• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samolot złapał gumę

ms
17 lutego 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
[lead[Kilka maszyn lądowało w innych miastach, inne miały spore opóźnienia po tym, jak samolot pocztowy z Malmö złapał gumę na pasie lotniska w Rębiechowie.

Załoga dwusilnikowego turboleta wożącego pocztę dla firmy kurierskiej TNT na pewno nie zaliczy wczorajszego dnia do udanych. Najpierw zanotowali spore opóźnienie na krótkiej trasie Malmö - Trójmiasto. Gdy w końcu na kwadrans przed 11 wylądowali na płycie lotniska w Rębiechowie, w ich samolocie pękła opona. Hamująca maszyna zsunęła się z pasa startowego i zatrzymała dopiero na trawie. Nikomu z załogi na szczęście nic się nie stało.

Awaria pocztowego samolotu spowodowała spore zamieszanie w ruchu na gdańskim lotnisku. Jako pierwsi ucierpieli na tym pasażerowie lecący Wizzairem z Luton, którzy mieli lądować kilka minut po pechowym turbolecie ze Szwecji. Pasażerski airbus poleciał najpierw do Warszawy i dopiero po godz. 14 wrócił do Gdańska.

- Ze względów bezpieczeństwa musieliśmy zamknąć pas startowy - tłumaczy Marcin Nalewaja, dyspozytor centrum bezpieczeństwa i dozoru technicznego na lotnisku w Rębiechowie. - Przepisy mówią, że w odległości 50 metrów od pasa startowego nie mogą znajdować się żadne obiekty. Odciąganie turboleta skończyło się ok. 13.30 i wtedy mogliśmy przywrócić ruch.

Do naprawy uszkodzonego turboleta trzeba było wzywać serwisantów z Warszawy.
ms

Opinie (86) 7 zablokowanych

  • Oto przeczytaliśmy przed chwilą komentarz przedtawiciela PiSu! - typowy.

    • 0 0

  • http://www.atlasaviation.com/checklists/ piper/warriorchecklist.pdf

    • 0 0

  • 2.3.2 Czynności przed lotem
    Przed rozpoczęciem lotu dowódca statku powietrznego powinien zapoznać sie ze wszystkimi dostepnymi informacjami dotyczącymi zamierzonego lotu. Czynnosci przed lotami poza sąsiedztwo lotniska i przed wszystkimi lotami IFR powinny obejmować dokładne zapoznanie się z dostepnymi aktualnymi komunikatami pogody i prognozami, uwzględniając wymagania w przypadku gdyby lot nie mógł odbyć sie zgodnie z planem.

    z rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 11 marca 2004

    ale o obchodzeniu wkoło (całowaniu w dziób) NI HU HU HU
    hi hi hi hi

    • 0 0

  • Ty w ogóle, dziadziu, o czym innym mówisz.

    • 0 0

  • podałem ci kobito link do PROCEDUR w języku POLSKIM?
    podałem:-)
    no to wsadź nos w strony i poczytaj:-)
    i nie odsyłaj mnie na jakies asty i maniany, bo to co potrzebne juz znalazłem ....

    • 0 0

  • ja mówie o lotnictwie cywilnym:-)
    a ty pewnie o karabliach:-)

    • 0 0

  • WALKAROUND:
    (RIGHT WING)
    1. Flap & Aileron – CHECK
    2. Leading Edge -- CHECK
    3. Wing Tie Down – DISCONNECT
    4. Fuel Quantity – CHECK
    5. Fuel Tank Vent Opening – CHECK
    6. Tire & Brakes-- CHECK
    7. Fuel Drain(s) -- CHECK
    (NOSE)
    1. Oil -- CHECK
    2. Prop & Spinner -- CHECK
    3. Cooling Inlet – CHECK
    4. Carb Air Inlet – CHECK
    5. Alternator Belt -- CHECK FOR
    TENSION
    6. Nose Wheel Strut & Tire -- CHECK
    7. Brake Fluid -- CHECK
    8. Cowling -- CHECK & SECURE
    FASTENERS
    9. Fuel Drain -- CHECK
    (LEFT WING)
    1. Fuel Drain -- CHECK
    2. Fuel Quantity -- CHECK
    3. Tire & Brakes—CHECK
    4. Pitot Tube & Static Source—CHECK
    5. Fuel Tank Vent Opening – CHECK
    6. Wing Tie Down – DISCONNECT
    8. Leading Edge -- CHECK
    9. Aileron & Flap -- CHECK
    (EMPENNAGE)
    1. Fresh Air Inlet -- CLEAR
    2. Tail Tie Down -- DISCONNECT
    3. Control Surfaces -- CHECK

    W języku polskim musisz szukać takiej checklisty dla konkretnego samolotu.

    • 0 0

  • A tak swoja droga ciekawe,czy w tych oponach to sa jeszcze detki? No i czy jest tam powietrze ,czy jakis zel albo mieszanka ktora wytrzymuje moment dosc mocnego badz co badza uderzenia o pas startowy.

    • 0 0

  • ty

    bo jak ja wkleje opisy i procedury, to do jutra bedziesz szukać końca ha ha ha ha

    widzielista ludziki?

    zasuneła jakies h**umujudzikieweże i udaje greka:-)

    tak sie dyskutuje z wykształciuachami:-)

    twierdza, że wiedzą, a jak sie ich z lekka przyprze do muru to sypią kminą w oczy:-)

    i obchodza w koło maszyne wysoką na dwa pietra szukając na jej grzbiecie terrorysty z ganem he he he he he

    • 0 0

  • Dziadku, to że ty czegoś nie rozumiesz to nie znaczy, że jest to niezrozumiałe.
    Dostałeś na talerzu przykładowy walkaround jednego samolotu. Nie pojmujesz? Nie szkodzi, nie musisz. Ważne że ci którzy na nim latają wiedzą z czym to się je.
    Zadanie domowe na noc: zastanów się, dlaczego pilotowi w przeciwieństwie do ciebie niepotrzebna jest checklista w języku polskim? Hint: szukaj w informacjach jakie są wymagania do licencji zawodowej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane