- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (198 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (107 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (715 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (98 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
SKM-ki pojadą bliżej peronów
SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.
Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.
- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.
SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.
Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.
Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.
Opinie (181) 3 zablokowane
-
2013-06-20 23:12
a ja mam ciepłą wodę w kranie. co mnie to obchodzi....
- 1 0
-
2013-06-20 23:59
Zenada
Jestem goscinnie na urlopie w Holandii, taki maly kraj.Przemieszczam sie metrem i autobusami.Cos niesamowitego jak tutaj wszystko jest dostosowane dla osob niepelnosprawnych!!!Inwalidzi na wozkach sami podrozuja i robia zakupy.W Polsce taka osoba nawet nie moze ruszyc sie z wlasnego mieszkania bez pomocy drugiej osoby.Jestesmy w tej samej UE?
- 7 0
-
2013-06-21 00:40
dzieci
A gdzie w ankiecie opcja dotyczącą małych dzieci co z przerażeniem patrzą na ta "dziurę" miedzy peronem a wejściem do składu skm ???
- 7 0
-
2013-06-21 08:03
"przysunięcie" torów do samych peronów" ???
"przysunięcie" torów do samych peronów" ??? a ja już myślałem, że remonty torów się powoli kończą ,a tu odnowa ..... , nie prościej zamontować tak jak jest w autobusach niskopodłogowych,że wysuwa się podest....
- 1 0
-
2013-06-21 09:54
Nowoczesne pociągi okazjonalnie odwiedzające Trójmiasto (targi, imprezy) pasują idealnie do krawędzi peronowych.
Można wjechać wózkiem z dzieckiem, inwalidzkim, przemknąć z walizką czy rowerem. Sam pokład EN57 jest za wysoko.
Przesiadki i skomunikowania w Wejherowie na składy "niskoschodowe / niskopoewronowe" rozwiążą sprawę. Dlaczego 800 tys. Trójmiasto ma fikać i łamać nogi zimą dla wygody słupszczan?- 3 0
-
2013-06-21 11:27
No to panowie i panie, złapmy tory w rączki i przysuńmy je do peronu ;)
Może wtedy dzięki naszym wspólnym staraniom nie wpadniemy pod koła pociągu ;)
Powodzenia życzę ;)- 2 0
-
2013-07-17 13:00
A gdzie BHiP? Skandal! Zgłaszam do PIP-u!
Czemu "testerzy" nie mają kasków?Gdzie obuwie ochronne z podeszwa p.poślizgową i metalowymi noskami?
A ten Bodzio Blondasek obok spikera to co?- 0 0
-
2013-07-24 18:28
konfort
dlaczego dostosowujemy się do Słupska,skoro to nie jest Trojmiasto, a to jest kolejka trojmiejska,to ciekawe,a moze jeszcze Koszalin,tez trojmiasto!!!
- 2 0
-
2013-07-25 17:55
.....
ludzie wy nie macie wiekszych problemów ??? 40cm dziury przeskoczyć nie umiecie ??? to sie wysilcie nieco, a nie wleczecie sie jak zdechlaki, wpadacie w dziurę i płaczecie, ze taaaaka przestrzeń i sie nie da...pod nogi patrzcie, a nie łeb do góry i potem zdziwiony, że gleba..żal mi was sieroty...
- 0 2
-
2013-12-06 22:01
Czas na zatrudnienie mądrych ludzi a nie dalsze udawanie że się ma mózg
Jak można coś takiego wymyslac !!!! Dodatkowe stopni? A gdzie oni byli jak projektowali nawe perony. wiedza jak marnowac dofinansowania unijne i nic wiecej. Windy na peronach są ale co z tego jak osoby z wózkami, na wózkach itd nie moge wsiąśc do pociągu... tylko w Polsce takie coś jest możliwe. Do czego to dochodzi żeby ludzie z dziecmi , inwalidzi nie mogli spokojnie podróżowac. Jeżeli to mieli zmienic w wakacje to czemu do dzisiaj to nie jest zrobione!!!! Znowu zima i niebezpieczenstwo coraz wieksze. Jak zapłacą kilka porządnych odszkodowań jak ktoś wpadnie to może się obudzą.
czas zatrudnic młodych , wykształconych ludzi którzy wiedzą do czego mózg służy a nie dziadków którrzy udają że coś wiedzą. Sami powinni wpaśc w te przerwy między peronem a pociągiem i wtedy byśmy pogadali. Pociągi są brudne, śmierdzące a ceny przejazdu ciągle się zmieniają - szkoda że standardy nie. ciekawe kiedy doczekamy się czystych i bezpiecznych pociągów z wejściem dla wszystkich.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.