• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samolot złapał gumę

ms
17 lutego 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
[lead[Kilka maszyn lądowało w innych miastach, inne miały spore opóźnienia po tym, jak samolot pocztowy z Malmö złapał gumę na pasie lotniska w Rębiechowie.

Załoga dwusilnikowego turboleta wożącego pocztę dla firmy kurierskiej TNT na pewno nie zaliczy wczorajszego dnia do udanych. Najpierw zanotowali spore opóźnienie na krótkiej trasie Malmö - Trójmiasto. Gdy w końcu na kwadrans przed 11 wylądowali na płycie lotniska w Rębiechowie, w ich samolocie pękła opona. Hamująca maszyna zsunęła się z pasa startowego i zatrzymała dopiero na trawie. Nikomu z załogi na szczęście nic się nie stało.

Awaria pocztowego samolotu spowodowała spore zamieszanie w ruchu na gdańskim lotnisku. Jako pierwsi ucierpieli na tym pasażerowie lecący Wizzairem z Luton, którzy mieli lądować kilka minut po pechowym turbolecie ze Szwecji. Pasażerski airbus poleciał najpierw do Warszawy i dopiero po godz. 14 wrócił do Gdańska.

- Ze względów bezpieczeństwa musieliśmy zamknąć pas startowy - tłumaczy Marcin Nalewaja, dyspozytor centrum bezpieczeństwa i dozoru technicznego na lotnisku w Rębiechowie. - Przepisy mówią, że w odległości 50 metrów od pasa startowego nie mogą znajdować się żadne obiekty. Odciąganie turboleta skończyło się ok. 13.30 i wtedy mogliśmy przywrócić ruch.

Do naprawy uszkodzonego turboleta trzeba było wzywać serwisantów z Warszawy.
ms

Opinie (86) 7 zablokowanych

  • nie, nie pojmuje:-)
    jak można obejść boeninga 747 i bez lornetki oraz awionetki hi hi hi zrobić mu procedure "walkaround":-)

    • 0 0

  • zadanie nocne dla węża
    niech sprawdzi czy ma licencje latania na żmii:-)

    • 0 0

  • jeszcze małe pytanko
    czy te "walkaround" z 21:16 to on robi z pasa startowego??

    • 0 0

  • Jeszcze raz Florian. Przepraszam że się wciałem w "poważną dyskiusję o samoloach". Mój komentarz dotyczy niezwykle "mądrej i pouczającej" wypowiedzi Eryka z Polski Północnej.

    • 0 0

  • Jakbyś zajrzał do tego linku co ci podałam to byś wiedział kiedy się robi walkaround.

    Jeśli jest jeszcze przed pre-engine start, to jak myślisz?

    • 0 0

  • PS. Tak, podczas walkaround

    sprawdza się też czy gdzieś nie jest podczepiona bomba. Ogólnie patrzy się, czy nie widać nic podejrzanego.
    I tak, wielkiego boeinga też trzeba oblecieć wokół na piechotę.

    • 0 0

  • Dziadziu

    ale żeś nawklejał. To jeszcze jedno zadanko na noc: sprawdź w słowniku co oznacza "space shuttle" i znajdź to słowo w treści tego co wkleiłeś, bo coś mi się wydaje że znów walnąłeś skuchę ;)

    • 0 0

  • ale na ster kierunku wysoki na 20 metrów to kapitana chyba podsadza I-szy mechanik?
    no bo a nuz sie zakleszczył:-)

    • 0 0

  • "ręczne odrzucenie ciekłego hydrogenu"

    Hjehjehje ;) Dziadziu, sprawdź co wklejasz, bo ci się po pijaku miesza ;)

    • 0 0

  • co ci sie wydaje to jedno, a co innym to drugie;-)
    mnie si wydaje, że teraz nerwowo latasz po WWW i na łapu capu dorabiasz dupie uszy:-)
    twoja wiedza "lotnicza" może i jest jakas na zasadzie "byłam i leciałam wizzair"
    zaczeło sie od tego, że napisałas, że samolot ma ZNANĄ wade powodującą "ścieranie i pekanie opon", a ja ci zwyczajnie zarzuciłem indolencje, bo po pierwszym takim przypadku USTERKA BYŁABY USUNIETA:-)
    poza tym sugerowałaś, że te wklejone przez ciebie "operacje" robione są przed wejściem na pokład samolotu, a wygląda to raczej na procedury w kokpicie
    miłych snów:-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane