- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Tak ciasno, że dwie osoby ledwo się miną. Wąska pochylnia na SKM
Tak wygląda próba przejścia pochylnią na SKM Grabówek.
Zmieszczą się tam dwie szczupłe osoby idące obok siebie, chyba że mają walizki. Na komfortowe zejście praktycznie nie mają szans rodzice pchający dziecięcy wózek, o ile w pobliżu będą inni pasażerowie. Wąska pochylnia na remontowanym przystanku SKM Grabówek zadziwiła pasażerów.
Aktualizacja, godz. 15:24
Już po publikacji artykułu, swoje stanowisko przesłali kolejarze.
- Wedle naszych pierwotnych zamierzeń ta pochylnia miała być szersza, ale już w trakcie projektowania tego przystanku okazało się, że z jednej strony miejsce na nią ogranicza podbudowa toru, z drugiej komora ciepłownicza OPEC Gdynia. Teoretycznie można było przebudować podtorze jak i komorę ciepłowniczą, ale wtedy modernizacja przystanku wydłużyłaby się o kilkanaście miesięcy, a w tym czasie ruch pociągów w obu kierunkach pomiędzy stacjami Gdynia Chylonia a Gdynia Główna byłby prowadzony tylko po jednym torze. Skutkowałoby to licznymi opóźnieniami pociągów, zwłaszcza w godzinach szczytu. Można też było przebudować komorę ciepłowniczą, ale wtedy przez długi czas część mieszkańców Gdyni byłaby pozbawiona ogrzewania i ciepłej wody - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Jak dodaje, w dolnej, węższej części pochylni nie można było poszerzyć, gdyż za końcową ścianą tunelu zaczyna się wspomniana komora ciepłownicza.
- Zrobienie szerszej pochylni z węższym wejściem do tunelu jest z kolei niezgodne z przepisami, które określają, że szerokość pochylni oraz wyjścia z niej musi być taka sama. Obecna konstrukcja jest więc kompromisem. Pochylnia, chociaż istotnie jest wąska, została wykonana zgodnie z przepisami. Trzeba też pamiętać, że docelowo większość użytkowników przystanku Gdynia Grabówek będzie korzystała ze schodów, które są jeszcze budowane - podsumowuje.
Na przekazanych przez niego materiałach widać wąską pochylnię, dzięki której pasażerowie z wózkami czy walizkami na kółkach mogą - przynajmniej w teorii - wygodnie zejść z peronu.
W teorii, bo pochylnia jest tak wąska, że przy spotkaniu dwóch wózków albo dwóch większych walizek po przeciwnych stronach jeden z pasażerów będzie musiał ustąpić, wchodząc do nieco szerszej śluzy, lub cofnąć się na początek drogi.
- Gdy już wejdziesz z wózkiem na dolną pochylnię i nie daj Boże okaże się, że z przeciwległej strony wejdzie ktoś z innym wózkiem czy rowerem, to musicie zagrać w znaną z hollywoodzkich filmów grę "kto stchórzy, ten się wycofuje przez całą długą pochylnię", bo rzecz jasna nie dało się zaprojektować szerszego przejazdu - stwierdził nasz czytelnik.
W sprawie wysłaliśmy pytania do SKM. Do tej pory jednak nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Zbyt wąska pochylnia na SKM Grabówek (40 opinii)
A tak serio. Gdy już wejdziesz z wózkiem na dolną pochylnię i nie daj B. okaże się że z przeciwległej strony wejdzie ktoś z innym wózkiem czy rowerem, to musicie zagrać w grę znana z hollywoodzkich filmów grę 'kto stchórzy' -ten się wycofuje przez całą Długa pochylnię, bovrzecz jasna nie dało się zaprojektować szerszego przejazdu. Pewnie ważne obiektywne kwestię za tym stały i nie dało się.
A tak serio, drodzy dziennikarze pogrillujcie trochę tych dylematów z SKM. Przebudowa za sporo baniek A tu taki babol z nami na lata zostanie.
Oczywiście cieszymy się ze coś robią i wind nie będzie.
PS kto pamięta malunki z grabówka, to skojarzenie z grobowcem wciąż aktualne ;) Zobacz więcej
A tak serio. Gdy już wejdziesz z wózkiem na dolną pochylnię i nie daj B. okaże się że z przeciwległej strony wejdzie ktoś z innym wózkiem czy rowerem, to musicie zagrać w grę znana z hollywoodzkich filmów grę 'kto stchórzy' -ten się wycofuje przez całą Długa pochylnię, bovrzecz jasna nie dało się zaprojektować szerszego przejazdu. Pewnie ważne obiektywne kwestię za tym stały i nie dało się.
A tak serio, drodzy dziennikarze pogrillujcie trochę tych dylematów z SKM. Przebudowa za sporo baniek A tu taki babol z nami na lata zostanie.
Oczywiście cieszymy się ze coś robią i wind nie będzie.
PS kto pamięta malunki z grabówka, to skojarzenie z grobowcem wciąż aktualne ;) Zobacz więcej
Opinie (161) 5 zablokowanych
-
2023-09-12 14:10
Gdzie tu problem (2)
Walizkę ciągamy bokiem.
A wózek można złożyć.- 2 1
-
2023-09-12 14:39
Inwalidzki też?
- 2 0
-
2023-09-12 23:24
Ciebie
też można złożyć i włożyć do walizki. Chyba nie będzie problemu?
- 0 0
-
2023-09-12 14:38
Kolej nie jest dla ludzi. (1)
Zapamiętajcie to sobie. Wygoda pasażera jest na samym końcu priorytetów przy tego typu inwestycjach. Ma być drogo, z rozmachem a że niepraktyczne to nikogo nie obchodzi. Wiaty na peronach, które nie chronią przed deszczem i wiatrem. Brak ławek, toalet w pobliżu peronu i tak można by długo wymieniać.
- 2 2
-
2023-09-13 05:52
Dokładnie, bo to nie urzędnictwo będzie jeździło kolejkami. Mogą więc sobie z rozmachem planować takie buble.
- 0 1
-
2023-09-12 14:54
Heh super a zegarek na głównym naprawili?
- 2 1
-
2023-09-12 15:05
To pochylnia dla niepełnosprawnego, zgodnie z przepisami powinna mieć 120cm i jest to szerokość optymalna dla osoby poruszającej się na wózku pod górę.
- 5 0
-
2023-09-12 15:17
Pewnie mieli 24 miesiące na zastanowienie się jak zaprojektowac
- 5 0
-
2023-09-12 15:20
wa
Strach tamtędy przechodzić wieczorem. Ten korytarz jest zupełnie niewidoczny z peronu i z chodnika.
- 4 1
-
2023-09-12 15:28
To jest tor bobslejowy
taką mam koncepcję
- 4 0
-
2023-09-12 15:34
A ile ma szerokości dokładnie ? Mój wózek ma 62 cm szerokości ,zmieści się ? :))) (1)
- 3 0
-
2023-09-12 15:37
130 więc się zmieści :))
- 1 0
-
2023-09-12 15:51
Nie pomyśleli za komuny
I teraz zwykły obywatel na tym cierpi.
- 1 1
-
2023-09-12 17:09
Nie ma jak to oddać solo użytkowania bubla przed wyborami. PiS już przestał wierzyć w wygrana i zaczyna robić takie dziwne ruchy.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.