- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (104 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
SKM-ki pojadą bliżej peronów
SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.
Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.
- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.
SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.
Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.
Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.
Opinie (181) 3 zablokowane
-
2013-06-20 14:35
Głuszek tego nie załatwi ja Wam to mówie bedzie latał z tą deseczką...i nic sie nie zmieni.
Swoją drogą jaki to jest wstyd robić z czegos prezentacje filmową w Niemczech to chyba leja ze śmiechu.
- 6 0
-
2013-06-20 14:49
Jak zwykle wszyscy z SKM-ki w kaskach a pasażerowie bez, pięknie! (2)
Jak zwykle wszyscy z SKM-ki w kaskach a pasażerowie-testerzy bez, pięknie! Można było się tego spodziewać pasażer najmniej ważny
- 7 1
-
2013-06-20 15:00
Swietne podsumowanie.
- 3 0
-
2013-06-20 15:05
Bo pasażer jest i tak niepotrzebnym źródłem kosztów na kolei.
- 5 0
-
2013-06-20 15:27
GŁUSZEK TO GNOM (1)
Największy idi.ta w SKM. Dyr. ds. marketingu i sprzedaży hahahaha. To jakas paranoja jest.
- 5 2
-
2013-06-20 20:15
ale za to z PO w piłke gra i ma ładny zegarek oraz złote adidasy
- 2 0
-
2013-06-20 17:16
Sklady sa za krótkie, lepiej to poprawcie, a nie glupoty w glowie, bo jeździmy jak sledzie w godzinach szczytu, a jak jest wieczór po jeżdżą długie składy i woża powietrze !!! to tyle w temacie!!!
- 3 1
-
2013-06-20 17:49
skm..
rzadko jezdze skm, ale jak juz.. to jest szok !!! ta przepasc miedzy schodami a peronem.... Tyle lat...
- 6 1
-
2013-06-20 19:12
Usprawnienie (1)
Nie trzeba kombinować wiele wystarczy większy syf w SKM i ludzie ostrożniej będą wsiadać.
- 0 0
-
2013-06-20 19:16
Jeszcze większy?!
- 2 0
-
2013-06-20 19:15
skm
w latach piędzieśątych powstała SKM (modraki)wysłano jednego pracownika który wymierzył perony na całej lini - miał jedną miarę (do biodra)teraz mają przymiary laserowe i każdy peron jest na innej wysokości - weście jest na czworaka - wydano miliony na modernizacię
- 3 0
-
2013-06-20 19:37
Wymieniliby
Wymieniliby w końcu ten jeżdżący złom na coś nowego.
- 3 0
-
2013-06-20 20:29
Głuszek jest z nadania PO odejdzie PO odejdzie i On
Tyle w temacie
- 2 0
-
2013-06-20 20:42
natrętny pasażer
1) Po co ten duży pan miał kask ?. Czy nie naraził statystów na niebezpieczeństwo podczas tych niesamowitych badań naukawych ?
2) Kiedy nasi dzielni naukowcy odkryją kobietę pasażera z dziećmi,a już z wózkiem nie wspomnę.
3) Czekamy na zawody strongman-ów w otwieraniu okien.
4) Może sięgnąć do technologii z lat 30, jakoż niemcy w E90 potrafili zgrać peron z wyjściem.
5)Klimatyzację nasi mali einsteini odkryją w 22 wieku.
Najlepiej wprowadzić jeszcze poradnik dla obsługi pociągu np:
Natrętny pasażer
A gdyby tu wasz synek z grupą stuosobową odlatywał i każdy z rodziców chciałby wejść, to jaki byłby tłok, sami widzicie i nie mówcie, że nie macie synka, bo w każdej chwili mieć możecie (sprawdzić, czy nie ksiądz).- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.