• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Środki ochronne na pokładzie An-225 Mrija

ms
14 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Samolot An-225 Mrija na lotnisku w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.

Ponad 90 ton fartuchów ochronnych, osłon na twarz (tzw. przyłbic), ochraniaczy na buty i masek ochronnych przywiózł do Polski z Chin samolot An-225 Mrija, który we wtorek rano lądowało na Okęciu. Jednym z organizatorów transportu była gdańska Grupa Lotos.



We wtorek rano, na warszawskim lotnisku Okęcie, wylądował Antonow An-225 Mrija. Największy transportowy samolot na świecie wystartował w poniedziałek z lotniska w chińskim Tianjinie.

Maszyna przywiozła do Polski środki ochronne wykorzystywane podczas pandemii koronawirusa SARS-Cov-2.

Na pokładzie samolotu znajdowały się m.in.:

  • maski ochronne typu FFP2 (7 mln sztuk),
  • medyczne kombinezony,
  • ochraniacze na buty,
  • przyłbice chroniące twarz.


Łącznie - zgodnie z informacją podaną przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych - ładunek środków ochronnych ważył 96 ton.

Antonov An-225 Mrija przed lądowaniem w Warszawie



Ponieważ jednak towar, który przyleciał do Polski jest bardzo lekki, jego tonaż nie ma wielkiego znaczenia. Bo choć udźwig Mriji jest niemal dwuipółkrotnie większy, to ładownia samolotu i tak była niemal w całości wypełniona. Dlatego An-225 przyleci do Polski co najmniej jeszcze jeden raz - pod koniec kwietnia.

Choć materiały ochronne dostarczone do Polski z Chin są lekkie i ważą nieco ponad 90 ton (samolot może przewieźć 250 ton ładunku) to i tak ładownia An-225 Mrija była nimi wypełniona niemal w całości. Choć materiały ochronne dostarczone do Polski z Chin są lekkie i ważą nieco ponad 90 ton (samolot może przewieźć 250 ton ładunku) to i tak ładownia An-225 Mrija była nimi wypełniona niemal w całości.
Realizacja tak dużego transportu w tak trudnym czasie była możliwa dzięki współpracy polskiej dyplomacji (w tym ambasady RP w Pekinie), rządu i dwóch dużych spółek z udziałem skarby państwa: KGHM Polska Miedź oraz Grupy Lotos.

- To, że ten samolot mógł przylecieć do Polski to efekt wielu dni żmudnych negocjacji - mówił obecny przy rozładunku premier Mateusz Morawiecki. - Miliony maseczek, tysiące kombinezonów i innych środków ochronnych trafią za chwilę do Agencji Rezerw Materiałowych.
Powstał tylko jeden samolot transportowy typu An-225. To największy transportowiec świata, który na pokład może wziąć ok 250 ton ładunku. Powstał tylko jeden samolot transportowy typu An-225. To największy transportowiec świata, który na pokład może wziąć ok 250 ton ładunku.
- Naszym wspólnym celem był (i jest nadal) jak najszybszy transport jak największej liczby środków ochrony indywidualnej - dodał Paweł Jan Majewski, obecny na lotnisku prezes zarządu Grupy Lotos. - Wiemy jak bardzo te rzeczy są teraz potrzebne służbom w naszym kraju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią akcji na tak wielką skalę.
Z towaru zamówionego przez Grupę Lotos na pokładzie An-225 przyleciało 200 tys. sztuk fartuchów ochronnych i 100 tys. par ochraniaczy na buty. To mniej więcej jedna trzecia sprzętu zamówionego przez gdański koncern. Reszta czeka w Chinach.

Dlatego szef koncernu paliwowego podkreślił, że nie jest to ostatni transport realizowany przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.

Samolot Antonow An-225 Mrija ("mrija" po ukraińsku znaczy "marzenie") to największa maszyna lotnicza na świecie. Powietrzny kolos ma ponad 84 metry długości, rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi blisko 85 metrów, a wysokością dorównuje 6-piętrowemu budynkowi. Samolot został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Powstał w 1988 roku, w czasach ZSRR, w zakładach lotniczych Aviant. Jest tak duży, że jest w stanie przewieźć prom kosmiczny na swoim grzbiecie, a w ładowni blisko 100 samochodów osobowych lub towar cargo o wadze 250 ton, czyli dwa razy więcej, niż wynosi jego masa własna.
12:00 15 KWIETNIA 20

(29 opinii)

Sprawdzą zgodność zamówienia ze specyfikacją? Czy będą testować na medykach.
Do Warszawy - największym samolotem świata - przywieziono z Chin maseczki, kombinezony i przyłbice dla służb medycznych. Problem polega jednak na tym, że zarówno Holandia, jak i Finlandia stwierdziły wcześniej, że sprzęt, który zamówiły i sprowadziły z Chin, nie nadaje się do użytku w szpitalach. Nie spełniał on norm zagwarantowanych w dołączonych do niego certyfikatach i tym samym nie był zgodny z zamówieniem.
Zobacz więcej
Sprawdzą zgodność zamówienia ze specyfikacją? Czy będą testować na medykach.
Do Warszawy - największym samolotem świata - przywieziono z Chin maseczki, kombinezony i przyłbice dla służb medycznych. Problem polega jednak na tym, że zarówno Holandia, jak i Finlandia stwierdziły wcześniej, że sprzęt, który zamówiły i sprowadziły z Chin, nie nadaje się do użytku w szpitalach. Nie spełniał on norm zagwarantowanych w dołączonych do niego certyfikatach i tym samym nie był zgodny z zamówieniem.
Zobacz więcej
ms

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • liczyli na 500 000 zarażonych i 25 000 umarłych a tu jest coś innego

    • 2 0

  • Wynajęli najdroższy możliwy samolot, żeby zrobić propagandę dla "ciemnego ludu". (3)

    Dlaczego nie poleciały tam samoloty LOT?

    • 9 2

    • Po to aby Matołusz z Ospowatym zrobili se słitfocie przy samolocie

      • 2 2

    • bo liczą kasę nie tak jak wy

      • 1 0

    • latają samoloty LOT, ale dla tego ładunku potrzeba byłoby około 10

      ten najdroższy kosztował mniej niż loty dziesięciu

      • 1 2

  • Do wszystkich pseudoznawców transportu lotniczego porównanie poniżej. (12)

    AN-225 przywiózł: 7 mln maseczek, 200 tys. kombinezonów, 250 tys. przyłbic.
    Dla porównania fundacja Dominiki Kulczyk zamówiła: 2,5 mln maseczek, 100 tys. kombinezonów, 100 tys. przyłbic i 100 tys gogli. Ten transport przyleci, uwaga 4 (!) samolotami (słownie: czterema) Lot Cargo (Boeing 787 ?), a jest to mniej niż połowa transportu z AN-225. Ktoś jeszcze napisze, że wynajem Mrija to zły pomysł?

    • 3 3

    • (7)

      Teraz porównaj koszty. Wynajęcie Antonowa kosztowało podatnika 3mln dolarów. Puszczenie nawet 10 samolotów LOT, nie wyniesie połowy tego

      • 3 1

      • Skąd wiesz jakie były koszty wynajęcia AN? (negocjowane) (6)

        Ile kosztowałaby alternatywa w LOT, wiesz?

        Znamy tylko słowa prezesa KGHM, że to była najtańsza opcja dla takiego transportu. Ja nie potrafię tego obalić. A ty?

        • 1 2

        • (4)

          Koszty wynajmu AN są jawne i wyniosły nas 3miliony dolarów

          • 1 0

          • Przestań bredzić, nie wiesz ile to kosztowało. (3)

            Zacytuję: "- Koszt stanowi tajemnicę handlową i nie możemy go podać. Ale zapewniam, że byliby państwo zaskoczeni. To wprost nieporównywalnie taniej w porównaniu do rozłożenia tego transportu na kilka innych mniejszych samolotów. Warunki finansowe były naprawdę świetne mówi w rozmowie z money.pl Piotr Chęciński, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej KGHM.

            • 2 2

            • (2)

              A może trochę grzeczniej?

              • 1 0

              • A co jest niegrzecznego w określeniu "brednie". (1)

                Staram się pisać dosadnie, bo dość mam głupoty na tym forum, wypowiedzi głupich i niedoinformowanych ludzi oraz kompletnej bezmyślności.
                I zastanów się, zanim stwierdzisz, że ciebie też nazywam głupkiem, kimkolwiek jesteś (bo jak większość się nie podpisałeś, a może -łaś)

                • 0 1

              • Widzisz, pod spodem jest racjonalne podliczenie kosztów. Czy się tobie podoba, czy nie - rachunek jest prosty i jednoznacznie pokazuje, ze przewiezienie tego samego towaru cargo byłoby wiele tańsze . Czasem gdy buzują emocje, głowa się odcina.

                • 1 0

        • Pekin -Warszawa 2,6 dolarów za 1kg czyli 90 ton = 234.000 $

          • 1 0

    • (2)

      Bądź pewien ze gdy by transport AN był tańszy o czterech lotów Lot Cargo to fundacja Dominiki Kulczyk wybrała by ten wariant.Czemu nie wybrała ...bo wie w przeciwieństwie do rządu RP jak zarządzać finansami ,bo co innego jest wydawać swoje pieniądze a czym inny jest wydawanie pieniędzy podatników.

      • 2 1

      • Następny co nie wie, a klepie. (1)

        Ta fundacja dostała loty za darmo, a dokładnie zapłaciła za nie Kancelaria Premiera ( czyli KPRM)

        • 0 2

        • Ale zapłaciła duzoooooo mniej niż za Antonowa.

          • 1 0

    • Głupi jesteś jak każdy pisior. Przywieźli ledwo 80 ton, tyle to zabiera jeden duży dreamliner.

      • 1 1

  • PIS Potrafi i Może i Da się i Chce się

    • 1 4

  • PIS Zdaje Egzanim a UE i LP uciekła do szafy (1)

    • 2 6

    • Wg tej logiki to

      Unia generalnie jest beee, ale tak w ogóle to niech nam daje pieniążki

      • 1 0

  • Taka jest UE

    Włochy , Francja i kraje południa Europy nie są w stanie dłużej czekać na europejską pomoc. Nie mogą sobie pozwolić na długie negocjacje

    • 1 0

  • po za tą medialną szopką jest uzasadnienie wynajęcia obcego samolotu za mnóstwo $$$ ?? Przecież tym samym czasie samoloty lotu stoją łącznie z załogą gdzie spokojnie też dużo by się zmieściło tego typu artykułów do luku bagażowego jak i też ostateczności na siedzenia za znacznie mniejsze $$ i załoga też miała by namacalną prace.

    • 3 2

  • ale was boli ten antonow (1)

    • 2 2

    • Przewóz An = 3mln $
      Przewóz cargo = 230000 $

      • 1 0

  • Cześć 1

    Propaganda stanowi istotny element wszystkich dyktatów. W III Rze.. mistrzem jeśli chodzi o propagandę, stał.... CDN.

    • 3 1

  • Cześć 2

    ..... stał się niewielki kulejący człowiek Jos.. G. To on doprowadził propagandę 3 Rze... na wyżyny.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane