• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM na Euro 2012 - idzie nowe, ale nie wszędzie

Michał Sielski
14 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Remonty wagonów SKM przyspieszają przed Euro 2012. Remonty wagonów SKM przyspieszają przed Euro 2012.

Turyści i kibice, którzy przyjadą do Trójmiasta w 2012 roku, zobaczą wyremontowane przystanki i pojadą nowocześnie wyposażonymi SKM-kami. Ale mogą też trafić na stary tabor i perony bez wiat i wyświetlaczy, które nie będą dobrą wizytówką.



Nowoczesny skład z miękkimi fotelami, drzwiami otwieranymi przyciskiem i cicho pracującym silnikiem, a obok stara kolejka z plastikowymi siedziskami, niedomkniętymi drzwiami i głośno buczącą instalacją pod podłogą? Tak może wyglądać tabor SKM w czasie piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. Na szczęście nowych pociągów będzie zdecydowanie więcej niż teraz.

Wyremontowane zostaną również niektóre przystanki. W lutym 2010 roku zakończą się prace na peronie Sopot-Wyścigi, który zyska nowe wejścia, nawierzchnię, windę i, przede wszystkim, wiatę. Podobne zmiany widać już na także remontowanym przystanku w centrum Sopotu.

Czy nowoczesne pociągi przekonają kierowców do przesiadki na SKM?

Na początku lata odnowiony będzie przystanek Gdańsk-Politechnika, który nie będzie jednak gruntownie zmodernizowany. Wyremontowane zostaną jedynie najbardziej zniszczone fragmenty wejścia i samego peronu. Zmiany czekają również Gdynię Wzgórze św. Maksymiliana, remontowaną w ramach przebudowy całego węzła Wzgórze.

W ramach ogólnopolskiego programu renowacji dworców kolejowych, przebudowana zostanie również stacja w Wejherowie, a władze Redy planują wyremontowanie dworca w swoim mieście.

- Do 2012 roku przeprowadzone zostaną jeszcze remonty przystanków na Żabiance i we Wrzeszczu. Czekają nas też spore zmiany w taborze - mówi Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów Szybkiej Kolei Miejskiej.

SKM chce przeprowadzić generalny remont 22 z 65 swoich pociągów. - Nowa jednostka kosztuje ok. 20 mln zł. Modernizacja już istniejącej nie przekracza siedmiu mln zł. Efekt jest niemal identyczny, a możemy zrobić niemal trzykrotnie więcej - tłumaczy dyrektor ds. marketingu SKM, Marcin Głuszek.

Dlatego pociągi będą remontowane, pojawią się w nich nowe siedzenia, okna, wnętrze będzie wyciszone, a drzwi - zarówno wyjściowe, jak i pomiędzy wagonami - będą otwierane przyciskiem. W 2010 roku powinny być gotowe dwa całkowicie zmodernizowane pociągi i kolejne 10, w których wymienione zostaną najważniejsze dla pasażerów elementy - m.in. siedziska i okna, nastąpi też regulacja zasilania. Przed Euro 2012 ma również zostać zbudowany całkowicie nowy przystanek - Gdańsk Śródmieście.

- Przedłużenie linii SKM i wybudowanie przystanku Gdańsk Śródmieście nie będzie kolidować z przyszłymi planami zagospodarowania tego terenu przez miasto Gdańsk. Projekt SKM, z uwagi na jego powiązanie z EURO 2012, został wpisany na listę projektów kluczowych programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Dlatego zrobimy wszystko, aby to przedsięwzięcie zostało zrealizowane jeszcze przed tą najważniejszą dla Gdańska i Pomorza imprezą - zapewnia Marcin Głuszek.

Tę informację potwierdza Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miejskiego: - Najpierw powstanie przystanek SKM, a "nad nim" kolejne budowle. SKM musi wykorzystać środki unijne do 2015 roku, a inwestycja zagospodarowania Targu Siennego i Targu Rakowego powinna rozpocząć się od zabudowy torów i potrwa około ośmiu lat - mówi Iwona Bierut.

Miejsca

Opinie (251) 2 zablokowane

  • Po co komu miekkie fotele,moze jezcze bujane?

    To nie pociag do Krakowa,na te pare minut komu to potrzebne .

    • 4 0

  • po co remontować nie dawno remontowane (2)

    cudownie remontujecie dworce, które były niedawno remontowane i wyglądają na stosunkowo zadbane, między innymi Wrzeszcz, Politechnika, Wzgórze Św. Maksymiliana, a co z pozostałymi, co z Orłowem, Stocznią, Rumia też nie wygląda najlepiej.....
    co do skm'ek to usuńcie te czerwoną bo jest straszna, śmierdzi i nie jedzie się nią przyjemnie! jeśli pozostałe się odrestauruje to będą ok ;)

    • 3 3

    • Wrzeszcz był remontowany? a kiedy?

      od 30 lat nic. Malowanie słupów to nie remont, to pudrowanie s.fa

      • 5 0

    • Wrzeszcz i Wzgórze Św. Maksymiliana dworcami remontowanymi... Błahahahahahahahahahahahahhaha ;D
      Chyba sto lat temu.

      • 3 0

  • Czy pracownicy SKM naucza sie chociaz podstaw angielskiego..? (1)

    Czy moze przy zagranicznych gosciach beda, jak zwykle, zachowywac sie jak przestraszeni analfabeci. No i rzecz wazniejsza - czy SKM poradzi sobie z wandalami pociagow i stacji oraz utrzymaniem czystosci i kultura swoich pracownikow, bo inaczej bedzie wstyd i pozoga. Jednak rozumiem, ze SKM nie moze odpowiadac za generalne chamstwo i fatalne zachowanie czesci naszego spoleczenstwa...

    • 3 1

    • A ty sie juz nauczyles?

      • 0 1

  • komuna jest niezniszczalna- tabor podarowany przez Moskwę w latach 50-ych

    wciaz wozi tyłki AWS-PiS-PO patriotów i budowniczych wolnosci, demokracji, równości i dobrobytu - i zaden z nich wrzodów nie dostał, ciekawe cuda, czy wstydliwe!!

    • 1 2

  • malowanie rdzy nic nie da!

    to jest żałosne co SKM robi z pociągami.. kolejki są te same od 30-u lat a oni myślą że wywalanie pieniędzy na hektolitry farby coś da.. Malowanie rdzy i wymiana krzeseł nie zmienia faktu że te pociągi to jeżdżące muzea w kórych wszystko sięm sypie, zacina, trzeszczy i nie działa. Tyle ile wydają rocznie na malowanie i wymianę części pozwoliłoby kupić całkowicie nowe pociągi które dopiero budowały by wizerunek SKM przed kibicami z zachodu i turystami! Nie wiem skąd oni biorą te żałosne pomysły i kto zatwierdza u nich inwestycje, ale biorąc pod uwagę liczbę pasażerów którzy kożystają z ich usług na pewno stać ich na stopniową wymianę pociągów na zupełnie nowe, na europejskim poziomie, a pasażerom którzy wydają milony rocznie na podróże należy sie odrobina szacunku i lepsze warunki podróżowania. Tyle.

    • 6 1

  • żal.izrael

    NIEZŁA WIZJA W PRZYSZŁOŚĆ SZKODA TYLKO ŻE SKŁADY TE POMARAŃCZOWE BĘDĄ DALEJ STRASZYĆ BO NAPEWNO ZABIORA SIĘ ZA TE ŻÓŁTO NIEBIESKIE A W TYCH POMARAŃCZOWYCH TO NAJGORSZE JEST ZEJŚCIE POWODZENIA W WYSKAKIWANIU Z POCIĄGU NA STACJI TAK WYSOKO ŻE ŻAAAAL :(

    • 2 1

  • Tak sobie czytam czytam czytam i przeczytalem:)

    • 4 0

  • GD Stocznia (4)

    Zajac sie peronem w koncu w gdansku stoczni co od wiekow straszy, to jeden z najgorszych peronow w polnocnej Polsce jesli chodzi o dzielnice miasta..matko strzez przed rozpadajaca sie stocznia..Rakowiecki mowil, Gdansk zaplaci za demokracje..

    • 4 1

    • HEHE (1)

      Poczekaja jeszcze troche i konserwator zabytkow sie tym peronem zajmie:)

      • 1 0

      • czyli kaze zburzyc. Znany jest z tego

        • 0 0

    • Ile dziennie....

      Ile dziennie korzysta z tego przystanku osób ??
      100 ??

      • 0 0

    • chyba Rakowski

      • 0 0

  • Idzie nowe ??? temat zastępczy... (3)

    Zamiast remontować fragmenty trasy kolejki do Gdyni radzę reaktywować wreszcie kretyńsko pochopnie zlikwidowaną SKM-kę do Nowego Portu.(grądziel)
    Te beznadziejne komentarze łącznie z sondą, to tematy spychające dyskusję na boczny tor.

    • 2 0

    • Nowy Port bez sensu

      • 0 1

    • A był na to popyt? Tramwaje do Nowego Portu (1)

      są przepełnione?

      • 0 1

      • Są, niestety.

        • 0 0

  • SKM do Balic Areny?

    Brak jakiejkolwiek informacji na temat dojazdu SKM do Stadionu a tak przecież brzmi nagłówek?

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane