• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Siódemka" na Warszawę przejdzie lifting

Maciej Naskręt
5 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na drogę krajową nr 7 między Gdańskiem a Elblągiem wracają drogowcy. Na drogę krajową nr 7 między Gdańskiem a Elblągiem wracają drogowcy.

Drogowcy z GDDKiA planują jesienią wykonać lifting "siódemki" na odcinku od Koszwał do Jazowej. Drogę trzeba zabezpieczyć przed mrozami. Będą utrudnienia w ruchu.



Jak oceniasz stan jezdni na "siódemce" między Gdańskiem, a Elblągiem?

Kierowców, podróżujących droga krajową nr 7 w relacji Gdańsk-Elbląg, czekają utrudnienia. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzą lifting "siódemki".

Drogę budowano osiem lat temu. Dlaczego zdecydowano się już teraz na jej remont? - Prace wtedy wykonano zgodnie z projektem i sztuką budowlaną. Nie miały one jednak charakteru głębokiej modernizacji, lecz były realizowane w formie przebudowy nawierzchni istniejącej. W konsekwencji to oznacza, że niemożliwe było wyeliminowanie wszystkich ewentualnych skutków zastosowanych wcześniej rozwiązań - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Władze GDDKiA podkreślają, że zakładały podczas remontu "siódemki" w 2003 r. konieczność pielęgnacji nawierzchni w przyszłości.

Z punktu widzenia kierowcy stan nawierzchni i komfort jazdy pozostał niezmienny w stosunku do tego, jaki był w momencie oddania drogi do użytku. Jednak analiza stanu drogi krajowej nr 7, przeprowadzona przez drogowców, wykazała, że nadszedł czas wykonania dodatkowych zabiegów konserwacyjnych.

Na czym będą one polegać? - Sprowadzają się one do wykonania uszczelnienia miejsc, w których na nawierzchni pojawiły się spękania liniowe. Zabiegi te konieczne są do realizacji w celu uszczelnienia konstrukcji drogi i wyeliminowania negatywnego działania zamarzającej wody, która w konsekwencji może doprowadzić do pojawiania się spękań bardziej złożonych, a w konsekwencji nawet ubytków nawierzchni - tłumaczy Markowski.

Jak tłumaczą władze gdańskiego oddziału GDDKiA utrudnienia w ruchu podczas jesiennych prac nie powinny być dolegliwe. Spodziewane są miejscowe zwężenia, a na nich ruch będzie odbywał się wahadłowo. Wykonawcą robót będzie firma EuroAsfalt z Olsztyna.

Miejsca

Opinie (86) 5 zablokowanych

  • Lifting ? a gdzie drugi pas (19)

    Zamiast "liftingu" powinni zająć się szybszą budową drugiego pasa ruchu, po co odnawiać drogę która dobrze wygląda?

    • 210 38

    • (4)

      Miał być drugi pas ale narazie nie mają funduszy, bo inne inwestycje są ważniejsze (drogowe) tak więc na razie LIPA !!!

      • 9 0

      • tylko czemu wszystkie na południu Polski... (3)

        • 13 1

        • Głupie pytanie (2)

          BGo słoneczko musi włazić w duszę tym, których się boi :Grzesia, dlatego budują S-8 i AOW jest bezpłatnaCzarka Brylantyny - S-14 i S-8 - Bo Spółdzielnia Łódzka jest bardzo silnaJanuszka z Lublina - -17, dlatego, że musi zapewnic sobie jego lojalność, a poza tym chodzi o przekupienie ściany wschodnei. Już zrobili tam ogólnopolski sąd "elektroniczny"A my gdańscy durnie i tak włazimy PO w duszę bez mydła, więc o nas nie trzeba dbać, dlatego wycięli S-7 K-K, S-6 aż do Słupska. No bo przecież przyjdzie kaczor i wszystkich wsadzi do puszki, szczególnie tych uczciwych i to oni najbardziej się boją. Czyżby u nas tak dużo ludzi ma powody, aby się bać zapuszkowania?

          • 29 7

          • niestety kolego ale trzeba Ci przynac racje...

            ...takich przykladow jest mnostwo. Mnie zadziwia, ze Sikora nic nie robi dla Bydgoszczy...gdy byl Zmke to cos tam sie dzialo bo obecnie totalny zastoj.

            • 11 0

          • bo słońce preru lata do gdańska samolotem !

            a tak a propos to pokazuje jakimi nieudacznikami są kolejne ekipy rządzące, bo przecież wszyscy od 21 lat są z trójmiasta!

            • 8 0

    • zajrzyj do kodeksu drogowego...

      ...gdzie znajdziesz definicję pasa ruchu i jezdni.

      • 6 8

    • niestety minister infrastruktury z Lodzi a nie z pomorskiego... (1)

      ...na euro mialy byc trasy Gdansk -> Poznan dalej Wroclaw, Wawa a tu nagle priorytetetem zrobila sie droga Wroclaw - Lodz. Tak wiec na 2 pasy to sobie jeszcze pooooooczeeekamyyyy.

      • 16 0

      • Kiełbasa wyborcza

        Żeby nam osłodzić goryczy odrzucenia, już zaczęli pisać, że najważniejszym priorytetem dla nowego rządu (oczywiście tego jedynie słusznego w nowej perspektywie budżetowej UE będzie cała S-7. My gdańsczanie to kupimy i znowu tłumnie POprzemy oszołomów. Toruniowi dali ochłap bezpłatnej A-1 na nowym odcinku, a my cieszymy się, że mamy płemieła z Gdańska.

        • 13 6

    • typowe myślenie, po co remontować, skoro jest dobrze (2)

      lepiej remontować kiedy będzie dziura na dziurze.A stare przysłowie pszczół mówi - lepiej zapobiegać niż leczyć.

      • 16 0

      • Robotniku, czy ty to dzidostwo budowałeś? I po kilku latach mamy "spękania liniowe"? (1)

        Lepiej zapobiegać niż leczyć, czyli trzeba tak budować, żeby nie trzeba było zaraz remontować. Jako robotnik drogowo-mostowy powinieneś wiedzieć, że spękania biorą się ze złego budowania, czyli ze słabej podbudowy/podsypki (patrz glina pod A2) albo ze złych materiałów (zbyt miękkie niższe warstwy asfaltu) albo ze złodziejstwa (skasowali za całą grubość warstw, ale zbudowali tylko 3/4). I to jest afera!!! A ten remont powinni robić za darmo w ramach gwarancji. Ile gwarancji mają drogi, się pytam - 1 rok, 2, 3? To Kia daje 7 lat gwarancji na auto. Drogi chyba powinny być trwalsze niż samochody.

        • 9 12

        • Nie znasz się a piszesz.

          Remont prawidłowo wykonanej drogi z betonu asfaltowego trzeba wykonać po około 10 latach. Powinna być to tylko wymiana warstwy ścieralnej (górne 4 - 5 cm). Tutaj minęło 7 czy 8 lat, a masz napisane, że podbudowa nie było robiona od nowa, więc zdecydowanie nie jest to żadna fuszerka.O tej podbudowie na A2 z gliny, czy mniejsze grubości warstw nie skomentuję - od tego jest nadzór (coś tam poczytałeś, ale mylisz drogi i piszesz głupoty)

          • 14 1

    • Polityka i stan faktyczny (3)

      Między Elblągiem a Gdańskiem Dwie jezdnie raczej nie możliwe w najbliższym czasie, Most na Wiśle jest przeszkodą zbyt kosztowną i dwa województwa by się musiały dogadać. Szkoda że Elbląg to nie Żuławy albo chociaż Pomorze (politycznie) bo faktycznie to są Żuławy.

      • 4 3

      • Bredzisz misiu. (2)

        Most na Wiśle nie jest żadną przeszkodą, bo jego koszt, to mniej więcej połowa mostu grudziądzkiego (będa budować ylko jedną nitkę, a nie dwie.Obudź się, od dłuższego czasu most jest w granicach województwa pomorskiego i niby dlaczego mamy do tego mieszać warmińsko-mazurskie?Żal ci, że tam nie rządzi PO tylko SLD?

        • 2 2

        • Weź wyluzuj (1)

          W pupie mam politykę jełopie. A warmińsko - mazurskie ma to do rzeczy że Elbląg jest w tym szuwarowym województwie a raczej drogi z Gdańska do Elbląga nie pociągniesz tylko przez Pomorskie jest to nie możliwe - więc dwa urzędy marszałkowskie muszą się dogadać i nie ma tu nic do rzeczy kto rządzi. A most na Wiśle jest przeszkoda bo pewnie rozbiorą ten i postawią nowy(mimo że ten parę lat temu był robiony), i teraz jak wiadomo brakuje kasy na inwestycje drogowe więc nawet na połowę nie mają.

          • 2 3

          • obydwaj mijacie się z prawdą`

            Co mają do tego województwa, jak to jest droga krajowa i kasa idzie z rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych?Co do mostu, istniejący nie będzie rozebrany tylko będzie służył do obsługi ruchu lokalnego, ewentualnie zostanie wykorzystany (jeżeli tak go zaprojektowano) pod jedną jezdnię ekspresu, a do obsługi lokalnej powstanie nowy, mniejszy.Natomiast wartość mostu jest ułamkowa do wartości całej inwestycji, która biegnie po terenach Żuław i w zasadzie na całej długości będzie musiało być wzmacniane podłoże. Most, szacuję że będzie kosztował 60-70mln, jak to się ma do kosztu całej inwestycji 2.5-3mld zł ? No nijak....

            • 4 0

    • do marudy

      czytaj ze zrozumieniem! dobrze wygląda może z samochodu jak się jedzie 100kmh ale skoro są jakieś małe szczeliny to lepiej żeby je uszczelnili i droga nam jeszcze posłuży niż po zimie jak się szczeliny zamienią w dziury. Wtedy będziesz marudził, że droga ma 8 lat a już się sypie. A co do drugiego pasa ruchu to gdyby zaczęli go budować to pewnie byś narzekał, że utrudnienia znowu, że to nie można było od razu zbudować albo najlepiej w nocy

      • 6 0

    • Po to, żeby za 2 lata nie było sita i remontu generalnego za 30 mln/km.

      • 3 0

    • Po to, żeby dalej dobrze wyglądała

      Inaczej za rok - dwa będzie dziurawcem. Inna sprawa, że szkoda że 8 lat temu nie zbudowano jej od nowa porządnie, wtedy remonty nie byłyby potrzebne.

      • 0 0

    • Lifting....

      ......hmmm, a może tak po polsku ???.Osiem lat temu spiep#yli robotę więc teraz trzeba naprawić.

      • 2 3

  • lęki (5)

    Drugi pas to podstawa, ale ja się boję, że dołożą wysepek na środku jezdni (taka teraz moda u drogowców, zobaczcie "starą" jedynkę) i będzie lepiej niż było - do stolycy 8 godzin. Bo lifting co innego oznacza niż konserwacja, o której piszą w artykule.

    • 84 5

    • to i tak szybciej niz pociagiem ;)

      • 10 0

    • juz 2 razy mialem sytuacje ze narwaniec bral wysepke z lewej strony... (2)

      1) gdzies na A1 w pomorskim, listopad, ciemno jak w dp, sznur samochodow i nagle ktos nie wytrzymal i wyprzedza pod lekka gorke...chyba audi 80 z tego co pamietam...3 samochody, oops wysepka z lewej strony a z przeciwka tir i ktos go wpuscil ale bez kitu bylem pewien ze bedzie niezla jatka bo sam zwolnilem do 40...gosc mial wiecej szczescia niz rozumu..2) A1 po zjezdzie z autostrady A1, znowu...sznur samochodow...i nagle...toyota yaris jakies 50KM wyprzedza...1..2..3..4...wysepka z i postoj..z przeciwka co jechalo...ominal wysepke z lewej strony, rozpedza i sie wpycha na sile. Za chwile ekspresowka na wysokosci Swiecia i po koleij wyprzedzaja go Ci ktorych minal wczesniejNie rozumiem skad sie biora Ci idioci na drogach. Ale sytuacja z pkt.1 to powaznie nawet ja bylem lekko skitrany a co dopiero kierowca w akcji. Mieliscie takie ciekawe przypadki?

      • 2 0

      • (1)

        Nie A1 tylko DK1. A1 to autostrada i wysepek tam nie zauważyłem ;-) W ostatnich 2-3 latach zauważyłem poprawę i takich pajaców jeżdżących po wysepkach jest jakby mniej. Wydaje mi się, że to kwestia lepszych, bardziej dynamicznych samochodów. Jak ktoś chce to może łatwiej wyprzedzić na prostej i nie musi kombinować pod górkę, wokół wysepki, itp. Sam "zgrzeczniałem" jak zamieniłem 1.4litra na 2.2litra :-) Niestety giganci jednak nadal się zdarzają i trzeba bardzo uważać na naszych przepełnionych drogach.

        • 2 0

        • Mam kumpla, który tak wyprzedzał. Potem bekę z niego wszyscy kręcili bo wyprzedził tylko jeden samochód, który okazał się radiowozem

          • 11 0

    • za dwa tygodnie

      jak otworza A1 do Torunia nie bedzie sie czasowo oplacalo jechac trasa 7 a wlasnie A1 i potem Tor-Waw

      • 5 0

  • :) (4)

    wole stać przez jakiś czas w korku na wahadle, niż dzień w dzień pchać się w korku na tzw "górny taras" :) kto mądry - osiedla się na Żuławach

    • 16 22

    • poczekaj (3)

      aż trochę deszcz popada...

      • 8 2

      • (2)

        niejeden deszcz tu przeżyłem - może dla Ciebie dach to jakiś luksus, ale tutaj każdy z nas go ma :)btw, słyszałeś o jakiejś powodzi od 1945 roku na Żuławach :D ? a w Gdańsku? jak nie Orunia, to Wrzeszcz, to Dolne Miasto, to Hallera...

        • 4 4

        • Wyspa Nowakowska to nie Żuławy?

          • 0 0

        • Spoko, zobaczysz jak za 20-30 lat pokręci cię reumatyzm

          Poza tym Żuławy są piekielnie nudne - same równiny - zero lasu. Depresynie.

          • 0 0

  • lepiej (3)

    zabezpieczyć przed zimą niż łatać tuż po.... i tak jestem w szoku że w naszym kraju ktoś postanowił być mądrym przed szkodą

    • 85 2

    • (2)

      Ale jak widać ludziom się to nie podoba, bo na coś trzeba narzekać...

      • 0 0

      • A jak się ma podobać, skoro są "spękania liniowe". Na praktycznie NOWEJ drodze!!! (1)

        Nie chodzi o to, że naprawiają przed zimą, ale o to, że skandalem jest fakt, że w ogóle trzeba naprawiać. Kto projektował taką drogę? Kto odebrał takie niedoróbki? Kto teraz skasuje nowe miliony na naprawę? I przede wszystkim - dlaczego ja, czyli podatnik, znów mam za to płacić?

        • 2 4

        • czytanie ze zrozumieniem się kłania!

          Pan Karol Markowski wyjaśnia: "Prace wtedy wykonano zgodnie z projektem i sztuką budowlaną. Nie miały one jednak charakteru głębokiej modernizacji, lecz były realizowane w formie przebudowy nawierzchni istniejącej. W konsekwencji to oznacza, że niemożliwe było wyeliminowanie wszystkich ewentualnych skutków zastosowanych wcześniej rozwiązań". To może jeszcze wytłumaczę, bo może nadal być problem: W 2003 roku nie było pełnej przebudowy, bo było to nieekonomiczne, więc zrobili mniejszy remont, wiedząc, że za kilka lat będą wymagane inne zabiegi. Co w sumie i tak zapewne jest tańsze, szczególnie w perspektywie budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej.

          • 2 0

  • Kryminał za to 7 lat i do remontu. (5)

    Kto odbiera te prace kto za tym stoi napędzaja sobie wzajemnie kase.Co robi CBOŚ to jest skandal.

    • 44 28

    • CBOŚ? (2)

      • 3 0

      • Chyba chodziło mu o CBOS - Centrum Badania Opinii Społecznej (1)

        A co robi ? Pewnie bada opinię społeczną.

        • 0 0

        • No właśnie

          Co do tej pory zrobiło CBOS? Albo jakiś inny TNS OBOP? Co oni robią wogóle?

          • 0 0

    • Jak pisałem we wcześniejszym wątku, taki był plan. Wydać mniej na modernizację i potem poprawić. Wyszło taniej.

      • 1 0

    • czy kierowcy popierają to co robi ten rząd?

      to jest skandal, ciekaw jestem ilu kierowców przed wyborami pamięta, jak na każdym kroku okrada nas rządząca mafia....może wypowiecie się tutaj?

      • 0 0

  • Do prokuratury powinni trafić poprzedni wykonawcy (2)

    Kto za to odpowie że za nasze pieniądze tak sie marnotrawi.

    • 38 22

    • podaj do kryminalu wode i mroz ! (1)

      jak sie ma takie warunki klimatyczne to niestety... trzeba liftingowac. Zaden wykonawca nie da gwarancji na dzialanie pogody ...

      • 1 0

      • pol

        Dla mnie ta droga jest jedną z lepiej wykonanych,wystarczy spojrzeć na kolor jest dużo jaśniejsza od tych co robia teraz z asfalto-smoły,żadnych kolein,a pękniecia które trzeba zabezpieczyć w żaden sposób nie wpływają na komfort jazdy.Przypomnijcie sobie jak często kiedyś robili łączenia na moście na Wiśle ,a teraz 7 lat i normalnie mozna przejechać.

        • 1 0

  • ZEBY WYKONAWCA (1)

    ZA SWOJA PRACE ODPOWIADAL, TO BY MUSIAL ZWROCIC KASE A FIRMA PEWNIE JUZ BY NIE ISTNIALA Z POWODU BRAKU ZLECEN----ale to przeciez Polska jest tu wszystko jest dozwolone dla partaczy i oszustow

    • 22 5

    • Odpowiedzialność i jeszcze raz odpowiedzialność...A taką firmę wykluczać z każdego przetargu publicznego...

      • 4 0

  • tak, bede narzekac! (1)

    bo co to ma byc?! praktycznie nowa droga a juz do remontu, drogowcy, ogarnijcie sie wreszcie i zacznijcie budowac porzadne drogi bo ludzie przez was szalu dostaja!!!!

    • 20 6

    • ale gdybyś był drogowcem i wiedział, że za 7 lat znowu będziesz miał pracę to byś nie narzekał .. :) przecież nie mogli zrobić dobrze, żeby potem przez 20 lat nie mieć pracy ... :( cóż, życie ....

      • 0 2

  • Chyba się z kolejarzami dogadali!

    Żeby czasy podróży do W-wy były porównywalne.

    • 31 2

  • JAJA SOBIE ROBIĄ (1)

    Program przebudowy jest od czapy. Najpierw budują dwa pasy na odcinku, gdzie wcześniej jechało się i tak w miarę płynnie, tzn: Pasłęk-Ostróda. Na odcinku, gdzie jedzie się jak w kondukcie i ruch jest jak naprawdę duży: Gdańsk-Elbląg - robią sobie lifting. Co to oznacza? Pewnie będzie jeszcze więcej wysepek (i tak nie ma już gdzie wyprzedzać często nawet ciągnika). Czyżby zaprzyjaźniona firma drogowa potrzebowała na gwałt kasy? Będzie tak jak z remontem mostu w Kiezmarku - remont trwał dłużej jak budowa. A gdzie analizy natężenia ruchu? Gdzie są wskazane odcinki priorytetowe? Gdzie analizy wypadkowości? PO OŚMIU LATACH ROBIĄ KONSERWACJĘ CZEGOŚ, CO I TAK ZARAZ BĘDZIE PRZEBUDOWYWANE NA DWA PASY? MAJĄ ZA DUŻO KASY? A MOŻE DO ELBLĄGA DWA PASY BĘDĄ DOPIERO PO 2050 ROKU, JAK GRECJA ZOSTANIE JUŻ PRZYŁĄCZONA DO NIEMIEC I W UE POJAWI SIĘ KASA, A KOMISJA MAJĄTKOWA ZWRÓCI SKARBOWI PAŃSTWA NIERUCHOMOŚCI BEZZASADNIE PRZEKAZANE KOŚCIOŁOWI KAT.

    • 71 9

    • Zjazdy z obwodnicy to samo.

      "Program przebudowy jest od czapy. Najpierw budują dwa pasy na odcinku, gdzie wcześniej jechało się i tak w miarę płynnie, tzn: Pasłęk-Ostróda. Na odcinku, gdzie jedzie się jak w kondukcie i ruch jest jak naprawdę duży: Gdańsk-Elbląg - robią sobie lifting.Czyżby zaprzyjaźniona firma drogowa potrzebowała na gwałt kasy?"Ta sama sytuacja ze zjazdem z obwodnicy na Spacerową. Dobra nawierzchnia, a tu nagle remont.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane