- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (107 opinii)
- 2 Paragon grozy za kurs taksówką (430 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (277 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (286 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (278 opinii)
Są jeszcze rzetelni fachowcy
Czy właściciele firm robią wszystko, by z naszych portfeli wyssać ostatni grosz z usługę? Niekoniecznie. Przekonuje nas o tym pan Maciek, nasz wieloletni czytelnik, który w liście do redakcji dziękuje "swojemu fachowcowi" za uczciwość.
Zdajemy sobie sprawę, że pojawią się głosy, iż jest to artykuł sponsorowany. Pan Maciej jest jednak jednym z naszych najdawniejszych czytelników i mamy pewność, że napisał on ten list wyłącznie w swoim imieniu.
Chcę podzielić się z państwem swoją "przygodą" związaną z instalacją klimatyzacji, w której to sytuacji, na swoje nieszczęście, ale i szczęście, znalazłem się nie tak dawno.
Otóż po paru latach wahania, próbie rozwiązania problemu w sposób zastępczy, zdecydowałem się na tzw. ostateczne rozwiązanie. Rzecz dotyczy klimatyzacji poddasza. W lecie kiedy temperatura przekracza 30 stopni, egzystowanie na poddaszu równało się z masochizmem i desperacją. Nawet chodzenie w negliżu niewiele dawało.
Poprzez Internet zakupiłem klimatyzator znanej firmy na "S", koszt był niemały, bo 1600 zł. Przesyłka dotarła błyskawicznie.
Korzystając z katalogu firm Trojmiasto.pl (zakładka Sopot), wybrałem firmę AC Service Przemysław Wyrzykowski. Zadzwoniłem i umówiłem się na montaż. Najpierw był rekonesans, czyli wybranie drogi przebiegu rurek i zasilania. Termin, rzec by można, błyskawiczny.
W umówionym dniu i godzinie stawiło się trzech panów. Szef firmy, prawa ręka i pomocnik-uczeń. Montaż trwał około trzech godzin i przebiegał bardzo sprawnie. Przy pierwszym uruchomieniu wszystko grało, mruczało i chłodziło. Niestety była też przykra wiadomość. Szef oznajmił mi, że czynnik chłodzący, czyli freon, prawdopodobnie wycieka z instalacji. Według jego wiedzy aparatura powinna zawierać freon, którego w mojej klimie nie było. Pocieszył mnie, że jest to być może błąd lub przeoczenie, który nie musi łączyć się z nieszczelnością.
Po kilku dniach użytkowania klima jednak siadła i już nie chłodziła. Zadzwoniłem do firmy, szef pojawił się błyskawicznie, stwierdził ponownie brak freonu, zdemontował urządzenie, waga ok. 30 kg, i zabrał na warsztat. Tam przy pomocy azotu i ciśnienia (z 10 barów podniósł do 40) okazało się, że jest nieszczelność na kolanku skraplacza. Zadzwoniłem do dostawcy, a tam zasugerowano mi, że zapłacą 100 złotych i niech pan instalator lutuje kolanko.
Pan instalator okazał się jednak osobą odpowiedzialną, użył własnych kanałów, a także własnych dojść do producenta i poinformował mnie, że godząc się na takie załatwienie sprawy na 100% stracę gwarancję. Poinstruował mnie również, że dystrybutor ma 14 dni na naprawę/wymianę i żebym nie godził się na żadne pośrednie rozwiązania. Obiecał mi pomoc w reklamacji i wymianie jednostki zewnętrznej na nową.
Podsumowując: pan instalator przejął na siebie część obowiązków dystrybutora, bo nie musiał demontować urządzenia i brać go na warsztat, żeby sprawdzić przyczynę awarii. Również wykonanie instalacji było bez zarzutu. W trakcie montażu panowie sprzątali po sobie na bieżąco, a same urządzenia, które siłą rzeczy zabrudziły się, doprowadzili do takiego stanu w jakim je dostałem od producenta.
Godne polecenia.
Szukasz klimatyzacji do domu lub innego budynku? Zobacz wszystkie firmy branży klimatyzacyjnej w Trójmieście
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (126) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-09 15:16
taki artykuł (12)
będący darmową reklamą jest w porządku?
- 271 76
-
2012-07-09 15:18
klikajcie kciuki w tę pierwszą opinię (2)
w górę - nie jest w porządku, w dół - jest w porządku
- 15 18
-
2012-07-09 19:49
(1)
a czy ten artykol nie jest sponsorowany? czy wtedy to tez jest w porzadku?
- 1 4
-
2012-07-09 20:57
właśnie nie jest
Wtedy byłoby jeszcze OK, a tak, mało rzetelnie - nie pan Maciej chyba jest szwagrem Wykrzykowskiego...
Dziękuję za poparcie!- 0 3
-
2012-07-09 15:22
A opinie w sieci są w porządku? (2)
Pełno jest serwisów z opiniami, for itp. Jak ktoś tutaj narzeka albo ,,donosi" to jest okrzyknięty konfidentem,milicjantem lub ,,polskim malkontentem", a sporadycznie, jak tutaj zdarza się, że ktoś coś pochwali-też jest źle. To w końcu jak jest dobrze, bo się pogubiłem?
- 36 8
-
2012-07-09 15:34
(1)
Ale to nie jest serwis z opiniami na temat firm a tym bardziej forum......
Ogranij się człowieku.....- 9 13
-
2012-07-09 18:10
... faktycznie jest to serwis do wyrażania jak najbardziej celnych opinii, czyli gnojenia wszystkiego i każdego kto wyraża się o kimś lub o czymś dobrze, bo przecież jesteśmy społeczeństwem zaradnym "inaczej" i wiemy o wszystkim wszystko lepiej niż człowiek który opisał dane zdarzenie. Tak czy inaczej sami sobie wystawiamy opinię. Jaką? Wystarczy poczytać dane posty i wielce jednoznaczne pseudonimy. :)
- 14 1
-
2012-07-09 21:37
trojmiasto.pl jest firmą prywatną, więc o co chodzi? (2)
- 1 0
-
2012-07-09 22:16
I może reklamować co im się podoba, np. (1)
agencję towarzyską, korporację naftową lub firmę zbrojeniową
- 2 0
-
2012-07-09 22:47
Pieniądz jest pieniądz
- 1 0
-
2012-07-09 22:43
malkontenci (1)
Nie ma na co narzekać, to od razu się malkontenci odzywają. Jak was zadowolić? Nauczcie się cieszyć z życia.
- 4 1
-
2012-07-09 22:45
Ja łyknąłem prozac popiłem fikołkiem
i już troski zniknęły
- 4 0
-
2012-07-11 14:03
Super. Chwalić takich.
Ostatnio spotkałem ekipę remontową, która:
- zostawiła na klatce schodowej gołe przewody pod napięciem (zdemontowali wszystkie włączniki światła i dzwonków),
- "zakafelkowała" sąsiada (nie mógł otworzyć drzwi po ułożeniu terakoty,
- wybiła wszystkie szybki w skrzynkach licznikowych,
- ułożyła terakotę na całej szerokości schodów (nie wiedzieć czemu ludzie chcieli dojść do mieszkań i się wszystko rozjechało...)
Więc jak jest ktoś, kto wykonuje swoją robotę to go należy chwalić.
Z drugiej strony, to jest k... obłęd. Niedługo będą medale za niezabicie lub nieoszukanie nikogo podczas remontu.- 0 0
-
2012-07-09 15:20
Trojmiasto.pl zeszlo na psy (2)
co to w ogole jest, gigantyczna reklama na stronie glownej?
Opamietajcie sie, bo wasza rzetelnosc siega bruku- 116 58
-
2012-07-09 15:55
Ponizszy cytat mnie rozbawil. To przeciez moge sam stwierdzic nie majac zadnych dojsc czy kanalow i znajomosci.... LOL
"Pan instalator okazał się jednak osobą odpowiedzialną, użył własnych kanałów, a także własnych dojść do producenta i poinformował mnie, że godząc się na takie załatwienie sprawy na 100% stracę gwarancję."
- 1 6
-
2012-07-09 15:59
Dodatkowo ZLE poinstruowal.... "Poinstruował mnie również, że dystrybutor ma 14 dni na naprawę/wymianę"
Dystrybutor NIE MA 14 dni na wymiane, naprawe, zwrot pieniedzy itd... SPRZEDAWCA ma OBOWIAZEK do ustosunkowania sie do naszej reklamacji w przypadku NIEZGODNOSCI TOWARU Z UMOWA. Jesli nie dostaniemy odpowiedzi w ciagu 14dni, to znaczy ze SPRZEDAWCA zgadza sie na nasze zadanie wobec niego. I jeszcze jedno, jesli reklamujemy towar na podstawie gwarancji, to zgodnie z ustawa producent nie ma zadnych limitow czasowych na naprawe - moze naprawiac sprzet nawet przez 10lat (chyba, ze szczegolowe warunki gwarancji stanowia inaczej) - w ustawie jest tylko zapis "odpowiedni czas"...
- 5 5
-
2012-07-09 15:20
oby wszyscy fachowcy tacy byli
czego życzę Wam i sobie, a reklama jest w tym wypadku nagrodą
- 121 11
-
2012-07-09 15:22
reklama (1)
ciekawe ile ta firma zapłaciła
- 59 42
-
2012-07-09 17:57
300zł
- 4 0
-
2012-07-09 15:22
Żenująca kryptoreklama. (7)
- 68 75
-
2012-07-09 16:13
Może i tak, a jeśli nawet to raczej jednorazowa - w przeciwieństwie niestety do Twojej żałosnej twórczości internetowej.
- 20 5
-
2012-07-09 16:25
Halewicz = Super Mario (3)
Tak samo infantylny i bufonowaty
- 13 0
-
2012-07-09 16:28
mie-e-e-e-tek
Bufonowaty to jest Gian Luigi Buffon. Super Mario jest Balotelliowaty. A Ty Halewiczu: Huzia na portal rowerowy! Tam masz krytykować rowerzystów! Brakuje tam ciebie!
- 8 2
-
2012-07-09 20:57
trolle i hejterzy:) (1)
Jak mawiali Rzymianie: You make me famous^^
- 0 5
-
2012-07-09 21:22
Halewiczu
Tak też mówią Wojewódzki i Figurski. Na tym polega istota mediów.
- 5 0
-
2012-07-09 16:42
Halewiczu: Huzia na portal rowerowy! Tam masz krytykować rowerzystów! Brakuje tam ciebie
- 9 1
-
2012-07-09 19:39
co za beznadziejny z ciebie facio
- 6 3
-
2012-07-09 15:23
SUPER (2)
To się chwali :) Miło czytać o uczciwych fachowcach:)
- 86 6
-
2012-07-09 16:04
A mozesz mi wytlumaczyc, na czym polegala jego uczciwosc? (1)
Na tym, ze zamiatal po sobie, czy moze na tym, ze za 100zl moglby potem w ciagu roku odpowiadac za zlutowane kolanko, wiec odmowil?
- 2 8
-
2012-07-09 17:42
Tracisz gwarancję na wszystko, choćby na sprężarkę. tak ciężko to zrozumieć? Pozorny zysk.
- 7 1
-
2012-07-09 15:24
A ja uważam że to jest chore (2)
że to że ktoś (firma) , wykonuje poprawnie, należycie, uczciwie swoją robotę i trzeba to aż opisywać w internecie!
- 91 22
-
2012-07-09 22:03
takie czasy
Niestety dożyliśmy czasów, kiedy normalność to rzadkość. Trzeba mówić o takich przypadkach, ale również, a może przede wszystkim o tych, którzy dymają nas na prawo i lewo.
- 5 0
-
2012-07-10 08:27
tyle, że to nie była ich robota
branie na warsztat i diagnozowanie nowego klimatyzatora
- 1 0
-
2012-07-09 15:24
(2)
ostatnio dałem samochod do warsztatu i po godzinach uczen-praktykant uszkodził błotnik chciał sobie po placu pojezdzic jak to młody.
Za naprawe uszkodzonego błotnika nie musiałem płacić.
To miłe ze sa jeszcze tacy ludzie jak pan Czesiek z Miedzykłela
Ps.nie obciążył nawet ucznia- 48 5
-
2012-07-09 20:07
hahaha umarlem :D
dzieki! dobry humor na reszte wieczoru
- 4 1
-
2012-07-09 22:31
Czesiek jest odpowiedzialny.
Powinien jeszcze zapłacić za szkodę moralną, utratę wartości auta i stracony czas.
- 3 0
-
2012-07-09 15:34
(1)
Ostatnio przez montera sedesu omal nie skończyłem na SORze...
- 23 6
-
2012-07-09 18:44
mocne!
:)
- 3 0
-
2012-07-09 15:38
jest wiele takich firm (3)
ludzie potrafią tylko ględzić, marudzić i wynajdywać problemy. Dlaczego nie chwalą tego co dobre? BO TO POLSKA.
Ja polecam firmę Florian od remontów. Rzetelna, solidna, ale trezba niekiedy poczekać (ja czekałam 3 tygodnie).- 25 7
-
2012-07-09 23:01
Dokładnie (1)
- 0 1
-
2012-07-09 23:02
...
Ja polecam firme URBODOMUS
- 1 1
-
2012-07-09 23:37
Janusz
Florian kojarzy mi sie wylacznie ze strażą pozarna. Na szczescie na nich nie trzeba czekać trzech tygodni ;-)
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.