- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (88 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (26 opinii)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (56 opinii)
- 4 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (131 opinii)
- 5 Ubywa mieszkańców i rozwodów (394 opinie)
- 6 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (356 opinii)
SKM na Euro 2012 - idzie nowe, ale nie wszędzie
Turyści i kibice, którzy przyjadą do Trójmiasta w 2012 roku, zobaczą wyremontowane przystanki i pojadą nowocześnie wyposażonymi SKM-kami. Ale mogą też trafić na stary tabor i perony bez wiat i wyświetlaczy, które nie będą dobrą wizytówką.
Nowoczesny skład z miękkimi fotelami, drzwiami otwieranymi przyciskiem i cicho pracującym silnikiem, a obok stara kolejka z plastikowymi siedziskami, niedomkniętymi drzwiami i głośno buczącą instalacją pod podłogą? Tak może wyglądać tabor SKM w czasie piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. Na szczęście nowych pociągów będzie zdecydowanie więcej niż teraz.
Wyremontowane zostaną również niektóre przystanki. W lutym 2010 roku zakończą się prace na peronie Sopot-Wyścigi, który zyska nowe wejścia, nawierzchnię, windę i, przede wszystkim, wiatę. Podobne zmiany widać już na także remontowanym przystanku w centrum Sopotu.
W ramach ogólnopolskiego programu renowacji dworców kolejowych, przebudowana zostanie również stacja w Wejherowie, a władze Redy planują wyremontowanie dworca w swoim mieście.
- Do 2012 roku przeprowadzone zostaną jeszcze remonty przystanków na Żabiance i we Wrzeszczu. Czekają nas też spore zmiany w taborze - mówi Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów Szybkiej Kolei Miejskiej.
SKM chce przeprowadzić generalny remont 22 z 65 swoich pociągów. - Nowa jednostka kosztuje ok. 20 mln zł. Modernizacja już istniejącej nie przekracza siedmiu mln zł. Efekt jest niemal identyczny, a możemy zrobić niemal trzykrotnie więcej - tłumaczy dyrektor ds. marketingu SKM, Marcin Głuszek.
Dlatego pociągi będą remontowane, pojawią się w nich nowe siedzenia, okna, wnętrze będzie wyciszone, a drzwi - zarówno wyjściowe, jak i pomiędzy wagonami - będą otwierane przyciskiem. W 2010 roku powinny być gotowe dwa całkowicie zmodernizowane pociągi i kolejne 10, w których wymienione zostaną najważniejsze dla pasażerów elementy - m.in. siedziska i okna, nastąpi też regulacja zasilania. Przed Euro 2012 ma również zostać zbudowany całkowicie nowy przystanek - Gdańsk Śródmieście.
- Przedłużenie linii SKM i wybudowanie przystanku Gdańsk Śródmieście nie będzie kolidować z przyszłymi planami zagospodarowania tego terenu przez miasto Gdańsk. Projekt SKM, z uwagi na jego powiązanie z EURO 2012, został wpisany na listę projektów kluczowych programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Dlatego zrobimy wszystko, aby to przedsięwzięcie zostało zrealizowane jeszcze przed tą najważniejszą dla Gdańska i Pomorza imprezą - zapewnia Marcin Głuszek.
Tę informację potwierdza Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miejskiego: - Najpierw powstanie przystanek SKM, a "nad nim" kolejne budowle. SKM musi wykorzystać środki unijne do 2015 roku, a inwestycja zagospodarowania Targu Siennego i Targu Rakowego powinna rozpocząć się od zabudowy torów i potrwa około ośmiu lat - mówi Iwona Bierut.
Miejsca
Opinie (251) 2 zablokowane
-
2009-12-14 23:09
a Rumia ???
mam nadzieje ze i w Rumi odnowia peron dworzec, gdyz wladze miasta Rumia niestety nic z tym nie robia czemu? Burmistrz Miasta niestety nie jezdzi pociagami nie ma stycznosci i krotko mowiac olewa sprawe!a ludzie musza sie tulac, dojezdzac w normalnych chyba warunkach,a niestety dworzec w Rumi jest straszny.Brudny zaniedbany smierdzacy odstrasza ludzi niestety taka jest prawda!
- 0 1
-
2009-12-15 07:43
wyswietlacze
w Ggyni Redłowie wyświetlacze niedzialają już od tej pory jak rematowali peron pare lat temu ciekawy jestem kiedy ktoś to naprawi widać SKM ma to gdzieś a może o tym nie wie to nich ktoś chodzi po przystankach i sprawdza czy wszystko działa
- 0 1
-
2009-12-15 10:22
A może by tak zająć się peronami między Gdynią Gł. a Cisową?
Wiem! Łatwiej i oszczędniej będzie zamknąć te przystanki.
- 0 1
-
2009-12-15 11:56
powinni wszystkie EN-57 wymienić na ET-22 - ET-22 rządzi - hard core
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.