• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot nie chce płacić za tramwaje wodne

Piotr Weltrowski
7 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Mimo deklaracji Sopotu Gdańsk chce utrzymać połączenie z Helem. Mimo deklaracji Sopotu Gdańsk chce utrzymać połączenie z Helem.

Na włosku wisi przyszłość letnich tramwajów wodnych. Sopot chce się wycofać z finansowania projektu, Hel już teraz zalega z płatnościami, Gdańsk nie wyklucza podwyżek cen biletów. Tylko przewoźnik - Żegluga Gdańska - mówi twardo: mamy podpisaną umowę i chcemy, aby była respektowana.



Czy miasta powinny dokładać pieniądze do działalności tramwajów wodnych?

Już przed tegorocznym sezonem nieoficjalnie można było usłyszeć, że przyszłość projektu jest niepewna. Niemniej jednak ostatecznie tramwaje wypłynęły na Zatokę. Czy tak samo będzie wiosną przyszłego roku?

Miasta wiąże obowiązująca jeszcze przez rok umowa z przewoźnikiem, czyli Żeglugą Gdańską. Mimo to władze Sopotu przygotowały pakiet uchwał, które umożliwią miastu wypowiedzenie porozumienia zawartego z Gdańskiem i Helem.

- Tam, gdzie nie jest to konieczne, miasto nie chce wydawać publicznych pieniędzy, zwłaszcza teraz, kiedy wszyscy powinniśmy liczyć każdy grosz. Nie chcemy wspierać działalności, która naszym zdaniem mogłaby utrzymywać się w sposób całkowicie komercyjny - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu. Dodaje, że jego zdaniem trudno zakwalifikować wycieczkowe rejsy do kategorii "transport publiczny".

W tym roku Sopot dofinansował działalność tramwajów kwotą niespełna 435 tys. zł. Po rozliczeniu dotacji celowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, kwota ta zmniejszy się do blisko 271 tys. zł - dane przekazane nam przez urzędników z Gdańska.

Z kolei po uwzględnieniu dotacji, wkład Gdańska wyniesie z kolei 842 tys. zł, a Helu prawie 319 tys. zł. O ile Hel je zapłaci, bo na dzień dzisiejszy z płatnościami zalega. Na razie obiecał Gdańskowi, że odda mu w ratach, w ciągu kilku lat.

Jednak w przyszłym roku koszty miast mogą być większe, bo ze wspierania tramwaju wycofuje się też samorząd Pomorza.

- W przyszłorocznym budżecie nie ma dedykacji na tramwaje wodne - przyznaje wicemarszałek Ryszard Świlski. Kiedy jednak prosimy go o komentarz do pomysłu Sopotu, odpowiada krótko. - To ryzykowna gra - mówi.

Podobnie widzą to także władze Gdańska. - Nie chciałbym komentować sytuacji budżetowej naszych sąsiadów. Mogę tylko powiedzieć, że mamy podpisaną umowę z Żeglugą Gdańską i chcemy ją wypełnić. Jeżeli Sopot zdecyduje się wypowiedzieć porozumienie, to na jego barki spadnie pokrycie ewentualnych roszczeń drugiej strony - mówi Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.

- Bez komentarza - odpowiada Piotrusiewicz. Niemniej jednak, w projekcie uchwały na ten temat czytamy, że "strona wypowiadająca porozumienie zobowiązuje się do zaspokojenia roszczeń Żeglugi Gdańskiej".

Niezależnie co zrobi Sopot, Gdańsk będzie chciał tramwaje do Helu utrzymać. - Nie możemy jednak w takiej sytuacji wykluczyć, że konieczna będzie podwyżka cen biletów - dodaje Lisicki.

Stanowisko Żeglugi Gdańskiej jest z kolei bardzo krótkie. - Mamy podpisaną z miastami umowę, na czas określony, będziemy się więc domagać wypełnienia jej i zapłaty - mówi Jerzy Latała, prezes zarządu spółki.

Miejsca

Opinie (194)

  • : ) (19)

    Kasa misiu kasa: )Dlaczego w tym kraju nie może być normalnie?Przecież jesteśmy narodem prawie w 100% chrześcijańskim to powinien być u nas raj...A jak jest każdy wie korupcja, kolesiostwo, jeden drugiemu d..e obrabia....ehhh

    • 94 22

    • az trudno w to uwierzyc, chetnych przeciez nie brakuje na takie rejsy, interes powinien sie krecic, w sezonie byloby mniej (6)

      korkow, skorzystaliby na tym wszyscy .. no moze oprocz lapowkarzy, jak sie okazuje.

      • 24 9

      • (5)

        przy takich cenach nie powinien sie wcale krecic. skoro miasta musza dofinansowywac przedsiewziecie z wlasnego budzetu, to znaczy, ze poprostu tramwaje sa nie rentowne.

        • 10 11

        • A dlaczego są nierentown? (4)

          Ponieważ w związku z tymi tramwajami powstało kila staowisk do obsługi dotacji tramwaju, kilka do spraw przyjmowania dotacji celowych, siedzi pani w kasie, która swobodnie mógłby zastąpić malutki terminal do drukowania biletów na statku, a który obsługiwałby i tak nic nir robiący pan, obsługujący statek. Mógłbym tak mnożyć

          • 28 9

          • Zametm jak firma nie dostanie dotacji

            To obniży koszta prowadzenia biznesu

            • 2 3

          • bzdurasz (2)

            "ten nic nie robiący pan,obsługujący statek" nic nie robi 12godz dzień w dzień cały sezon.Zapewniam ,że po takim jednym dniu uciekałbyś z tej pracy.Pewnie nawet nie miałbyś ochoty na zaliczenie wachty w nocy,oczywiście po tym 12-godz. nic nie robieniu i następnym 12-godz. dniu tzw. nic nie robienia...

            • 2 3

            • (1)

              Pierwsze słyszę że wodne tramwaje pływały w nocy

              • 5 1

              • Nie pływają. Ale wachtę portową ktoś musi pełnić.

                • 1 1

    • (5)

      oczywiście należało choć trochę "dosrać" chrześcijanom bo jak coś jest nie tak to zapewne oni są winni...

      • 14 19

      • (4)

        do chrześcijan to nic nie mam, ale katolików to by trzeba...

        • 6 0

        • (3)

          moja matka jest katoliczką, odczep się bo dostaniesz w pysk

          • 0 5

          • Jeśli nadstawi ci potem drugi policzek,

            to znaczy, że też jest katolikiem

            • 2 0

          • Ale po katolicku... czy po chrześcijańsku (w ten pysk lać będziesz)??? :>

            • 2 0

          • tak właśnie każdy przykładny katolik znajduje argumenty :)

            • 0 0

    • bilety wcale nie są tanie jak na tanie tramwaje wodne (1)

      na hel kosztuje i z powrotem dla jednej osoby to ok 40 to dwie osoby 80 zł bo wiadomo że chłopak zaprasza dziewczynę,a teraz jeszcze coś zjeść na helu to już jest jakieś 130 złoty.to co jest mało?! a teraz na drugi dzień też coś para chce robić np do kina...a skąd na to brać paliwo coraz droższe,tusk straszył że jak kaczor wygra wybory to paliwo będzie po 5 złoty a teraz co???????zaraz będzie po 8 złoty...bo nasi włodarze spragnieni są wielkiej polityki...zamiast skupić na tym co tu i teraz zrobić dla polaków

      • 6 9

      • .

        z gdyni tramwaj kosztuje na hel 14 zł normalny

        • 0 0

    • Może wadzi to "prawie" obstawione przez kolesiów rysiów, zdzisiów itp

      ..

      • 1 1

    • Jak słyszę , że jesteśmy prawie w 100% narodem chrześcijańskim, to mnie krew zalewa ... (2)

      Po pierwsze - wciskanie tej bujdy wciąż zatrzymuje ten kraj .. nie jesteśmy w 100% narodem chrześcijańskim i mam nadzieję , że ta etykieta wreszcie się z nas spierze. Obcenie jakaś 1/3 naszego kraju to ateiści , a warto jeszcze wliczyć inne wyznania ...

      Po drugie - co takie kretyńskie stwierdzenie ma do rzeczy?! ... Chrześcijanie sa rozumiem jacyś lepsi od reszty ludzi , bo przecież tylko chrześcijanie są uczciwi , prawi, dobrzy? ... Otóż śmiem wątpić ... Dla mnie w większości (nie mówię , że dotyczy to wszystkich) jest to "religia" nienawiści, niechęci, nietolerancji i głupoty. Hipokryzją trąci na odległość , w imieniu boga wiejecie nienawiścią i agresją, wywyższacie się ponad resztę. Do kościoła zdrowaśki bezmyślnie klepać, do kościółka łądnie się ubrać co niedziele, a po wyjściu zawiść, złodziejstwo, obrabianie tyłków, próżność , złośliwość i głupota...
      Krzyżem mnie zabijcie aniołki ...
      Raj? Raj to ma drogi Watykan, polityka papieży, jeszcze Was w Afryce brakuje zabijac kulture plemienną , mordować ludzi na AIDS, bo przecież prezerwatywa to zło , zabobony jedne.... wszedzie WASZA najlepsza, inne , a już szczególnie plemienne kultury są "nieprawidłowe" - trzeba ewangelizować! Manipulacja , programowanie neurolingwistyczne na najwyższym poziomie, mózgi Wam piorą , kąpią się w złocie i mówią Wam o pokorze ...
      Rydzyka idź w stopy ucałuj , pod jego skrzydłem, pod jego aurą miłości , mądrości i współczucia - tam raju szukaj ...

      OK - wyżyłem się i skończyłem - offtopic close , hehehe :D :D :D :D

      • 0 0

      • bingo! (1)

        chyba napuszczę ciebie na proboszcza z mojej dzielnicy. Takiego betona pewnie dawno nie widziałeś.

        • 0 0

        • :D

          hahahaha :D ... A co? Przypominam pogromce kleru? :) ... tak mnie tylko wzięło ;D

          • 0 0

  • To co dobre nigdy nie może trwać za długo.

    ... jakby mogło by być inaczej, ... a szkoda że tak musi być, że nasi decydenci tak rzadko używają głowy. Pewnie nikt nie dostał w łapę i tu jest problem ?

    • 67 7

  • Tramwaje na tory nie koniecznie wodne (1)

    Podobno Polska to zielona wyspa a kryzys jest juz nie zielony tylko czarny jak przepaśc w która wpada cały naród pod przewodnictwem tych od drugiej irlandi i cudów. I kto tu mówił o dobrobycie? Pewnie ten któremu żyje sie jak u Pana Boga za piecem i ma zapewniony stołek państwowy choćby tylko na 4 lata.

    • 27 28

    • a kto ci broni sie na ten stołek też pchać i zmieniać ?

      nie ma to jak krytykować kogoś a samemu siedzieć i nie zmieniać w swoim postepowaniu niczego poza gaciami przed mszą niedzielną.

      • 0 1

  • Szkoda, ale... (21)

    ...tak po prawdzie to kto traktował te połączenia rzeczywiście jako TRAMWAJ wodny? Czyli jako środek transportu publicznego?

    Przecież nawet sami organizatorzy tego przedsięwzięcia nie tworzyli rozkładu rejsów pod rzeczywiste potrzeby komunikacyjne, tylko pod potrzeby turystyczne. Tymi statkami nie dało się po prostu przemieszczać miedzy (przykładowo) Sobieszewem, Nowym Portem i Gdańskiem, albo Orłowem, Sopotem i Brzeźnem, albo Jastarnią, Puckiem i Helem. Gdyby to była jakaś sieć regularnych i dość częstych połączeń z postojami na rozmaitych przystaniach, z możliwością przesiadek na inny statek kursujący w innym kierunku - to byłby tramwaj wodny.

    Ale jeśli katamaran płynie z Gdańska do Helu z pominięciem Gdyni, albo z Gdyni do Helu bez skomunikowania z innym statkiem z Gdańska i z Sopotu - to są to po prostu rejsy wycieczkowe na Hel, a nie żaden TRAMWAJ. A finansowane to było jak komunikacja masowa.

    Dziwię się, że ten problem pojawił się tak późno, bo już w pierwszym sezonie kursowania tych "tramwajów" było widać, że to rejsy wycieczkowe, a nie komunikacyjne. A teraz nagle wszyscy zdziwieni i na dodatek należy się spodziewać spraw sądowych i odszkodowań.

    • 121 24

    • Mądrego miło poczytać...

      • 21 4

    • Nie chodzi o nazwę -"tramwaj wodny" istotą jest tanie i szybkie przemieszczanie się z3 City na pólwysep Helski - Hel Jastarnia (17)

      .I to jest dobra myśł -zamiast stać w korkach masowo przemieszczam się nad otwarty Bałtyk

      • 13 3

      • Własnie nie... (16)

        ...Dla 99 % pasażerów i dla organizatorów istotą były WYCIECZKI. A nie szybkie przemieszczanie się.

        • 9 6

        • bo 99% odwiedzających Hel to turyści??? (15)

          to chyba powinno im zależeć, żeby mogli tam dojechać tanio i szybko.

          • 11 3

          • Im, czyli... (1)

            Władzom Helu? To jeszcze zalezy o ile zwiekszają się wpływy do budżetu spowodowane odwiedzinami turystów na statkach a ile musiałby Hel dopłacac do tych rejsów. Ja nie wiem jakie to kwoty, a Ty wiesz?

            • 4 3

            • obecny sezon nie był rewelacyjny

              a wręcz był słaby z powodu pogody. A jednak nie widać, żeby hotele, kempingi i bary plajtowały. Czyli najwyraźniej nawet ta mniejsza niż zazwyczaj liczba turystów zostawia dosyć wpływów, żeby te firmy istniały. A skoro istnieją, to płacą podatki - także do gminnej kasy. Plus gmina nie musi opłacać opieki nad bezrobotnymi/bezdomnymi gdyż firmy te dają zatrudnienie, a to kolejny zysk.

              • 2 0

          • Panowie specjaliści w internecie są dane, tylko trzeba poszukać (12)

            Pasażerowie tramwajów wodnych ZKM w Gdyni
            45% mieszkańcy Gdyni
            6% mieszkańcy Gdańska
            4% Sopotu
            45% mieszkańcy spoza Trójmiasta

            • 11 2

            • Rozumiem, że ten negatyw

              to od zwolennika tezy, że jeżeli fakty mówią inaczej niż myśli ogół to tym gorzej dla faktów?

              • 7 1

            • Ale o czym to ma świadczyć? (10)

              Co te dane mają oznaczac w kontekście tematu artykułu?

              • 4 2

              • Nie widzisz gdzie dane są podczepione? (9)

                Pod komentarz, a nie bezpośrednio pod artykuł. Boże, pokolenie SMS-ów.

                • 4 1

              • No dobra, ale... (8)

                ...jakie znaczenie ma miejsce zamieszkania turystów korzystających ze statków? Jesli ktoś płynie na wycieczkę, to nawet we własnej miejscowosci staje się turystą.

                • 4 1

              • Nie to mieszkaniec podróżujący w celach rekreacyjnych (7)

                O różnicach w zachowaniach konsumenckich przyjezdnych (turystów) i tuziemców poczytaj sobie w książkach o marketingu w turystyce. Dla ciebie to nie ma znaczenia, ale dla oferujących usługi dla turystów ma.

                • 2 3

              • To nie ma znaczenia... (6)

                ... w kontekście tematu artykułu. Tak czy inaczej statki są używane przez pasażerów jako wycieczkowce, a nie jako komunikacja miejska.

                • 3 4

              • Zapisano to właśnie złotymi zgłoskami (5)

                w książkach poświęconych problematyce transportowej. Jak przypisać charakter usług transportowych? Zapytać Zoppotera.

                • 1 5

              • Uważasz, że nie mam racji? (4)

                Ile osób dojeżdżało tymi statkami do pracy, na zakupy, albo nawet na imieniny do cioci? Czyli ile osób korzystało z nich jak z tramwaju wodnego? A ile osób pływało nimi dla samego faktu płynięcia statkiem?

                A sami organizatorzy tej "komunikacji", czyli armatorzy, samorządy - w jakim stopniu traktowali to przedsięwzięcie jako rzeczywisty TRAMWAJ wodny, a w jakim stopniu jako atrakcję turystyczną?

                • 7 1

              • O liniach sezonowych komunikacji miejskiej słyszałeś? (3)

                Poczytaj sobie na stronach ZKM i ZTM i nie definiuj na nowo tego co już zdefiniowano. Bo linia G lub M jeżdżą ludzie w celach rekreacyjnych i turystycznych to już nie komunikacja miejska? To może zlikwidować na nich biletu ulgowe Panie mądralo?

                Co to znaczy rzeczywisty tramwaj wodny? Tylko dla pracujących? Musi mieć co najmniej 10 przystanków? Bo w Holandii to wygląda inaczej? No i co z tego? Liczą się potrzeby pasażerów a nie gadanie Zoppotera.

                • 7 4

              • Potrzeby pasażerów (2)

                Wybacz, ale jesli ktoś ma potrzebe podróżowania dla samej rekreacji - to nie za moje podatki. Ja od nikogo nie domagam sie dopłat do moich podróży rekreacyjnych albo turystycznych.

                • 4 7

              • Z twoich podatków (1)

                buduje się dziesiątki inwestycji i świadczy usługi z których nie korzystasz. To samo mogą powiedzieć kierowcy samochodów, że sobie nie życzą żeby z ich podatków dofinansowywano komunikację miejską. Zostać anarchistą i zacznij uważać państwo za samo zło.

                • 4 3

              • Pozwolisz, że...

                ...sam zdecyduję, kim zostanę i co uznam za samo zło - jestem już dość dużym chłopcem, by samemu decydować o takich sprawach.

                Właśnie o tym od początku piszę, że tu sie dopłaca do czegoś, co słuzy wyłącznie przyjemnosci (wycieczki, rekreacja) a nie do tego, co jest konieczne (komunikacja publiczna). Te stateczki nigdy nie pełniły roli komunikacyjnej, a jedynie rekreacyjną.

                • 7 3

    • Ktoś w Sopocie wreszcie pomyślał.

      Na zatoce potrzebna jest żegluga, ale ten projekt ze stateczkami to jakaś maksymalna ściema. Być może w Sopocie chodzi o coś innego niż dobro publiczne, ale jest szansa, że wyjdzie z tego coś dobrego.

      • 3 9

    • to niech teraz pomyslą ile ludzi kozystało z tych tramwajów i zostawiało pieniądze na helu w sopocie, bo prościej i szybciej było przepłynąc jak znikną tramwaje to najwiekszy strzał w stope bedzie dla helu bo tma najwięcej ludzi pływało a samochodem dojazd na hel w wakacje to tragedia

      • 6 0

  • prawo dziala w stecz? jak sopot moze przeglosowac jakies uchwaly na ktorych sie wycofa z umowy ktora jeszce obowiazuje (3)

    • 48 9

    • To się nazywa wypowiedzenie umowy (1)

      Ja np. mogę wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony np. z operatorem telefonii komórkowej płacąc tzw. karę umowną. Wycofać się może firma budująca drogą, tyle że również musi zapłacić karę umowną. Tak więc miasto też się może wycofać z danego przedsięwzięcia płacąc karę umowną. Z tym, że jeśli w umowie pomiędzy stronami nie ma wzmianki o ewentualnych karach, to można się z tego wycofać bez żadnych konsekwencji.

      • 8 3

      • z tym ze jak nie ma w umowie to od razu bez konsekwencji to bym nie przesadzal. Poprostu kodeks cywilny tutaj bedzie dzialal ze tak powiem

        • 3 1

    • widziałem już takie kwiatki jak "dla tego", "na prawdę" itd itp, ale "W STECZ" to jest po prostu rekord świata, gratuluję :D

      • 19 3

  • coto za kurort (9)

    wielki kurort kurcze??!! tramwaje nie..trasa rozowa z gdyni nie!!! wszystko na nie..na samej nazwie sopot dlugo nie pociagna!!!

    • 93 11

    • pomyśl co piszesz (6)

      Wszystko na nie? W którym miejscu. To wasz Szczurek wszystko robi w opozycji do Gdańska, bo nie może się dogadać, ambicja nie pozwala. Co do trasy różowej to jesteś niedoinformowany albo udajesz głupiego. Sopot przygotowuje się do realizacji tunelu pod miastem, i z tym tunelem ma być połączona wasza gdyńska trasa różowa. Nawet pan Szczurek powiedział, iż dokończenie trasy różowej na odcinku od Wielkopolskiej do granicy z Sopotem rozpocznie się w momencie, gdy Sopot rozpocznie budowę tunelu.

      • 8 22

      • jaki tunel??? (1)

        Ciekawe kto zapłaci kilka mld zł za ten tunel????

        • 14 4

        • Zapłacą wszyscy tu piszący, czytający i nie tylko.

          A przejazd i tak będzie płatny.

          • 7 2

      • Sopocianin,tylko że z Sopotem od dawna są problemy komunikacyjne... (1)

        Pseudo-kurort cwaniaczy od dawna w kwestii zapłaty za linie komunikacji miejskiej i to zarówno względem Gdyni jak i Gdańska.Pamiętasz,czemu po Sopocie jeżdżą słabe jakościowo Solbusy z pierwszej serii i rdzewiejące praktycznie od początku i klekoczące MAZ-y,a nie choćby nowiutkie SU12?Pamięasz jak stanęła kwestia przedłużenia linii 31 do Sopotu?Wszyscy mówili że to wręcz konieczność zwłaszcza dla miasta,którego status kurortu jest tak wątpliwy),ale Kudłaty się sadził i się zaparł,że przedłużą jak Aquapark jeszcze dorzuci 10 koła miesięcznie do obsługi!Pamietasz cięcia na głównej linii sopockiej,czyli 181?Kudłaty usiłował wyciągnąć więcej kasy od Gdyni dorabiając tezę,że ta linia przede wszystkim jest potrzebna gdynianom.
        A ja proponuję odesłać Sopot w końcu na drzewo: niech sobie sami organizują własną komunikację miejską,to zobaczą jak to miło i tanio wychodzi.Tylko ciekawe jaki będzie standard?Pewnie taki: w Gdańsku nówki,w Gdyni nówki,a w Sopocie rumple będące specjalnością PA Gryf.Ale pseudo-kurort zaoszczędzi...

        • 28 5

        • no, nareszcie

          oczywista prawda, że wiocha, nazwana kiedyś na wyrost miastem, nie powinna rozstawiać po kątach dwóch dużych miast zaczyna do ludzi docierać.

          Jeszcze trochę i będzie dobrze.

          • 2 0

      • jesteś taki naiwny czy udajesz? sopot zbuduje tunel zaraz po tym jak wyśle

        statek kosmiczny na marsa

        • 3 0

      • To, że Szczur nie włazi w tyłek Gdańskowi, to nie znaczy, że jest w opozycji albo przeciw. Gdańskowi się we łbie poprzewracało, że łapę położy na wszystkim. To brzydkie miasto z drogami dziurwaymi jak ser powinno zająć się swoimi problemami najpierw. Nikt nie będzie współpracował z kolosem na glinianych nogach jeśli to ten "kolos" miał firmować inwestycje. Jak wychodzi widać chociażby po ECS. Z Gdańskiem jako miastem nadrzędnym strach współpracować.

        • 2 1

    • (1)

      Przecież zalali wszystko betonem koło mola i postawili bunkry dookoła. Więc jest kurort. Możesz się położyć na tym betonie i popatrzyć na "tańczące myszki" za kompletną darmochę.

      • 15 5

      • nie kurort

        tylko tak z anglijska powiem kałrort.

        Kwestia publicznych toalet zdaje się nadal nierozwiązana?

        • 0 0

  • A to ładne co mówi wcieprezio

    Ale ja pamiętam (i archiwum portalu pewnie też) jak przed paroma laty gdy Gdynia uruchamiała rejsy nas półwysep, Sopot zrobił medialny jazgot, że robi się to bez nich. Na uwagę, że rejsy w Gdyni będą w takim stopniu dofinansowywane, że dodatkowe połączenie z Sopotem postawi przedsięwzięcie pod znakiem zapytania, Sopot się uprzejmie obraził i nie zważając na kalkulacje ekonomiczne zlecił Gdańskowi organizację usług. Dzisiaj okazuje się, że to już nie transport publiczny tylko turystyczny.

    Takie są skutki unoszenia się honorem.

    • 65 4

  • W zamian proponuję zorganizować letnie rejsy do Balitijska. (3)

    Będzie weselej a i chętnych będzie więcej.

    • 45 2

    • Tja (1)

      Jedyna rozrywka znana Polakom: nawalić się w 3D

      • 5 0

      • oraz obowiazkowo w HD

        • 7 0

    • sa rejsy cały rok

      • 2 0

  • Karnoś na tym nie przytnie to co będzie jeszcze dokładać...

    Jak może być tak,że ktoś kradnie pieniadze, które my kradniemy:)

    • 27 8

  • tramwaje wodne - fajna atrakcja (8)

    ale jak nie dzięki miastu to prywatna inicjatywa się znajdzie - tak jest na całym świecie. Dlatego rozumiem postawę sopotu - jest racjonalna, bo dlaczego miasto ma dopłacać do rejsów wycieczkowych??

    • 24 29

    • Żegluga Gdańska już oferowała usługi (7)

      po cenach rynkowych.
      Statki pływały puste. Miasto nie musi dopłacać do rejsów. Miasto Sopot samo przed 5 laty zdecydowała, że chce mieć taki transport. Była mała awanturka, że Sopot pomija się w projekcie uruchomienia tramwaju wodnego. Po latach wychodzi, że rację mieli sceptycy.

      • 15 3

      • Czyli nie ma zainteresowania usługą (6)

        Lub też Żegluga Gdańska ma zbyt duże koszta prowadzenia działalności.

        • 9 1

        • To chyba nie tak

          W taki sposób można z dnia na dzień uwalić całą komunikację miejską bo miasta do niej dopłacają.
          Rzecz w tym, że Gdynia od samego początku twierdziła, że celem uruchomienia tramwajów wodnych jest zapewnienie taniego dla mieszkańców i turystów, alternatywnego dla kiepskiej kolei i korków od Redy do Helu, połączenia z półwyspem, który zapewni rozwój turystyki. I od razu było wiadomo, że do interesu trzeba będzie dopłacić. Tymczasem Sopot jak primadonna albo się obraża albo nie chce płacić. To tak "nowoczesna" polityka "perły" Bałtyku.

          • 19 2

        • (4)

          ma duze koszty niestety bo za 50 zł w 1 strone to ja mam gdzieś to chodzi o to że w godizne jestem na helu i zostawiam tam pieniadz eludzie z helu tak samo wczasowicze szybko do gdańska sie moga dostac, urzedas nie rozumie że jak zniknie tramwaj to na helu bedize duzo mniej klientów ale to akurat gdańska i sopotu nie obchodzi ale ludzie którzy wczasują na helu jest ich duzo czesto płyneli do gdańska na zwiedzanie i zostawiali akse niestety dlaej miasto nie rozumie że aby zarobic pieniadze najpierw trzeba zainwestować

          • 4 1

          • Nic nie zrozumiałem. (3)

            Możesz to powtórzyć używając znaków interpunkcyjnych i wielkich liter zgodnie z zasadami pisowni?

            • 11 1

            • (1)

              inteligencje rusz chloptasiu

              • 3 8

              • podnieca cię obrażanie innych?

                • 4 0

            • zwyczajnie postaraj się doczytać

              na początku ma rację - jak to zrobi żegluga jako żegluga to bilet będzie kosztował ok. 50 zł w jedną stronę /cena z kasy na molo była bodajże 46/; Gdańsk chce, Gdynia chce, Sopot się burzy, Hel tak samo; ja sama wydałam w Helu sporo zł, bo trzeba było zabić jakoś czas pomiędzy pierwszym a ostatnim katamaranem; no bo co w Helu jest do roboty w dżdżysty dzień? ile razy można wejść na latarnię? ile razy można obejść cypel dookoła? jak ktoś lubi to może zwiedzić umocnienia i baterie z II w.ś.... coś jeszcze??? atrakcją jest wypad do Trójmiasta i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej

              • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane