- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (130 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (73 opinie)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
Szyper "Czarnej Perły" odpowie przed sądem za zderzenie statku z pogłębiarką
Zakończyło się śledztwo w sprawie wypadku "Czarnej Perły", do którego doszło w lipcu 2021 r. na wysokości Polskiego Haka przy ujściu Motławy do Martwej Wisły. Do sądu trafił akt oskarżenia przeciwko szyprowi jednostki, który odpowie za umyślne sprowadzenie katastrofy w ruchu wodnym.
Około godz. 15 znajdowała się ona na terenie tzw. Polskiego Haka, czyli przy ujściu Motławy do Martwej Wisły, i kierowała się do wejścia Motławy.
- W tym momencie na obszarze Polskiego Haka pojawiła się pogłębiarka, która wypłynęła z Kanału Kaszubskiego. Wykonywała manewr obrotu na Polskim Haku. Jak ustalono, przed wpłynięciem na Polski Hak pilot pogłębiarki komunikował się ze statkiem, informując o planowanym manewrze. Jednak w trakcie obrotu pogłębiarki "Czarna Perła" uderzyła w jej lewą burtę - relacjonuje ustalenia śledztwa Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Jaki konkretnie zarzut postawiono szyprowi?
Przeprowadzone tuż po wypadku badania wykazały, że sternik "Czarnej Perły" pił wcześniej alkohol.
Warto też zaznaczyć, że w wyniku wypadku poszkodowanych zostało czterech pasażerów statku.
Sprawę zbadali biegli, którzy jednogłośnie orzekli, że bezpośrednią przyczyną wypadku było niewłaściwe przeprowadzenie przez sterującego "Czarną Perłą" manewru wyprzedzania pogłębiarki.
Z zebranego materiału dowodowego, w tym opinii z zakresu wypadków w ruchu morskim, wynika, że bezpośrednią przyczyną zderzenia się jednostek było niewłaściwe przeprowadzenie przez sterującego statkiem Czarna Perła manewru wyprzedzania pogłębiarki.
- Prokurator zarzucił sterującemu statkiem szyprowi, znajdującemu się w stanie po użyciu alkoholu, umyślne sprowadzenie katastrofy w ruchu wodnym, w następstwie czego doszło do narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia i zdrowia wielu osób, a cztery z nich zostały poszkodowane - mówi Wawryniuk.
Szyper statku nie przyznał się do popełnienia przestępstwa
A przestępstwo to jest dość poważne - grozi za nie kara więzienia do lat 10. Proces w tej sprawie toczyć się będzie przed Sądem Rejonowym Gdańsk-Południe.
Początkowo do sprawy zatrzymano także mechanika "Czarnej Perły", który również wcześniej miał pić alkohol. Ostatecznie jednak nie został on objęty aktem oskarżenia.
Opinie (110) 4 zablokowane
-
2023-01-05 18:21
każdy dzień taki sam
bo marynarz ma rum zamiast krwi. Tam codziennie łoją
- 5 3
-
2023-01-05 20:46
Na morzu nigdy 1 strona nie ma 100% winy! (1)
- 5 3
-
2023-01-06 12:17
racja, gdyby marynarze z Titanica nie zauważyli góry lodowej, to statek wpadłby centralnie, ale by nie zatonął!
wina marynary z oka!
- 3 0
-
2023-01-05 21:45
buahahha (2)
alkoholicy beda sadzic alkoholikow!
- 5 1
-
2023-01-05 23:47
w tvp usłyszałeś? (1)
w programie dla plebsu pt kasta?
- 1 0
-
2023-01-06 20:33
byc moze
Tuleya sie zatarla z tlokiem i to bylo przyczyna wypadku.
- 1 0
-
2023-01-05 21:49
1,5 roku
Po zdarzeniu, i dopiero sprawa do sądu??? Brawo. Buahahaha
- 2 0
-
2023-01-05 23:31
Refuj grotżagiel, wszyscy na pokład ! A nie, zaraz, repliki żagli zostawiono w magazynie
- 2 0
-
2023-01-05 23:46
Co za bzdury. (1)
Wina leży w 100% po stronie kapitana holownika który zaciągnął czarna perle.
Każdy kto słyszał na radiu wie ze to on zawinił.- 6 7
-
2023-01-06 12:15
zgłoś się do sądu za świadka
- 2 1
-
2023-01-06 03:40
A co ze sprawą Galara Gdańskiego?
- 5 2
-
2023-01-06 04:45
Gdyby szyper miał legitymację partyjną PiS, (1)
nie miałby dziś nawet zarzutów. Miałby status poszkodowanego.
- 9 6
-
2023-01-06 08:11
Dokładnie tak by było
- 3 1
-
2023-01-06 08:26
Z tą umyslnoscią...
...to gruba przeginka
- 8 1
-
2023-01-06 09:02
Ciekawe czy naprawdę pił ...
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.