- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Szybciej z Gdyni do Warszawy
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdyni znacznie poprawi infrastrukturę tej drugiej. - Po jej zakończeniu będzie po europejsku - zapewnia zastępca dyrektora PKP PLK.
Od strony Wejherowa wymieniono już 1890 m torów i wybudowano trzy nowe rozjazdy (można je porównać do skrzyżowań drogowych). Wciąż trwają prace od strony Gdańska.
- Już widać, że część węzła w Gdyni już jest nowa i ładna - zapewnia Leszek Lewiński, zastępca dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe. - Jeszcze dwadzieścia miesięcy i tory powinny zostać zrobione. Jednak podróżnego tak naprawdę nie interesuje to, co teraz robimy. Mało to widowiskowe. Można powiedzieć, że grzebiemy się w torach. - dodaje.
Bardziej spektakularny ma być drugi etap prac. Zmodernizowane zostaną perony i przejście podziemne łączące budynek dworca z ulicą Morską. Oczywiście będą też instalowane windy dla niepełnosprawnych.
- Możemy więc mieć pewność, że jest to kwestia dwóch, maksymalnie trzech lat, kiedy cała Gdynia: od torów aż po dach będzie wyglądała przynajmniej po europejsku - dodaje Lewiński. - Kiedy prace się zakończą, do Warszawy możliwa będzie podróż z prędkością nawet 200 km na godzinę - obiecuje.
Będą ją mogły osiągać tylko pociągi z tzw. wychylnym pudłem. Chodzi o tabor, który może się przechylać, aby zniwelować niedogodności związane z ostrymi zakrętami . Oczywiście takich składów w Polsce jeszcze nie ma. PKP liczy jednak, że sytuacja się zmieni, kiedy będą już tory. Miałaby je kupić spółka PKP Intercity.
- Na to przyjdzie czas. Nasze plany są długofalowe. Myślimy o tym - przyznaje Bartłomiej Buczek, dyrektor PKP Intercity.
- skrócenie czasu podróży na trasie Warszawa - Gdynia do 163 min (133 min dla pociągu z wychylnym pudłem), na trasie Warszawa - Katowice do 50 min., Katowice - Zebrzydowice do 30 min., a Katowice -Zwardoń do 35 min.,
- zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h na trasie Warszawa - Gdynia oraz pociągów pasażerskich do 250-350 km/h na trasie Grodzisk Mazowiecki - Zwardoń/Zebrzydowice,
- poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka wypadków dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych (m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym),
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych (zmniejszenie liczby przejazdów w poziomie, nowoczesne urządzenia automatyki kolejowej),
- ograniczenie hałasu i drgań poprzez: zastosowanie szlifowanych szyn bezstykowych, mat antydrganiowych, budowę ekranów akustycznych, wymianę okien,
- zmniejszenie ryzyka zanieczyszczenia wód i gruntów dzięki zastosowaniu systemu drenażu, rowów odprowadzających i osadników,
- zmniejszenie śmiertelności zwierząt oraz zachowanie integralności siedlisk zwierzęcych poprzez: przystosowanie obiektów inżynierskich (mosty, przepusty) do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt, instalację urządzeń odstraszających, oświetlenie mostów na Wiśle i Narwi dla poprawienia ich dostrzegania przez ptaki,
- dostosowanie obiektów dla osób niepełnosprawnych dzięki budowie pochylni i wind.
Opinie (105) ponad 20 zablokowanych
-
2008-06-16 08:55
TRAGEDIA!!!!
im więcej płacisz-tym dłużej jedziesz! kursuje bardzo czesto WAW-Gdy-WAW i naprawde potrzeba niesamowitej cierpliwości, żeby wytrzymać w tej blaszanej puszce!
- 0 0
-
2008-06-16 08:56
Jak juz slusznie zauwazyl Marek,
niepojetym rowniez dla mnie jest to, jak wymiana torow na trasie W-wa- Gdynia wplynie na skrocenie czasu przejazdu na trasie Warszawa – Katowice.
Jakby tych rewelacji bylo malo, pan czarodziej dodaje jednym tchem relacje:
Katowice – Zebrzydowice a nawet Katowice –Zwardoń!
Cuda, cuda oglaszaja!
Uwaga! Dodatkowo:
Osiagna takie predkosci bez wymiany taboru!
Nawet jak PKP posiada pere wagonow przystosowanych do predkosci podroznej 200km/h, to nie maja chyba ani jednej lokomotywy, mogacej rozwinac taka predkosc.
A swistak siedzial i zawijal te nowe tory w sreberka.- 0 0
-
2008-06-16 09:05
ok 2km w pół roku
Nie jest źle... zostało tylko ok 380 :)
- 0 0
-
2008-06-16 09:16
warszawa - katowice 30 min ???????
- 0 0
-
2008-06-16 09:22
pociągów pasażerskich do 250-350 km/h na trasie Grodzisk Mazowiecki – Zwardoń/Zebrzydowice,
350 km/h? ktoś się chyba Star Treka naoglądał
- 0 0
-
2008-06-16 09:45
Wreszcie!!!!
Bo tem gdynski dworzec i perony to wstyd dla miasta, ktore uważa się za nowoczesne. nie powiem, Gdanskowi to tez by sie przydało
- 0 0
-
2008-06-16 09:53
Co na dziś? - bałagan organizacyjny
Gdynia. Peron 5, godz. 16.24. Z jedynego czynnego głosnika na peronie ledwo słyszalny komunikat oznajmia, że pociąg odjeżdżający za dwie minuty odjedzie z peronu 1 SKM. Lecąc przez peron wołam, aby ludzie zmienili peron. Przebiegłam z dzieckiem i bagażem przez peron, tunel, łącznik z dworcem SKM, do wejścia na peron. Pociąg od razu przyjechał, zabrał tych co zdążyli i oddalił sie w kierunku Bydgoszczy. Maraton dla pełnosprawnych, młodych i nieobarczonych bagażem. Dlaczego PKP nie wysłało wczesniej dyzurnego? Dlaczego ogłoszenie nie zostało powtórzone, aby każdy mógł zareagować? Latanie po peronach nie po raz pierwszy.
- 0 0
-
2008-06-16 10:03
panowie z Dyrekcyjnej 2/4
do roboty a nie bajki opowiadać!
do roboty!
a nie imprezy!- 0 0
-
2008-06-16 10:07
(...)
w ciagu ostatnich 2 lat czytam 4-5 artykuł o tym jak to szybko bedzie sie jezdzic do warszawy, i znowu minol jakis czas a na tory trzeba caly czas czekac z 2 lata, wiec przestancie wciskac kit i napiszcie jak juz bedzie to realne a nie hipotetyczne....paranoja
- 0 0
-
2008-06-16 11:08
Warszawa – Gdynia oraz pociągów pasażerskich do 250-350 km/h na trasie Grodzisk Mazowiecki – Zwardoń/Zebrzydowice,
350 km/hehehe juz to widze
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.