• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strajk na kolei

Marcin Józefowicz
2 grudnia 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
W każdej chwili może rozpocząć się komunikacyjny paraliż spowodowany strajkiem pomorskiej kolei. Rozpoczęcie akcji protestacyjnej do 9 grudnia zapowiedzieli wczoraj, podczas spotkania w siedzibie związków zawodowych w Gdyni, przedstawiciele kolejarskiej Solidarności.

Czy możemy spodziewać się wstrzymania pociągów? Zdaniem przewodniczącego komitetu protestacyno - strajkowego pomorskich kolejarzy, Wojciecha Lipińskiego, nie jest to wykluczone. - Może to być dla pasażerów drastyczne, ale kolejarze mogą nie podjąć pracy na kolei, co wiąże się ze wstrzymaniem ruchu pociągów. Nie życzyłbym sobie tylko strajku głodowego, ale i tę formę protestu jesteśmy gotowi podjąć w ostateczności - powiedział Lipiński.

Protestami kolejarze chcą zmusić Urząd Marszałkowski w Gdańsku do zaniechania likwidacji aż pięćdziesięciu dwóch połączeń regionalnych w województwie. Według nowego rozkładu ma zniknąć np. połączenie na trasie z Elbląga, przez Kadyny, Tolkmicko do Braniewa. - Oczekujemy ze strony Urzędu wyjaśnienia - poinformował Wojciech Lipinski - Do 12 grudnia Urząd Marszałkowski powinien rozpocząć z nami rozmowy. Chcemy wiedzieć dlaczego nie walczyli o te połączenia?

W spotkaniu kolejarskich związków zawodowych w Gdyni wzięli udział wszyscy przewodniczący komisji wydziałowych z poszczególnych gmin województwa pomorskiego, takich jak: Chojnice, Lębork, Słupsk i Tczew.

Na chwile obecną niewiadomo, kiedy dokładnie ma rozpocząć się akcja protestacyjna na pomorskiej kolei. Związkowcy zapowiadają tylko, że poinformują media na dwie godziny przed jej rozpoczęciem. Niewykluczone też, że do protestu pomorskich kolejarzy przyłączą się także pracownicy PKP z ościennych województw.
Hit FMMarcin Józefowicz

Opinie (66)

  • Kolejnictwo to najtańszy i najbardziej efektywny środek transportu

    Niestety Ci z ministerstwa tak się zapatrzyli w Amerykę że im rozum odebrało.
    Dokładnie zaraz po transformacji zaczęto z pasją niszczyć kolej, a przecież to właśnie kolej potrafiła swego czasu obsłużyć cały Związek Radziecki.W latach `60 w USA palono tramwaje i niszczono komunikację miejską i były to celowe działania przemysłu petrochemicznego. Spójrzcie co dzieje się w PL(sprowadzanie szrotu z zagranicy, budowa tysięcy stacji benzynowych itd...) Czy Wy tego nie widzicie??? Wojna w Iraku o ropę. To wszystko celowe działania Busha i jego rodziny, a przekupne ręce takiego biednego kraju jakim jest polska to motor napędowy USA.
    Ludzie zrozumcie pasażerskie przejazdy kolejowe są dotowane na calym świecie(tylko w chorym USA lata się samolotami lub jedzie blachozlomem).To nie USA to Europa!!! Pociągi towarowe przynoszą natomiast spore zyski, tylko że zamiast w kolejnictwo te ministerialne oszołomy inwestują w autostrady które stoją puste(bo obywatelom się wydaje że będą za darmo jeździć). TIRY NA TORY!!! Solidaryzuję się ze strajkującymi, bo potrafię myśleć.
    Tak swoją drogą pragnę przypomnieć że Polska podpisała protokuł z Kioto`o redukcji gazów cieplarnianych` Tylko kolejnictwo jest w stanie zapewnić zyski!!! Tiry to tylko straty!!!(zysk jednostki nie przedkłada się na zysk ogólno społeczny- należy brać pod uwagę np. koszt utrzymania drogi) Samochody osobowe to też tylko straty!!! W ekonomii należy odrożniać pasożytnictwo od realnych zysków. Życzę wszystkim zdrowia i rozumu.Pozdrawiam!

    • 0 0

  • Scacha je ciebie proszę, ja ciebie zaklinam. Ty nie zajmuj się ekonomią, a w szczególności ekonomiką transportu.
    Ty się trzymaj z dala od gescheft z koleją, bo z tego wielkie nieszczęscie będzie.
    Ty najpierw scacha policz sobie ile tam grosse związków zawodowych jest i jaki ładny gescheft ich przywódcy pospołu z tymi co to teraz na ławie oskarżonych siedzą robili w spółkach PKP.
    Ty główki od śledzi jedz scacha, bo tam sama mądrość w tych główkach jest. Jak ty już tego rozumu nabierzesz, to ja do ciebie scacha w jidisz przemówię. Szalom.

    • 0 0

  • Icek

    ja nie piszę o zwiazkach zawodowych czy obecnych strukturach zarządu PKP. Opisuję kolejnictwo! Wiadomo że związki zawodowe spod znaku solidarności to nie jest normalne. Jednakże związki zawodowe to temat na oddzielną dyskusje.
    Używaj większej ilosci argumentow, bo fakt że PKP posiada związki zawodowe to powinno być naturalne(to nie jest pretekst do likwidacji czegokolwiek). Wielka Brytania, Francja, Niemcy- wszędzie są związki zawodowe!!! Twoje zapatrzenie w USA predystynuję Cię abyś pojechał do USA i odczuł na własnej skórze tamtej ustrój!!!

    • 0 0

  • Jest bardzo dużo sposobów oszczędności na koleji.
    1. Zamiast dłuuugich składów, w których jedzie na całej trasie 7-8 osób, kupić takie małe tramwaje (tak to się nazywa?) W Czechach świetnie się to sprawdza - dwa wagoniki jadą. Koszt eksploatacji niewielki, bilecik tani, wszyscy zadowoleni bo obsługa potrzebna czyli nie trzeba redukować etatów. Bezpieczniej niż w długaśnym pociągu.
    2. Totalnie zlikwidować całą masę przywilejów dla kolejarzy i ich rodzin. Do tej pory cała kolejarska rodzina ma darmowe bilety, zniżki ... zgroza.
    3. Zredukować tzw. personel naziemny :) Czyli te panie w okienkach...Jak będzie ich troszkę mniej to zagęszczą ruchy i nie będą miały czasu na ploteczki - szczególnie polecam panie we Wrzeszczu.

    • 0 0

  • Ciebie tate scacha nie mówił, że wkładać niewypowiedziane słowa w usta adwersarza to grzech? Ty scacha w piekle smażyć się będziesz, a tam główek śledziowych nie będzie ci dane spróbować.
    Więć ty mnie do USA nie wysyłaj, bo mnie goje wszechpolskie wystarczą i katolickich irlandzkich potrzeby oglądać nie mam.
    Jak ty scacha za eksperta chcesz uchodzić, to ty książki fachowe kup, literaturę co o polityce transportowej mówi poczytaj, a nie sloganami "Faktu" (vel Volksdeutsche Zeitung) rzucaj. O kosztach - ty scacha - infrastruktury transportowej sobie poczytaj. Boleć nie będzie, a mnie żydowi staremu bólu oszczędzisz, bo od cebuli zajady mam i śmiać się nie mogę.

    • 0 0

  • Kiss

    To nie prawda że kolejarskie rodziny mają bezpłatne przejazdy i zniżki(wiele tych przywilejów już dawno odeszlo w przeszlość).
    Co do redukcji etatów w PKP to skończy się to tak że ludzie będą ginąć na przejazdach kolejowych.
    Zarząd PKP i rządowe instytucje nagradzają kierownictwo orderami za niszczenie koleji- to z tym należy skończyć. Należy zlikwidować kolesiostwo, to będzie największa oszczędność.

    • 0 0

  • He, he -dzięki Bogu mam spokój......

    Dzięki Bogu od kilku lat nie korzystam z usług SKM. Luuuudzie jaka to ulga, zasyfione wagony, rZygowiny w przedziale , chamowate tłomoki z "Renomy"- Nobla za wyszukanie takich szubrawych i tępych typów ,ciągłe awarie , opóżnienia etc. Jakby ode mnie zależało - zaorać tory , wyje..ć kierownictwo , jełopów z "Renomy" do uśpienia.
    Jedyna jaskółka , to gościu z Gdyni , który w teleturnieju muzycznym zgarnął trochę kasiory , napawa to. optymizmem

    • 0 0

  • Icek traktujesz mnie z góry jak jakiegoś niedouczonego lesera

    Ja Ci mówiłem podawaj argumenty, a nie personalnie wyskakujesz. Tak się składa że opieram swoją wiedzę na fachowej literaturze, nie jestem az tak światły by wymyślać swoje własne teorie. Nie mam kontaktu z jażnią wszechwiedzy, o argumenty, proszę.

    • 0 0

  • amerykanizacja

    wszyscy już jesteście zamerykanizowani, kolej to jeden z najtanszych i w dodatku proekologizny srodek transportu , chyba taniej jest puścić 50 wagonów w jednym składzie niż 50 tirów

    • 0 0

  • icek,

    dobre to było, ale rezultat mizerny. Nie dotarło do łba adresata. GRATULUJĘ!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane