- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (195 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (106 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (715 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (97 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
SKM-ki pojadą bliżej peronów
SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.
Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.
- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.
SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.
Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.
Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.
Opinie (181) 3 zablokowane
-
2013-06-20 10:30
Czemuuuu??
Dlaczego nie przesunięto torów gdy remontowane / modernizowane były przystanki w Trójmieście. Lepiej ogłosić kolejny przetarg, znów stworzyć problemy komunikacyjne z powodu remontów i wydać kolejne miliony. Typowa logika Polskiej budowy... Połóżmy nową drogę za miliony, a potem ją rozkopmy bo nie zrobiliśmy kanalizy.
- 13 0
-
2013-06-20 10:44
Najpierw wyremontować perony.
Potem wyremontować linie kolejowe.
A na koniec, zamiast przerobić składy, to będą przesuwać tory...
Ciekawe, czy jak Głuszek robi remont w chacie, to najpierw dostosowuje ściany, potem kładzie nowe podłogi, a na koniec kładzie instalację wodkan? Nieee - za swoje to się inaczej liczy ;)- 15 0
-
2013-06-20 10:47
to jest temat! (1)
Tymi problemami żyja nasze madia!!Przecież to logiczne,że należy wrócić do kolejek z u-bahnu berlińskiego i wszystko będzie dobrze.Tylko trzeba wygrać nową wojnę z Niemcami!
- 2 2
-
2013-06-20 12:55
lepiej przegrać - podbiją nas i zrobią swój Ordnung
a jak wygrasz - wejdzie polski porządek do niemiec i wszystko pójdzie w rozp..iździaj
- 5 0
-
2013-06-20 10:54
aaaa!! (1)
Nie no pewnie bo przecież przesunąć tory w całym trójmieście to faktycznie prosta rzecz....a najlepiej w tym czasie wogóle zamknąć wysztkie przystanki..boże ludzie zacznijcie myśleć!!!! ale są też pozytywne aspekty mianowicie? dobrze że nie wpadli na pomysł żeby perony przesunąć bliżej torów :)
- 6 1
-
2013-06-20 11:25
Właśnie źle.
Przysunięcie peronów bliżej toró to właśnie jedyne sensowne rozwiąanie. Wystarczy wymienić albo tylko przesunąć te krawędziowe płyty betonowe...
- 0 0
-
2013-06-20 11:34
Nowy peron PKP w Sopocie nie posiada zjazdów dla wózków i windy od strony ul Marynarzy .Turyści taszczą (1)
swoje walizy robijając kółka o schody. Starsi proszą o pomoc młodych. ŻENADA..
- 17 1
-
2013-06-20 21:42
Dokładnie. Dbałość o podróżnych zerowa
.
- 3 0
-
2013-06-20 11:43
Jak juz pare osob napisalo...To nie zaden mit... (2)
...Ale to juz bylo.
Nawet widac na filmie te dospawane dodatkowe uchwyty po bylych stopniach- normalnie rece opadaja.
jednak wsiadanie z tym nowym stopniem z niskiego peronu jest prawie niemozliwe- nie zrozumialem jak chca ten problem rozwiazac.- 6 0
-
2013-06-20 17:29
Te "uchwyty" znajdziesz w każdym EN57... (1)
W całej Polsce. Chyba że uważasz, że każdy taki zespół trakcyjny ma za sobą epizod w trójmiejskiej SKM...
Zwłaszcza w czasach, kiedy SKM nie była oddzielną firmą i ten sam tabor był używany raz jako SKM, a innym razem jako osobowe regionalne.
Jedynym taborem używanym wyłącznie na SKM były wtedy pomarańczowe EW58 - one wcale nie miały stopni, tylko podłoga sięgała do zewnętrznego obrysu wagonu. I do nich faktycznie dobrze się wsiadało z wysokich peronów.
Mity, mity, mity.- 0 0
-
2013-06-21 10:20
jasne, mity...ale twoje
jeszcze do dziś pamiętam ten stopień, lekko ruchomy i wydawał czasami charakterystyczny odgłos przy nastąpnięciu na niego - mocowany na zawleczkach i śrubach dość luźno
- 0 0
-
2013-06-20 11:44
ochroniarze (2)
proponuję zamienić sok na security. podoba mi się jak pracują. widać ich i pilnują porządku a sok - ich nie ma. szkoda kasy.
- 1 2
-
2013-06-20 12:09
ok, jeśli są tacy dobrzy, może można by wywalić Renomę a Securitate kontrolowało by też bilety?
- 0 0
-
2013-07-25 17:42
co ty bredzisz pajacu ??? te tepe pyski z security nic nie robią, bo nie mogą. jedynie są, więc po co ??? a sokiści maja ważniejsze sprawy niz pilnowanie waszych kaszubskich robolskich tylkow !!!!
- 0 1
-
2013-06-20 11:46
Gluszek
Jak juz cos powie to id razu widac ze od innej malpy pochodzi. Skm to kolej trojmiejska i do trojmiejskich standardow ma byc dopasowana w 100%.
- 9 0
-
2013-06-20 11:50
Problem stopni...
SKM-ki z lat 70-tych nie miały tego problemu.
- 11 1
-
2013-06-20 12:02
Prblemem jest to, że EZT obsługujące SMK nie były projektowane do wysokim peronów.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.