- 1 Zbiórka dla najbliższych zabitego tenisisty (115 opinii)
- 2 Obywatelskie zatrzymanie włamywacza (38 opinii)
- 3 Wybuch w Hevelianum w czasie pokazu (78 opinii)
- 4 Triathlon w Gdańsku. Będą utrudnienia (197 opinii)
- 5 Mandat na 7,5 tys. zł dla rowerzysty (192 opinie)
- 6 Rocznica Sierpnia '80. Co zaplanowano? (182 opinie)
Startują inwestycje na lotnisku
W kwietniu zakończy się prowizoryczna rozbudowa terminalu pasażerskiego lotniska w Rębiechowie. Po jej zakończeniu powiększą się sale przylotów i odlotów, dzięki czemu przez port lotniczy będzie mogło przewijać się więcej samolotów. - Będziemy mogli przyjąć i odprawić do ośmiu samolotów na godzinę - tłumaczy Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk.
Modernizacja istniejącego terminalu to dopiero wstęp do poważniejszych inwestycji. Zarząd portu oszacował je na ok. 100 mln euro w latach 2007-2013. Część ma pochodzić z funduszy unijnych, reszta ze środków własnych. Przygotowano już projekty, które miałyby być realizowane w ramach unijnego programu SPO Transport, Infrastruktura i Ochrona Środowiska. Jak zdobyć pozostałe środki?
- W lutym przedstawimy udziałowcom portu lotniczego różne warianty zdobycia tych pieniędzy. Najprostsze byłoby podniesienie kapitału spółki, ale zaproponujemy także pozyskanie inwestora strategicznego, partnerstwo publiczno-prywatne, kredyt oraz wprowadzeni spółki na giełdę - wylicza Włodzimierz Machczyński.
Na co miałyby pójść te pieniądze? Ponieważ już dziś lotnisko obsługuje więcej pasażerów niż powinno (zaprojektowano je dla 1 mln pasażerów rocznie, a w 2006 r. ten poziom osiągnęło już jesienią), priorytetem jest nowy terminal. W lutym zostanie ogłoszony konkurs na jego projekt architektoniczny. Ma obsłużyć do 3 mln pasażerów rocznie.
Niebawem powstanie projekt przebudowy odcinka ulicy Słowackiego, na odcinku od ul. Spadochroniarzy do lotniska. Prace budowlane miałyby ruszyć jeszcze w tym roku, a warta ok. 3 mln zł inwestycja powinna być gotowa za rok. Czemu ma służyć? - Dziś ten odcinek koliduje z drogą kołowania samolotów, którą musimy zbudować - wyjaśnia prezes Machczyński.
Żeby nowy terminal nie świecił pustkami trzeba będzie zbudować nową drogę kołowania, która odciąży płytę startową i sprawi, że port będzie mógł przyjąć więcej samolotów. Dopiero gdy port zyska nową drogę kołowania, oba terminale - nowy i istniejący - zostaną połączone, dzięki czemu przepustowość całego portu wzrośnie do 4 mln pasażerów rocznie.
W pakiecie najbliższych inwestycji znajdują się także m.in. stanowisko do odladzania samolotów, nowe płyty postojowe i oraz kolejne drogi kołowania.
Opinie (202) ponad 10 zablokowanych
-
2007-01-03 12:24
a ja jestem za Tu-144 - ten to był dobry jak wylądował ongiś w Warszawie to rozpieprzył pół lotniska\\
a pote woził paczki na Syberii
LW Airport po rozbudowie będzie przyjmował 46,34 Airbusa A380 na dobę - tak zadecydował na posiedzeniu rząd.- 0 0
-
2007-01-03 12:33
socco
No to się zgadza z tym co podejrzewałam - concorde mógł mieć faktycznie, nawet po kształcie kadłuba sądząc.
Czyli to co Mikusiowi przeszkadza to na pewno nie samoloty startujące na dopalaczach.- 0 0
-
2007-01-03 12:35
Gallux znowu cos pokręciłeś..
to nie samolot miał wtrysk tylko pilot miał ale wytrysk i nie wody a czegoś innego i nie do silnika tylko gdzie indziej i to nie był poniedziałek ino czwartek !! I Ty mówisz ,że piszesz z pamięci ? ja dziękuje za taka pamięć .
- 0 0
-
2007-01-03 12:37
gallux za to niestety
ma dodatkowy wtrysk wÓdy do mózgu, co niestety bardzo osłabia jego moc.
- 0 0
-
2007-01-03 12:38
PS. WYtrysków w ciągu ostatniej dekady nie odnotowano.
Pompka kipła.
- 0 0
-
2007-01-03 12:39
durnyś synku, ot co:-)
gdybys był ciut mądrzejszy i wklepał w wyszukiwarke słowo thunderbolt, to uniknąłbyś KOMPROMITACJI;-)
byc może wytrysk wody był również zwiazany z twoim poczęciem.....- 0 0
-
2007-01-03 12:42
znalazłem cieciuniu za ciebie:-)
P-47D Thunderbolt
Wczesne odmiany wersji D były napędzane silnikiem R-2800-21 o mocy 2000 KM. Od odmiany P-47D-4-RA i D-5-RE dodano możliwość wtrysku wody do silnika, co pozwalało osiągnąć krótkotrwałą moc aż do 2300 KM. Instalacja ta nie była jednak montowana fabrycznie wraz z silnikiem. Zastosowano też turbosprężarkę C-21- 0 0
-
2007-01-03 12:43
zwrócę honor, ale częściowo, jak odpowiesz na pytanie
po co wtrysk wody do silnika?- 0 0
-
2007-01-03 12:44
hłe hłe hłe
No i .... nie pisz mi tu że piszesz z pamięci pseudomądralo :)
- 0 0
-
2007-01-03 12:46
nielot
Ale widzę pewien postęp. Dziadzio nauczył się korzystać z gugla.
Ze słownika też, ale to już jakiś czas temu.
Jednym słowem, na naukę nigdy nie jest za późno ;)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.