• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa 30 km/h do końca roku obejmie połowę gdańskich ulic

Maciej Naskręt
10 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kolejne strefy, w których obowiązuje zakaz jazdy z prędkością powyżej 30 km/h powstaną w Gdańsku. Kolejne strefy, w których obowiązuje zakaz jazdy z prędkością powyżej 30 km/h powstaną w Gdańsku.

W 2013 r., jak w poprzednich latach, kolejne gdańskie ulice zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h - nazywaną też "tempo 30". Ponadto, w nowych strefach zostaną wyznaczone również skrzyżowania równorzędne.



Czy wprowadzenie stref "tempo 30" na drogach to trafiony pomysł?

Miejscy inżynierowie ruchu nie odpuszczają kierowcom dociskającym nieco mocniej pedał gazu w samochodzie. Będą oni musieli zwolnić na kolejnych osiedlach w Gdańsku. ZDiZ wyznaczył ulice, które zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h.

- Na chwilę obecną mamy już ok. 26 proc. ulic objętych strefą i będących pod nadzorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Natomiast do końca tego roku do stref uspokojenia ruchu zostanie włączona ok. połowa wszystkich gdańskich ulic - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.

Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.

Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.

- Bardzo często zdarza się bowiem, że pieszy, nie chcąc czekać na zielone światło, wbiega na jezdnię tuż pod nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd. Elementy uspokojenia ruchu powodują natomiast, że pojazdy zwalniają do minimalnej prędkości, a pieszy nie musi czekać, żeby przejść przez jezdnię - mówi Kaczmarek.

Gdzie teraz w Trójmieście możemy napotkać strefy "tempo 30"? Od kilku lat funkcjonuje ona w Śródmieściu Gdańska. Nieco młodsza jest ta na Dolnym Mieście. Pojawiły się one także na wielu gdańskich osiedlach.

Strefa "tempo 30" od 10 października 2012 r. obowiązuje też w centrum Sopotu. Szczegółowy jej zakres możesz sprawdzić tutaj. Dodatkowo dwie strefy powstaną przy szkole i przedszkolu na ul. Kolberga, od Cieszyńskiego do ŚLO oraz na ul. 23 Marca, na odcinku przy przedszkolu.

W Gdyni natomiast nie ma ulic objętych strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h. Jednak o ich wprowadzenie domaga się część rowerzystów.

Do końca tego roku strefy "tempo 30" wprowadzone mają zostać w następujących dzielnicach:

- Oliwa - rejon ul. Grottgera zobacz na mapie Gdańska,
- Żabianka - rejon ulic: Wejhera zobacz na mapie Gdańska, Orłowskiej zobacz na mapie Gdańska, Subisława zobacz na mapie Gdańska, Rybackiej zobacz na mapie Gdańska,
- Chełm - ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska,
- Strzyża,
- Osowa - cała dzielnica, z wyłączeniem ulic: Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i częściowo Barniewickiej zobacz na mapie Gdańska,
- Wrzeszcz Dolny - rejon ulic: Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska, Wybickiego zobacz na mapie Gdańska, Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska,
- Brzeźno - rejon ulic: Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska, Łozy zobacz na mapie Gdańska, Portowców zobacz na mapie Gdańska, Gałczyńskiego zobacz na mapie Gdańska,
- Siedlce - rejon ulic: Zakopiańskiej zobacz na mapie Gdańska, Bema zobacz na mapie Gdańska, Wyczółkowskiego zobacz na mapie Gdańska, Ojcowskiej zobacz na mapie Gdańska, Malczewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (518) 10 zablokowanych

  • prędkość nie może być szybsza

    jak już to prędkością wyższą niż 30km/h a nie szybszą, szybsza to może być jazda

    • 4 1

  • O tak...

    Progi zwalniające na trasach autobusów to rzeczywiście genialne rozwiązanie. Proponowałbym te krótkie, czarno-żółte - dostarczają niezapomnianych wrażeń!

    • 4 1

  • Kazdego dnia rano wstaje, czytam informacje na portalu trojmiasto_pl (1)

    i ciesze sie, ze wyjechalem z tego kraju. Oczywiscie, tesknie, za miejscami, znajomymi, rodzina itd. bo jednak nigdzie sie czlowiek nie bedzie czul tak swojsko i u siebie jak w kraju, gdzie sie urodzil i wychowal, a jednak jak slucham co sie dzieje i patrze na to wszystko jakby z zewnatrz, to po prostu masakra.

    • 6 4

    • Hura

      My też się cieszymy.

      • 2 0

  • Strefa 30

    Proponuje władzom miasta zabronić w ogóle jeździć po ulicach. Będą wtedy czyste, sprawne i żadnych wypadków.

    • 5 2

  • na bulonskiej obok blokow jest ograniczenie do 10km/h

    Tam dopiero mozna zarobic- 20km/h to przekroczenie o 100%! Jeszcze troche a trzeba bedzie pchac samochod zeby nie przekroczyc predkosci

    • 4 2

  • a POtem fotoradary co 200m i auta ITD co 100m1 (1)

    chcielista PEŁO to mata!

    • 5 5

    • To jeździj zgodnie z przepisami i nagle się okaże, że mają 0zł na koncie.

      Strefa 30 ma być na osiedlach i bardzo dobrze. U mnie na osiedlu też jest taka strefa.
      Ale dla wielu idiotów za kółkiem sam znak to za mało i musieli postawić spowalniacze, bo przed ich postawieniem 1 dziennie wypadek to była norma, bo zamiast 30 to mieliśmy gamoni co jeździli i 100.

      Oczywiście można powiedzieć droga w miarę prosta, ale za to ze sporym nachyleniem oraz ostrym zakrętem na końcu, do tego zjazdy z bramami co 80m. Stąd też o idiotę było nie trudno. Teraz przynajmniej część spokorniała, bo im samochodu szkoda na wyspę.

      • 4 1

  • Taaa ....30 km/h i fotoradary postawic co 100 metrów (1)

    i jeszcze puścic w rejon z 5 samochodów ITD - ISPEKCJA TAJNYCH DONOSICIELI ministra Rostowskiego
    Paranoja goni paranoje w naszym kraju i mieście

    • 7 4

    • skopiowałes posta wyżej?

      :)

      • 3 0

  • Strefa skrzyżowań równorzędnych, a drogi wewnętrzne!

    Nie kazde "skrzyżowanie" jest skrzyżowaniem według przepisów. Np. wyjazd z drogi wewnetrzej oznaczonej znakiem "koniec drogi wewnętrznej" nie jest skrzyzowaniem, i wyjezdzajac z takiej drogi jest sie wlaczajacym do ruchu, i mimo ze jest sie z prawej, trzeba ustapic nawet w "strefie skrzyzowan równorzednych". To powoduje mega zamieszanie na Gdanskich osiedlach, bo jadac w takiej strefie nie widac znakow jakie sa na drodze poprzecznej z prawej strony - a nie trzeba im ustepowac.

    • 2 2

  • Limuzyny rządowe

    A Rudy z ferajną ,rządowymi limuzynami zapierda.a
    i gra nam na nosie , bo ich to nie obowiązuje!!
    Hamstwo w Państwie

    • 3 5

  • 100% racji dla goście, który się podpisal "kierowca"

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane