- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (162 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (120 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (95 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (45 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (60 opinii)
Tak pojedziemy Trasą Kaszubską latem 2020 r.
Kończy się opracowanie koncepcji programowej Trasy Kaszubskiej. Przy tej okazji inwestor przygotował wizualizacje 64-kilometrowej drogi ekspresowej mającej połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, którą pojedziemy najszybciej latem 2020 r.
Zadanie 4 - odc. Gdynia - Szemud
To 22-kilometrowy fragment ekspresówki. W jego ramach zostanie rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który połączy Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsłuży m.in. mieszkańców dzielnicy Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
To najtrudniejsze zadanie, ale mimo to zainteresowanych jego budową jest 20 firm.
Zadanie 3 - odc. Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest zdecydowanie najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstanie miejsce obsługi podróżnych - parking z toaletą - nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa długie na ponad 100 metrów mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Gotowe budować ten fragment są 22 firmy i konsorcja.
Zadanie 2 - odc. Luzino - Łęczyce
Ten fragment obejmuje ok. 15-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstaną na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostanie uruchomione zaplecze dla drogowców, którzy będą obsługiwać Trasę Kaszubską.
Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Wykonaniem tego fragmentu ekspresówki zainteresowane są 22 firmy i konsorcja.
Zadanie 1 - odc. Łęczyce - Lębork
Pierwszy, 17-kilometrowy fragment - jadąc ze Słupska do Trójmiasta - to obwodnica Lęborka. Powstaną tu trzy węzły drogowe - Łęczyce, Lębork Wschód i Lębork Południe. Dalej droga połączy się z planowaną Trasą Lęborską do Słupska. Najciekawszym obiektem będzie tutaj półtorakilometrowa estakada, znajdująca się na południe od Lęborka.
O ten fragment ekspresówki walczy 21 firm i konsorcjów.
Harmonogram prac
Droga ma być oddana w całości do ruchu latem 2020 r.
- Obecnie prowadzimy końcowe odbiory koncepcji programowej. Dokumentacja jest już gotowa. Firmy i konsorcja, które spełniły nasze wymogi w przetargu zostaną zaproszone do drugiego etapu. Wtedy poprosimy o złożenie ofert. Sądzimy, że ostatecznie wykonawców poznamy na początku 2017 r. - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Przypomnijmy, że inwestycja będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj". To oznacza, że wyłoniony wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany. Na to będzie miał czas do listopada 2017 r. Wtedy też powinien przekazać do dyrekcji dokumentację umożliwiającą złożenie wniosku do wojewody o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
Prace w terenie powinny zacząć się wiosną 2018.
Miejsca
Opinie (224) 7 zablokowanych
-
2016-07-08 10:15
komencik (2)
Ta trasa jadę już wirtualnie od 8 lat i jeszcze mam 4 lata pomykać wirtualnie.
Jesteśmy Mistrzami w obietnicach. Tusk obiecał trasę w 2013r.- 9 6
-
2016-07-08 10:41
tusk obiecał też cud gospodarczy (1)
- 1 6
-
2016-07-08 11:09
cud gospodarczy to obiecuje MORAWIECKI
- 5 0
-
2016-07-08 10:15
W 2 lata ma być gotowa taka trasa? Hehehe... Widzę, że prima aprilis nie odpuszcza (1)
- 4 5
-
2016-07-08 10:40
zrobią, ale byle jak, byle szybko jak w latach 50-tych "400 % normy"
- 1 3
-
2016-07-08 10:24
Uwaga! Zjazd na Kielno
jest bardzo nierówny i na wizualizacji baaaardzo trzęsie samochodem ciężarowym. Jest to skrajnie niebezpieczne dla pozostałych użytkowników drogi (ok. 3. minuta 11. sekunda filmu)
- 9 2
-
2016-07-08 10:31
9 mies. na tak złożoną dok. projektową to trochę mało. A potem 1,5 roku na budowę? Śmiem twierdzić, że terminy są nierealne.
- 5 2
-
2016-07-08 10:39
Wizjonerstwo
a potem walka z niedoróbkami jak w PKM
- 4 6
-
2016-07-08 10:46
hehe
na 8 km zadania 4 na wizualizacji już zaplanowali dziury i koleiny, bo naczepa tira zjeżdżającego na węźle koleczkowo podskakuje i wpada w poślizg
- 6 1
-
2016-07-08 10:56
Dlaczego w okolicach Leborka
ta droga jest taka kręta? Trzeba było się jednak postarać o wyprostowaie przebiegu.
- 3 3
-
2016-07-08 11:12
Sfajdamy się, a nie pojedziemy
przetargi, odwołania, w środku będzie kaszubska dziura po zbankrutowanym rumuńskim wykonawcy na środkowym odcinku - standard (patrz obwodnica Łodzi)
- 5 0
-
2016-07-08 11:43
Na filmie...
.... same amerykańskie ciężarówki, żadnej europejskiej :)
- 4 2
-
2016-07-08 11:54
W pierwszej kolejności powinien powstać Etap IV
i bezkolizyjny węzeł Chawszczyńską z Obwodnicą
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.