• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy Trasą Kaszubską latem 2020 r.

Maciej Naskręt
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania. Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania.

Kończy się opracowanie koncepcji programowej Trasy Kaszubskiej. Przy tej okazji inwestor przygotował wizualizacje 64-kilometrowej drogi ekspresowej mającej połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, którą pojedziemy najszybciej latem 2020 r.



Jak oceniasz przygotowania do budowy Trasy Kaszubskiej?

Koncepcja programowo-przestrzenna to bardzo ważny dokument określający przebieg i parametry techniczne przyszłej drogi, na podstawie której przygotowany zostanie projekt budowlany i wykonawczy. Dla 64-kilometrowej Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Przy tej okazji zaprezentowano wizualizację planowanej drogi podzielonej na cztery zadania.

Zadanie 4 - odc. Gdynia - Szemud

To 22-kilometrowy fragment ekspresówki. W jego ramach zostanie rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który połączy Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsłuży m.in. mieszkańców dzielnicy Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.

To najtrudniejsze zadanie, ale mimo to zainteresowanych jego budową jest 20 firm.


Zadanie 3 - odc. Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest zdecydowanie najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstanie miejsce obsługi podróżnych - parking z toaletą - nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa długie na ponad 100 metrów mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Gotowe budować ten fragment są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 2 - odc. Luzino - Łęczyce

Ten fragment obejmuje ok. 15-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstaną na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostanie uruchomione zaplecze dla drogowców, którzy będą obsługiwać Trasę Kaszubską.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Wykonaniem tego fragmentu ekspresówki zainteresowane są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 1 - odc. Łęczyce - Lębork

Pierwszy, 17-kilometrowy fragment - jadąc ze Słupska do Trójmiasta - to obwodnica Lęborka. Powstaną tu trzy węzły drogowe - Łęczyce, Lębork Wschód i Lębork Południe. Dalej droga połączy się z planowaną Trasą Lęborską do Słupska. Najciekawszym obiektem będzie tutaj półtorakilometrowa estakada, znajdująca się na południe od Lęborka.

O ten fragment ekspresówki walczy 21 firm i konsorcjów.



Harmonogram prac

Droga ma być oddana w całości do ruchu latem 2020 r.

- Obecnie prowadzimy końcowe odbiory koncepcji programowej. Dokumentacja jest już gotowa. Firmy i konsorcja, które spełniły nasze wymogi w przetargu zostaną zaproszone do drugiego etapu. Wtedy poprosimy o złożenie ofert. Sądzimy, że ostatecznie wykonawców poznamy na początku 2017 r. - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Przypomnijmy, że inwestycja będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj". To oznacza, że wyłoniony wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany. Na to będzie miał czas do listopada 2017 r. Wtedy też powinien przekazać do dyrekcji dokumentację umożliwiającą złożenie wniosku do wojewody o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.

Prace w terenie powinny zacząć się wiosną 2018.

Miejsca

Opinie (224) 7 zablokowanych

  • komencik (2)

    Ta trasa jadę już wirtualnie od 8 lat i jeszcze mam 4 lata pomykać wirtualnie.
    Jesteśmy Mistrzami w obietnicach. Tusk obiecał trasę w 2013r.

    • 9 6

    • tusk obiecał też cud gospodarczy (1)

      • 1 6

      • cud gospodarczy to obiecuje MORAWIECKI

        • 5 0

  • W 2 lata ma być gotowa taka trasa? Hehehe... Widzę, że prima aprilis nie odpuszcza (1)

    • 4 5

    • zrobią, ale byle jak, byle szybko jak w latach 50-tych "400 % normy"

      • 1 3

  • Uwaga! Zjazd na Kielno

    jest bardzo nierówny i na wizualizacji baaaardzo trzęsie samochodem ciężarowym. Jest to skrajnie niebezpieczne dla pozostałych użytkowników drogi (ok. 3. minuta 11. sekunda filmu)

    • 9 2

  • 9 mies. na tak złożoną dok. projektową to trochę mało. A potem 1,5 roku na budowę? Śmiem twierdzić, że terminy są nierealne.

    • 5 2

  • Wizjonerstwo

    a potem walka z niedoróbkami jak w PKM

    • 4 6

  • hehe

    na 8 km zadania 4 na wizualizacji już zaplanowali dziury i koleiny, bo naczepa tira zjeżdżającego na węźle koleczkowo podskakuje i wpada w poślizg

    • 6 1

  • Dlaczego w okolicach Leborka

    ta droga jest taka kręta? Trzeba było się jednak postarać o wyprostowaie przebiegu.

    • 3 3

  • Sfajdamy się, a nie pojedziemy

    przetargi, odwołania, w środku będzie kaszubska dziura po zbankrutowanym rumuńskim wykonawcy na środkowym odcinku - standard (patrz obwodnica Łodzi)

    • 5 0

  • Na filmie...

    .... same amerykańskie ciężarówki, żadnej europejskiej :)

    • 4 2

  • W pierwszej kolejności powinien powstać Etap IV

    i bezkolizyjny węzeł Chawszczyńską z Obwodnicą

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane