• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy Trasą Kaszubską latem 2020 r.

Maciej Naskręt
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania. Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania.

Kończy się opracowanie koncepcji programowej Trasy Kaszubskiej. Przy tej okazji inwestor przygotował wizualizacje 64-kilometrowej drogi ekspresowej mającej połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, którą pojedziemy najszybciej latem 2020 r.



Jak oceniasz przygotowania do budowy Trasy Kaszubskiej?

Koncepcja programowo-przestrzenna to bardzo ważny dokument określający przebieg i parametry techniczne przyszłej drogi, na podstawie której przygotowany zostanie projekt budowlany i wykonawczy. Dla 64-kilometrowej Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Przy tej okazji zaprezentowano wizualizację planowanej drogi podzielonej na cztery zadania.

Zadanie 4 - odc. Gdynia - Szemud

To 22-kilometrowy fragment ekspresówki. W jego ramach zostanie rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który połączy Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsłuży m.in. mieszkańców dzielnicy Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.

To najtrudniejsze zadanie, ale mimo to zainteresowanych jego budową jest 20 firm.


Zadanie 3 - odc. Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest zdecydowanie najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstanie miejsce obsługi podróżnych - parking z toaletą - nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa długie na ponad 100 metrów mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Gotowe budować ten fragment są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 2 - odc. Luzino - Łęczyce

Ten fragment obejmuje ok. 15-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstaną na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostanie uruchomione zaplecze dla drogowców, którzy będą obsługiwać Trasę Kaszubską.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Wykonaniem tego fragmentu ekspresówki zainteresowane są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 1 - odc. Łęczyce - Lębork

Pierwszy, 17-kilometrowy fragment - jadąc ze Słupska do Trójmiasta - to obwodnica Lęborka. Powstaną tu trzy węzły drogowe - Łęczyce, Lębork Wschód i Lębork Południe. Dalej droga połączy się z planowaną Trasą Lęborską do Słupska. Najciekawszym obiektem będzie tutaj półtorakilometrowa estakada, znajdująca się na południe od Lęborka.

O ten fragment ekspresówki walczy 21 firm i konsorcjów.



Harmonogram prac

Droga ma być oddana w całości do ruchu latem 2020 r.

- Obecnie prowadzimy końcowe odbiory koncepcji programowej. Dokumentacja jest już gotowa. Firmy i konsorcja, które spełniły nasze wymogi w przetargu zostaną zaproszone do drugiego etapu. Wtedy poprosimy o złożenie ofert. Sądzimy, że ostatecznie wykonawców poznamy na początku 2017 r. - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Przypomnijmy, że inwestycja będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj". To oznacza, że wyłoniony wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany. Na to będzie miał czas do listopada 2017 r. Wtedy też powinien przekazać do dyrekcji dokumentację umożliwiającą złożenie wniosku do wojewody o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.

Prace w terenie powinny zacząć się wiosną 2018.

Miejsca

Opinie (224) 7 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wizualizacja Trasy Kaszubskiej odc. Gdynia-Szemud

    dziękuję pis

    Powinno być wcześniejszej lecz przejadano pieniądze podatnika i fundusze unijne na lewych wykonawców a podwykonawcy w latach 2008 - 2015 nie otrzymywali wynagrodzeń

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane