- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (125 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (69 opinii)
Strefa 30 km/h do końca roku obejmie połowę gdańskich ulic
W 2013 r., jak w poprzednich latach, kolejne gdańskie ulice zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h - nazywaną też "tempo 30". Ponadto, w nowych strefach zostaną wyznaczone również skrzyżowania równorzędne.
- Na chwilę obecną mamy już ok. 26 proc. ulic objętych strefą i będących pod nadzorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Natomiast do końca tego roku do stref uspokojenia ruchu zostanie włączona ok. połowa wszystkich gdańskich ulic - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.
Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.
Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.
- Bardzo często zdarza się bowiem, że pieszy, nie chcąc czekać na zielone światło, wbiega na jezdnię tuż pod nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd. Elementy uspokojenia ruchu powodują natomiast, że pojazdy zwalniają do minimalnej prędkości, a pieszy nie musi czekać, żeby przejść przez jezdnię - mówi Kaczmarek.
Gdzie teraz w Trójmieście możemy napotkać strefy "tempo 30"? Od kilku lat funkcjonuje ona w Śródmieściu Gdańska. Nieco młodsza jest ta na Dolnym Mieście. Pojawiły się one także na wielu gdańskich osiedlach.
Strefa "tempo 30" od 10 października 2012 r. obowiązuje też w centrum Sopotu. Szczegółowy jej zakres możesz sprawdzić tutaj. Dodatkowo dwie strefy powstaną przy szkole i przedszkolu na ul. Kolberga, od Cieszyńskiego do ŚLO oraz na ul. 23 Marca, na odcinku przy przedszkolu.
W Gdyni natomiast nie ma ulic objętych strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h. Jednak o ich wprowadzenie domaga się część rowerzystów.
- Oliwa - rejon ul. Grottgera ,
- Żabianka - rejon ulic: Wejhera , Orłowskiej , Subisława , Rybackiej ,
- Chełm - ul. Wilanowska ,
- Strzyża,
- Osowa - cała dzielnica, z wyłączeniem ulic: Kielnieńskiej i częściowo Barniewickiej ,
- Wrzeszcz Dolny - rejon ulic: Wajdeloty , Wybickiego , Kilińskiego ,
- Brzeźno - rejon ulic: Gdańskiej , Łozy , Portowców , Gałczyńskiego ,
- Siedlce - rejon ulic: Zakopiańskiej , Bema , Wyczółkowskiego , Ojcowskiej , Malczewskiego .
Miejsca
Opinie (518) 10 zablokowanych
-
2013-01-10 12:51
prędkość nie może być szybsza
jak już to prędkością wyższą niż 30km/h a nie szybszą, szybsza to może być jazda
- 4 1
-
2013-01-10 12:54
O tak...
Progi zwalniające na trasach autobusów to rzeczywiście genialne rozwiązanie. Proponowałbym te krótkie, czarno-żółte - dostarczają niezapomnianych wrażeń!
- 4 1
-
2013-01-10 13:04
Kazdego dnia rano wstaje, czytam informacje na portalu trojmiasto_pl (1)
i ciesze sie, ze wyjechalem z tego kraju. Oczywiscie, tesknie, za miejscami, znajomymi, rodzina itd. bo jednak nigdzie sie czlowiek nie bedzie czul tak swojsko i u siebie jak w kraju, gdzie sie urodzil i wychowal, a jednak jak slucham co sie dzieje i patrze na to wszystko jakby z zewnatrz, to po prostu masakra.
- 6 4
-
2013-01-10 20:30
Hura
My też się cieszymy.
- 2 0
-
2013-01-10 13:08
Strefa 30
Proponuje władzom miasta zabronić w ogóle jeździć po ulicach. Będą wtedy czyste, sprawne i żadnych wypadków.
- 5 2
-
2013-01-10 13:14
na bulonskiej obok blokow jest ograniczenie do 10km/h
Tam dopiero mozna zarobic- 20km/h to przekroczenie o 100%! Jeszcze troche a trzeba bedzie pchac samochod zeby nie przekroczyc predkosci
- 4 2
-
2013-01-10 13:15
a POtem fotoradary co 200m i auta ITD co 100m1 (1)
chcielista PEŁO to mata!
- 5 5
-
2013-01-10 14:31
To jeździj zgodnie z przepisami i nagle się okaże, że mają 0zł na koncie.
Strefa 30 ma być na osiedlach i bardzo dobrze. U mnie na osiedlu też jest taka strefa.
Ale dla wielu idiotów za kółkiem sam znak to za mało i musieli postawić spowalniacze, bo przed ich postawieniem 1 dziennie wypadek to była norma, bo zamiast 30 to mieliśmy gamoni co jeździli i 100.
Oczywiście można powiedzieć droga w miarę prosta, ale za to ze sporym nachyleniem oraz ostrym zakrętem na końcu, do tego zjazdy z bramami co 80m. Stąd też o idiotę było nie trudno. Teraz przynajmniej część spokorniała, bo im samochodu szkoda na wyspę.- 4 1
-
2013-01-10 13:29
Taaa ....30 km/h i fotoradary postawic co 100 metrów (1)
i jeszcze puścic w rejon z 5 samochodów ITD - ISPEKCJA TAJNYCH DONOSICIELI ministra Rostowskiego
Paranoja goni paranoje w naszym kraju i mieście- 7 4
-
2013-01-10 13:29
skopiowałes posta wyżej?
:)
- 3 0
-
2013-01-10 13:37
Strefa skrzyżowań równorzędnych, a drogi wewnętrzne!
Nie kazde "skrzyżowanie" jest skrzyżowaniem według przepisów. Np. wyjazd z drogi wewnetrzej oznaczonej znakiem "koniec drogi wewnętrznej" nie jest skrzyzowaniem, i wyjezdzajac z takiej drogi jest sie wlaczajacym do ruchu, i mimo ze jest sie z prawej, trzeba ustapic nawet w "strefie skrzyzowan równorzednych". To powoduje mega zamieszanie na Gdanskich osiedlach, bo jadac w takiej strefie nie widac znakow jakie sa na drodze poprzecznej z prawej strony - a nie trzeba im ustepowac.
- 2 2
-
2013-01-10 13:42
Limuzyny rządowe
A Rudy z ferajną ,rządowymi limuzynami zapierda.a
i gra nam na nosie , bo ich to nie obowiązuje!!
Hamstwo w Państwie- 3 5
-
2013-01-10 13:49
100% racji dla goście, który się podpisal "kierowca"
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.