• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tajemnice Podwala Grodzkiego

Michał Stąporek
7 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Tunel pod Podwalem Grodzkim został wykonany w zupełnie innej technologii, niż to zapisano w dokumentacji budowlanej... Tunel pod Podwalem Grodzkim został wykonany w zupełnie innej technologii, niż to zapisano w dokumentacji budowlanej...
...natomiast w kanale Raduni znalazł się nie ujęty w żadnych spisach średniowieczny murek. ...natomiast w kanale Raduni znalazł się nie ujęty w żadnych spisach średniowieczny murek.
Coraz więcej niespodzianek zaskakuje drogowców w czasie remontu Podwala Grodzkiego w Gdańsku.

Choć remont Podwala Grodzkiego i Huciska, rozpoczęty w połowie lipca przebiega zgodnie z harmonogramem, drogowcy nie mogą powiedzieć, że wszystko przebiega po ich myśli. Najwięcej niespodzianek sprawia im ponadczterdziestoletnia dokumentacja techniczna, która niestety niedokładnie odzwierciedla to, co robotnicy znajdują pod ziemią.

- Jak dotąd zaskoczyły nas trzy odkrycia - opowiada inż. Andrzej Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału firmy Skanska, która prowadzi prace remontowe. - W kanale Raduni, tuż obok budynku prokuratury odkryliśmy kamienny murek, który nie był zaznaczony na żadnym z planów. W innym miejscu zamiast pięciu kabli energetycznych odkryliśmy ich siedem. Dwa dni minęły zanim ustaliliśmy dokąd biegną i do kogo należą niezaznaczone nigdzie dwa kable. Jednak największym problemem okazał się tunel na wysokości Dworca Głównego PKP.

Podziemne przejście zostało wykonane w zupełnie innej technologii, niż wynika to z dokumentacji budowalnej. Zamiast więc jedynie sprawdzić czy konstrukcja jest nienaruszona i w dobrym stanie, inżynierowie musieli zdobyć jej prawdziwą dokumentację. Na szczęście okazało się, że tunel został wykonany w prawidłowy sposób, a jego strop dodatkowo wzmocniono betonową wylewką. - Gdyby okazało się, ze cały tunel jest do wymiany znacznie wydłużyłoby to remont i utrudniło komunikację z dworcem kolejowym - oddycha z ulgą Andrzej Rogowicz.

Czy jednak przystępowanie do tak ważnego remontu z dokumentacją techniczną liczącą sobie niemal pół wieku, nie było poważnym błędem w sztuce? Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska przekonuje, że nie było innego wyjścia. - Musieliśmy polegać na dokumentacji, ponieważ nie było innego sposobu by ustalić, co naprawdę kryje się pod ziemią - tłumaczy. Jego zdaniem, urządzenia działające na zasadzie georadaru nie sprawdziłyby się w terenie, w którym jest tak duże zagęszczenie kabli energetycznych i teletechnicznych. Emitowane przez nie pole całkowicie zniekształciłoby uzyskany obraz.

Pomimo opisanych problemów prace na Podwalu Grodzkim przebiegają zgodnie z harmonogramem, choć drogowcy liczą się z tym, że niespodzianek będzie jeszcze więcej.
Harmonogram prac na Podwalu Grodzkim i Hucisku
lipiec 2006 - kwiecień 2007
- roboty drogowe na odcinku Hucisko - Wały Jagiellońskie (prawa jezdnia)
- remont torowiska tramwajowego Hucisko - Błędnik
- remont tunelu
- remont mostu na Raduni

kwiecień - lipiec 2007
- roboty drogowe na odcinku Hucisko - Wały Jagiellońskie (lewa jezdnia)
- remont torowiska tramwajowego Hucisko - Błędnik
- remont tunelu dla pieszych
- remont mostu na Raduni

15 lipca - 31 sierpnia 2007
- roboty drogowe na jezdni lewej na wys. Ratusza i Huciska
- remont torowiska tramwajowego na Hucisku i w obrębie mostu na kanale Raduni
- roboty drogowe i przebudowa torowiska tramwajowego na Hucisku
- remont mostu na kanale Raduni

Opinie (106) ponad 10 zablokowanych

  • Kartoflisko

    Tobie to bym dał co najwyżej skopac ogródek... i tego bym się obawiał...

    • 0 0

  • Zaszczytni partacze drogowi robią kasę

    Autostrada czy autostrata
    Wtorek, 13 września 2005 (09:43)

    Remonty, stacje benzynowe co 150 km, śmierdzące toalety, przypominające wychodki z lat 60.Tak wygląda polska część europejskiego korytarza drogowego Wschód-Zachód - odcinek między Wrocławiem a Gliwicami.

    Na tym europejskim szlaku - na remontowanym odcinku z Wrocławia do Legnicy - zamiast pobocza jest tylko kilka zatoczek, w których nie mieszczą się nawet dwa tiry.

    • 0 0

  • Skrzyżowanie Pomorskiej i Grunwaldzkiej ze złota

    bogaty i hojny sczyt wykłada granitem skrzyzowanie ulic Grunwaldzkiej i Pomorskiej, po to aby partacze drogowi zalepili GLINA, bo taka jest polska technologia łączenia granitu.
    Prasowany beton już jest przeżytkiem teraz granit - zresztą przecież to unijne pieniądze można wyrzucać w błoto!!

    • 0 0

  • Drogowi partacze - cd

    Gdynia nr.1 pod względem komunikacji !!

    A Gdańsk ? Czemu oni nic nie robią aby jakoś rozluźnić centrum i polepszyć dojazd do obwodnicy?
    Czy to że w ostatnim czasie zakończyła się przebudowa spacerowej polepszy dojazd do obwodnicy ? NIE, ponieważ modernizowali istniejący już dojazd, a Gdynia tworzy całkiem nowy !!
    Co może remont całego centrum ma polepszyć komunikację ? NIE, bo i tak wszystkie drogi w gdańsku prowadzą do centrum i nie ma sposobu aby ominąć te korki. Chyba że ktoś zna boczne drogi, ale to i tak nie zawsze pomaga.
    Nie wspomne o organizacji objazdów w centrum z tytułu remontu, PARANOJA !!!! Kto to wymyśla ? Jak mozna skręcić na droge do Pruszcza bądź na Warszawe z ul.Nowe Ogrody skoro na skrzyżowaniu z 3 Maja zrobili zakaz skrętu w prawo a na Hucisku wiadomo jaką masakre zrobili...
    Kto tam postawił ten zakaz ?? Co za idiota ??
    Przecież aby przejechać przez Centrum w strone Pruszcza bądź na Warszawe to nie ma innej drogi jak 3 Maja, która i tak jest nonstop zakorkowana od skrzyżowania z Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul.Nowe Ogrody !!
    Jeszcze raz PARANOJA i jeszcze większa PARANOJA...

    Autor: Czarny z 3miasta 2006-08-19 11:15

    • 0 0

  • Bravo!!!

    Kartoflarzu... już nic więcej nie potrafisz głupszego wymyśleć to cytujesz innych!!??
    Podesłać Ci jeszcze pare wypowiedzi innych malkomtentów?

    • 0 0

  • Drogowcy zostawili kupy na Błędniku

    dziś na Błędniku było pełno kup asfaltowych braci partaczy drogowych. Asfalt pieknie lepił sie do kół przejezdzajacych samochodów i skutecznie malował 3-go Maja az do siedziby szczyta i do Opery.
    drogowiec to taka śmierdzaca istota, gdzie stanie tam się ze..a

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane