- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (135 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (158 opinii)
- 3 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (85 opinii)
- 4 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (39 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (230 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
SKM: mniej pociągów, ale lepiej dopasowane?
Szybka Kolej Miejska od 12 grudnia wprowadza zmiany w rozkładach jazdy. Mimo że pociągów ma być mniej, spółka zapewnia, że będą lepiej dostosowane do potrzeb mieszkańców.
Zmian nie będzie także w przypadku kursowania pociągów typu Sprinter, które od tej pory będą zatrzymywać się również w Gdyni Orłowie, gdzie istnieje peron dalekobieżny.
W dni robocze pociągi na trasie Gdańsk Gł. - Gdynia Gł. będą jeździć rzadziej niż obecnie. Wprawdzie w godzinach szczytu (6 - 9, 13 - 18) pojawią się na przystankach co 7,5 minuty, to już poza szczytem będą kursować nie co 10 minut (jak dotychczas), lecz co 15.
Z okresu nocnego skreślony zostaje pociąg Gdynia Cisowa - Gdańsk Gł., odjeżdżający codziennie o 1:25 z Gdańska i 3:43 z Cisowej. W sezonie letnim, podobnie jak w obowiązującym rozkładzie, pojawią się także dodatkowe pociągi nocne.
- W nocy odbywają się różne prace serwisowe, tak więc kursy nocne nieco przeszkadzają w ich prowadzeniu. - tłumaczy Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów SKM.
Wprawdzie dzięki zmianom uda się zlikwidować 5 minutowy postój pociągów w Gdyni Gł., tak by wpasować się w takt pociągów na północ od tej stacji, to jednak w weekend pociągi, które teraz kończą trasę w Cisowej, pojadą tylko do Gdyni Głównej. Dalsza podróż będzie możliwa m.in. pociągami do Wejherowa (w weekendy co 30 minut).
Ponadto, część pociągów kursujących dotychczas do Wejherowa w dni powszednie w godzinach 6 - 14, będzie jeździć jedynie do Rumi lub Redy. W godzinach 6:30 - 9 do Wejherowa będą kursować pociągi co 15 minut, od 9 do 14 co 30 minut, a od 14 do 20 co 15 minut.
W dni powszednie nadal zostanie utrzymana ilość 8 par pociągów na trasie Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Trzy pary z 8 zostaną wydłużone do Tczewa. W weekend komunikację z Pruszczem Gdańskim zapewnią pociągi do/z Tczewa.
Nowy rozkład będzie obowiązywać od 12 grudnia przez okres około roku. SKM zastrzega jednak, że przez dwa najbliższe miesiące będzie zbierać opinie na jego temat i dokonywać ewentualnych drobnych zmian.
Mniejsza liczba uruchamianych jednostek ma na celu poprawienie wyników finansowych Szybkiej Kolei Miejskiej, co przekłada się na większe szanse na pozyskanie dodatkowych funduszy na dalszy rozwój.
- Nowy rozkład jazdy jest pewnym kompromisem pomiędzy potrzebami pasażerów a kosztami funkcjonowania. Przed nami ogromne inwestycje, takie jak gruntowny remont taboru, budowa przystanku SKM Gdańsk Śródmieście czy remont peronu na Żabiance. - tłumaczy zmiany Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.
SKM chce dążyć do tego, by każdy rok zamykać chociaż na minimalnym plusie. Taki wynik uda się osiągnąć na koniec br., a dzięki zmianom wyniki ekonomiczne powinny być jeszcze lepsze w przyszłym.
Miejsca
Opinie (197) 9 zablokowanych
-
2010-12-06 13:27
No nie wiem...
No nie wiem - 15 minut czekania to trochę długo... Z drugiej strony chyba i tak ludzie którzy korzystają z SKM nadal będą to robić. Nie pojadą autem tylko dlatego że SKM będzie odjezdzac 5 minut później. De facto w godzinach szczytu i tak SKM-ką będzie szybciej niż autem czy autobusem. Myślę że władze SKM brały ten fakt pod uwagę.
- 2 4
-
2010-12-06 14:15
Precz z PKP !!!!
Dość PKP !!!!!!!!!!!!
- 2 1
-
2010-12-06 14:17
Nostardamancja
To juz ponad 10 lat jak okrajają rozkład jazdy, kolejek jeździ coraz mniej jest to równoznaczne z mniejszymi wpływami do kasy SKM, jednocześnie podnosi się ceny biletów co ma rekompensować wycofane składy bo przeciez SKM nie może zarabiać mniej, w tym roku jest podobnie. Jak tak dalej pójdzie to zostanie nam 1 skład na dobę, który bedzie utrzymywał cała firme SKM w 3 mieście, a bilety będa w nim kosztowały po 500PLN z Wrzeszcza na Zaspę. Bedzie to tzw mityczna kolejm SKM, w końcu kiedyś wycofają również ostatni skład i w ramach turystyki każdy będzie mógł zakupić sobie pocztówkę z SKM za 2000PLN, bo przecież za cos trzeba u3mać struktury firmy.
- 3 0
-
2010-12-06 14:31
jaka to SZ-ybka? hi hi hi K-olej ? raczej jeżdżace wraki M-iejska ?
ja bym był za tym by SKM jezdzila co godzinę ale punktualnie i bez awarii
- 0 4
-
2010-12-06 14:31
to chyba pieszo trzeba zacząć chodzić
- 0 2
-
2010-12-06 14:32
do skm-ki teraz to juz się nik nie wciśnie :/
- 1 0
-
2010-12-06 15:06
Proponuję jeden długi skład od Gdańska do Wejherowa stojący nieruchomo
do którego będzie można wsiąść, przejść się na własnych nogach od stacji do stacji, i wyśiąść. Oczywiście po skasowaniu biletu. Taki swoisty ogrzewany i oświetlony tunel, z ławkami dla zmęczonych. Wynik finansowy spółki wzrósłby 1000 krotnie.
- 8 0
-
2010-12-06 15:18
byle nie składy typu metro!!!
ciasno i niewygodnie. sciskają z obu stron, a jak siądze jakis grubas nie mozna sie nawet przesunac na bok bo skutecznie nam to blokuje klin-wypustka na krzesełku idealnie wchodzaca nam w tyłek...wiec mamy do wyboru albo siedziec z klinem w d. scisniety z obu stron albo z klinem wbijajacym sie w kosc...szkoda słow
- 2 2
-
2010-12-06 15:48
SKM powinno funkcjonować jak komunikacja miejska: organizator płaci a przewoźnik jeździ. I przewoźnik nie martwi się o zapełnienie bo i tak dostaje pieniądze. A SKM ma wymierny interes w tym, żeby ludzie byli upchani jak sardynki, bo mniej kursów dla tej samej ilości pasażerów to więcej pieniędzy. Gdyby tak działała komunikacja miejska to autobusy i tramwaje jeździły by tylko w godzinach szczytu i tylko do największych dzielnic. Gdańsk i Gdynia powinny kupić SKM i włączyć pod zarządy ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia (a najlepiej tylko ZKM Gdynia bo jaki jest ZTM Gdańsk to chyba każdy wie...) i to nieważne jakim kosztem.
Jeszcze żeby tłok był jedynym zmartwieniem... ale jeszcze gorsza jest informacja, a właściwie jej brak. Zawrócenie pociągu w środku trasy bez poinformowania pasażerów to przykład arogancji, na jaką może sobie pozwolić SKM a mimo to nie ponieść konsekwencji. Pasażerów nie obchodzi też, że megafony należą do innej spółki (już nie wspominając o tym, że podział miał usprawnić działanie kolei a nie umożliwić rozmywanie odpowiedzialności), system ma działać i tyle! Już nie mówię o takich kosmiczne zaawansowanych przedsięwzięciach jak bieżące informowanie o sytuacji na stronie internetowej...- 1 0
-
2010-12-06 15:51
Świetny system: Gdańsk i Gdynia mówią \"SKM to nie my\". SKM mówi \"no przecież wszystko jeździ więc o co wam chodzi\". Czyli jak zwykle w urzędniczym świecie: kogo nie zapytać to u niego jest ok, tylko dla finalnego odbiorcy jeden wielki burdel.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.