• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • Niech słupsk i lębork sobie (2)

    wyremontuja perony za unijne dotacje oczywiscie.

    • 16 2

    • Lebork i Slupsk to przewozy regionalne a nie SKM (1)

      • 4 1

      • Akurat tam nie jeżdżą pociągi PR.

        Tylko SKM i TLK.

        • 1 0

  • Szkoda słów, niech ktoś wywali ten zarząd bo szkoda na to patrzeć.

    • 19 0

  • dziennikarz

    Mówił dla Państwa Piotr Kraśko, Wiadomości, Trójmiasto

    • 1 0

  • załamka (1)

    Już kiedyż stosowano nakładki na górny stopień i wszystko było ok dlaczego więc je zdjęto? wiadomo komfort ludzi to tak mało ważna sprawa, że nikogo to nie obchodzi. Aż dziwi mnie taka nagła zmaiana w SKM.

    • 10 1

    • może komuś zaczęło się coś palić pod pupą i naszła go taka chwilowa refleksja ;)

      • 2 0

  • sraja muchy

    jak jeszcze jezdzilem kolejka, a to bylo 20 lat temu, juz wtedy ludzie zwracali na to uwasge do SKM i co? i nic, baju baju

    • 6 0

  • SKM do Pruszcza (6)

    Zrobic SKM do Pruszcza

    • 5 0

    • Dlaczego SKM nie jezdzi regularnie do Pruszcza (3)

      • 2 0

      • Bo to jest Szybka kolej MIEJSKA (2)

        • 2 3

        • Pruszcz jest wiecej niz miasto jest powiatem (1)

          • 0 1

          • A co w nim jest ciekawego?

            (dla utrudnienia - oprócz zamkniętej faktorii)

            • 0 0

    • po co ? (1)

      przecież do tej dziury, wiochy nie warto.
      Jeszcze do miasta nazjeżdżają te małomiasteczkowe wsioki. Przyjeżdżajcie se w swoich golfach III

      • 0 4

      • SKM to TRASA PRUSZCZ - WEJHEROWO

        Dla twojej wiedzy te okoliczne wsie i wiochy dzisiaj lepiej wygladaja jak sam GDANSK
        Gdansk to miasto brudu smieci blota walacych sie chalup , wc na Oruni na podworkach, do wc ludzie w nocy lataja z kluczem na szyji.
        Gdansk powstal z polaczenia kilku wsi i dlatego niemoze wyjsc z tego syfiastego i wsiowego wygladu bo pelno tu syfu brudu gnoju i balaganu

        • 1 2

  • czy nie lepiej

    przesunąć perony do torów ?
    "Bo na słomianych inwestycjach zarabia się najwięcej" z filmu MIŚ

    • 16 0

  • Po cholerę tory przesuwać???

    A nie łatwiej nieco poszerzyć platformę peronu???

    • 10 0

  • Kupić nowe Pesy!!!

    Oraz przestać wyrzucać pieniądze w błoto remontując stare śmierdzące trupy.

    • 9 1

  • Stare Kolejki SKM 800 stawaly blisko Platformy/Perony jak wprowadzili Nowe 3000 zrobila sie przepasc utrudniajaca wsiadanie i (1)

    PKP - wszystko dobrzewie dlaczego jest przepasc pomiedzy platforma/Peronem a Skladem SKM ten artykul to sciema
    PKP - to niemoty i zacofanie techniczne

    • 3 0

    • Ponieważ EN57 to skład regionalny a nie podmiejski. EW58 i EW60 były dostosowane do wysokich peronów i szczelina była minimalna. W zasadzie najlepszym wyjściem dla SKM była by modernizacja linii połączona z nadbudową peronów do poziomu wysokiego. A następnie zakup pojazdów modułowych mogących w razie potrzeby kursować w składach dwu lub wielowagonowych. Składy te byłyby dostosowane tylko do wysokich peronów.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane