- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Szybciej z Gdyni do Warszawy
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdyni znacznie poprawi infrastrukturę tej drugiej. - Po jej zakończeniu będzie po europejsku - zapewnia zastępca dyrektora PKP PLK.
Od strony Wejherowa wymieniono już 1890 m torów i wybudowano trzy nowe rozjazdy (można je porównać do skrzyżowań drogowych). Wciąż trwają prace od strony Gdańska.
- Już widać, że część węzła w Gdyni już jest nowa i ładna - zapewnia Leszek Lewiński, zastępca dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe. - Jeszcze dwadzieścia miesięcy i tory powinny zostać zrobione. Jednak podróżnego tak naprawdę nie interesuje to, co teraz robimy. Mało to widowiskowe. Można powiedzieć, że grzebiemy się w torach. - dodaje.
Bardziej spektakularny ma być drugi etap prac. Zmodernizowane zostaną perony i przejście podziemne łączące budynek dworca z ulicą Morską. Oczywiście będą też instalowane windy dla niepełnosprawnych.
- Możemy więc mieć pewność, że jest to kwestia dwóch, maksymalnie trzech lat, kiedy cała Gdynia: od torów aż po dach będzie wyglądała przynajmniej po europejsku - dodaje Lewiński. - Kiedy prace się zakończą, do Warszawy możliwa będzie podróż z prędkością nawet 200 km na godzinę - obiecuje.
Będą ją mogły osiągać tylko pociągi z tzw. wychylnym pudłem. Chodzi o tabor, który może się przechylać, aby zniwelować niedogodności związane z ostrymi zakrętami . Oczywiście takich składów w Polsce jeszcze nie ma. PKP liczy jednak, że sytuacja się zmieni, kiedy będą już tory. Miałaby je kupić spółka PKP Intercity.
- Na to przyjdzie czas. Nasze plany są długofalowe. Myślimy o tym - przyznaje Bartłomiej Buczek, dyrektor PKP Intercity.
- skrócenie czasu podróży na trasie Warszawa - Gdynia do 163 min (133 min dla pociągu z wychylnym pudłem), na trasie Warszawa - Katowice do 50 min., Katowice - Zebrzydowice do 30 min., a Katowice -Zwardoń do 35 min.,
- zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h na trasie Warszawa - Gdynia oraz pociągów pasażerskich do 250-350 km/h na trasie Grodzisk Mazowiecki - Zwardoń/Zebrzydowice,
- poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka wypadków dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych (m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym),
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych (zmniejszenie liczby przejazdów w poziomie, nowoczesne urządzenia automatyki kolejowej),
- ograniczenie hałasu i drgań poprzez: zastosowanie szlifowanych szyn bezstykowych, mat antydrganiowych, budowę ekranów akustycznych, wymianę okien,
- zmniejszenie ryzyka zanieczyszczenia wód i gruntów dzięki zastosowaniu systemu drenażu, rowów odprowadzających i osadników,
- zmniejszenie śmiertelności zwierząt oraz zachowanie integralności siedlisk zwierzęcych poprzez: przystosowanie obiektów inżynierskich (mosty, przepusty) do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt, instalację urządzeń odstraszających, oświetlenie mostów na Wiśle i Narwi dla poprawienia ich dostrzegania przez ptaki,
- dostosowanie obiektów dla osób niepełnosprawnych dzięki budowie pochylni i wind.
Opinie (105) ponad 20 zablokowanych
-
2008-06-16 15:05
Dajmy im trochę czasu co? (2)
W końcu to pierwsza poważna inwestycja PKP od lat. Zamiast zdopingować to jak zwykle stzrelacie z dupy idiotycznymi tekstami. Wyp.. z kraju jak macie tak narzekać
- 0 0
-
2008-09-12 14:13
PKP Faaaans
Jasne POPIERAM.....
Mamy takich tutaj znawców widac ze szok... Wielcy mi krytycy... Proponuje obejrzyjcie sobie kiedys jak wyglada taka modernizacja... Wtedy mozemy usiasc i pogadac...- 0 0
-
2009-01-09 21:47
TAK ! BRAWO !
Sory ! ale po raz pierwszy całkowicie sie zgadzam.
Pisze to z kraju gdzie postęp sie dostrzega pochwala i NIE KRYTYKUJE !! - co w tej biednej Polsce jest - o zgrozo ! - NORMĄ niestety... !
Skąd piszę ?? - z Holandii.
Tutaj zwykły pociąg - podmiejski jedzie 140 km/godz... ! - o ICE nie wspomnę.
Pozdro!- 0 0
-
2008-06-16 16:48
powoli do przodu
moze w końcu coś się na PKP zmieni bo jesteśmy na końcu Europy pod tym względem
- 0 0
-
2008-06-16 17:07
klient (1)
pkp to dziadostwo, to jest jakas paranoja zeby do warszawy (stolicy) jechac 5,5 h !!!!!!
PKP to syf jaki nalezy jak najzybciej sie pozbyc i wprowadzic prywatne firmy obslugujace przewoznika i torowisko
zadne remonty i szumne 200km nie dorowna pociagam w niemczech lub francji, tam byle jaka osobowka jedzie przybciej i ciszej niz nasze super exklusiwe IC
dno pkp- 0 0
-
2008-09-12 14:10
Klient ...? Kim Ty jestes...
Daruj sobie, chyba telewizji za duzo sie naogladales... Niemcy i Francja sa krajami troche bardziej rozwinietymi. Porównujesz syrenke i mercedesa. Kurcze niech to, fachowiec z Ciebie...
- 0 0
-
2008-06-16 18:08
200 km/h ok, a co z bezpieczeństwem? Czy macie już wykupione trumny?
200 km / h to spora prędkość i przy wykolejeniu pociągu z taką prędkością z pewnością będzie dużo ofiar. Dlaczego wspominam o wykolejeniu? - Dletego, że ostatnimi czasy coraz częściej dochodzi do celowego zablokowania torowiska kamieniami, płytami chodnikowymi, nawet betonowymi śmietnikami; było o tym głośno w jakimś programie w TV. Sprawcami na ogół są młodzi bandyci. Niestety nikt nie potrafi (poza sporadycznymi przypadkami) zapanować nad tą sytuacją. Na ogół jest tak, że maszynista spostrzega przeszkodę na drodze i zaczyna hamować. Jeśli zdąży w porę wypatrzeć przeszkodę to chwała mu, ale co będzie jeśli nie zdąży? A przy tej prędkości tak najprawdopodobniej będzie.
- 0 0
-
2008-06-16 18:29
TO SKANDAL, ŻE W CIĄGU DNIA DO WARSZAWY JEŻDŻĄ TYLKO NAJDROŻSZE POCIĄGI - IC I EXPRESY
NIE KAŻDY, DO CHOLERY, JEST MILIONEREM.
- 0 0
-
2008-06-16 19:43
pkp to to samo co poczta polska
przechowalnia emerytów i związkowcó, takie zbiegowisko ludzi któym trzeba dać pracę by nie wałęsali się po ulicach i by opchnąć paru prezesów po wyborach na ciepłe posadki, tam gdzie konkurencja aż kwiczy by można było ruszyć pełnę parą czyli koleje i poczta, wszystkie kolejne parlamenty zapewniały ustawami monopol dla tych glinianych gigantów, ostania ostoja socjalizmuw pełnym tego wydaniu, nawet sam dyrektorek w swojej wypowiedzi zapewnił że oni robią tylko tory a reszta czyli wagony i lokomotywy zależą od intercity, czyli będize szybko ale jak nie yjdzie to nie my, parasol na dupę i po ponsję do kasy 30tego... sr...ł was pies
- 0 0
-
2008-06-16 23:28
Krzyworyjca Szczur znów ma sukces - bierze mnie na wymioty.
- 0 0
-
2008-09-12 14:05
............????
Kurcze nie wiem kto tutaj pisze, jaki ekspress z 8 osobami w przedziale...? Chyba wsiadles do pospiecha PR:))) Modernizacja stanu infrastruktury wymaga czasu - LUDZIE PKP od pond 20 lat nic nie poprawiała i nie inwestowała w swoje szlaki - od czasu 2007 r dopiero zaczyna sie cos poprawiac... Nawet przez to EURO 2012 musimy i tak wszystko na raz zamykac i naprawiac, bo czas goni... W Europie zachodniej kolego "modernizacja?!" nie wszystkie pociagi jezdza jak TGV a wrecz mniejszosc i predkosci rzedu 120 - 200 km sa najczestsze - bo najwiecej jest takich szlaków. Jak tu teraz byc oiektywnym jak mamy tylu swietnych i madrych forumowiczów którzy tak pieknie pisza o swoch wrazeniach na PKP. Pewnie zgodze sie ze jest jeszcze zle, ale pisanie ze IC jezdzilo kiedys 3:15 a obecnie jezdzi 6 h jest moze i prawda ale kiepskim argumentem. W latach 70-80 budowano duzo i na tamte czasu pociagi jezdzily rzeczywiscie szybciej... ale co po nich skoro nigdy nic nikt nie naprawiał nie mowiac juz o konserwacji infrastruktury. A teraz kiedy na raz PKP PLK ogłasza mnostwo przetargów i remontów wszyscy nagle narzekaja ze sie nic nie robi.. albo ze jest za wolno... Ludzie wiecej obiektywizmu i cierpliwosci...
- 0 0
-
2009-07-27 13:54
znów 3 godziny wow
Jak pamiętam jakieś 5-6 lat temu jechałem do Gdyni do znajomych 2:50 teraz jest 5:45
jesteśmy w europie niech nasze pociągi też jeżdżą jak w europie a nie po 90km/h- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.