- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (179 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (85 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (45 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (248 opinii)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Śmiertelny wypadek na hulajnodze. Sprawa wraca, bo "wyrok był nieprawidłowy"
44-latka oskarżona o spowodowanie śmiertelnego wypadku, w którym zginęła kobieta jadąca na hulajnodze, najpierw została uniewinniona przez sąd. Teraz wymiar sprawiedliwości uznał, że sprawa ponownie wróci na wokandę. Wyrok uniewinniający oskarżoną był bowiem w ocenie sądu odwoławczego nieprawidłowy.
- Śmierć na hulajnodze. Co ustaliła prokuratura?
- Błyskawiczny proces i uniewinnienie 44-latki
- Sprawa śmiertelnego wypadku z udziałem hulajnogi znowu w sądzie
Śmierć na hulajnodze. Co ustaliła prokuratura?
Z ustaleń prokuratury wynikało, że 13 kwietnia 2022 r., na skrzyżowaniu ulic Dolne Młyny z Potokową w Gdańsku, 44-latka, która kierowała samochodem osobowym, wjeżdżając na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej, uderzyła w jadącą na elektrycznej hulajnodze kobietę. Następnie na nią najechała.
- Pokrzywdzona doznała licznych ciężkich obrażeń ciała, w następstwie których poniosła śmierć na miejscu - mówiła prok. Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.- Prokurator zarzucił kierującej nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym i spowodowanie wypadku, w następstwie którego śmierć poniosła jedna osoba.
Oskarżona nie przyznała się do popełnienia zarzuconego jej przestępstwa.
Błyskawiczny proces i uniewinnienie 44-latki
Proces rozpoczął się w czerwcu 2023 r. Nieco ponad trzy miesiące później, 28.09.2023 r., po błyskawicznie przeprowadzonym postępowaniu, w sprawie zapadł wyrok sądu pierwszej instancji.
Wymiar sprawiedliwości uniewinnił 44-latkę.
- Sąd podzielił koncepcję obrony, że nasza klientka nie wymusiła pierwszeństwa - komentował mec. Dariusz Strzelecki, adwokat kobiety.
Jak relacjonował w rozmowie z Trojmiasto.pl, sąd w toku postępowania dopuścił dwie opinie biegłych, w tym jedną prywatną, które skutecznie podważyły opinię sporządzoną w śledztwie na zamówienie prokuratury.
- Wynikało z nich, że nasza klientka zachowywała się w sposób prawidłowy, nie złamała żadnych przepisów ruchu drogowego - mówił mec. Strzelecki.
Sprawa śmiertelnego wypadku z udziałem hulajnogi znowu w sądzie
Opisany wyżej wyrok był nieprawomocny. Dziś już wiadomo, że sprawą znów będzie zajmował się sąd.
- Sąd odwoławczy prowadził w tej sprawie postępowanie od marca 2024 r. Odbyły się dwie rozprawy odwoławcze, w trakcie których sąd odwoławczy przeprowadził uzupełniające postępowanie dowodowe, w szczególności dopuścił dowód z uzupełniającej opinii biegłych, przeprowadził konfrontację biegłych oraz przesłuchał w charakterze świadka osobę, która wydała w sprawie opinię prywatną. W oparciu o tak poszerzony materiał dowodowy Sąd Okręgowy w Gdańsku w dniu 21 maja 2024 r. wydał wyrok, w którym uchylił wyrok sądu pierwszej instancji i nakazał temu sądowi ponowne rozpoznanie sprawy - tłumaczy sędzia Mariusz Kaźmierczak, rzecznik ds. karnych Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Sąd odwoławczy, uchylając wyrok, wskazał, że wyrok uniewinniający oskarżoną był - w ocenie sądu - nieprawidłowy, a jednocześnie, z uwagi na zakaz określony w kodeksie postępowania karnego, ten sąd nie miał możliwości zmiany tego wyroku i skazania oskarżonej.
- Postępowanie będzie się toczyło ponownie przed Sądem Rejonowym Gdańsk-Południe w Gdańsku. Sąd ten samodzielnie dokona ponownej oceny wszystkich dowodów i nie jest w tej mierze związany stanowiskiem sądu odwoławczego, jednakże będzie musiał wziąć pod uwagę zapatrywania prawne i wskazania co do dalszego postępowania - podsumowuje sędzia Kaźmierczak.
Opinie (265) 8 zablokowanych
-
2024-05-21 13:22
Opinia wyróżniona
Czyli znowu w akcji stara zasada (po 1989) polskiego tzw. wymiaru sprawiedliwości: jedna sprawa, dwie strony, trzy sądy, cztery (1)
wyroki. Każdy inny. Zwrócę uwagę, że w sprawie karnej stroną jest też prokurator.
- 178 6
-
2024-05-22 10:35
Najlepiej od razu rozstrzelać, nie?
- 1 4
-
2024-05-21 13:41
Opinia wyróżniona
Ciekawie działają te sądy i prawo (60)
Skoro kierująca autem wyjeżdżała z ulicy Dolne Młyny na Potokową, to miała obowiązek ustąpić pierwszeństwa bez rozróżnienia czym jedzie kto na tej drodze. Skoro doszło do zdarzenia, to znaczy że wymusiła.
Czy zmarła powinna się znaleźć na drodze jadąc hulajnogą, czy nie , to jest inna kwestia. Okolicznością łagodzącą mogłaby być nadmierna prędkość osoby na drodze nadrzędnej, ale wątpię aby można tu mówić o więcej niż 50 na hulajnodze.
Otwieram dyskusję:)- 253 54
-
2024-06-18 18:27
Chodnik?
Myślę, że wszystko się toczy bardziej dookoła tematu czy ofiara jechała chodnikiem czy ulicą.
Nie ma tam przejścia dla pieszych ani tym bardziej dla rowerów, więc samochód musi ustąpić pierwszeństwo samochodom ale nie pieszym / rowerom / hulajnogom jadącym na chodniku.
I w takim przypadku nie łatwo ustalić jak było ...- 0 0
-
2024-05-22 10:27
prawo
"o więcej niż 30 km/h"
- 0 0
-
2024-05-22 10:19
masz racje - winna
- 0 1
-
2024-05-22 08:33
W sądach jest korupcja...
Ewidentnie widać iż wyrok został kupiony i śmierdzi na odległość...
- 11 10
-
2024-05-21 21:58
Miala znojemgo w sadzie rejonowym (3)
Więc wyrok był na korzyść błyskawicy tuska, ale niestety w wyższej instancji maja za dużo do stracenia, żeby brać łapówki. A już jest mecenas to nie ryzykują, bo nie wiedzą kogo zna.
- 11 23
-
2024-05-22 07:05
(2)
Nie mieszaj w to Tuska, bo pierwszy wyrok był za czasów pisu...
- 20 7
-
2024-05-22 08:36
A co sędziowie zmieniają się wraz z władzą? (1)
Mała sycylia z kosmosu się nie wzięła
- 10 5
-
2024-05-22 09:12
Ślepy czy głuchy, nic nie kumasz..
- 3 2
-
2024-05-21 21:40
A
Błędnie rozumiesz kwestie, każdy uczestnik ruchu musi przestrzegać przepisów i tu nie ma czy to się tobie czy im podoba. Podam przykład, kierowca jechał szybko przez skrzyżowanie poza terenem zabudowanym zaczął wyprzedzać rowerzyste w obrębie skrzyżowania przejeżdżając podwójna linie ciągłą no i zabił rowerzyste bo ten jak zeznał kierowca zachwial
Błędnie rozumiesz kwestie, każdy uczestnik ruchu musi przestrzegać przepisów i tu nie ma czy to się tobie czy im podoba. Podam przykład, kierowca jechał szybko przez skrzyżowanie poza terenem zabudowanym zaczął wyprzedzać rowerzyste w obrębie skrzyżowania przejeżdżając podwójna linie ciągłą no i zabił rowerzyste bo ten jak zeznał kierowca zachwial się i wjechał mu pod auto. Na domiar złego rowerzysta był pod wpływem alkoholu i sąd kierowce uniewinnil. A gdzie zakaz najezdzania na linie ciągłą, gdyby wyhamowal i jechał za rowerzysta aż skończy się podwójna linia to nikt by nie zginął i co to inna kwestia.
- 4 5
-
2024-05-21 21:28
(1)
Kierująca nie ustąpiła pierwszeństwa, przekroczyła prędkość, uderzyła i przejechała inną osobę i sąd orzeka niewinność, dobrze że sprawa bedzie ponownie rozpatrzona i wyrok prawdopodobnie zostanie zmieniony
- 23 3
-
2024-05-23 14:40
Wolne sądy
zasada neumana działa
- 0 0
-
2024-05-21 20:19
Podobno pani na hulajce zjechała nagle z chodnika na ulicę.
- 13 7
-
2024-05-21 19:12
Oczywiscie ze kierowca jest winny, nie ma znaczenia to ze ktos inny popelnia wykroczenie, ty nie mozesz popelnic tez wykroczenia.
- 19 6
-
2024-05-21 18:54
otwieram ponownie dyskusję nie licząc się ze zdaniem prawników z komunistycznego ustroju ;)
Jeżeli nie ustąpiła w samochodzie, jest winna?
- 4 8
-
2024-05-21 15:16
potraciła kobiete a potem ją jeszce dodatkowo przejechała!!! Powinna trafić za karatki!!! Ona ja normalnie zamordowała!! (8)
Widac ze kasta staneła na wysokosci zadania, Pamietacie Wypadek z udziałem Najsztuba i jego POlityczny wyrok !!Pamietacie wypadek byłego lewackiego premiera i jaki wyrok identyczne przykłady
- 34 60
-
2024-05-22 10:55
A Ty świadek, prokurator i sędzia w jednym? Widać, że nawet nie czytałeś o okolicznościach tego wypadku...
- 2 4
-
2024-05-21 18:47
jak widac obronców piratów drogowych boli prawda i wyroki które powinni całkowicie odbierac prawojazdy dozywotnio
- 12 12
-
2024-05-21 18:36
(4)
pojedz na to skrzyzowanie i zobacz jak wygląda a dopiero później sie wypowiadaj i oceniaj ale nigdy nie wyzywaj ludzi !!!
Tam są krzaki i widoczna tylko ulica a chodnik już nie, a zmarła jechała chodnikiem. Tragedia dla obu stron, dla rodziny która straciła kogoś bliskiego i dla sprawcy wypadku bo nie podniesie się z tego do końca życia- 39 14
-
2024-05-22 10:20
Kobieta samochopdem jechała za szybko, gdy są krzaki i słaba widoczność, staję, jadę,,tip topkami" do ulicy, na którą się
I jeszcze przejechała po leżącej !, czyli jechała bardzo szybko, albo nawet nie widziała, że potrąciła panią na hulajnodze.
Uniewinnienie jest skandalem, ale w Sądzie Rejopnowym w Gdańsku same skandale.- 1 4
-
2024-05-22 09:11
Mieszkam tam (1)
I trzeba uwazac. To czy jechala chodnikiem czy przez zatoczke bez znaczenia. Pani z nowca jej nie zauwazyla. Tyle i az tyle.
- 6 1
-
2024-05-22 09:58
Nagle
i znikąd wjeżdżają, zjeżdżają i giną.
- 1 0
-
2024-05-21 20:29
to, że baba w aucie tak ruszyła, że mimo braku widoczności staranowała, a następnie najechała na kobietę na hulajnodze świadczy wyłącznie o ignorancji i egoizmie prowadzącej auto. Skoro miała słabą widoczność lub w ogóle, jak twierdzisz, to może powinna ruszyć powoli, a najlepiej nie wsiadać za kółko, skoro przerastało ją prowadzenie auta
- 23 19
-
2024-05-21 17:39
Uspokój
Się.
- 15 3
-
2024-05-21 14:37
jeśli ktoś zapiernicza, czy to na rowerze, czy hulajnodze (3)
to nie jest się w stanie zareagować odpowiednio szybko. to nie skrzyżowanie ulic, że widać samochody. często przejazdy przez chodniki, czy DDR są z takim kątem, że nie idze zauwazyc cokolwiek niż na odległość kilkunastu metrów
- 60 27
-
2024-05-22 07:12
Przecież jadąc na rowerze
jestem wyższy od większości aut osobowych. Jadę wolniej i jestem bardziej widoczny.
- 1 3
-
2024-05-21 15:59
To jest skrzyżowanie 'T'
czy jak ktoś woli T-junction.
- 10 4
-
2024-05-21 14:42
mylisz się, to właśnie jest skrzyżowanie ulic
- 16 4
-
2024-05-21 14:32
Nie wiem czy byłeś kiedyś na tym skrzyżowaniu (9)
Bardzo często osoby na hulajnogach oraz rowerach jadą tam po chodniku i przecinają to skrzyżowanie bez zatrzymywania się. W takiej sytuacji kierujący który wyjeżdża z ul Dolne Młyny na ul Potokową nie ma możliwości zobaczyć takiej osoby (z prawej strony jest bujna roślinność) a więc nie ma możliwości udzielić pierwszeństwa.
Kierujący ma dostateczną widoczność dopiero gdy znajdzie się na wysokości chodnika. A jeśli ktoś tym chodnikiem się porusza no to już jest za późno.- 71 19
-
2024-05-21 14:57
Ok, to wyjaśnia uderzenie (8)
Teraz wyjaśnij jeszcze najechanie.
Jak wyjeżdżasz z podporządkowanej, to masz ile na liczniku? 20? może 30. Przy uderzeniu w hulajnogistkę normalny kierowca wciska hamulec w podłogę i auto staje w miejscu, ale ta baba jechała dalej.- 54 17
-
2024-05-21 18:38
(3)
auto zatrzymując się nie stanie w miejscu a dopiero po kilku metrach wytrącając prędkość
- 14 22
-
2024-05-22 10:22
Jechala autem bardzo szybko, nie zwolniła przed wjazdem na Potokową
- 2 0
-
2024-05-22 07:50
Po jakich kilku metrach?
Zrób test, przejedź się gdzieś z prędkością 20 km/h i wciśnij hamulec. Auto zatrzyma się w miejscu, może przesunie się pół metra.
- 6 0
-
2024-05-21 20:55
Pod górkę z zatrzymania?
- 5 1
-
2024-05-21 17:49
Czas reakcji plus prędkość? (2)
No ale tego cie nie uczyli
- 16 10
-
2024-05-21 21:28
No ale jaka prędkość? (1)
Przecież przy wyjeździe z podporządkowanej człowiek musi się niemal zatrzymać, no chyba że jedzie na wariata i nie dba o to czy z boku coś nie jedzie.
- 16 1
-
2024-05-22 10:23
I tak było
- 1 0
-
2024-05-21 15:55
'hulajnogistkę'...
Może jeszcze 'osobę hulajnożną'?
- 27 15
-
2024-05-21 14:29
Na ul Dolne Młyny jest ograniczenie prędkości do 30 km/h. Jeśli kobieta nie tylko potrąciła kierującą hulajnogę ale i ją najechała to chyba każdy wie że jadąc 30 tego nie zrobiła. A jeszcze miała obowiązek ustąpić pierwszeństwa bo była na drodze podporządkowanej więc powinna z tej 30 jeszcze zwolnić
- 44 18
-
2024-05-21 14:19
(4)
Pamiętam ten dzień .... oględziny miejsca zdarzenia , szczególnie gdy cofniemy się do czasu wypadku i momentu jak krzaki, drzewa zasłaniały wtedy widoczność trochę zmieniają pogląd na wypadek. Samo określenie statusu jednej i drugiej drogi jest niewystarczające dla wydania wyroku . Serdecznie współczuję obu rodzinom tragedii. Nie znam kierowcy i nie bronię jej ale jeżdżę tamtędy codziennie i wiem że każda ze stron powinna zachować szczególną uwagę w tym miejscu.
- 63 8
-
2024-05-21 22:33
Niestety też tamtędy jechałem omijając czerwony parawan. Teraz jeżdżąc tamtędy gdzieś z tyłu głowy przypomina mi się ta sytuacja.
- 0 0
-
2024-05-21 16:05
Jest naczelna zasada (2)
Nie masz widoczności? Nie jedź, albo poproś osobę trzecią. Tak wynika z pord. Krzaki nie są okolicznością łagodzącą, takà może być nieprawidłowy ruch hulajnogi, ale nie zamieniający miejscami odpowiedzialnych
- 18 41
-
2024-05-21 16:17
Czekaj, czekaj (1)
To jak ty ruszasz?
W sensie zawsze masz kogoś kto Ciebie pilnuje czy akurat ktoś nie ukrywa sie przed twoją maską?
Bo wiesz, zawsze może. Może też podkładać nogę pod koło, od tyłu oczywiście źebyś w lusterku nie widział.
Nie wiem, wychodzisz. Oglądasz auto czy akurat pijany gdzieś się nie podkłada. A może po tym jakTo jak ty ruszasz?
W sensie zawsze masz kogoś kto Ciebie pilnuje czy akurat ktoś nie ukrywa sie przed twoją maską?
Bo wiesz, zawsze może. Może też podkładać nogę pod koło, od tyłu oczywiście źebyś w lusterku nie widział.
Nie wiem, wychodzisz. Oglądasz auto czy akurat pijany gdzieś się nie podkłada. A może po tym jak sprawdziłeś już wlazł.
A gdzie parkujesz? Pewnie zawsze sam, na środku boiska. Bo chyba nie normalnie na jednym z wielu miejsc parkingowych. No i żeby być pewnym, że jakieś dziecko na hulajnodze z za auta nie wyjedzie to masz dwoje parobków co patrzą i machają jak jest ok.- 46 17
-
2024-05-22 10:24
Jadę bardzo wolno, zawsze zatrzymuję się pzred krzakami i powolutku ruszam
Jest podobne miejsce na Prymorzu, gdzie codziennie jeżdżę
- 0 0
-
2024-05-21 14:16
(1)
To nie specjaliści z internetów powinni orzekać. Koniec dyskusji.
- 40 7
-
2024-05-21 14:23
no więc kuriozalny wyrok uniewinniający został uchylony
- 22 8
-
2024-05-21 14:04
(13)
Jezeli jest wieksza predkosc na danej drodze niz 30km/h to hulajnoga nie mozna jechac po ulicy tylko chodnik lub sciezka rowerowa
- 18 5
-
2024-05-21 14:15
(12)
złamanie przepisów na drodze z pierwszeństwem nie ma znaczenia - wyjeżdżający z podporządkowanej musi ustąpić każdemu, nawet łamiącemu przepisy, jadącemu pod prąd i kołującemu samolotem.
- 26 22
-
2024-05-21 21:25
ustąp pierwszeństwa dotyczy jezdni a nie chodnika - tylko tyle napiszę . Nie byłem świadkiem tego wypadku (tak jak i pieniacze n (1)
- 1 5
-
2024-05-22 10:25
Dziecka idącego wolno także by nie widziała, bo krzaki...i przejechałaby po dziecku, gdyż jechała zbyt szybko
- 0 0
-
2024-05-21 19:29
prawo pierwszenstwa dotyczy drogi
A nie chodnika...
Pieszego a nie pojazdu ktorym mozna rozwinac 50 km na h.- 5 7
-
2024-05-21 16:07
Czyli nie ważne kto jest winny, bo winny jest zawsze kierowca (1)
a potem co się dziwić statystykom, że kierowcy niby tyle procent wypadków powodują, skoro są winni nawet wtedy, gdy są niewinni.
- 12 14
-
2024-05-21 21:31
Nie, to znaczy że są winni kiedy są winni.
A że nie byli jedynymi którzy w danej sytuacji łamali przepisy wiele nie zmienia.
- 2 1
-
2024-05-21 14:21
(6)
Nie mowie tego z przekąsem mkzesz podać jakąś wykładnie która tak mówi? Jeśli pojazdu nie powinno tam być bo np jechal pod prąd to zakładam że to wina tego który jechal pod prąd. Ale mogę się mylić dlatego poważnie pytam
- 15 1
-
2024-05-21 16:57
(1)
PORD wskazuje, że wyjeżdżając z ulicy podporządkowanej masz ustąpić pierwszeństwa. Nie określa komu ani jak. A tym samym musisz ustąpić to pierwszeństwo nawet pojazdom jadącym nieprawidłowo (przekraczającym prędkość, jadącym pod prąd itd.). Było sporo wyroków w podobnych sprawach. Wyjątkiem są tylko sytuacje, kiedy nie da się fizycznie zobaczyć łamiącego przepisy (np. prędkość albo zakaz ruchu).
- 9 2
-
2024-05-21 19:37
slynna sprawa smierci trzech braci
Wyjechali z podporzadkowanej, pod jadacy 200 km/h Opel Omega.
Prawidlowo ocenili odleglosc, jednak nie spodziewali sie, ze maja tak malo czasu. Lub faktycznie nie widzieli Opla, bo na Chylonskiej rowniez sa krzaki i slupy trakcyjne...
Kierujacy Oplem dostal 12 lat.
Oczekiwanie od kierujacego, ze bedzie prorokiem i przewidzi wszelkie ewentualnosci, ze smiglowcem i rakieta manewrujaca jest zamiana rozumu na regulamin.- 10 0
-
2024-05-21 14:40
No i niestety nie masz racji (3)
Chociaż to nielogiczne i niezrozumiałe. Poszukaj sobie w Google pod hasłem "kolizja podporządkowana pod prąd" zobaczysz kilka wyników które niestety przeczą logice ale są zgodne z prawem
- 7 2
-
2024-05-21 19:42
to akurat zupelnie nie dziwi (2)
Bez logiki ale zgodnie z "prawem"...
To naczelna cecha polskiego systemu prawnego...- 6 2
-
2024-05-21 21:29
oskarżony mówi do sądu : proszę wysokiej sprawiedliwości . A sąd do niego : tu nie ma żadnej sprawiedliwości , tu jest sąd (1)
- 2 0
-
2024-05-22 10:28
Tak jest w Sądzie Rejonowym w Gdańsku, znam wiele spraw
Sędzia w lutym powołal się na zupełnie nieadekwatny w sprawie zapis z pewnej Ustawy i skazal niewinną stronę.
Kto pisał na kolanie uzadnienie wyroku? Stażysta - niedouczony.- 1 0
-
2024-05-21 14:02
zamykam dyskusje
- 4 5
-
2024-05-21 13:08
Opinia wyróżniona
Niezle.. 3 miesiace i wyrok (29)
zaskakujace. Ja czekam latami na wyrok w prostej sprawie podzialu majatku. O co tu chdzi ?
- 320 13
-
2024-05-22 10:29
O pieniądze
- 1 0
-
2024-05-21 22:30
Najczęściej do wydłużenia postępowania sądowego dochodzi wtedy, gdy sędzia nie wie, jaki wydać wyrok.
- 4 0
-
2024-05-21 20:53
Chodzi o to
Że ta sprawa jest nagłośniona a twoja nie. Machnij artykuł na 3miasto, napisz do tvnu i essa.
- 8 0
-
2024-05-21 20:21
Pani pewno znała kogo trzeba
- 14 1
-
2024-05-21 16:13
sprawy cywilne idą powoli, pislam nie powoływał przez długi czas sędziów bo chciał wcisnąć swoich. (1)
a sprawy karne idą szybciej, bo są prostsze i jest więcej sędziów. Proste.
- 9 17
-
2024-05-21 16:35
kłamiesz jak peło
- 19 15
-
2024-05-21 16:00
(1)
Ja czekałem 8 lat na orzeczenie w sprawie spadkowej :D
- 19 1
-
2024-05-22 10:08
brak słów
- 1 0
-
2024-05-21 15:20
Oczywiscie po wypadku zarządca drogi poprawił widoczność i zamontował lustra rowerowe? (1)
Nie?
- 17 2
-
2024-05-21 21:31
"i zamontował lustra rowerowe?" . A co to takiego te lustra rowerowe ??
- 0 1
-
2024-05-21 15:17
nazwisko
- 11 1
-
2024-05-21 14:01
Cud Sądowy (8)
W 3 miesiące rozstrzygnięta sprawa o zabójstwo z premedytacją.Ciekawe?
- 18 38
-
2024-05-21 14:42
Chyba raczej chodzi o samobójstwo na hulajnodze? (4)
- 26 21
-
2024-05-21 15:43
Panie adwokacie, Pan to chce nazwać samobójstwem (3)
ja pana chcę nazwać manipulującym chamem. Pana klientka zamordowała z premedytacją potrąconą wcześniej kobietę, ruszając na nią po zatrzymaniu. Stara doktryna - martwy zeznawać nie może.
- 18 9
-
2024-05-21 21:35
wytrzyj już pianę . Rozumiem że byłeś/łaś świadkiem tego zdarzenia ??? , czy tylko "gozdzikowa" ci powiedziała jak było
mnie też tam nie było ,więc ja nie wyrokuję
- 1 3
-
2024-05-21 16:38
Widoczne wtargnęła przed pojazd? (1)
- 3 6
-
2024-05-21 17:34
jakie "wtargnęła"?
jazda jezdnią drogi z pierwszeństwem z definicji wtargnięciem być nie może
- 7 1
-
2024-05-21 14:15
(2)
Nie używaj pojęć, których nie rozumiesz. Ani zabójstwo, ani tym bardziej z premedytacją.
- 25 10
-
2024-05-22 10:31
Zabójstwo- może, gdyby nie przejechała po leżącej, nie byłoby to zabójstwo
ale kierowczyni nawet nie pojęla, że kogoś potrąciła
- 0 0
-
2024-05-21 14:29
Jak widac rozumie lepiej od ciebie
- 9 12
-
2024-05-21 13:34
(2)
Anżej załatwia ułaskawienie przestępcom w dwa tygodnie. To dopiero jest coś
- 31 17
-
2024-05-21 15:11
Ba,
Załatwia ułaskawieniem przestępcom, którzy wg prawa jeszcze nimi nie są ;p
- 13 3
-
2024-05-21 14:07
Anżej składa też wyrazy współczucia.
Nawet jakby tego tam na Kremlu odpalili to on też by ubolewał.- 20 9
-
2024-05-21 13:17
Być może nie jesteś bogaty jak ta Pani : )
- 42 3
-
2024-05-21 13:17
Ja czekalem ponad 6 lat, z czego 5 na pierwszą rozprawę.
- 29 0
-
2024-05-21 13:16
(3)
Pani kierowca była z poprzedniej opcji, lepszy sort.
- 12 26
-
2024-05-21 13:41
Wprost przeciwnie. (2)
Na pobliskim osiedlu pewien użytkownik auta jeździ z tablicą rejestracyjną "Kasta".
- 22 2
-
2024-05-21 13:57
pisowska kasta (1)
może z lasów państwowych lub orlenu, albo kurii
- 11 22
-
2024-05-21 15:18
co ty teraz bedziesz robił?
- 3 1
Wszystkie opinie
-
2024-05-21 13:05
I bardzo dobrze bo zabiła człowieka to jest własnie przykład jak nie bezpiecznuie jest na ulicach w Gdańsku!Gdańsk jest liderem (16)
To właśnie przez takich mamy najwyzsze OC w Polsce A nie brakuje bezmózgowców co chca by rowery jezdziły ulicami niema sie codziwic ze wola chodnikami bo zdrowia i zycia nie kupisz .!!Polska jest wogle liderem wypadków smiertelnych w całej UE.Idealny przykład ze pirat drogowy powinien straci prawo jazdy a ona nawet niemiała go zawieszonego na kilka lat!
Tylko wczoraj pirat drogowy gdzie indziej w Polsce zabił 2 rowerzystów prawidłowo jadacych ulica i uciekł!- 26 43
-
2024-05-21 13:11
(1)
Rowerzyści , piesi i osoby na hulajnogach jeżdzą po ulicach jak chcą, zupełnie nie znają przepisów i ich nie stosują. Za wszelkie wypadki obwinia się kierowców samochodów... czy oni mają myśleć za wszystkich a reszta jest bezkarna i zwolniona z myślenia?
- 21 6
-
2024-05-21 13:14
Dziwne, że to kierowczyki morduja pieszych na chodnikach, a nie rowerzyści. 18 morderstw w ubiegłym roku
- 7 16
-
2024-05-21 13:13
nie widziałeś, nie oceniaj (1)
Kierowcy samochodów potrafią robić cuda ale użytkownicy hulajnóg czy rowerów też potrafią zrobić niezłe numery.
A potem niezależnie od tego czyj to był występek niestety fizyka działa zawsze na niekorzyść mniejszego obiektu na dodatek nieosłonietego karoserią- 10 4
-
2024-05-21 13:21
Dlatego to rowerzysci iosoby na hulajnogach powinni uważac z troski o swoje życie i zdrowie, a na ulicach obserwuje się totalną beztroskę tej grupy użytkowników! Zachowuja się jakby ich żadne przepisy nie dotyczyły
- 11 5
-
2024-05-21 13:13
Walnij meliske xd
- 0 4
-
2024-05-21 13:13
A może czas aby (5)
Należy zlikwidować elektryczne hulajnogi bo są niebezpieczne także dla pieszych. inne duże miasta za granicą już to zrobiły, a my jak zawsze 20 lat za murzynami.
- 16 4
-
2024-05-21 13:24
(2)
Podaj te inne zagraniczne miasta
- 2 4
-
2024-05-21 13:53
Nie tylko miasto, ale całe państwo. (1)
Holandia.
- 6 1
-
2024-05-21 22:22
Nie do końca
Są dopuszczone te z ichnią homologacją. Wybór niewielki i drogie w ch...
- 0 1
-
2024-05-21 13:54
niebezpieczni to są kierowcy. powodują 40tys wypadków rocznie w których ginie ponad 3tys osób !!!! (1)
nie odwracaj kota ogonem
- 3 4
-
2024-05-21 14:54
chłopie !
gdyby hulajnogi były tak popularne jak auta to statystyki wypadków z ich udziałem znacznie by przewyższały te dla aut
- 5 1
-
2024-05-21 13:19
To zwykle morderstwo jest czyli mozna mordować ludzi i byc bezkarnym trzeba to robic tylko bvlachosmrodem!
- 2 9
-
2024-05-21 13:20
(1)
Od 40 lat jeżdżę rowerem po jezdni i nie boję się ruchu w mieście. Ale są teraz mieszkańcami miast ludzie wychowani na wioskach gdzie zlikwidowali nawet autobusy PKS i oni najbardziej domagają się ścieżek rowerowych bo się po prostu boją i nie znają przepisów. Polska wcale nie jest liderem w UE są gorsi od nas, ale tu nazjeżdżało się wielu obcych w mieście i nie potrafią sie poruszać nawet jadąc obwodnicą, codziennie coś.
- 4 6
-
2024-05-21 13:33
Dzbanie ja co dziennie przechodze na czerwonym przez przejscie i sie nie boje .Jestes idealnym przykładem bezrozumnego dzbana
Ale ty swojhe wypociny tutaj prezentujesz wieloektronie odpisywano ci tysiace razy ale jestes odporny na wiedze,Drogi rowerowe wydzielone sa na całym swiecie zanim sie urodziłes .I sa to najlepsze i najbardziej bezpieczne miejsca.I jeszce jedno garnuszku nie poto jade rowerem by truc sie spalinami to nie jest pojazd jak kazdy inny . I nie robie tego dla chorei ideologi pseudoekologicznej.
- 1 4
-
2024-05-21 15:48
Bzdury
wypisujesz !! Może jeszcze będzie się pchała jedna z drugą z hulajnogą na autostrady ?! We łbie sie przewraca, stawiają hulajnogi gdzie im się podoba, żadnego porządku,pędzą na złamanie karku,a potem pretensje.
- 2 1
-
2024-05-21 16:15
zamknąć centra miast dla kierowczyków.
I opodatkować ich winietami. Niech płacą, mordercy.
- 0 5
-
2024-05-21 13:07
(16)
Jechała chodnikiem, nagle zaczela jechac ulica hulajnogą bez kasku i bez sygnalizacji. Nie bronie i nie oskarzam nikoogo, ale fakty są takie, że te hulajnogi to jest w tym momencie najwieksze niebezpieczenstwo na drogach. Nie dosc ze sa baaaardzo szybkie to 90% osob nimi jezdzacy nie znaja i nie przestrzegaja zadnych zasad.
- 122 25
-
2024-05-21 13:11
(3)
Fajny opis, taki zamyślony całkowicie, ale wyrok już wydałeś pod fałszywą tezę
- 10 25
-
2024-05-21 13:12
(2)
Gdzie tu jest fałszywa teza?
- 15 4
-
2024-05-21 14:08
tam nie ma chodnika (1)
- 1 8
-
2024-05-21 14:37
Jak nie ma jak jest.
- 7 0
-
2024-05-21 13:20
hahaha dzbanku ale własnie bronisz bandyte która zamordowała człowieka i klamiesz bo fakty sa inne (5)
- 3 19
-
2024-05-21 13:22
(3)
jakie są fakty inne niż te napisane? Nie obrazaj tylko popraw i wytlumacz.
- 12 4
-
2024-05-21 13:36
prezentujesz głupote wiec tak sie ja okresla pirat drogowy wymusił pierwszeństwo na kobiecie na hulajnodze i ją potracił (2)
przepraszam nie potracil tylko jak zamordował bo najpierw ja potracił a potem ja jeszcze dodatkowo przejechał !!
Jej obowiazkiem było patrzec co robi ale ona tego nie zrobiła i efektem jest smierc człowieka!!- 5 15
-
2024-05-21 13:45
(1)
tresc komentarza jest ogólna o osobach jezdzacych na hulajnogach i o problemie z tym związanym, nie o tym konkretnym przypadku i bronieniu kogoś. Prosze najpierw nauczyc się czytac ze zrozumieniem, a potem krzyczec wykrzyknikami na innych.
- 11 3
-
2024-05-21 13:49
Wygląd na to, że użyłeś zbyt trudnych słów jak "popraw" i "wytłumacz"
- 12 2
-
2024-05-21 15:38
bandyty
kogo, czego, a nie kogo, co
- 1 0
-
2024-05-21 13:47
(2)
Nigdzie nie jest napisane, że jechała chodnikiem i do tego nagle zjechała na ulicę. Jest napisane, że miała pierwszeństwo. Kask zaś nie jest wymagany przez prawo. Jeszcze napisz, że to najechanie było właśnie na głowę, i gdyby miała kask to by przeżyła.
- 4 4
-
2024-05-21 13:48
jest napisane w artykulach poprzednich.
- 9 4
-
2024-05-21 17:55
Pani na hulajnodze miała kask.
- 1 0
-
2024-05-21 14:35
(1)
Tak z ciekawości, co ma posiadanie kasku do wymuszenia pierwszeństwa?
- 3 1
-
2024-05-21 15:24
Nie ma nic
Gdy Wilczek doprowadził do śmierci nauczycielki pod Galerią Bałtycką takie same brednie pisali. To nic, że zmarła na uraz wielonarządowy po potrąceniu na oddzielonej drodze. Ważne, że można poujadać na ofiarę
- 4 3
-
2024-05-21 23:09
pani na hulajnodze miała kask, niestety nie wystarczył na obrażenia, których doznała. A żadnych zasad nie przestrzegała kierując
- 1 0
-
2024-05-21 13:07
I bardzo dobrze (7)
W mieście są ograniczenia prędkości i obowiązek zachowania szczególnej ostrożności przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Baba musiała nieźle grzać że nie tyko potrąciła ale i przejechała ofiarę wyjeżdżając z drogi podporządkowanej. To mogłoby być prawidłowo jadące rowerem dziecko na ulicy.
- 58 42
-
2024-05-21 13:14
(1)
Dziecko na ulicy...? Ty wogóle znasz przepisy?
- 6 14
-
2024-05-21 13:21
Owszem znam przepisy
Dziecko majace karte rowerową moze jechać po ulicy. To jakas nowość ?
Niepełnoletni rowerzysta, który ukończył 10 lat, może poruszać się rowerem po drogach publicznych samodzielnie kiedy posiada kartę rowerową.- 14 3
-
2024-05-21 13:15
dziecko, bezbronne dziecko albo kobieta albo bezradna staruszka czyli argumentacja z cyklu mialkosc umyslowa (2)
- 9 6
-
2024-05-21 14:04
Miałkość Umysłowa to Twój podpis?
- 2 2
-
2024-05-22 11:01
staruszka w ciąży
- 0 1
-
2024-05-21 13:16
Owszem znam przepisy.
Dziecko mające kartę rowerową może jechać ulicą.
- 10 3
-
2024-05-21 14:07
dziecko na ulicy??? naucz się przepisów!!!!
- 2 4
-
2024-05-21 13:07
A co z tym na wakacjach w Dubaju? (2)
Coś wiadomo? Czy już zamiecione pod dywan?
- 73 0
-
2024-05-21 16:16
Tam jeszcze większa korupcja niż u nas więc jest szansa (dla niego), że nie będzie sądzony i będzie się opalał na słońcu.
Na miejscu ojców zorganizował bym prywatny sposób.
- 5 0
-
2024-05-21 17:04
Sza, jest oczekiwanie, aby sprawa przycichła....
- 2 0
-
2024-05-21 13:08
Opinia wyróżniona
Niezle.. 3 miesiace i wyrok (29)
zaskakujace. Ja czekam latami na wyrok w prostej sprawie podzialu majatku. O co tu chdzi ?
- 320 13
-
2024-05-21 13:16
(3)
Pani kierowca była z poprzedniej opcji, lepszy sort.
- 12 26
-
2024-05-21 13:41
Wprost przeciwnie. (2)
Na pobliskim osiedlu pewien użytkownik auta jeździ z tablicą rejestracyjną "Kasta".
- 22 2
-
2024-05-21 13:57
pisowska kasta (1)
może z lasów państwowych lub orlenu, albo kurii
- 11 22
-
2024-05-21 15:18
co ty teraz bedziesz robił?
- 3 1
-
2024-05-21 13:17
Ja czekalem ponad 6 lat, z czego 5 na pierwszą rozprawę.
- 29 0
-
2024-05-21 13:17
Być może nie jesteś bogaty jak ta Pani : )
- 42 3
-
2024-05-21 13:34
(2)
Anżej załatwia ułaskawienie przestępcom w dwa tygodnie. To dopiero jest coś
- 31 17
-
2024-05-21 14:07
Anżej składa też wyrazy współczucia.
Nawet jakby tego tam na Kremlu odpalili to on też by ubolewał.- 20 9
-
2024-05-21 15:11
Ba,
Załatwia ułaskawieniem przestępcom, którzy wg prawa jeszcze nimi nie są ;p
- 13 3
-
2024-05-21 14:01
Cud Sądowy (8)
W 3 miesiące rozstrzygnięta sprawa o zabójstwo z premedytacją.Ciekawe?
- 18 38
-
2024-05-21 14:15
(2)
Nie używaj pojęć, których nie rozumiesz. Ani zabójstwo, ani tym bardziej z premedytacją.
- 25 10
-
2024-05-21 14:29
Jak widac rozumie lepiej od ciebie
- 9 12
-
2024-05-22 10:31
Zabójstwo- może, gdyby nie przejechała po leżącej, nie byłoby to zabójstwo
ale kierowczyni nawet nie pojęla, że kogoś potrąciła
- 0 0
-
2024-05-21 14:42
Chyba raczej chodzi o samobójstwo na hulajnodze? (4)
- 26 21
-
2024-05-21 15:43
Panie adwokacie, Pan to chce nazwać samobójstwem (3)
ja pana chcę nazwać manipulującym chamem. Pana klientka zamordowała z premedytacją potrąconą wcześniej kobietę, ruszając na nią po zatrzymaniu. Stara doktryna - martwy zeznawać nie może.
- 18 9
-
2024-05-21 16:38
Widoczne wtargnęła przed pojazd? (1)
- 3 6
-
2024-05-21 17:34
jakie "wtargnęła"?
jazda jezdnią drogi z pierwszeństwem z definicji wtargnięciem być nie może
- 7 1
-
2024-05-21 21:35
wytrzyj już pianę . Rozumiem że byłeś/łaś świadkiem tego zdarzenia ??? , czy tylko "gozdzikowa" ci powiedziała jak było
mnie też tam nie było ,więc ja nie wyrokuję
- 1 3
-
2024-05-21 15:17
nazwisko
- 11 1
-
2024-05-21 15:20
Oczywiscie po wypadku zarządca drogi poprawił widoczność i zamontował lustra rowerowe? (1)
Nie?
- 17 2
-
2024-05-21 21:31
"i zamontował lustra rowerowe?" . A co to takiego te lustra rowerowe ??
- 0 1
-
2024-05-21 16:00
(1)
Ja czekałem 8 lat na orzeczenie w sprawie spadkowej :D
- 19 1
-
2024-05-22 10:08
brak słów
- 1 0
-
2024-05-21 16:13
sprawy cywilne idą powoli, pislam nie powoływał przez długi czas sędziów bo chciał wcisnąć swoich. (1)
a sprawy karne idą szybciej, bo są prostsze i jest więcej sędziów. Proste.
- 9 17
-
2024-05-21 16:35
kłamiesz jak peło
- 19 15
-
2024-05-21 20:21
Pani pewno znała kogo trzeba
- 14 1
-
2024-05-21 20:53
Chodzi o to
Że ta sprawa jest nagłośniona a twoja nie. Machnij artykuł na 3miasto, napisz do tvnu i essa.
- 8 0
-
2024-05-21 22:30
Najczęściej do wydłużenia postępowania sądowego dochodzi wtedy, gdy sędzia nie wie, jaki wydać wyrok.
- 4 0
-
2024-05-22 10:29
O pieniądze
- 1 0
-
2024-05-21 13:09
gdyby pani kierowca " zachowywała się w sposób prawidłowy" to by nikt nie zginął (8)
- 65 65
-
2024-05-21 13:15
(5)
Pani na hulajnodze jadąca bez kasku , zjeżdzająca na ulicę bez żadnej sygnalizacj według ciebie zachowała się prawidłowo?
- 25 13
-
2024-05-21 13:22
meduzo umysłowa niema obowiazku kasu to raz a dwa i tak by została zamordowana przez tego pirata drogowego damskiego za
- 10 14
-
2024-05-21 13:22
A ty jak sygnalizujesz wjazd na zielonym świetle? Wyciagasz rękę z chorągiewka?
- 8 8
-
2024-05-21 14:02
ona jechała przynajmniej 20m już jezdnią. z niczego nie zjeżdżała
- 1 1
-
2024-05-21 15:03
Bez kasku? (1)
Na zdjęciu na pierwszym planie leży hulajnoga, a na drugim tuż obok parawanu... kask...
- 4 0
-
2024-05-21 15:26
Fakty są nieważne
Pan adwokat ma bronić mordercę a nie fakty
- 2 1
-
2024-05-21 13:26
Gdyby pani na hulajnodze zachowywała się w sposób prawidłowy, to by nikt nie zginął. (1)
- 11 12
-
2024-05-21 13:38
ona zachowała sie zgodnie zprzepisami w przeciwienstwie do tego pirata drogowego za kierownica
- 8 3
-
2024-05-21 13:13
Niczego bym nie przesądzał. Pewnie prawda leży pośrodku.
- 15 13
-
2024-05-21 13:13
(1)
Ona nie dość, że uderzyła w hulajnozystke, to jeszcze po niej przejechała. To podchodzi pod działanie celowego morderstwa!!
- 37 32
-
2024-05-22 10:35
Bo nie zauważyła nawet, że kogoś potrąciła
- 0 0
-
2024-05-21 13:13
(5)
Strasznie jestem ciekaw jakie były argumenty obrony za tym, że kierująca samochodem zachowała się prawidłowo, nie złamała żadnych przepisów i nie wymusiła pierwszeństwa, bo to mi od samego początku tej sprawy nie składa się w całość.
- 50 4
-
2024-05-21 13:17
Taka, że w Polsce kierowczyki są zawsze pod szczególną ochroną. Jak mordować, to najlepiej autem. W najgorszym razie zawiasy i 5 tys. kary
- 10 8
-
2024-05-21 13:18
(2)
Taka, że jest bogatą panią z wieloma znajomościami, sąd podzielił ten argument, dopuścił 1 wniosek obrony żeby nie było i klepnął uniewinnienie w sekundę
- 21 2
-
2024-05-21 20:35
(1)
No tak, ale chciałbym przeczytać jak to oficjalnie uargumentowali, jak zwalili winę na kierującą hulajnogą, że się wcisnęła pod maskę i naciągnęła na siebie samochód.
- 5 0
-
2024-05-22 10:38
Uzasadnienie w tym sądzie często piszą stażyści albo osoby niedouczone,
w lutym sędzia skazuj,ac stronę niewinną przeczytał ,,uzasadnienie" nie mając pojęcia, że jest tam merytoryczny kardynalny błąd. Jak taki ,,sędzia" może spać spokojnie? Oby nie spał.
- 0 0
-
2024-05-21 20:37
Bo w tej sprawie skupia się patologia naszego prawa
które jest pisane na kolanie pod dyktando różnych krzykaczy.
Hulajnoga elektryczna to pojazd z silnikiem więc powinna normalnie jechać jezdnią. Teraz jest tak, że nie mamy już uczestników ruchu tylko różne grupy i podgrupy mniej lub bardziej uprzywilejowane, nie może być tak że hulajnoga z siodełkiem to już inne prawo albo ktoś jest jednocześnie pieszym i pojazdem zależnie od sytuacji. Dodajmy do tego i**otyczną infrastrukturę i będzie tak jak kiedyś na rondzie w Olsztynie - była stłuczka ale oba auta jechały prawidłowo :)- 1 0
-
2024-05-21 13:16
(1)
No i bardzo dobrze, tego dokładnie wymagam od wymiaru sprawiedliwośći. Ta sprawa była baaaardzo dziwna. Bogata Pani biznesman zabija kobietę na hulajnodze, a sąd w iście ekspresowym tempie ją uniewinnia od wszystkiego i koniec sprawy.
- 48 6
-
2024-05-21 13:23
Takie sady Gdańskie za kase mozna dostac szybko odpowiedni wyrok
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.