• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strajk na kolei

Marcin Józefowicz
2 grudnia 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
W każdej chwili może rozpocząć się komunikacyjny paraliż spowodowany strajkiem pomorskiej kolei. Rozpoczęcie akcji protestacyjnej do 9 grudnia zapowiedzieli wczoraj, podczas spotkania w siedzibie związków zawodowych w Gdyni, przedstawiciele kolejarskiej Solidarności.

Czy możemy spodziewać się wstrzymania pociągów? Zdaniem przewodniczącego komitetu protestacyno - strajkowego pomorskich kolejarzy, Wojciecha Lipińskiego, nie jest to wykluczone. - Może to być dla pasażerów drastyczne, ale kolejarze mogą nie podjąć pracy na kolei, co wiąże się ze wstrzymaniem ruchu pociągów. Nie życzyłbym sobie tylko strajku głodowego, ale i tę formę protestu jesteśmy gotowi podjąć w ostateczności - powiedział Lipiński.

Protestami kolejarze chcą zmusić Urząd Marszałkowski w Gdańsku do zaniechania likwidacji aż pięćdziesięciu dwóch połączeń regionalnych w województwie. Według nowego rozkładu ma zniknąć np. połączenie na trasie z Elbląga, przez Kadyny, Tolkmicko do Braniewa. - Oczekujemy ze strony Urzędu wyjaśnienia - poinformował Wojciech Lipinski - Do 12 grudnia Urząd Marszałkowski powinien rozpocząć z nami rozmowy. Chcemy wiedzieć dlaczego nie walczyli o te połączenia?

W spotkaniu kolejarskich związków zawodowych w Gdyni wzięli udział wszyscy przewodniczący komisji wydziałowych z poszczególnych gmin województwa pomorskiego, takich jak: Chojnice, Lębork, Słupsk i Tczew.

Na chwile obecną niewiadomo, kiedy dokładnie ma rozpocząć się akcja protestacyjna na pomorskiej kolei. Związkowcy zapowiadają tylko, że poinformują media na dwie godziny przed jej rozpoczęciem. Niewykluczone też, że do protestu pomorskich kolejarzy przyłączą się także pracownicy PKP z ościennych województw.
Hit FMMarcin Józefowicz

Opinie (66)

  • "Pomorscy kolejarze świętowali w Ratuszu Głównego Miasta w Gdańsku. Podczas uroczystości odebrali odznaczenia i nagrody. Między innymi Złote oraz Srebrne Krzyże Zasługi. Otrzymali je Zbigniew Ostrówka, Jerzy Milewski, Zbigniew Szturo oraz Adam Zacharewicz."

    A niedawno było tak dobrze

    • 0 0

  • Ja w piersi się biję scacha, ale rzeczowo ci nie wyłuszczę. Bo widzisz - scacha - ja wyznania handlowego jestem i pieniądz ci u mnie droższy od judymowego poczucia misji oświecania niedouczonych.
    Ja konsultacji wyłącznie odpłatnie udzielam, a kosztuje to u mnie scacha (nie, nie - nie 30 srebrników) 150 złotych za godzinę.
    Ale ty mnie podaj scacha tytuły tej literatury, gdzie ty te mądrości na temat kolei wyczytałeś, to ja ci powiem czy ty Bożą wiedzę posiadłeś czy podszeptów szatana przyswoiłeś sobie bez liku.
    Bo co się jakiś goj za liczenie efektywności kolei w Polsce weźmie, to mu - scacha - wychodzi, że bez restrukturyzacji PKP i zwolnień grupowych się nie obejdzie, że konkurencję na tory wpuścić trzeba, że koszty zewnętrzne (wiesz ty scacha co to takiego?) uwzględnione w analizach niewiele kondycję PKP poprawią. Bo jak to u nas Telavivie mówią scacha: z cyrkowej szkapy nie będzie rumaka.

    • 0 0

  • Scacha

    Cyt. "Bardzo dobrym posunięciem byl wykup od PKP przez miasta kolejki SKM!!!"

    Na duszę twoich przodków scacha ja cię zaklinam ty przestań bredzić. Ja torsji dostaję. Ty scacha z taką wiedzą do komisji sejmowej do spraw Orlenu się dostaniesz.
    Ja przekląć muszę scacha, ale Bóg widzi i mnie wybaczy.
    Ty arschloch kolejowy jesteś ty. Ty SKM skomunalizowałeś a Prezes Segień, co to on rządzi w ten ineters nic o tym nie wie? Ty w Boga się nie baw scacha, ja stary żyd ciebie ostrzegam. Bo te Pany co one myślały, że wczoraj SKM to jeszcze w strukturach PKP SA był to one zawału dostaną. Ty miej litość scacha - one dobre goje są.

    • 0 0

  • Ja wsio powiedział. Daswidania

    • 0 0

  • sztraik

    jezdem sbólfersofany sytóasjom na kuleji...biljety som za droge,a wagóny som za krutke...wykasztrowac psiaży co to som za te sytółasje łodpufiedzialne...

    • 0 0

  • ABSURDALNY STRAJK

    Z wypowiedzi Pana Przewodniczącego wynika, iż sam zdecydował o zmianie granic administracyjnych województwa pomorskiego, gdyż linia kolejowa Elbląg-Tolkmicko-Braniewo leży w granicach administracyjnych województwa Warmińsko-Mazurskiego. Wnioskuje o wysłanie Pana przewodniczącego na przyspieszony kurs geografii na poziomie podstawowym, gdyż wersji rozszerzonej mógłby nie pojąć.Jednocześnie nie mogę zrozumieć nawoływania do komunikacyjnego paraliżu województwa, który może przyczynić się do utraty miejsc pracy przez mieszkańców województwa korzystających dotychczas z mozliwości dojazdu do pracy transportem kolejowym, gdyż większość pracodawców nie toleruje spóźnień do pracy. Takie działania na pewno przyczynią sie do dalszego wzrostu liczby osób korzystających z transportu kolejowego. Ale Pan Przewodniczący (jako były konduktor) nie musi się takimi głupotami przejmować, gdyż wcześniej przewidział możliwość wystąpienia takich sytuacji i w odpowiednim czasie załatwił sobie posadę w PKP CARGO gdzie w pełni wykorzystuje swoje umiejętności. Ze swojej strony nie dziwię się systematycznemu upadkowi przewozów pasażerskich skoro podejmowane są decyzje o udzielaniu kolejarzom (99%) i ich rodzinom (80%) uprawnień do ulgowych przejazdów na warunkach, na które żadna firma działająca na zasadach prawa handlowego nie wyraźiła by zgody. O stratach wynikający z w/w działań w wysokości 255 mln zł informowała NIK w swoich wnioskach pokontrolnych. Co zrobił w tym temacie Pan Przewodniczący? Jednocześnie proponuje Panu Przewodniczącemu, aby odbył chociaż raz w miesiącu przejazd pociągiem a nie tylko samochodem. Kolejnym tematem, którym winien się zająć Pan Przewodniczący to uświadamianie swoich byłych kolegów (konduktorów), że za przejazd pociągiem należy pobierać od pasażerów opłaty w pełnej wysokości i przekazywać je w całości pracodawcy. To nie jest Panie Przewodniczący prywatny Pana forwark.

    • 0 0

  • Scacha

    Ty nie uciekaj. Ty poczytaj Pana u góry. On mądrze pisze. On wie i wtedy pisze. Jak nie wie to nie pisze.

    • 0 0

  • A to ciekawe

    Pociąg przez Kadyny już od dawna nie dojeżdża do Braniewa, więc trochę to nie aktualne. Kończy bieg we Fromborku, gdyż Braniewo już od paru lat jest miastem bez koleji. Czasami się pojawia pociąg w ramach jakiś manewrów lub przejazdu specjalnego po resztkach tego co po PKP zostało. Może jak wejdą wreszcie prywaciarze, ktoś tą linie przywróci do życia.

    • 0 0

  • I co Scacha,

    zatkało cię, bo Icek załatwił cię definitywnie. Zostało tylko wycofanie rakiem, hahaha. Ot, bohatir za dychę.

    • 0 0

  • Baja szukasz sojuszników?

    Łasisz się do bohatirów? Rób tak dalej...
    ps. może kiedyś zrozumiesz.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane