• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są jeszcze rzetelni fachowcy

Maciek Galusiewicz
9 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Uczciwy fachowiec od instalacji klimatyzacyjnej to gwarancja zaoszczędzonych nerwów i zbędnych wydatków. Uczciwy fachowiec od instalacji klimatyzacyjnej to gwarancja zaoszczędzonych nerwów i zbędnych wydatków.

Czy właściciele firm robią wszystko, by z naszych portfeli wyssać ostatni grosz z usługę? Niekoniecznie. Przekonuje nas o tym pan Maciek, nasz wieloletni czytelnik, który w liście do redakcji dziękuje "swojemu fachowcowi" za uczciwość.



Czym kierujesz się przy wyborze różnego rodzaju usług "rzemieślniczych"?

Artykuł, który zamieszczamy poniżej jest nietypowy. Zwykle w listach od czytelnika opisywana jest ta strona życia w Trójmieście, za którą nie tęsknimy i na którą się skarżymy. Tym razem jest jednak inaczej: nasz czytelnik chwali firmę, z której usług skorzystał. Okazała się bardzo rzetelna, choć na braku fachowości naszego czytelnika mogła łatwo zarobić.

Zdajemy sobie sprawę, że pojawią się głosy, iż jest to artykuł sponsorowany. Pan Maciej jest jednak jednym z naszych najdawniejszych czytelników i mamy pewność, że napisał on ten list wyłącznie w swoim imieniu.

***


Chcę podzielić się z państwem swoją "przygodą" związaną z instalacją klimatyzacji, w której to sytuacji, na swoje nieszczęście, ale i szczęście, znalazłem się nie tak dawno.

Otóż po paru latach wahania, próbie rozwiązania problemu w sposób zastępczy, zdecydowałem się na tzw. ostateczne rozwiązanie. Rzecz dotyczy klimatyzacji poddasza. W lecie kiedy temperatura przekracza 30 stopni, egzystowanie na poddaszu równało się z masochizmem i desperacją. Nawet chodzenie w negliżu niewiele dawało.

Poprzez Internet zakupiłem klimatyzator znanej firmy na "S", koszt był niemały, bo 1600 zł. Przesyłka dotarła błyskawicznie.

Korzystając z katalogu firm Trojmiasto.pl (zakładka Sopot), wybrałem firmę AC Service Przemysław Wyrzykowski. Zadzwoniłem i umówiłem się na montaż. Najpierw był rekonesans, czyli wybranie drogi przebiegu rurek i zasilania. Termin, rzec by można, błyskawiczny.

W umówionym dniu i godzinie stawiło się trzech panów. Szef firmy, prawa ręka i pomocnik-uczeń. Montaż trwał około trzech godzin i przebiegał bardzo sprawnie. Przy pierwszym uruchomieniu wszystko grało, mruczało i chłodziło. Niestety była też przykra wiadomość. Szef oznajmił mi, że czynnik chłodzący, czyli freon, prawdopodobnie wycieka z instalacji. Według jego wiedzy aparatura powinna zawierać freon, którego w mojej klimie nie było. Pocieszył mnie, że jest to być może błąd lub przeoczenie, który nie musi łączyć się z nieszczelnością.

Po kilku dniach użytkowania klima jednak siadła i już nie chłodziła. Zadzwoniłem do firmy, szef pojawił się błyskawicznie, stwierdził ponownie brak freonu, zdemontował urządzenie, waga ok. 30 kg, i zabrał na warsztat. Tam przy pomocy azotu i ciśnienia (z 10 barów podniósł do 40) okazało się, że jest nieszczelność na kolanku skraplacza. Zadzwoniłem do dostawcy, a tam zasugerowano mi, że zapłacą 100 złotych i niech pan instalator lutuje kolanko.

Pan instalator okazał się jednak osobą odpowiedzialną, użył własnych kanałów, a także własnych dojść do producenta i poinformował mnie, że godząc się na takie załatwienie sprawy na 100% stracę gwarancję. Poinstruował mnie również, że dystrybutor ma 14 dni na naprawę/wymianę i żebym nie godził się na żadne pośrednie rozwiązania. Obiecał mi pomoc w reklamacji i wymianie jednostki zewnętrznej na nową.

Podsumowując: pan instalator przejął na siebie część obowiązków dystrybutora, bo nie musiał demontować urządzenia i brać go na warsztat, żeby sprawdzić przyczynę awarii. Również wykonanie instalacji było bez zarzutu. W trakcie montażu panowie sprzątali po sobie na bieżąco, a same urządzenia, które siłą rzeczy zabrudziły się, doprowadzili do takiego stanu w jakim je dostałem od producenta.

Godne polecenia.

Szukasz klimatyzacji do domu lub innego budynku? Zobacz wszystkie firmy branży klimatyzacyjnej w Trójmieście
Maciek Galusiewicz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (126) ponad 10 zablokowanych

  • taki artykuł (12)

    będący darmową reklamą jest w porządku?

    • 271 76

    • klikajcie kciuki w tę pierwszą opinię (2)

      w górę - nie jest w porządku, w dół - jest w porządku

      • 15 18

      • (1)

        a czy ten artykol nie jest sponsorowany? czy wtedy to tez jest w porzadku?

        • 1 4

        • właśnie nie jest

          Wtedy byłoby jeszcze OK, a tak, mało rzetelnie - nie pan Maciej chyba jest szwagrem Wykrzykowskiego...
          Dziękuję za poparcie!

          • 0 3

    • A opinie w sieci są w porządku? (2)

      Pełno jest serwisów z opiniami, for itp. Jak ktoś tutaj narzeka albo ,,donosi" to jest okrzyknięty konfidentem,milicjantem lub ,,polskim malkontentem", a sporadycznie, jak tutaj zdarza się, że ktoś coś pochwali-też jest źle. To w końcu jak jest dobrze, bo się pogubiłem?

      • 36 8

      • (1)

        Ale to nie jest serwis z opiniami na temat firm a tym bardziej forum......
        Ogranij się człowieku.....

        • 9 13

        • ... faktycznie jest to serwis do wyrażania jak najbardziej celnych opinii, czyli gnojenia wszystkiego i każdego kto wyraża się o kimś lub o czymś dobrze, bo przecież jesteśmy społeczeństwem zaradnym "inaczej" i wiemy o wszystkim wszystko lepiej niż człowiek który opisał dane zdarzenie. Tak czy inaczej sami sobie wystawiamy opinię. Jaką? Wystarczy poczytać dane posty i wielce jednoznaczne pseudonimy. :)

          • 14 1

    • trojmiasto.pl jest firmą prywatną, więc o co chodzi? (2)

      • 1 0

      • I może reklamować co im się podoba, np. (1)

        agencję towarzyską, korporację naftową lub firmę zbrojeniową

        • 2 0

        • Pieniądz jest pieniądz

          • 1 0

    • malkontenci (1)

      Nie ma na co narzekać, to od razu się malkontenci odzywają. Jak was zadowolić? Nauczcie się cieszyć z życia.

      • 4 1

      • Ja łyknąłem prozac popiłem fikołkiem

        i już troski zniknęły

        • 4 0

    • Super. Chwalić takich.

      Ostatnio spotkałem ekipę remontową, która:
      - zostawiła na klatce schodowej gołe przewody pod napięciem (zdemontowali wszystkie włączniki światła i dzwonków),
      - "zakafelkowała" sąsiada (nie mógł otworzyć drzwi po ułożeniu terakoty,
      - wybiła wszystkie szybki w skrzynkach licznikowych,
      - ułożyła terakotę na całej szerokości schodów (nie wiedzieć czemu ludzie chcieli dojść do mieszkań i się wszystko rozjechało...)

      Więc jak jest ktoś, kto wykonuje swoją robotę to go należy chwalić.

      Z drugiej strony, to jest k... obłęd. Niedługo będą medale za niezabicie lub nieoszukanie nikogo podczas remontu.

      • 0 0

  • Trojmiasto.pl zeszlo na psy (2)

    co to w ogole jest, gigantyczna reklama na stronie glownej?
    Opamietajcie sie, bo wasza rzetelnosc siega bruku

    • 116 58

    • Ponizszy cytat mnie rozbawil. To przeciez moge sam stwierdzic nie majac zadnych dojsc czy kanalow i znajomosci.... LOL

      "Pan instalator okazał się jednak osobą odpowiedzialną, użył własnych kanałów, a także własnych dojść do producenta i poinformował mnie, że godząc się na takie załatwienie sprawy na 100% stracę gwarancję."

      • 1 6

    • Dodatkowo ZLE poinstruowal.... "Poinstruował mnie również, że dystrybutor ma 14 dni na naprawę/wymianę"

      Dystrybutor NIE MA 14 dni na wymiane, naprawe, zwrot pieniedzy itd... SPRZEDAWCA ma OBOWIAZEK do ustosunkowania sie do naszej reklamacji w przypadku NIEZGODNOSCI TOWARU Z UMOWA. Jesli nie dostaniemy odpowiedzi w ciagu 14dni, to znaczy ze SPRZEDAWCA zgadza sie na nasze zadanie wobec niego. I jeszcze jedno, jesli reklamujemy towar na podstawie gwarancji, to zgodnie z ustawa producent nie ma zadnych limitow czasowych na naprawe - moze naprawiac sprzet nawet przez 10lat (chyba, ze szczegolowe warunki gwarancji stanowia inaczej) - w ustawie jest tylko zapis "odpowiedni czas"...

      • 5 5

  • oby wszyscy fachowcy tacy byli

    czego życzę Wam i sobie, a reklama jest w tym wypadku nagrodą

    • 121 11

  • reklama (1)

    ciekawe ile ta firma zapłaciła

    • 59 42

    • 300zł

      • 4 0

  • Żenująca kryptoreklama. (7)

    • 68 75

    • Może i tak, a jeśli nawet to raczej jednorazowa - w przeciwieństwie niestety do Twojej żałosnej twórczości internetowej.

      • 20 5

    • Halewicz = Super Mario (3)

      Tak samo infantylny i bufonowaty

      • 13 0

      • mie-e-e-e-tek

        Bufonowaty to jest Gian Luigi Buffon. Super Mario jest Balotelliowaty. A Ty Halewiczu: Huzia na portal rowerowy! Tam masz krytykować rowerzystów! Brakuje tam ciebie!

        • 8 2

      • trolle i hejterzy:) (1)

        Jak mawiali Rzymianie: You make me famous^^

        • 0 5

        • Halewiczu

          Tak też mówią Wojewódzki i Figurski. Na tym polega istota mediów.

          • 5 0

    • Halewiczu: Huzia na portal rowerowy! Tam masz krytykować rowerzystów! Brakuje tam ciebie

      • 9 1

    • co za beznadziejny z ciebie facio

      • 6 3

  • SUPER (2)

    To się chwali :) Miło czytać o uczciwych fachowcach:)

    • 86 6

    • A mozesz mi wytlumaczyc, na czym polegala jego uczciwosc? (1)

      Na tym, ze zamiatal po sobie, czy moze na tym, ze za 100zl moglby potem w ciagu roku odpowiadac za zlutowane kolanko, wiec odmowil?

      • 2 8

      • Tracisz gwarancję na wszystko, choćby na sprężarkę. tak ciężko to zrozumieć? Pozorny zysk.

        • 7 1

  • A ja uważam że to jest chore (2)

    że to że ktoś (firma) , wykonuje poprawnie, należycie, uczciwie swoją robotę i trzeba to aż opisywać w internecie!

    • 91 22

    • takie czasy

      Niestety dożyliśmy czasów, kiedy normalność to rzadkość. Trzeba mówić o takich przypadkach, ale również, a może przede wszystkim o tych, którzy dymają nas na prawo i lewo.

      • 5 0

    • tyle, że to nie była ich robota

      branie na warsztat i diagnozowanie nowego klimatyzatora

      • 1 0

  • (2)

    ostatnio dałem samochod do warsztatu i po godzinach uczen-praktykant uszkodził błotnik chciał sobie po placu pojezdzic jak to młody.
    Za naprawe uszkodzonego błotnika nie musiałem płacić.
    To miłe ze sa jeszcze tacy ludzie jak pan Czesiek z Miedzykłela
    Ps.nie obciążył nawet ucznia

    • 48 5

    • hahaha umarlem :D

      dzieki! dobry humor na reszte wieczoru

      • 4 1

    • Czesiek jest odpowiedzialny.

      Powinien jeszcze zapłacić za szkodę moralną, utratę wartości auta i stracony czas.

      • 3 0

  • (1)

    Ostatnio przez montera sedesu omal nie skończyłem na SORze...

    • 23 6

    • mocne!

      :)

      • 3 0

  • jest wiele takich firm (3)

    ludzie potrafią tylko ględzić, marudzić i wynajdywać problemy. Dlaczego nie chwalą tego co dobre? BO TO POLSKA.
    Ja polecam firmę Florian od remontów. Rzetelna, solidna, ale trezba niekiedy poczekać (ja czekałam 3 tygodnie).

    • 25 7

    • Dokładnie (1)

      • 0 1

      • ...

        Ja polecam firme URBODOMUS

        • 1 1

    • Janusz

      Florian kojarzy mi sie wylacznie ze strażą pozarna. Na szczescie na nich nie trzeba czekać trzech tygodni ;-)

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane