- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (117 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (756 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (105 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
SKM-ki pojadą bliżej peronów
SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.
Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.
- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.
SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.
Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.
Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.
Opinie (181) 3 zablokowane
-
2013-06-20 12:09
A żeby było cieplej to w SMKce by pewnie wymyslili przyciągnięcie słońca bliżej ziemi.
- 12 0
-
2013-06-20 12:16
Paskudny typ
Stopni to wy macie zawsze niewłaściwą ilość - NAPRAWCIE TERMOSTATY!
SKM mają monopol i mogą nas dowolnie ru#%$%ć - oczywiście dla naszego dobra.- 6 0
-
2013-06-20 12:26
POlska paranoja - aż trzy różne wysokości peronów!
Wszystko to w jednym regionie w jednym kraju...!
Jak się robiło remonty peronów to przecież można było zunifikować wysokość peronów czyż nie...?- 8 0
-
2013-06-20 12:30
skm
a może by ktoś naprawił wycieki płynów z SKMek. Nowe tory już niczym się nie różnią od tych starych.
- 3 0
-
2013-06-20 12:46
zlikwidowac cale PKP
- 2 1
-
2013-06-20 12:56
Bezsens (1)
Na całym świcie cywilizowanym robi się WSZYSTKIE PRZYSTANKI (KOLEJE,TRAMWAJE i AUTOBUSY) tak aby każdej Osobie wygodnie było wsiąść i wysiąść z pojazdu.
Jeśli Panowie macie "problem" z rozwiązaniem tego tematu - proponuję wyjazd do zachodniego sąsiada.
Co zrobiliście Panowie dla INWALIDÓW - N I C!!!!
Duże odstępy i WYSOKIE PROGI.
A może łatwiej byłby przy okazji remontu składów-
zrobić WYSUWANY PODEST dopasowany do peronów?
Panowie Inżynierowie WIĘCEJ INTENSYWNEGO POMYŚLUNKU
O WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKACH. Przecież to WY świadczycie
usługi!- 10 0
-
2013-06-20 12:59
wątpię aby to inżynierowie tym zarządzali
ledwo z trudem technikum kolejarskie toto pokończyło
- 2 1
-
2013-06-20 13:07
Eureka!
Sami geniusze pracują w tym SKM-ie! A jak się troszczą o podróżnych, żeby im się lepiej wsiadało!
Sprawy, o których mówią są tak oczywiste od wielu lat, że trudno to nawet skomentować, żeby jednocześnie nie bluzgać!- 5 0
-
2013-06-20 13:18
Bareja 2013 (6)
Ludzie przecież to komedia Barei w najczystszej postaci. Od lat 70-tych problem jest znany wszystkim. Nic - absolutnie nic - nie zostało zrobione w tym temacie przez 40 lat. Wciąż słyszymy tylko i wyłącznie "niedasie" A teraz raptem pan Głuszek OSOBIŚCIE prowadzi(pożal się Boże) eksperyment (!!) z drewnianą deseczką. Jakież to potężne narzędzie, którego wynalezienie trwało 40 lat!! Nawet prezentacje nakręcili!! Ludzie! czy ja żyje na innej planecie?? O co chodzi?? Opamiętajmy się, bo to się kiedyś źle skończy
- 21 1
-
2013-06-20 13:21
hehe (1)
sama prawda. Bareja by się nie powstydził nakręcić tego materiału.
Podróż koleją skraca czas podróży pociągiem!- 10 0
-
2013-06-20 13:22
i jeszcze: "Dzień Pieszego Pasażera"
- 8 0
-
2013-06-20 13:37
I doszli do wniosku, że będą przesuwać tory! : ))) (1)
To tak, jak z filmową poprawką autorską dotyczącą przesunięcia jeziora, żeby bloki się zmieściły. : )))
- 9 0
-
2013-06-20 13:41
spółdzielcze punktowce
- Panie dyrektorze! Tu jest jezioro!
- a to nie, nie, nie
-
- a nie, dobrze! To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni- 9 0
-
2013-06-20 18:02
(1)
Ależ tak sobie jeszcze myślę. Toż to Bareja w dwóch aktach. Najpierw poeksperymentujemy z deseczkami, ba - uwzględnimy te deseczki w nowym przetargu na modernizację zespołów trakcyjnych, a rok później przysuniemy TORY DO PERONÓW. Tory do peronów? Konia z rzędem temu kto mi to logicznie uzasadni. I księżniczkę dorzucę. Dlaczego nie perony do torów??? Przecież wystarczy te betonowe płyty na peronach wymienić na dłuższe, tak aby wystawały poza obrys platformy. Ja naprawdę mam źle poukładane w głowie?
- 2 0
-
2013-06-20 18:06
- Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo.
...
- prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.- 2 0
-
2013-06-20 13:20
(2)
Robienie wszystkiego od d^^y strony to jak widac specjalnosc SKM. Przeciez to az wstyd na takim poziomie trzymac podstawowa komunikacje miejska. Gdyby ktos wpadl w ta szpare i zrobil sobie krzywde to sprawa zakonczyla by sie ogromnym odszkodowaniem. Nie do pomyslenia...
- 3 0
-
2013-06-20 13:24
(1)
no to proszę cytat z p. Głuszka:
"Takich zdarzeń odnotowaliśmy kilka w ciągu roku. Przy prawie 40 mln przewożonych pasażerów nie stanowi nawet promila. - odpiera zarzut Głuszek."
jak widać dla niego śmierć pasażera to tylko statystyki!!- 10 0
-
2013-06-20 13:39
a człowiek to mniej niż promil
- 5 0
-
2013-06-20 13:48
GRABÓWEK
W Grabówku jest masakra..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.