• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • Eksperyment ????? (6)

    Eksperyment ze stopniem ? Panie Głuszek ...co pan robiłeś na przełomie lat 70/80 XX w. ???.Koszulę w zębach nosiłeś ??? Przecież to już było i dobrze się sprawdziło.Jeszcze w wielu EZT-ach są miejsca do przymocowania owych stopni ,które to nota bene wykonywała jakaś stocznia....w ramach wzajemnej bezinteresownej pomocy.Dopiero gdy zachciało wam sie "podbijać" sieć PKP i zaczeliście jeździć do Strzebielina to stopnie zniknęły bo nie pasowały do waszych ambitnych planów.Tak więc panie Głuszek nie strugaj pan wariata i nie odkrywaj Ameryki....ona też została już odkryta

    • 50 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Bzdura. (3)

      Nie było dodatkowych stopni. To jakis mit, nie wiadomo skąd wzięty.

      Może dlatego, że pod drzwiami są takie wystające elementy, tylko, że one wystepują w EN 57 w całej Polsce...

      • 0 8

      • bzdurę to ty masz w głowie (2)

        widocznie mieszkasz tutaj od kilku lat ledwo

        • 5 1

        • Mieszkam tu od 45 lat. (1)

          I doskonale pamiętam SKM od czasów taboru berlińskiego po dzisiaj.

          Nie było dodatkowych stopni w EN-57, to jakieś mity, które nie wiadomo skąd się wzięły. A te wystające elementy nad stopniami i pod drzwiami to występują we wszystkich EN-57 w całej Polsce, to nie jest żadna specjalność trójmiejskich składów.

          • 0 4

          • bzdura, bzdura

            • 0 0

    • Tak było. Trzeci stopień w skm istniał i sie sprawdzał przez wiele lat.

      Aż do momentu gdy ponuraki z urzędu marszałkowskiego zaczęli na siłę dopinać Słupsk do Gdańska. Zamiast modernizować drogę nr 6 to dali słupszczanom miernej jakości połączenie z trójmiastem.

      • 7 1

  • Należało się spodziewać.

    No bo na co niby zwalać opóźnienia, rozkład z coraz to mniejszą liczbą kursów i inne takie. SKMce konieczny jest ciągły, niekończący się remont, który usprawiedliwi tę ich indolencję.

    • 13 1

  • Cudowna wiadomość, jakie to piękne

    wszyscy wiedzą, że to te stare graty nadają się tylko na złom albo jako dar dla krajów afrykańskich ale nie... będziemy ich używać jeszcze 50 lat haha

    • 17 0

  • w Gdyni znowu wymyślono koło...

    przecież takie dodatkowe stopnie były od lat 70 do jeszcze kilka lat temu. Dopiero obecnej ekipie zachciało się kursów na księżyc i je zdemontowano. Wielkie mi usprawnienie! Ale PR trzeba walnąć i zabłysnąć jak to jest prokliencko i propasażersko

    • 37 1

  • Łaaaaaaahahahahhahaaaaa (2)

    Beton betonuje, pozdrawiamy zarząd, wszystkich dyrektorów i poddyrektorów, szefów działów i komórek, kierowników i całą ferajnę oraz utrzymujących to latami w zgrabnej kupie związkowców.
    Proponuję mechanizm przesuwania składu na wózkach. Wówczas niczym autobus przyklękający na przystanku skład SKM posunie się do peronu

    • 23 0

    • w wykonaniu mechaniorów z SKM - jak się bujnie i łupnie w płytę peronu

      to aż gwiazdki się pokażą przed oczyma wszystkich pasażerów

      • 7 1

    • nie jest źle

      Spójrz na Wrzeszcz, tam sie dalo i bedzie na prawde fajnie, Sopot tak samo :)

      • 0 0

  • Nienawidze skm i tego Pana w okularach, ktory non stop klamie tez nie lubie. (1)

    Taki duzy i piekny kraj, statystycznie powinien trafic sie ktos madry, tylko dlaczego nie trafia sie nigdy taki w SKM?

    • 23 0

    • proste

      Mądrzy zarabiają, głupi kradną, od zawsze w tym kraju...

      • 3 0

  • Słyszałem, że połowa składów Pendolino (1)

    przeznaczona jest dla SKM.

    • 13 0

    • w 5 minut z Wejherowa do Gdańska. Siadać się nawet nie opłaca

      Więc zlikwidować miejsca siedzące! A co!

      • 5 0

  • taniej tory przekładać czy dospawac podesty?

    gdzie logika?

    • 22 0

  • Zamiast zrobic raz a dobrze to beda przysuwać tory o 7,5 cm...

    Wszyscy wiemy ze to za mało potrzeba 25 cm a tego sie nie da ale głuszek tego nie wymyśli :-(

    • 15 0

  • (1)

    tak ciężko wszedzie wyremontować perony do jednej wysokosci?

    • 17 1

    • provident

      pożycz im

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane