- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (465 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (228 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (10 opinii)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (75 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (351 opinii)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (58 opinii)
SKM kupi dwa fabrycznie nowe pociągi
Szybka Kolej Miejska jeszcze w tym miesiącu ogłosi przetarg na dwa zupełnie nowe pociągi, które w przyszłym roku wyjadą na trójmiejskie tory. To wynik porozumienia z bankiem i odroczenia spłaty na zmodernizowane wcześniej pojazdy.
W piątek trójmiejska SKM poinformowała jednak, że do grona zmodernizowanych pociągów dołączą już wkrótce dwa fabrycznie nowe pojazdy.
- O zakupie nowych pociągów myśleliśmy już od dłuższego czasu. Udało nam się dojść do porozumienia z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w zakresie odroczenia spłaty obligacji wyemitowanych na potrzebę modernizacji EZT-ów. Pieniądze te wraz ze środkami przez nas już zgromadzonymi oraz przy dofinansowaniu ze środków unijnych przeznaczymy na zakup dwóch nowych pociągów - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Na razie kolejarze nie chcą ujawniać, o jakiego rzędu kwoty chodzi, ale trzeba się liczyć ze sporym wydatkiem.
Przykładowo, Koleje Wielkopolskie na zakup 22 pociągów Pesa Elf wydały aż 470 mln zł (zamówienie realizowane było w latach 2012-14). SKM Warszawa, zamawiając w 2012 r. trzy pociągi Newag Impuls, płaciła za każdy ok. 27 mln zł.
Dla porównania, modernizacja jednego ze starych pociągów SKM kosztowała między 5,9 a 6,1 mln zł. Różnica w cenie wynika z faktu, że pierwotnie zadanie miały wykonywać zakłady Taboru Szynowego w Opolu, które jednak popadły w tarapaty finansowe i zadanie przejęły kontrolowane przez Pesę Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego. Obecnie wszystkie zakontraktowane pojazdy, zgodnie z umową, znajdują się na stanie SKM-ki.
Trójmiejska spółka kolejowa nie chce na razie też ujawniać, w jaki sposób w nowych pojazdach zostanie wyeliminowany problem dużego odstępu od peronu - czy będzie to odpowiednio skonstruowany pojazd czy może pociąg zostanie wyposażony w wysuwany stopień.
- Będą to z pewnością pociągi typowo miejskie z dużą liczbą drzwi oraz bardzo przestronne - zapowiada Głuszek.
Jeżeli uda się pozyskać dofinansowanie ze środków unijnych na zakup taboru (co jest ponoć już niemal pewne), to nowymi dwoma EZT-ami będziemy podróżowali już pod koniec przyszłego roku. Będą one kursowały na trasie Gdańsk-Wejherowo.
Miejsca
Opinie (271) 4 zablokowane
-
2014-11-08 08:56
(1)
Produkujemy takie ładne kolejki. Dlaczego nie możemy robić swojego "Pendolino"? Nie wierzę żeby brakowało polskich inżynierów i innych speców.
- 3 5
-
2014-11-08 10:01
ekhm
Mamy, ale niekoniecznie mają oni doświadczenie w tworzeniu rozwiązań które będą dobre dla użytkowników. Przyjmą się zwyczajnie. Zyska ten co kupił i ten co używa.
Dwa - nawet jeśli mamy speców to powszechna praktyka jest by podpłacić tego co zamawia. Zwłaszcza gdy wiadomo, że rozwiązanie się nie obroni przed konkurencją.- 0 0
-
2014-11-08 09:00
A ja wiem dlaczego tylko 2
Do folderów, na www i na jakieś okazje, żeby pokazywać jaki to skm jest nowoczesny i wogóle.
To nazywa się marketingowa megalomania.
Reszta nieważna - stare wagony i ludzie trenujujący crossfit pomiędzy peronem a stopniem.
Zresztą - siedząc w biurze gdzieś w szerokim polu pośród torów na Leszczynkach niewiele można chwycić ludzkich potrzeb. Dla Was - SKM, my to zupełnie inna planeta, wręcz kosmos.- 9 1
-
2014-11-08 09:07
dd
ta i mala iloscia miejsc siedzacych skmka odchodzi od wygody pasazerow do ilosci przewozonych pasazerow a pasazerowie dalej jak sardynki w puszce
- 1 0
-
2014-11-08 09:33
Lepiej późno jak później ;)
- 1 0
-
2014-11-08 09:56
Ankieta (1)
Pytanie do tworzącego ankietę:
Czy jedno rozwiązanie wyklucza kolejne?
Dwa pierwsze rozwiązania są przy obecnych peronach SKM niezbędne.
A przy za wąskich peronach można zbudować szersze kolejki z siedzeniami 3 osobowymi. Jak np w Kopenhadze:
Linków dodawać nie można? No szkoda. Hasło wyszukiwania google:
copenhagen s-bahn- 3 1
-
2014-11-08 10:05
Poczytaj co to jest skrajnia taboru
a nie posługuj się fotkami
- 0 1
-
2014-11-08 10:34
Rozumiem, ze beda to Impulsy Newagu (1)
jako Sprintery, na wspomnianej linii Wejherowo-Gdansk, po torach PLK i SKM.
Wtedy to faktycznie bedzie mialo sens, wtedy to faktycznie bedzie mala rewolucja w przewozach aglomeracyjnych - piekny prezent dla Nas od SKM- 0 1
-
2014-11-08 12:23
to pojdzie na tczew
kible beda za wolne na pendolino, ktore bedzie na e65 i mogloby powodowac niebezpieczne sytuacje. d*pa a nie zobaczycie to w sopocie albo rumi
- 0 0
-
2014-11-08 10:38
Regularne Wejherowo - Gdansk w ok. 45 minut, bezcenne !!!
Wejehrowo - Reda - Rumia - Chylonia - Glowna - Orlowo - Sopot - Oliwa - Wrzeszcz - Glowny.
- 5 0
-
2014-11-08 10:57
45 min - nigdy w życiu, nie tej epoce
- 1 0
-
2014-11-08 12:31
Super (1)
No w końcu!!!
Oby tylko bilety nie poszły do góry.- 0 0
-
2014-11-08 12:40
optymista.......... :D
- 0 0
-
2014-11-08 12:32
(4)
Nie lepiej za cenę jednego nowego wyremontować 4 stare składy? Po remoncie poprzednich nic im chyba nie brakuje?
- 2 7
-
2014-11-08 12:37
PROWOKATOR !!
- 0 1
-
2014-11-08 13:16
(2)
poloneza też cały czas remontujesz?
- 0 0
-
2014-11-08 13:33
...... ja bym poszedł dalej ...
co najmniej sirenea .... albo jakis inny trabantololo :) - cóż ! ....
- 0 1
-
2014-11-13 09:15
A skumaliście chociaż o co chodzi i jechaliście kiedykolwiek jakąkolwiek skm-ką?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.