• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy Trasą Kaszubską latem 2020 r.

Maciej Naskręt
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania. Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania.

Kończy się opracowanie koncepcji programowej Trasy Kaszubskiej. Przy tej okazji inwestor przygotował wizualizacje 64-kilometrowej drogi ekspresowej mającej połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, którą pojedziemy najszybciej latem 2020 r.



Jak oceniasz przygotowania do budowy Trasy Kaszubskiej?

Koncepcja programowo-przestrzenna to bardzo ważny dokument określający przebieg i parametry techniczne przyszłej drogi, na podstawie której przygotowany zostanie projekt budowlany i wykonawczy. Dla 64-kilometrowej Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Przy tej okazji zaprezentowano wizualizację planowanej drogi podzielonej na cztery zadania.

Zadanie 4 - odc. Gdynia - Szemud

To 22-kilometrowy fragment ekspresówki. W jego ramach zostanie rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który połączy Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsłuży m.in. mieszkańców dzielnicy Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.

To najtrudniejsze zadanie, ale mimo to zainteresowanych jego budową jest 20 firm.


Zadanie 3 - odc. Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest zdecydowanie najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstanie miejsce obsługi podróżnych - parking z toaletą - nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa długie na ponad 100 metrów mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Gotowe budować ten fragment są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 2 - odc. Luzino - Łęczyce

Ten fragment obejmuje ok. 15-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstaną na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostanie uruchomione zaplecze dla drogowców, którzy będą obsługiwać Trasę Kaszubską.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Wykonaniem tego fragmentu ekspresówki zainteresowane są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 1 - odc. Łęczyce - Lębork

Pierwszy, 17-kilometrowy fragment - jadąc ze Słupska do Trójmiasta - to obwodnica Lęborka. Powstaną tu trzy węzły drogowe - Łęczyce, Lębork Wschód i Lębork Południe. Dalej droga połączy się z planowaną Trasą Lęborską do Słupska. Najciekawszym obiektem będzie tutaj półtorakilometrowa estakada, znajdująca się na południe od Lęborka.

O ten fragment ekspresówki walczy 21 firm i konsorcjów.



Harmonogram prac

Droga ma być oddana w całości do ruchu latem 2020 r.

- Obecnie prowadzimy końcowe odbiory koncepcji programowej. Dokumentacja jest już gotowa. Firmy i konsorcja, które spełniły nasze wymogi w przetargu zostaną zaproszone do drugiego etapu. Wtedy poprosimy o złożenie ofert. Sądzimy, że ostatecznie wykonawców poznamy na początku 2017 r. - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Przypomnijmy, że inwestycja będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj". To oznacza, że wyłoniony wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany. Na to będzie miał czas do listopada 2017 r. Wtedy też powinien przekazać do dyrekcji dokumentację umożliwiającą złożenie wniosku do wojewody o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.

Prace w terenie powinny zacząć się wiosną 2018.

Miejsca

Opinie (224) 7 zablokowanych

  • Czemu ciągle ten minimalizm. Dajcie 3 a nie 2 pasy, a droga będzie na lata (1)

    inaczej zapcha się po 2 latach i wtedy będzie se pluć w brodę. Czemu w Polsce nie buduje się przyszłościowo?

    • 6 10

    • Chyba zwariowałeś

      Zrozum że mieszkańcy kaszub najczęściej prawo jazdy znaleźli w paczce lays cebulowych i 3 pasy to zdecydowanie za dużo!
      Zaczną jeździć pod prąd i to na każdej nitce naturalnie na zderzaku bez kierunkowskazów i będziesz miał za swoje.

      • 6 1

  • Nie wiem dlaczego ale platforma obywatelska budzi moje skojarzenia tylko z wizualizacjami. (1)

    Nawet zastanawiam się czy Donald Tusk nie jest wizualizacją.
    Po drodze która miała być gotowa w 2012 według zapewnień Tuska Nowaka i jeszcze kilku uśmiechniętych panów i pań z PO niestety nie mogę nawet dziś jechać choćby quadem.

    • 9 11

    • ale prostacki, cienki szpan z ciebie walnął

      stać mnie na 1OO quadów ,ale nie chcę żadnego

      • 0 0

  • a do Rumii, Redy i Wejherowa nadal korki (2)

    Nie jestem przekonany czy to ma sens, skoro glowna nitka w tym samym kierunku (Gdynia, Rumia, Wejherowo) jest zaniedbana i większość czasu zakorkowana. No chyba, ze do Lęborka po frytki ma być szybciej ;) Smutny żart i źle wydane fundusze!

    • 5 3

    • (1)

      Ideą tej drogi jest usprawnienie transportu z portu w kierunku Szczecina i Niemiec, a nie tranzyt turystów na Hel.

      • 4 1

      • Nick

        Przez bory Tucholskie, tamując ruch na wyjeździe w Gdyni Dabrowa?

        A tak swoja droga powiedz mi bardzo proszę po co plynac statkiem do Gdanska i transportowac droga do Szczecina, jak można po prostu od razu plynac do Szczecina? To co plynie do Gdanska będzie logistycznie transportowane na południe i na wschod - tak to działa. Chyba sam/sama nie wierzysz w to co piszesz. Glowna trasa wschod-zachod to i tak Gdynia, Rumia, Wej, Lebork etc.

        Zmarnowane fundusze przez ułomnego wizjonera.

        • 0 3

  • Zamiast luzina węzeł drogowy powinien być w Milwinie

    Jest to doskonałe połaczenie dla mieszkańców Wejherowa i Luzina. Mieszkańców Wejherowa na siłe chcecie zmusić aby jechali do węzła Szemud 17km zamiast do Milwina 10km ! Logistyka jest najważniejsza .!

    • 5 3

  • Nie rozumiem tego wariantu na odcinku z obwodnicy do Chwaszczyna.... (2)

    Przecież ta trasa ma służyć odciążeniu ot, jadącym z pólnocy na południe i na odwrót. Po co więc kierować ich na skopany węzeł Karwiny, żeby się cofać?

    po co budować trasę na bazie obecnej 2 pasmowej fajnej drogi z Gdyni do Chwaszczyna, a olać jednopasmową spacerową z Osowy do Chwaszczyna? Gdzie tu logika? Nie wiem.

    • 5 2

    • Z Gdyni z terminala będą się cofać do Osowy? skoro trasa kaszubska jest drogą na zachód

      • 1 2

    • Bo miszkańcy Osowy protestowali, że nie chcą u siebie tej drogi

      • 1 0

  • Poszerzyć obwodnicę Trójmiasta!

    • 13 2

  • ruina (3)

    Gdańsk -Warszawa w mniej niż 3 godziny, LEGALNIE jest już faktem. Gdańsk -Augustów, z 7 miu godzin do pięciu, podczas zamknięcia tunelu i przebudowy Kiezmarku i Ostródy z obwodnicą Olsztyna, zejdzie wkrótce do 4,5. Ruina, nie ma co!

    • 5 2

    • miliardy ukradzione fera za afera ale ciemnot pełowska dalej nic nie rozumie (1)

      • 3 3

      • oj, malkontenci

        Można narzekać, że się nic nie robi, że korupcja, że rządy do wafla. Wszystko to prawda, ale niezbyt obiektywna. Popatrzcie na kraje gdzie nie ma zimy, gdzie nie było okupacji i realnego socjalizmu, dominacji kościoła katolickiego, etc, etc. Popatrzcie na kraje zaspbne w ropę, diamenty, gdzie plaże zapraszają turystów. Często mają bardziej popapraną politykę niż u nas, korupcję o jakiej się nie śniło odwieczne konflikty.
        A podróżując przez Polskę widać, że ludziom w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zaczęło zależeć, że warto zatroszczyć się, żeby wszystko wyglądało z sensem. Ten rozwój to droga przez błędy, bo jeszcze sie taki nie urodził, który by się potrafił na cudzych będach uczyć i swoich nie popełniać.
        Zamiast narzekać i oskarżać, radziłbym myśleć i żyć odpowiedzialnie, to kiedyś obietnice bez pokrycia nie będą potrzebne. No chyba, że chcecie dołączyć do Putina i zawojować ten durnowaty świat. Pozdrawiam!

        • 4 0

    • w tym momencie z gdyni do augustowa nie goniąc jakoś bardzo mocno robie w ok 4h40min

      • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wizualizacja Trasy Kaszubskiej odc. Gdynia-Szemud

    kwik kwiiiik oszukana ciemnoto michnikowa ostatnio zwana pełowska

    • 4 3

  • full wypas

    Aż dziw, ze nie będą na tym cudzie opłat pobierać. ...

    • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wizualizacja Trasy Kaszubskiej odc. Gdynia-Szemud

    zgroza rudy dziadka z wermahtu odrazu się przypomina

    Koszmar dla Polski totalny upiór

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane