• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • a ja mam ciepłą wodę w kranie. co mnie to obchodzi....

    • 1 0

  • Zenada

    Jestem goscinnie na urlopie w Holandii, taki maly kraj.Przemieszczam sie metrem i autobusami.Cos niesamowitego jak tutaj wszystko jest dostosowane dla osob niepelnosprawnych!!!Inwalidzi na wozkach sami podrozuja i robia zakupy.W Polsce taka osoba nawet nie moze ruszyc sie z wlasnego mieszkania bez pomocy drugiej osoby.Jestesmy w tej samej UE?

    • 7 0

  • dzieci

    A gdzie w ankiecie opcja dotyczącą małych dzieci co z przerażeniem patrzą na ta "dziurę" miedzy peronem a wejściem do składu skm ???

    • 7 0

  • "przysunięcie" torów do samych peronów" ???

    "przysunięcie" torów do samych peronów" ??? a ja już myślałem, że remonty torów się powoli kończą ,a tu odnowa ..... , nie prościej zamontować tak jak jest w autobusach niskopodłogowych,że wysuwa się podest....

    • 1 0

  • Nowoczesne pociągi okazjonalnie odwiedzające Trójmiasto (targi, imprezy) pasują idealnie do krawędzi peronowych.

    Można wjechać wózkiem z dzieckiem, inwalidzkim, przemknąć z walizką czy rowerem. Sam pokład EN57 jest za wysoko.

    Przesiadki i skomunikowania w Wejherowie na składy "niskoschodowe / niskopoewronowe" rozwiążą sprawę. Dlaczego 800 tys. Trójmiasto ma fikać i łamać nogi zimą dla wygody słupszczan?

    • 3 0

  • No to panowie i panie, złapmy tory w rączki i przysuńmy je do peronu ;)
    Może wtedy dzięki naszym wspólnym staraniom nie wpadniemy pod koła pociągu ;)
    Powodzenia życzę ;)

    • 2 0

  • A gdzie BHiP? Skandal! Zgłaszam do PIP-u!

    Czemu "testerzy" nie mają kasków?Gdzie obuwie ochronne z podeszwa p.poślizgową i metalowymi noskami?
    A ten Bodzio Blondasek obok spikera to co?

    • 0 0

  • konfort

    dlaczego dostosowujemy się do Słupska,skoro to nie jest Trojmiasto, a to jest kolejka trojmiejska,to ciekawe,a moze jeszcze Koszalin,tez trojmiasto!!!

    • 2 0

  • .....

    ludzie wy nie macie wiekszych problemów ??? 40cm dziury przeskoczyć nie umiecie ??? to sie wysilcie nieco, a nie wleczecie sie jak zdechlaki, wpadacie w dziurę i płaczecie, ze taaaaka przestrzeń i sie nie da...pod nogi patrzcie, a nie łeb do góry i potem zdziwiony, że gleba..żal mi was sieroty...

    • 0 2

  • Czas na zatrudnienie mądrych ludzi a nie dalsze udawanie że się ma mózg

    Jak można coś takiego wymyslac !!!! Dodatkowe stopni? A gdzie oni byli jak projektowali nawe perony. wiedza jak marnowac dofinansowania unijne i nic wiecej. Windy na peronach są ale co z tego jak osoby z wózkami, na wózkach itd nie moge wsiąśc do pociągu... tylko w Polsce takie coś jest możliwe. Do czego to dochodzi żeby ludzie z dziecmi , inwalidzi nie mogli spokojnie podróżowac. Jeżeli to mieli zmienic w wakacje to czemu do dzisiaj to nie jest zrobione!!!! Znowu zima i niebezpieczenstwo coraz wieksze. Jak zapłacą kilka porządnych odszkodowań jak ktoś wpadnie to może się obudzą.
    czas zatrudnic młodych , wykształconych ludzi którzy wiedzą do czego mózg służy a nie dziadków którrzy udają że coś wiedzą. Sami powinni wpaśc w te przerwy między peronem a pociągiem i wtedy byśmy pogadali. Pociągi są brudne, śmierdzące a ceny przejazdu ciągle się zmieniają - szkoda że standardy nie. ciekawe kiedy doczekamy się czystych i bezpiecznych pociągów z wejściem dla wszystkich.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane