• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • A żeby było cieplej to w SMKce by pewnie wymyslili przyciągnięcie słońca bliżej ziemi.

    • 12 0

  • Paskudny typ

    Stopni to wy macie zawsze niewłaściwą ilość - NAPRAWCIE TERMOSTATY!

    SKM mają monopol i mogą nas dowolnie ru#%$%ć - oczywiście dla naszego dobra.

    • 6 0

  • POlska paranoja - aż trzy różne wysokości peronów!

    Wszystko to w jednym regionie w jednym kraju...!
    Jak się robiło remonty peronów to przecież można było zunifikować wysokość peronów czyż nie...?

    • 8 0

  • skm

    a może by ktoś naprawił wycieki płynów z SKMek. Nowe tory już niczym się nie różnią od tych starych.

    • 3 0

  • zlikwidowac cale PKP

    • 2 1

  • Bezsens (1)

    Na całym świcie cywilizowanym robi się WSZYSTKIE PRZYSTANKI (KOLEJE,TRAMWAJE i AUTOBUSY) tak aby każdej Osobie wygodnie było wsiąść i wysiąść z pojazdu.
    Jeśli Panowie macie "problem" z rozwiązaniem tego tematu - proponuję wyjazd do zachodniego sąsiada.
    Co zrobiliście Panowie dla INWALIDÓW - N I C!!!!
    Duże odstępy i WYSOKIE PROGI.
    A może łatwiej byłby przy okazji remontu składów-
    zrobić WYSUWANY PODEST dopasowany do peronów?
    Panowie Inżynierowie WIĘCEJ INTENSYWNEGO POMYŚLUNKU
    O WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKACH. Przecież to WY świadczycie
    usługi!

    • 10 0

    • wątpię aby to inżynierowie tym zarządzali

      ledwo z trudem technikum kolejarskie toto pokończyło

      • 2 1

  • Eureka!

    Sami geniusze pracują w tym SKM-ie! A jak się troszczą o podróżnych, żeby im się lepiej wsiadało!
    Sprawy, o których mówią są tak oczywiste od wielu lat, że trudno to nawet skomentować, żeby jednocześnie nie bluzgać!

    • 5 0

  • Bareja 2013 (6)

    Ludzie przecież to komedia Barei w najczystszej postaci. Od lat 70-tych problem jest znany wszystkim. Nic - absolutnie nic - nie zostało zrobione w tym temacie przez 40 lat. Wciąż słyszymy tylko i wyłącznie "niedasie" A teraz raptem pan Głuszek OSOBIŚCIE prowadzi(pożal się Boże) eksperyment (!!) z drewnianą deseczką. Jakież to potężne narzędzie, którego wynalezienie trwało 40 lat!! Nawet prezentacje nakręcili!! Ludzie! czy ja żyje na innej planecie?? O co chodzi?? Opamiętajmy się, bo to się kiedyś źle skończy

    • 21 1

    • hehe (1)

      sama prawda. Bareja by się nie powstydził nakręcić tego materiału.

      Podróż koleją skraca czas podróży pociągiem!

      • 10 0

      • i jeszcze: "Dzień Pieszego Pasażera"

        • 8 0

    • I doszli do wniosku, że będą przesuwać tory! : ))) (1)

      To tak, jak z filmową poprawką autorską dotyczącą przesunięcia jeziora, żeby bloki się zmieściły. : )))

      • 9 0

      • spółdzielcze punktowce

        - Panie dyrektorze! Tu jest jezioro!
        - a to nie, nie, nie
        -
        - a nie, dobrze! To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni

        • 9 0

    • (1)

      Ależ tak sobie jeszcze myślę. Toż to Bareja w dwóch aktach. Najpierw poeksperymentujemy z deseczkami, ba - uwzględnimy te deseczki w nowym przetargu na modernizację zespołów trakcyjnych, a rok później przysuniemy TORY DO PERONÓW. Tory do peronów? Konia z rzędem temu kto mi to logicznie uzasadni. I księżniczkę dorzucę. Dlaczego nie perony do torów??? Przecież wystarczy te betonowe płyty na peronach wymienić na dłuższe, tak aby wystawały poza obrys platformy. Ja naprawdę mam źle poukładane w głowie?

      • 2 0

      • - Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo.
        ...
        - prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

        • 2 0

  • (2)

    Robienie wszystkiego od d^^y strony to jak widac specjalnosc SKM. Przeciez to az wstyd na takim poziomie trzymac podstawowa komunikacje miejska. Gdyby ktos wpadl w ta szpare i zrobil sobie krzywde to sprawa zakonczyla by sie ogromnym odszkodowaniem. Nie do pomyslenia...

    • 3 0

    • (1)

      no to proszę cytat z p. Głuszka:
      "Takich zdarzeń odnotowaliśmy kilka w ciągu roku. Przy prawie 40 mln przewożonych pasażerów nie stanowi nawet promila. - odpiera zarzut Głuszek."

      jak widać dla niego śmierć pasażera to tylko statystyki!!

      • 10 0

      • a człowiek to mniej niż promil

        • 5 0

  • GRABÓWEK

    W Grabówku jest masakra..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane