- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Startują inwestycje na lotnisku
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/25/300x0/25374__kr.webp)
W kwietniu zakończy się prowizoryczna rozbudowa terminalu pasażerskiego lotniska w Rębiechowie. Po jej zakończeniu powiększą się sale przylotów i odlotów, dzięki czemu przez port lotniczy będzie mogło przewijać się więcej samolotów. - Będziemy mogli przyjąć i odprawić do ośmiu samolotów na godzinę - tłumaczy Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk.
Modernizacja istniejącego terminalu to dopiero wstęp do poważniejszych inwestycji. Zarząd portu oszacował je na ok. 100 mln euro w latach 2007-2013. Część ma pochodzić z funduszy unijnych, reszta ze środków własnych. Przygotowano już projekty, które miałyby być realizowane w ramach unijnego programu SPO Transport, Infrastruktura i Ochrona Środowiska. Jak zdobyć pozostałe środki?
- W lutym przedstawimy udziałowcom portu lotniczego różne warianty zdobycia tych pieniędzy. Najprostsze byłoby podniesienie kapitału spółki, ale zaproponujemy także pozyskanie inwestora strategicznego, partnerstwo publiczno-prywatne, kredyt oraz wprowadzeni spółki na giełdę - wylicza Włodzimierz Machczyński.
Na co miałyby pójść te pieniądze? Ponieważ już dziś lotnisko obsługuje więcej pasażerów niż powinno (zaprojektowano je dla 1 mln pasażerów rocznie, a w 2006 r. ten poziom osiągnęło już jesienią), priorytetem jest nowy terminal. W lutym zostanie ogłoszony konkurs na jego projekt architektoniczny. Ma obsłużyć do 3 mln pasażerów rocznie.
Niebawem powstanie projekt przebudowy odcinka ulicy Słowackiego, na odcinku od ul. Spadochroniarzy do lotniska. Prace budowlane miałyby ruszyć jeszcze w tym roku, a warta ok. 3 mln zł inwestycja powinna być gotowa za rok. Czemu ma służyć? - Dziś ten odcinek koliduje z drogą kołowania samolotów, którą musimy zbudować - wyjaśnia prezes Machczyński.
Żeby nowy terminal nie świecił pustkami trzeba będzie zbudować nową drogę kołowania, która odciąży płytę startową i sprawi, że port będzie mógł przyjąć więcej samolotów. Dopiero gdy port zyska nową drogę kołowania, oba terminale - nowy i istniejący - zostaną połączone, dzięki czemu przepustowość całego portu wzrośnie do 4 mln pasażerów rocznie.
W pakiecie najbliższych inwestycji znajdują się także m.in. stanowisko do odladzania samolotów, nowe płyty postojowe i oraz kolejne drogi kołowania.
Opinie (202) ponad 10 zablokowanych
-
2007-01-03 11:46
... i kraków...
- 0 0
-
2007-01-03 11:48
Ja ostatnio jadłem dużo kapusty
I ostatnio wciąż byłem na dopalaczach.
Jak wszedłem do windy w bloku dziadka to nawet nie musiałem wciskać przycisku, od razu byłem na górze.
A w windzie włączył się alarm antypożarowy od tego dymu.- 0 0
-
2007-01-03 11:49
...i Włoszczowę...
- 0 0
-
2007-01-03 11:50
747 u nas nie wystartuje!
Hmm dziwne. Ale nie slyszalem by na naszym lotnisku wyladowalo cos wiekszego niz 777. 747 jakby wyladowal to dalby rade.. gorzej z wystartowaniem. Pas lotniska ma 2.800m a 747 potrzebuje 3200.. wiec nie ma mozliwosci by wystartowal.. tzn moze jezeli bylby pusty a nie z 500 pasazerami na pokladzie:)
I - etap
http://www.airport.gdansk.pl/siteimages/inwestycje1etap.jpg
II - etap
http://www.airport.gdansk.pl/siteimages/inwestycje2etap.jpg- 0 0
-
2007-01-03 11:52
a o dopalaczach słyszałeś??
- 0 0
-
2007-01-03 11:53
brakuje tu takiego gosiewskiego
mielibyście lotnisko jak talala, a tak bedzie je miał rzeszów:-)- 0 0
-
2007-01-03 11:54
zgadza się Czarna Żmijo
z tym, że niektórzy w własnym interesie to planować potrafią a i w działaniu wykazują niebywałą skuteczność
taki np. gościo co podpisał sobie umowę na dzierżawę pubu Fantom przy wejściu na molo i teraz się domaga w związku z wiadomą budową, zadośćuczynienia
albo inny gościo co sobie załatwił pozwolenie na knajpę na wydmie (po drodze do Koliby) czy kolejny w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, obrotne chopaki, może dobre byłyby z nich dyrektory...
P.S. - bodajże w takiej Ustce też knajpę na wydmie postawili ale w końcu słupska prokuratura za to się zabrała a u nas w 3city? szkoda gadać- 0 0
-
2007-01-03 11:58
a co z lotniskiem na Babich Dołach?
Z tego, co nam zostało ogłoszone swego czasu, z lotniska wojskowego na Babich Dołach miała zostać wydzielona część cywilna, zarządzana również przez Lech Walesa Airport. Czy była to tylko kiełbasa wyborcza? Oby nie... W końcu większość dużych ośrodków miejskich w krajach starej unii ma po kilka lotnisk. Zresztą, wczoraj wróciłem ze Sztokholmu: 1,25 mln mieszkańców, 4 (słownie: cztery) lotniska. Czy więc Trójmiasto (przypomnę: ok. 750 tysięcy) nie zasługuje na dwa? Za chwilę zapewne twardogłowa część gdańszczan zacznie się wywnętrzniać, że po co takiej wioseczce, jak Gdynia, lotnisko... Zresztą - więcej lotnisk = więcej rejsów A pomyślcie tylko: Barcelona, Helsinki, Wenecja... A i tak Babie Doły to przecież porównywalna odległość od centrum Gdyni, co Rębiechowo od centrum Gdańska.
- 0 0
-
2007-01-03 11:59
na lotnisku w rebiechowie
tak siedzimy sobie ciasno
giną troski i zmartwienia
bo lotnisko wszystko zmienia- 0 0
-
2007-01-03 11:59
swieta racja
"Brak jest bezpłatnych a płatne są tak drogie, że już dawno powinni sobie za nie drugi terminal zafundować. Poza tym chyba pod Realem jest więcej miejsc parkingowych niż przy Rębiechowie"
mikuś słusznie prawi, POMYŚLEĆ O PARKINGACH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.