• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • Czemuuuu??

    Dlaczego nie przesunięto torów gdy remontowane / modernizowane były przystanki w Trójmieście. Lepiej ogłosić kolejny przetarg, znów stworzyć problemy komunikacyjne z powodu remontów i wydać kolejne miliony. Typowa logika Polskiej budowy... Połóżmy nową drogę za miliony, a potem ją rozkopmy bo nie zrobiliśmy kanalizy.

    • 13 0

  • Najpierw wyremontować perony.
    Potem wyremontować linie kolejowe.
    A na koniec, zamiast przerobić składy, to będą przesuwać tory...
    Ciekawe, czy jak Głuszek robi remont w chacie, to najpierw dostosowuje ściany, potem kładzie nowe podłogi, a na koniec kładzie instalację wodkan? Nieee - za swoje to się inaczej liczy ;)

    • 15 0

  • to jest temat! (1)

    Tymi problemami żyja nasze madia!!Przecież to logiczne,że należy wrócić do kolejek z u-bahnu berlińskiego i wszystko będzie dobrze.Tylko trzeba wygrać nową wojnę z Niemcami!

    • 2 2

    • lepiej przegrać - podbiją nas i zrobią swój Ordnung

      a jak wygrasz - wejdzie polski porządek do niemiec i wszystko pójdzie w rozp..iździaj

      • 5 0

  • aaaa!! (1)

    Nie no pewnie bo przecież przesunąć tory w całym trójmieście to faktycznie prosta rzecz....a najlepiej w tym czasie wogóle zamknąć wysztkie przystanki..boże ludzie zacznijcie myśleć!!!! ale są też pozytywne aspekty mianowicie? dobrze że nie wpadli na pomysł żeby perony przesunąć bliżej torów :)

    • 6 1

    • Właśnie źle.

      Przysunięcie peronów bliżej toró to właśnie jedyne sensowne rozwiąanie. Wystarczy wymienić albo tylko przesunąć te krawędziowe płyty betonowe...

      • 0 0

  • Nowy peron PKP w Sopocie nie posiada zjazdów dla wózków i windy od strony ul Marynarzy .Turyści taszczą (1)

    swoje walizy robijając kółka o schody. Starsi proszą o pomoc młodych. ŻENADA..

    • 17 1

    • Dokładnie. Dbałość o podróżnych zerowa

      .

      • 3 0

  • Jak juz pare osob napisalo...To nie zaden mit... (2)

    ...Ale to juz bylo.
    Nawet widac na filmie te dospawane dodatkowe uchwyty po bylych stopniach- normalnie rece opadaja.
    jednak wsiadanie z tym nowym stopniem z niskiego peronu jest prawie niemozliwe- nie zrozumialem jak chca ten problem rozwiazac.

    • 6 0

    • Te "uchwyty" znajdziesz w każdym EN57... (1)

      W całej Polsce. Chyba że uważasz, że każdy taki zespół trakcyjny ma za sobą epizod w trójmiejskiej SKM...

      Zwłaszcza w czasach, kiedy SKM nie była oddzielną firmą i ten sam tabor był używany raz jako SKM, a innym razem jako osobowe regionalne.

      Jedynym taborem używanym wyłącznie na SKM były wtedy pomarańczowe EW58 - one wcale nie miały stopni, tylko podłoga sięgała do zewnętrznego obrysu wagonu. I do nich faktycznie dobrze się wsiadało z wysokich peronów.

      Mity, mity, mity.

      • 0 0

      • jasne, mity...ale twoje

        jeszcze do dziś pamiętam ten stopień, lekko ruchomy i wydawał czasami charakterystyczny odgłos przy nastąpnięciu na niego - mocowany na zawleczkach i śrubach dość luźno

        • 0 0

  • ochroniarze (2)

    proponuję zamienić sok na security. podoba mi się jak pracują. widać ich i pilnują porządku a sok - ich nie ma. szkoda kasy.

    • 1 2

    • ok, jeśli są tacy dobrzy, może można by wywalić Renomę a Securitate kontrolowało by też bilety?

      • 0 0

    • co ty bredzisz pajacu ??? te tepe pyski z security nic nie robią, bo nie mogą. jedynie są, więc po co ??? a sokiści maja ważniejsze sprawy niz pilnowanie waszych kaszubskich robolskich tylkow !!!!

      • 0 1

  • Gluszek

    Jak juz cos powie to id razu widac ze od innej malpy pochodzi. Skm to kolej trojmiejska i do trojmiejskich standardow ma byc dopasowana w 100%.

    • 9 0

  • Problem stopni...

    SKM-ki z lat 70-tych nie miały tego problemu.

    • 11 1

  • Prblemem jest to, że EZT obsługujące SMK nie były projektowane do wysokim peronów.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane