom patrzeć na ręce jakiej jakości używają materiałów czy do jej budowy czy remontu. Pierwszy przykład to ul. Chylońska kilkanaście lat temu generalny remont a teraz wygląda jak po bombardowaniu dziura na dziurze lepiej wyglada ul Morska wybudowana w latach 70 XX wieku

    • 11 0

  • PKMka

    PKMka musi jezdzić co +/- 15 min . A najlepiej co 10 min. bo nie będę czekała na PKMke 30 min.Powinna być skomunikowana z SKM ką oraz tramwajami w Gdańsku.Po co budowali węzeł przesiadkowy w Gdańsku Brętowie jak tam tylko wiatr hula. Tym bardziej że składy są małe i krótkie i nie wszyscy się mieszczą , a po drugie z i na lotnisko jeżdżą ludzie z bagażemi . Także większe składy i cześciej . Po drugie zniżki niech wszystkie samorzady respektują zniżki bo wtedy oferta biletowa jest nie atrakcyjna.

    • 8 1

  • Zbliżają się

    wybory, po nich znowu cisza i niedasię

    • 10 0

  • Co minutę

    Albo nawet co 30 sekund

    • 5 3

  • Po co takie obietnice z których wszyscy tutaj mają bekę. (13)

    Nie lepiej obiecać to, że zlikwiduje się głupoty, które obecne władze zrobiły.
    Np. Likwidacja dróg rowerowych "pod prąd" ulic jednokierunkowych, np. 3 Maja.
    2 - powrót do dawnej organizacji ruchu na ul. Starowiejskiej.

    Wielu by poparło.

    • 161 48

    • W vzym przeszkadza kontrapas rowerowy na 3 Maja? (1)

      Może korki się robią przez to? xD

      • 14 12

      • Ból 4 liter, że on stoi, inni nie

        • 11 9

    • Mnie te "propozycje" pana kandydata zadziwiają, bo ich wdrożenie nie zależy od prezydenta Gdyni.

      • 23 1

    • (3)

      Przede wszystkim przywrócenie ruchu w dwóch kierunkach na Świętojańskiej

      • 22 5

      • (1)

        Tak, ale tylko dla elektryków, a nie bezdepeesowych dyzli.

        • 2 4

        • Tylko dla elektrykow i spawaczy!

          • 2 0

      • Chyba raczej usunięcie w obu kierunkach i zrobienie deptaku

        • 8 0

    • Szemiot i ta zbieranina to przyszły koalicjant samorządności Szczurka

      Żadna zmiana.

      • 5 1

    • Wg. PO dwa razy obiecać to jak raz dotrzymać.

      • 6 1

    • Kolejne konkrety nie do realizacji? Byle tylko dorwać się do żłoba.

      • 6 1

    • A to ciekawe

      Zbliżają się wybory,d**ilizm nie zna granic ,ale z Gdyni tramwaj wodny będzie pływał do Rumi ,a helikopter na Oksywie Górne

      • 2 1

    • Nie ośmieszaj się likwidacją kontrapasa na 3 Maja. Co ty gościu, chcesz mnieć rowerzystów na trasie Władysława IV,

      Jana z Kolna i od niej na 3 Maja?

      Na 3 Maja między 10 Lutego a Obrońców Wybrzeża nigdy nie było 2 pasów ruchu dla aut w tym samym kierunku. I tobie przeszkadzają wąskie rowerowe jednoślady?

      • 0 0

    • A Starowiejska z odcinkiem o odwróconym ruchu mi się podoba - nie trzeba jechać na niego z Redłowa autem naokoło

      przez Jana z Kolna. Zatem powtórzę - nie ośmieszaj się.

      Do tranzytu masz równoległą Radtkego w stronę Placu Kaszubskiego. Jadąc z Redłowa zdecydowanie wolę ją od Starowiejskiej jadąc od Władysława IV - asfaltowa i szersza.

      • 0 1

  • 3 to nie, ale 5 lub 7 jak kiedyś byłoby spoko (1)

    • 7 0

    • Ale 7/8 jest teraz

      W szczycie komunikacyjnym

      • 3 0

  • Głupotą totalna a czy szanowni państwo jeździli kiedyś SKM ? (1)

    Po pierwsze nawet względy bezpieczeństwa nie pozwalają na puszczanie takiej ilości składów .
    Wystarczyło by 2 min opóźnienia i jazda staje się ryzykowna .
    Do tego ogromne braki kadrowe jakie mają koleje

    • 10 1

    • Żaden problem dostosować ją do standardów np. warszawskiego metra, co ma taką częstotliwość. To oczywiście:

      1. Zmiana taboru w całości na odpowiedni ku temu.
      2. Wymiana semaforów i w ogóle urządzeń sterowania ruchem. A i bezpieczniej, bo maszyniści w przeciwieństwie do tunelu mają lepszą widoczność (szczególnie na łukach).
      3.lica Pucka (i Północna także) z budową dwupoziomowego przecięcia tych ulic z torami kolejowymi.
      4. I kursowanie jedynie na swoim odcinku, czyli z Rumii (po zbudowaniu do niej torów z bazy z Cisowej, co miało już być zrobione jeszcze za PRL) do Wejherowa jedynie po wybudowaniu dla SKM torów dla niej. Po torach metra inne pociągi nie jeżdżą.

      Na świecie nie ma tak, że całe metra o wysokiej częstotliwości kursowania są jedynie ulokowane w tunelach. Wiele ma odcinki mieszane - tunele są w centrum i ewentualnie blisko niego, dalej już jeżdżą w odkrytym terenie. Tu dobrym przykładem jest berliński S-bahn. I nawet typowe berlińskie metro, czyli U-bahn ma jakieś odcinki naziemne w peryferyjnych częściach miasta

      Na koniec - kasy nie ma? Jest, bo jest UE.

      • 0 0

  • Podbijam. SKM co minute, a co tam. Szkoda, ze gosc nie powie ile to by kosztowalo

    • 7 2

  • SKM co 3 minuty, mhm...

    Ta, jasne... A ja powiem co 45 sekund, jak w Kalkucie. Tylko nie wiem czy przepustowość torów, liczba maszynistów i pociągów na to pozwala

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane