• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wspiera wyłącznie większe firmy

Krzysztof Koprowski
11 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Od przyszłego roku uprawnienia do tańszych biletów będą tylko w tych firmach, które wyrobią co najmniej pięć specjalnych poświadczeń. Od przyszłego roku uprawnienia do tańszych biletów będą tylko w tych firmach, które wyrobią co najmniej pięć specjalnych poświadczeń.

Szybka Kolej Miejska chciała zachęcić firmy do nabywania biletów dla swoich pracowników i przez sześć lat funkcjonowania oferty, nie było w tym zakresie limitów. Teraz ulga będzie wyłącznie dla większych przedsiębiorstw.



Czy SKM powinna znieść limit uprawnień do zniżki na firmę?

Ulga w ramach tzw. "legitymacji 33 proc." pozwala firmom na zakup specjalnego poświadczenia, które daje pracownikom możliwość nabycia biletów okresowych ze zniżką 33 proc. (oczywiście jeżeli ci nie posiadają innych uprawnień do ulg). Koszt nie jest wcale mały, bo wynosi 30 zł za kwartał, a to oznacza, że opłaca się dopiero przy biletach na dłuższe trasy. Mimo to oferta przez sześć lat funkcjonowania cieszyła się sporą popularnością.

- SKM wprowadzając nowe zapisy w promocji, od 2013 roku dyskryminuje wiele firm. Kolejarze wymagają, aby zamówić co najmniej pięć legitymacji na jedno przedsiębiorstwo. W efekcie wiele zakładów pracy nie może sprostać takim warunkom - skarży się pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl

Szybka Kolej Miejska tłumaczy, że przyjęte ograniczenie nie wynikają wcale z prób wyłudzenia i korzystania z legitymacji np. przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Powodem jest po prostu przyjęty model biznesowy i analiza ekonomiczna, zgodnie z którą dopiero przy ponad pięciu dokumentach na firmę promocja ma uzasadnienie finansowe.

- Do 10 sierpnia br. z promocji skorzystało 418 firm, które nabyły 4956 poświadczeń. Oznacza to, że na jedno przedsiębiorstwo przypadło średnio ok. 12 legitymacji 33 proc. - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto.

Warto zwrócić uwagę, że wydanie specjalnego dokumentu nie jest wcale łatwe, bo wymaga wysłania stosownych formularzy (na szczęście można to zrobić drogą elektroniczną), a następnie odbioru legitymacji wyłącznie w kasie na dworcu głównym w Gdyni.

Pierwsze wnioski na ulgę od 1 stycznia 2013 r. składać można od połowy grudnia. Szczegółowy cennik oraz procedura opisana jest na podstronie internetowej Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miejsca

Opinie (129) 2 zablokowane

  • To jest niemożliwe ,to jest nieprawda , to jest masakra !!! (2)

    nieeeee...nieeee.....ała....

    • 39 11

    • (1)

      Trzeba jezdzic czym sie da. Kupujcie auta w Niemczech i uczcie sie je naprawiac a SKM wkrotce sprawdzi jeszcze raz czy ewentualnie nie zaszla pomylka jakas.

      • 8 2

      • jedyny plus z tego byłby taki że...

        nie będzie ci kapac woda na głowę gdy będziesz stał w korku, podczas gdy ja będę stać w przepelnionej kolejce zmierzając ze srednią predkoscią 35 km/h w kierunku "domu"

        • 0 0

  • dlaczego po raz kolejny zwykli mieszkancy placa wiecej? (12)

    ciekawe gdyby grupa np 20 mieszkancow polaczyla sie i chciala znizke to by ja otrzymala. pewnie otrzymalaby kopa w d....

    • 94 8

    • będzie podwyżka (10)

      dla zwykłych mieszkańców przygotowana jest podwyżka... to tak w ramach ograniczenia kursowania pociągów z co 7,5 min do 10 mln i w ramach zmniejszenia nocnych połączeń, a za Cisową zupełny brak nocnych połączeń... w skrócie mówiąc to jak walnąć kogoś w twarz a jak pyta za co...to jeszcze na Niego napluć... ale co tam... Pan Głuszek zrobi plakaty z ciasteczkiem... a my zapłacimy od marca o 10 % więcej

      • 19 0

      • To dlatego, że tuż za Cisową muszą już bulić za eksploatację torów (7)

        innej spółce kolejowej.

        • 1 1

        • nie za Cisową, a za Rumią... (6)

          jak się wymądrzasz to dobrze, żebyś miał chociaż jakaś wiedzę, nie zmienia to jednak faktu, ze zarówno jedna spółka jak i druga spółka są utrzymywane z naszych podatków... a poza tym nikt nie broni SKM budować swojego toru do Wejherowa... skoro da się w kilka miesięcy zbudować tory na Baltic Arene... da się i do Wejherowa... no ale wiadomo premier i marszałek nie są z Wejherowa, wiec mają w d... małe trójmiasto (chyba, ze potrzebne jest do głosowania za GOM)

          • 1 2

          • tory na pge były modernizowane (3)

            • 0 0

            • a do Sródmieścia (2)

              a do Gdańsk Śródmieście?
              Z góry mówię, ze mi tory ani na PGE ani do GD Śródmieście nie przeszkadzają... wręcz przeciwnie, czym więcej torów tym lepiej... ale skoro można budować tory w GD można też w GWE... mimo tego, że władza z GD

              • 0 0

              • (1)

                trzeba było nie oszczędzać i kupić mieszkanie bliżej Gdańska to byś nie miał kłopotu z dojazdami i marudzeniem. GD to nie GWE.

                • 0 1

              • no nie mogę

                Taki bogaty jesteś, czy mieszkasz u rodziców... pamiętaj jednak, ze nie wszystkich stać na mieszkanie w centrum miasta... ale spoko... nie chodzi mi o mnie bo ja mieszkam w Gdyni... ale Ci ludzie z zza Gdyni czy Gdańska to tez Polacy... należy im się godny transport... nie patrz tylko na siebie... Żal mi takich d..ków jak Ty

                • 1 0

          • Przygadał kocioł garnkowi.

            Nie za Rumią, tylko przed. Między nią a Janowem, więc Rumia już nie należy do linii SKM.

            • 0 0

          • skm jest firma prywatną!!! nie miejską i jest nastawiona na zysk widac nie ma zysku w kursach na cisową

            • 0 0

      • Za Cisową nocą nie jeżdżą bo SKM nie posiada pancernych pociągów. (1)

        Ale mają platformowe wagony puścić nocą to tak aby nie było co urwać.

        • 1 1

        • niezła beka

          tyle, że najwięcej zniszczeń SKM jest, gdy... są w zajezdni... to tam najczęściej są dewastowane...bo SKM to taka fajna spółka, ze nie potrafi zabezpieczyć nawet stojącego w zajezdni taboru... ale w sumie po co zabezpieczać? Jak graficiarze i inni złomowcy rozwalą SKMki...to najwyżej podniesie się ceny biletów i wyremontuje stare graty... najważniejsze, żeby na koniec było na premie

          • 0 1

    • To jest brutalne prawo swiata 1 i 2/3. Od wysokorozwinietego swiata dzieli nas za dobre jedzenie i luzacko-cwaniackiway of life.

      • 4 0

  • A mi się wydawało,że prywatne przedsiębiorstwo może oferować promocje, komu chce... (3)

    Chyba, że to dziki kraj?

    • 54 10

    • a SKM jest prywatne?

      • 15 1

    • jeśli jest monopolistą to nie.

      • 5 0

    • Nie dziki lecz uproszczony do bolu.

      • 0 1

  • biednych nie stać na tanie rzeczy (2)

    skm nie jest dla mas. Ci co jeżdżą - głowa w górę. okazuje się, że to plebs jeździ autami :)

    • 60 4

    • Amen (1)

      • 2 0

      • Przytaknal jeden student drugiemu pogryzajac pajde czerstwego chleba z musztarda

        i guzik z tego wyszlo. Skm dla arystokracji - dobre sobie.

        • 3 4

  • ? (5)

    Teraz jest trend aby jeździć rowerem jak w Wietnamie, albo chodzić piechotą jak w Afryce. SKM należy w ogóle zlikwidować.

    • 52 11

    • Rowerem jeździ się w Amsterdamie i Kopenhadze, a piechotą chodzi po Nowym Jorku i Londynie. (3)

      Dorośnij i zacznij podróżować, to kształci.

      • 7 18

      • jeżdżę rowerem po Lądku...
        bardzo wszystko pokręciłem?

        • 8 1

      • o jeden z neofitów...

        • 0 1

      • a według ciebie to czym się jeździ w Afryce???

        • 0 0

    • Ee. Wszystko zalezy jakim rowerem jezdzisz.

      • 0 4

  • (5)

    Model biznesowy, o ja cie piernicze! :D Pewnie jeszcze na zysk obliczony?! Ciekawe kiedy ta błazenada z SKM skuma się że nie mają przynosić zysku, tylko oferować usługę najwyższej jakości?

    Ale niestety, tak tylko na zachodzie potrafią myśleć.

    A my mamy w Polsce spółki, które są matkami spółek, które są matkami spółek które zarządzają zarządzają transportem miejskim. I każdy prezes po drodze liczy na zyski, bo mu się willa sama nie wybuduje, ani BMW nie kupi.
    Bo w końcu z plebsem komunikacją miejską nie będzie jeździł.

    • 48 4

    • SKM za darmo! Taka postawa roszczeniowa to (2)

      typowe myślenie z dawnego ustroju

      • 3 13

      • (1)

        Nikt nie mówi że za darmo. Powinno wychodzić na zero (zysk to nie przychód).

        Żeby nie szukać na zachodzie: jakimś cudem metro w warszawie nawet o północy jeździ co 10min, bilety są tańsze a standard nieporównywalnie wyższy.

        • 16 1

        • bilety są tańsze

          niezły dowcip. Zwłaszcza po 1 I 2013

          • 0 0

    • takie SKM jaka władza

      Władze Województwa wymagają od SKM zysków, dlatego trzymają tam na stołkach takich ludzi, którzy mają nas w d... i tną rozkłady, wycofują pociągi... aby tylko był zysk... a jak kolejka przyjedzie to każą ich całować po zadach... bo łaskawie raz na 30 min puszczą kolejkę!
      Ale spoko w roku wyborczym będą jeździć co 7,5 min i będą gadać o tym, że już za chwilę będą jeździć co 5 min hehe a my znowu damy się nabrać, a miesiąc po wyborach ogłoszą że jest remont czegoś tam i rozkład będzie przez 3,5 roku w takcie 15 minutowym

      • 14 1

    • DOPUKI tą firmą będą rządzić ludzie nie z kwalifikacjami, ale koneksjami..

      i układami politycznymi PO, dopuki nigdy nie będzie normalnie w firmie zwanej SKM. Tam rządzi grupa kolesi związanych ewidentnie z partią rządzącą, oraz banda związkowców i maszyniści. Dopuki któś nie weżmie za r.. tej chołoty bedzie jak jest już od ponad 20 lat, a od ponad 30 jeżdzące złomy nazywane pociągami. Zamiast wziaść kredyt na spółkę z trzema miastami (ponad 1 mln mieszkańców) i kupić nowy tabor, to grupa kolesi skorumpowanych prawdopodobnie z Zakładami Naprawczymi będą kręcić wałki dalej, i proponować remont starych zdezelowanych pociągów.

      • 0 0

  • Ja pracując na Uniwerku Gdańskim miałem parę lat temu 50% zniżki... a może to było 33%? (4)

    • 7 13

    • ech...

      50% i to i na skm i na pkp, piękne czasy...

      • 5 1

    • (1)

      Trzeba było nie obalać "komuny", to byś miał zniżkę i jako taki poziom na tym uniwerku.

      • 5 10

      • komuna to nie byly zniżki i absurdy
        tylko totalitaryzm i zbrodnie
        do dziś zresztą nierozliczone
        warto o tym pamiętać jak się coś chlapie

        • 9 1

    • masz i dziś

      37% zniżka ustawowa nauczycieli akademickich* od sierpnia 2012

      * - chyba że tam wykładasz kafelki

      • 0 0

  • Jednoosobowe działalności (4)

    "ograniczenie nie wynika wcale z prób wyłudzenia i korzystania z legitymacji np. przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą"...a taka działalność gospodarcza to nie firma? Dlaczego osoby prowadzące własną firmę, które dostały legitymacje, jak rozumiem po spełnieniu wszystkich warunków, teraz nazywa się oszustami (nie wiem, czy istnieje słowo "wyłudzacz")?! Czy władze SKM pamiętają, że jednoosobowe firmy mogą sobie odliczyć VAT za paliwo i wrzucić je w koszty? Przecież po zabraniu zniżki może się to takim przedsiębiorcom bardziej opłacać niż kupowanie biletu na SKM i tym sposobem SKM nie zarobi 67 zł tylko dlatego, że chciało się połasić na 100 zł!

    • 54 7

    • (1)

      Dobra ludzie minusujący - możecie przestać. Nie mam takich zniżek, nie mam takiej firmy, nie wymagam tych zniżek od SKM, nie oburzam się na ich brak. Po prostu postawiłem się w tej sytuacji i zdziwiło mnie, że najpierw coś ludziom zaoferowali, ludzie spełnili warunki i dostali legitymacje, a teraz mówi się, że je "wyłudzali".

      • 21 0

      • bo w tym kraju nie rozumie się że to firmy jednoosobowe i ogólnie małe dźwigają wszystko

        ale się skończy... jak tak dalej będzie sie robiło....i nie chodzi o skm

        • 3 0

    • bo prywaciaż to pijak i złodziej

      i bez krawata chodzi a takich do SKM nie wpuszczamy

      • 10 1

    • Niedoinformowany jesteś

      1. Jednoosobowe firmy w większości przypadków nie mogą odliczać VAT-u. To zależy od posiadanego samochodu a właściciele jednoosobowych firmy raczej posiadają zwykłe osobówki a nie ciężarowe (czy osobowe udające ciężarowe)
      2. Bilet na SKM firma jednoosobowa również może wrzucić sobie w koszty. Dlatego z definicji "jednoosobowiec" za bilet 100 zł płaci w praktyce 80 zł. Niestety zwykły pracownik za bilet 100 zł płaci 100 zł...
      3. Nie doczytałeś o co chodzi. Nikt nie nazywa tych osób oszustami a wręcz przeciwnie - podkreśla, że to nie takie przypadki są przyczyną likwidacji zniżek

      • 3 9

  • Na nowych zasadach nie załapię się, ale (14)

    z punktu strategii przedsiębiorstwa (SKM) w pełni ich rozumiem. Zniżki oferuje się przy zamówieniach hurtowych więc 5 szt. to i tak nie jest dużo

    • 27 7

    • (13)

      Oj jest dużo... Pracuję w firmie, w której pracuje 57 osób (nie tak mało, prawda?), ale SKM dojeżdżają tylko 3. Żegnajcie zniżki? ;)

      • 4 7

      • (2)

        Rozumiem, że Twoja firma ma utarg od każdego, kto przejdzie przed stoiskiem, a nie tylko tego, który kupi? Bo chyba czegoś nie kumasz ;)

        • 4 3

        • Chyba faktycznie nie kumam. Te 3 osoby - ostatnie niedobitki jeżdżą SKM, bo oferta jest (/była) dla nich atrakcyjna. Zastanawiały się od dawna nad przesiadką na auto. SKM ich nie zachęca do kupowania biletów, ale każdy ustala swoje ceny jak tam chce.

          • 5 1

        • Do anonima

          No, ja też nie kumam, co ty do nas rozmawiasz.
          A zniżkę na SKM-kę mam. Firma duża.

          • 1 1

      • (3)

        57 osób to jest bardzo mało.

        • 4 7

        • (2)

          A jak nazwiesz firmy w których pracuje 20-30 osób? Tylko proszę - nie mów, że mikro, bo wtedy spytam: jak nazwiesz te z 5-10 pracownikami.

          • 3 2

          • (1)

            do 5 osób - mikro
            5-50 - małe
            50-250 - średnie
            pow. 250 duże

            • 5 1

            • co ja pacze

              czyli jednak 57 to srednio , a nie "bardzo malo"...
              cos krecisz ;p

              • 0 0

      • A co SKM obchodzi ile osób firma zatrudnia? (5)

        Ważne jest ile osób korzysta z usług. Prawo rynku

        • 8 0

        • jakiego rynku? (4)

          o jakim Ty rynku piszesz? Jakie prawo rynku? SKM została stworzona z PUBLICZNYCH pieniędzy... Jej perony i te stare graty zwane kolejkami kupiono za pieniądze wypracowane przez Ciebie/Twoich rodziców... więc o jakim Ty rynku piszesz? Prawo rynku to może stosować PolskiBus, który jest prywatną inwestycją a nie SKM, które jest utrzymywane z pieniędzy podatników!

          • 13 0

          • Ale to trzeba utrzymać i modernizować (3)

            Jeśli nie będzie zysku to z czego? Myślę, ż w tym punkcie SKM ma racje ale ZDECYDOWANIE warto wprowadzić inne promocje dla stałych pasażerów

            • 1 4

            • Promocje dla stałych klientów? To się nazywa: bilet okresowy.

              • 7 0

            • hehe nie rozśmieszaj mnie (1)

              od lat są podwyżki, a gdzie te zmodernizowane pociągi? Jak perony są modernizowane to dlatego, ze siano na to dają miasta (np. Gdynia dała kasę na modernizacje Wzgórza, Gdańsk dał kasę na modernizacje Żabianki, Sopot wykupił udziały, by mu zrobili Wyścigi itd.) A kolejki to rzekomo miały być wyremontowane z ciasteczkowej podwyżki... ale jakoś minęły 4 lata... a tych nowych SKMek nie widać... a była jedna, ale się wykoleiła...i słuch po Niej zaginął

              • 0 1

              • ta co się wykoleiła właśnie jest na testach po naprawie, a pierwsze z wyremontowanych mają przyjechać w styczniu. Niestety SKM nie ma tyle taboru aby wyremontować wszystkie 21 na raz więc musi to iść partiami żeby było czym jeździć chociaż co 10 min

                • 0 0

  • skm. żywa skamienialina.... (1)

    • 31 4

    • to je sk-amelinium!

      tego nie ucywilizujesz

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane