• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tajemnice Podwala Grodzkiego

Michał Stąporek
7 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Tunel pod Podwalem Grodzkim został wykonany w zupełnie innej technologii, niż to zapisano w dokumentacji budowlanej... Tunel pod Podwalem Grodzkim został wykonany w zupełnie innej technologii, niż to zapisano w dokumentacji budowlanej...
...natomiast w kanale Raduni znalazł się nie ujęty w żadnych spisach średniowieczny murek. ...natomiast w kanale Raduni znalazł się nie ujęty w żadnych spisach średniowieczny murek.
Coraz więcej niespodzianek zaskakuje drogowców w czasie remontu Podwala Grodzkiego w Gdańsku.

Choć remont Podwala Grodzkiego i Huciska, rozpoczęty w połowie lipca przebiega zgodnie z harmonogramem, drogowcy nie mogą powiedzieć, że wszystko przebiega po ich myśli. Najwięcej niespodzianek sprawia im ponadczterdziestoletnia dokumentacja techniczna, która niestety niedokładnie odzwierciedla to, co robotnicy znajdują pod ziemią.

- Jak dotąd zaskoczyły nas trzy odkrycia - opowiada inż. Andrzej Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału firmy Skanska, która prowadzi prace remontowe. - W kanale Raduni, tuż obok budynku prokuratury odkryliśmy kamienny murek, który nie był zaznaczony na żadnym z planów. W innym miejscu zamiast pięciu kabli energetycznych odkryliśmy ich siedem. Dwa dni minęły zanim ustaliliśmy dokąd biegną i do kogo należą niezaznaczone nigdzie dwa kable. Jednak największym problemem okazał się tunel na wysokości Dworca Głównego PKP.

Podziemne przejście zostało wykonane w zupełnie innej technologii, niż wynika to z dokumentacji budowalnej. Zamiast więc jedynie sprawdzić czy konstrukcja jest nienaruszona i w dobrym stanie, inżynierowie musieli zdobyć jej prawdziwą dokumentację. Na szczęście okazało się, że tunel został wykonany w prawidłowy sposób, a jego strop dodatkowo wzmocniono betonową wylewką. - Gdyby okazało się, ze cały tunel jest do wymiany znacznie wydłużyłoby to remont i utrudniło komunikację z dworcem kolejowym - oddycha z ulgą Andrzej Rogowicz.

Czy jednak przystępowanie do tak ważnego remontu z dokumentacją techniczną liczącą sobie niemal pół wieku, nie było poważnym błędem w sztuce? Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska przekonuje, że nie było innego wyjścia. - Musieliśmy polegać na dokumentacji, ponieważ nie było innego sposobu by ustalić, co naprawdę kryje się pod ziemią - tłumaczy. Jego zdaniem, urządzenia działające na zasadzie georadaru nie sprawdziłyby się w terenie, w którym jest tak duże zagęszczenie kabli energetycznych i teletechnicznych. Emitowane przez nie pole całkowicie zniekształciłoby uzyskany obraz.

Pomimo opisanych problemów prace na Podwalu Grodzkim przebiegają zgodnie z harmonogramem, choć drogowcy liczą się z tym, że niespodzianek będzie jeszcze więcej.
Harmonogram prac na Podwalu Grodzkim i Hucisku
lipiec 2006 - kwiecień 2007
- roboty drogowe na odcinku Hucisko - Wały Jagiellońskie (prawa jezdnia)
- remont torowiska tramwajowego Hucisko - Błędnik
- remont tunelu
- remont mostu na Raduni

kwiecień - lipiec 2007
- roboty drogowe na odcinku Hucisko - Wały Jagiellońskie (lewa jezdnia)
- remont torowiska tramwajowego Hucisko - Błędnik
- remont tunelu dla pieszych
- remont mostu na Raduni

15 lipca - 31 sierpnia 2007
- roboty drogowe na jezdni lewej na wys. Ratusza i Huciska
- remont torowiska tramwajowego na Hucisku i w obrębie mostu na kanale Raduni
- roboty drogowe i przebudowa torowiska tramwajowego na Hucisku
- remont mostu na kanale Raduni

Opinie (106) ponad 10 zablokowanych

  • albo bredni o glince i granicie

    • 0 0

  • do kartoflisko oraz innych

    spróbuj chociaż na chwilę się wyluzowac i pomyśleć,weź emocje za pas,ludzie pracują w firmie drogowej przez cały rok, przez pól roku
    pracują bardzo ekstensywnie, robia nadgodziny , i cały czas za te same pieniądze wg etatu, tylko za nadgodzony płaci im sie bardziej, w czasie nie sezonowym wykorzystują urlopy ( na który ty jedziesz teraz albo w lipcu albo w czerwcu a może we wrześniu?), zajmuą się regeneracja sprzętu, albo po prostu przychodzą i siedzą , za 6 zł. za godz.,sprzatają. odśnieżają, sypia solą itp. itd. problem sezonowości w drogownictwie jest problemem znanym i nie rozwiazanym od lat, bo nikt nie chce tego rozwiazać systemowo a trudno i chyba bysmy tak nie chcieli ze względu na tych ludzi którzy pracują, żeby byli zatrudniani na czas okreslony, albo umowę zlecenie, albo inne g...wno, tak czy siak maja stabilna prace , mogą wziąc kredyt i planować normalnie w życiu, taka jest rzeczywistość, nie ma na czas teraz innego wyjścia,i jest to sprawa której nie rozwiązą firmy drogowe, to jest zależne od tego co dzieje sie w kodeksie pracy, i ogólnie w państwie, taki człowiek pracujący jako jak to okresliłes robol, tez chciałby wziąć kredyt jak potrzebuje, itp. itd. dla widzimisie takich ludzi jak ty, trudno udupic wszystkich, ja mysle że ci jest za dobrze, ani nie popracowałeś w tym życiu,ani nie liznąłeś go od strony czysto ludzkiej czy rodzinnej.
    Spróbuj uzyc serca i głowy a nie tylko testosteronu
    a lexsusa nie mam, rower za 500 zł na kredyt i stara mazde 1991 na kredyt, przestań się spalać zazdrością i zawiścią, to naprawdę dla nas pracowników nie sa kokosy,czy to umysłowych czy fizycznych ,radzę odrobinę ludzkiego poczucia przyzwoitości no i oczywiście KARTOFLISKO nie martw sie tobie tez sie ułoży i znajdziesz prace , nawet, może w drogownictwie?, jak byś chciał trochę naprawde popracować

    • 0 0

  • anonim do Zuuta

    napisał tak : "ZUUT JESTEŚ IDIOTĄ MYŚLĄC ŻE ,PRZEZ PÓL ROKU SIĘ TRZEPIE KASĘ A POTEM CO? LUDZI WON NA BRUK NA PÓŁ ROKU? WYJĄTKOWY DEBIL"
    bynajmniej nie na bruk tylko na inną budowę, chyba nie brakuje w samym Trójmieście, pienądze też są a może być jeszcze więcej, już pisano ile europejskich funduszy przepada bo burdel i prywata dominują w kraju, teraz kolejne mogą przepaść gdy z tarmwajem na Chełm będzie opóźnienie, może się okazać, że brak wykonawców bo jeszcze dłubią przy Błędniku, a Ukraińców jeszcze nie najechało ...
    np. Słowackiego czeka od lat, dokończenie połączenia via Chełm do obwodnicy itp itd znajdziesz chociażby na tym portalu, nie mówiąc już o mniejszych drogach np. Osowa ulica Komanderska od 20 lat albo i dłużej nie ma nawierzchni to samo osiedla Planety przed domami bryki pełen wypas a dojazd polną drogą
    to nie jest metoda wyrwać jedno zlecenie i robić je latami podpisując aneksy do umowy, to jest jakaś Mandżuria czy Costa Rica a nie Europa
    jedno wielkie badziewie i tyle
    głupkowaty anonimie

    • 0 0

  • Dwa kable

    Dwa kable niewiadomego pochodzenia należą niewątpliwie do Kablarzy z SB! Brawo drogowcy!!! Działacie szybciej niż IPN!!! Rozkopcie jeszcze połowę miasta, a znajdziecie trzeci kabel. I to będzie DELEGAT!!!

    • 0 0

  • jazda na rowery!!

    Ruszcie tyłki i zmieńcie swe wypasione fury na rowery! Zakichani krawaciarze niech sobie w korkach stoją, bo w gajerze z laptopem i stosem papierzysk trudno im byłoby wsiąść na jednoślad. Sama cały rok jeżdżę do pracy i nie tylko na rowerze i naprawdę nie mówcie, że zimno srimno, itd. Miałam 2-tygodniowa przerwę z powodu -20 stopniowych mrozów tej zimy, a tak (nie chwaląc się) nie zsiadam z roweru. Skoro ja (dziwczyna w kiecce i butach na obcasach może to każdy może). Gdyby wszyscy Ci pozerzy co jeżdżą tylko poto by poszpanować nie wsiadali do aut na pewno byłyby mniejsze korki. Poza tym, żeby coś mieć- w tym wypadku wolne od dziur drogi, to trzeba trochę poczekać, choćby rok czy półtora- bo kraj nasz biedny i zacofany z lekka. Potem będzie się już jeździć lekko i płynnie na zielonej fali. A Ci co zasmakują w rowerach tak szybko nie przesiądą się do aut. ZATEM: RUSZYĆ DUPY MALKONTENCI!

    • 0 0

  • Zuut, przeginasz

    "...chyba nie brakuje w samym Trójmieście, pienądze też są a może być jeszcze więcej, już pisano ile europejskich funduszy przepada bo burdel i prywata dominują w kraju, teraz kolejne mogą przepaść gdy z tarmwajem na Chełm będzie opóźnienie"

    Chlopie, teraz to przegiales.
    Wojewodztwo Pomorskie, a Gdansk w szczegolnosci, od kiedy wiceprezydentem zostal specjalista od funduszy UE jakich malo, Marcin Szpak, PRZODUJE w kraju w pozyskiwaniu i wykorzystywaniu tego, co nam Unia daje na talerzu, ale jenak troche trzeba sie postarac by po to siegnac.
    Wiec pisanie w kontekscie Gdanska, tramwaju na Chelm (wielki sukces wiceprezydenta, kasa na metro wyrwana Warszawie praktycznie z gardla) o jakichs marnotrawstwach jest juz nie tylko mijaniem sie z prawda, dowodem totalnej ignorancji, ale wrecz dranstwem.
    W ten sposob skompromitowales sie ostatecznie.

    • 0 0

  • zapewnienia dla Budynia

    Niniejszym zapewniam, że niczego innego nie pragnę i o niczym innym nie marzę jak tylko o tym abyś miał rację Budyniu jeden ...
    oby

    • 0 0

  • a propos funduszy UE

    cytuję za gazetą codzienną Dziennik z piątku b.m.
    "MILIARDY Z UNII OMIJAJĄ BIZNES - Po rozdziale funduszy unijnych najbardziej poszkodowane okazały się małe i średnie firmy" i dalej mapa Polski
    "Dotacje na lata 2007-2013 w mln euro"
    nasze pomorskie - 71 mln (sic!)
    zachodnio-pomorskie 182
    warmińsko-mazurskie 197
    kujawsko-pomorskie 279
    wielkoposkie 372
    dolnośląskie 307
    mazowieckie 459
    itp itd

    no comment

    • 0 0

  • do zuuta

    A o czym to swiadczyc ma niby?
    Wiesz co to sa dotacje?
    Co to w ogole ma byc za ranking? Co to za kwota? 72 mln? O co ci chodzi?

    • 0 0

  • A ja marzę zobaczyć drogi

    za swoje podatki, a nie jałmużnę UE. Partacz drogowy bardziej kojarzy mi się z sabotażystą niż robolem budującym uliczne jeziorka z dołkami głębinowych studzienek.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane