- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Szybciej z Gdyni do Warszawy
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdyni znacznie poprawi infrastrukturę tej drugiej. - Po jej zakończeniu będzie po europejsku - zapewnia zastępca dyrektora PKP PLK.
Od strony Wejherowa wymieniono już 1890 m torów i wybudowano trzy nowe rozjazdy (można je porównać do skrzyżowań drogowych). Wciąż trwają prace od strony Gdańska.
- Już widać, że część węzła w Gdyni już jest nowa i ładna - zapewnia Leszek Lewiński, zastępca dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe. - Jeszcze dwadzieścia miesięcy i tory powinny zostać zrobione. Jednak podróżnego tak naprawdę nie interesuje to, co teraz robimy. Mało to widowiskowe. Można powiedzieć, że grzebiemy się w torach. - dodaje.
Bardziej spektakularny ma być drugi etap prac. Zmodernizowane zostaną perony i przejście podziemne łączące budynek dworca z ulicą Morską. Oczywiście będą też instalowane windy dla niepełnosprawnych.
- Możemy więc mieć pewność, że jest to kwestia dwóch, maksymalnie trzech lat, kiedy cała Gdynia: od torów aż po dach będzie wyglądała przynajmniej po europejsku - dodaje Lewiński. - Kiedy prace się zakończą, do Warszawy możliwa będzie podróż z prędkością nawet 200 km na godzinę - obiecuje.
Będą ją mogły osiągać tylko pociągi z tzw. wychylnym pudłem. Chodzi o tabor, który może się przechylać, aby zniwelować niedogodności związane z ostrymi zakrętami . Oczywiście takich składów w Polsce jeszcze nie ma. PKP liczy jednak, że sytuacja się zmieni, kiedy będą już tory. Miałaby je kupić spółka PKP Intercity.
- Na to przyjdzie czas. Nasze plany są długofalowe. Myślimy o tym - przyznaje Bartłomiej Buczek, dyrektor PKP Intercity.
- skrócenie czasu podróży na trasie Warszawa - Gdynia do 163 min (133 min dla pociągu z wychylnym pudłem), na trasie Warszawa - Katowice do 50 min., Katowice - Zebrzydowice do 30 min., a Katowice -Zwardoń do 35 min.,
- zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h na trasie Warszawa - Gdynia oraz pociągów pasażerskich do 250-350 km/h na trasie Grodzisk Mazowiecki - Zwardoń/Zebrzydowice,
- poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka wypadków dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych (m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym),
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych (zmniejszenie liczby przejazdów w poziomie, nowoczesne urządzenia automatyki kolejowej),
- ograniczenie hałasu i drgań poprzez: zastosowanie szlifowanych szyn bezstykowych, mat antydrganiowych, budowę ekranów akustycznych, wymianę okien,
- zmniejszenie ryzyka zanieczyszczenia wód i gruntów dzięki zastosowaniu systemu drenażu, rowów odprowadzających i osadników,
- zmniejszenie śmiertelności zwierząt oraz zachowanie integralności siedlisk zwierzęcych poprzez: przystosowanie obiektów inżynierskich (mosty, przepusty) do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt, instalację urządzeń odstraszających, oświetlenie mostów na Wiśle i Narwi dla poprawienia ich dostrzegania przez ptaki,
- dostosowanie obiektów dla osób niepełnosprawnych dzięki budowie pochylni i wind.
Opinie (105) ponad 20 zablokowanych
-
2008-06-15 21:35
NALEŻY-POwinniśmy-MUSIMY..Znamy to,znamy,POstczerwoni
towarzysze PObożnych życzeń!A sympatycznym wybołcom:PICU-PICU...
- 0 0
-
2008-06-15 22:06
Haha
Uwierzę jak zobaczę efekt końcowy. Na dzień dzisiejszy nadal nie ufam PKP PLK SA SS THC i innym spółkom hydrom.
- 0 0
-
2008-06-15 22:15
A czemy nie Gdansk Katowice. Tylko same utrudnienia.
- 0 0
-
2008-06-15 22:54
ja czekam na modernizacje trasy Gynia- Wrocław(8h jedzie 486km;/) I może daliby wreszcie jakiś IC, a nie tylko zatłoczone pośpiechy
- 0 0
-
2008-06-15 23:11
za ile lat doczekamy toalet, z których to i owo nie będzie wypadało bezpośrednio na tory? czy jesteśmy jedynym państwem w europie, które ma taki system? :)
- 0 0
-
2008-06-15 23:24
Polska powinna budowac tabor !
- 0 0
-
2008-06-15 23:25
"prędkością NAWET 200 km na godzinę"
Czyli nie zawsze 200 km / h.
a jaka średnia prędkość?? 100 km ;)- 0 0
-
2008-06-15 23:33
sensacja goni sensację
ja już nie wyrabiam, póki co z miasta Łodzi, 349 km, jechałem do Gdańska Wrzeszcza 8 godzin.
Teraz czytam i jak rozumiem za 2-3 będzie szybciej do Warszawy i mam nadzieję również z powrotem, prosto do nowego Centrum Medycyny Inwazyjnej, na kawkę lub zakupy.
Sensacja goni sensację- 0 0
-
2008-06-15 23:33
(1)
Srutu tutu. Dopóki PKP nie zmieni taboru to może byc i torowisko przystosowane do 500km/h. Lokomotywy jakimi dysponuje PKP mają po 30-40 lat, a składy osobowe sa ciągnięte przez lokomotywy przeznaczone do ruchu towarowego.
- 0 0
-
2008-06-16 04:02
.
Czyli wszystko się zgadza - pasażerów traktuje się jak bydło, to i zestaw ciągnięty jest przez lokomotywę do ciągnięcia bydła.
- 0 0
-
2008-06-15 23:35
Z Warszawy do Katowic w 50 minut?
Nie zebym tak nie chcial, ale to jest przeciez niemozliwe.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.