- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Szybciej z Gdyni do Warszawy
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdyni znacznie poprawi infrastrukturę tej drugiej. - Po jej zakończeniu będzie po europejsku - zapewnia zastępca dyrektora PKP PLK.
Od strony Wejherowa wymieniono już 1890 m torów i wybudowano trzy nowe rozjazdy (można je porównać do skrzyżowań drogowych). Wciąż trwają prace od strony Gdańska.
- Już widać, że część węzła w Gdyni już jest nowa i ładna - zapewnia Leszek Lewiński, zastępca dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe. - Jeszcze dwadzieścia miesięcy i tory powinny zostać zrobione. Jednak podróżnego tak naprawdę nie interesuje to, co teraz robimy. Mało to widowiskowe. Można powiedzieć, że grzebiemy się w torach. - dodaje.
Bardziej spektakularny ma być drugi etap prac. Zmodernizowane zostaną perony i przejście podziemne łączące budynek dworca z ulicą Morską. Oczywiście będą też instalowane windy dla niepełnosprawnych.
- Możemy więc mieć pewność, że jest to kwestia dwóch, maksymalnie trzech lat, kiedy cała Gdynia: od torów aż po dach będzie wyglądała przynajmniej po europejsku - dodaje Lewiński. - Kiedy prace się zakończą, do Warszawy możliwa będzie podróż z prędkością nawet 200 km na godzinę - obiecuje.
Będą ją mogły osiągać tylko pociągi z tzw. wychylnym pudłem. Chodzi o tabor, który może się przechylać, aby zniwelować niedogodności związane z ostrymi zakrętami . Oczywiście takich składów w Polsce jeszcze nie ma. PKP liczy jednak, że sytuacja się zmieni, kiedy będą już tory. Miałaby je kupić spółka PKP Intercity.
- Na to przyjdzie czas. Nasze plany są długofalowe. Myślimy o tym - przyznaje Bartłomiej Buczek, dyrektor PKP Intercity.
- skrócenie czasu podróży na trasie Warszawa - Gdynia do 163 min (133 min dla pociągu z wychylnym pudłem), na trasie Warszawa - Katowice do 50 min., Katowice - Zebrzydowice do 30 min., a Katowice -Zwardoń do 35 min.,
- zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h na trasie Warszawa - Gdynia oraz pociągów pasażerskich do 250-350 km/h na trasie Grodzisk Mazowiecki - Zwardoń/Zebrzydowice,
- poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka wypadków dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych (m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym),
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych (zmniejszenie liczby przejazdów w poziomie, nowoczesne urządzenia automatyki kolejowej),
- ograniczenie hałasu i drgań poprzez: zastosowanie szlifowanych szyn bezstykowych, mat antydrganiowych, budowę ekranów akustycznych, wymianę okien,
- zmniejszenie ryzyka zanieczyszczenia wód i gruntów dzięki zastosowaniu systemu drenażu, rowów odprowadzających i osadników,
- zmniejszenie śmiertelności zwierząt oraz zachowanie integralności siedlisk zwierzęcych poprzez: przystosowanie obiektów inżynierskich (mosty, przepusty) do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt, instalację urządzeń odstraszających, oświetlenie mostów na Wiśle i Narwi dla poprawienia ich dostrzegania przez ptaki,
- dostosowanie obiektów dla osób niepełnosprawnych dzięki budowie pochylni i wind.
Opinie (105) ponad 20 zablokowanych
-
2008-06-15 23:41
Gadańsk (1)
Wszystko fajnie.... tylko to nie Gdynia ( na szczęscie ) jest miatsem gospodarzem EURO 2012, tylko Gdańsk. I mam takie pytanie czemu remontują cały dworzec w Gdynii, a nie w Gdańsku ?! Owszem nasz budynek dworca jest najpieknijeszy w Polsce, ale tunele i perony to masakra !!!!! Wysiadając z pociągów dalekobieżnych na peronie 1 i 2 ludzie mają problemy żeby wejść do wagonów i z nich wyjść. Może by tak PKP zainteresowało sie dworcem w Gdańsku a raczej peronami .......... w końcu do EURO musi wszystko być po europejsku........!!!!!!
- 0 0
-
2008-06-15 23:51
jak powstanie lotnisko w Gdyni
to dopiero będzie płacz
- 0 0
-
2008-06-15 23:50
kiedy wreszcie wejdzie tu DB i Bundespost?
ja od lat nie liczę ani na PKP ani na Pocztę Polską - oby konkurencja weszła jak najszybckiej
- 0 0
-
2008-06-16 00:22
Ale to dziwne (1)
Nie jest to dziwne, że dzięki modernizacji linii Gdynia Warszawa szybciej będą jeździć pociągi na linii Warszawa-Katowice? No i jeszcze paru innychliniach w Polsce? ;-)
- 0 0
-
2008-06-16 00:55
pismak jak zwykle coś pop....ił
to nie jedyny wiel-błąd w tym tekście, coż widać weekend był mocno procentowy
- 0 0
-
2008-06-16 01:45
Dworzec w Gdyni (1)
przydałoby sie naprawde te Gdynskie perony zrobic..
jako jedyne miasto chyba nie mamy zadaszonych peronow..
nawet smieszny sopot ma połowe zadaszonego peronu..
W Gdyni tylko 3ka ma ciutke zadaszenia...
porazka !!- 0 0
-
2008-06-16 07:22
Zadaszone perony pamiętaj jeszcze niemieckie czasy:)
- 0 0
-
2008-06-16 08:07
A to ci nowość...
Aleście pojechali z tym artykułem. Nie dość, że to wszystko wiadomo od roku, to w dodatku troszkę zeście się pomylili. Na trasie Warszawa-Katowice ma byc dopuszczalna prędkość 250 km/h dla pociagów z wychylnym pudłem i 200km/h dla normalnych. 350 to jak na razie tylko w sferze projektów francuskich TGV. Aha, i Niemcy jeżdżą 330.
Ale przy okazji pragnę wyrazić zadowolenie, że PKP zrezygnmowało z pierwotnego planu zamknięcia całej linii na czas remontu. Na który można sobie narzekać, ale przecież jest konieczny. Dzisiaj pociąg ekspresowy na odcinku NAsielsk - Nowy Dwór Mazowiecki jedzie 40 km/h. Remont już dawno powinien się odbyć.- 0 0
-
2008-06-16 08:10
'ograniczenie hałasu i drgań poprzez: zastosowanie szlifowanych szyn bezstykowych, mat antydrganiowych, budowę ekranów akustycznych, wymianę okien,'
to jak ten pociag ma jechac jak w powietrzu bedzie????- 0 0
-
2008-06-16 08:37
pkp
Nie interesuje mnie co bedzie kiedys...
Wiem jak jest teraz. SYF TOTALNY. Panow konduktorow obchodzi TYLKO sprawdzenie biletow a pozniej prosze im glowy nie zawracac. Zamykaja przedzial i maja wszystko gdzies.
Pociagi spozniaja sie ustawocznie i PKP uwaza to za normalnosc. Te wszystkie EXPRESSY szumnie zwane tylko z nazwy!
Toalety syf, palacze wszedzie . Nikt nie egzekwuje tylko PKP podnosi ceny drogich biletow i opowiada co bedzie kiedys. ......
Wezcie sie nieroby do pracy juz teraz a nie opowiadajcie ludziom bajek.- 0 0
-
2008-06-16 08:37
co ma piernik do wiatraka
Cyt:"Od strony Wejherowa wymieniono już 1890 m torów i wybudowano trzy nowe rozjazdy (można je porównać do skrzyżowań drogowych)"
Pytanko:dlatego ma być szybciej pomiędzy Gdynią a W-wą? Ale propaganda wciska ciemnotę!- 0 0
-
2008-06-16 08:42
O RANY AŻ 200Km\h
JEstem w szoku tak szybko...to powinno być 10 lat temu. Obecne pociągi osiągają prędkości do 512km\h.
A więc znowy gonimy...- 0 0
-
2008-06-16 08:46
(1)
A teraz na trasie W-wa - Gdańsk IC jeżdżą ze średnią prędkością około 75kmh. Oczywiście klienci płacą za przejazd stawki od kilometra a nie od prędkości, więc po co się spieszyć z remontami.
BTW. Kiedyś pośpiechy jeździły z prędkościami po 120kmh i nie nazywano tego luksusem...- 0 0
-
2008-06-16 10:40
WS
Ciesz się ,że stawka nie jest od czasu podróży :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.